Mä en oo sitä ilokaasua kanssa huolinut ollenkaan millään kolmella kertaa. Keinutuolia olen kokeillut, se oli kyllä kiva. Mä kanssa kävelin nyt varsinkin viimeisellä kertaa aika paljon, josko se olis edesauttanut avautumista, auttoihan se, supistukset voimistui ihan hetkessä aivan hurjiksi. Viimeiseen asti koitin pärjätä tuon selän kanssa, mutta alkoi olla niin kovat tuskat, että olisin just menettänyt tajunnan jollen olisi spinaalia ottanut. Sitä laittaessakin en meinannut millään pystyä olemaan paikallaan, kun supistusten tullessa olisin automaattisesti jäykistänyt itseäni tikuksi. Ja pettymykseksi tuo osottautui muutenkin, kun antoi vain vaivaisen varttin kerätä voimia. Sitä kipupiikkiä käsivarteen en kyllä ota jollei pakko tule, siitä vasta meninkin ihan toimintakyvyttömäksi, edes mehulasiin en osunut ja jalat meni ihan veteläksi, plus pidensi synnytystä, kun supistukset rauhoittui neljäksi tuntia. Täytyypi kokeilla sitä suihkua ja jumppapalloa ainakin, ne kuullostaa mukavalta. Onkohan sitä akupunktiota saatavilla kaikkialla ollenkaan kunnei mulle ole kukaan koskaan sellaisesta maininnutkaan? Täytyisi joskus kysäistä yhdeltä tutulta, hän on mun synnytyssairaalassa kätilönä :)
Mistä tulikin mieleeni, kun mulla on ollut koko ajan ajatus, että en haluaisi tuota tuttuani omaksi kätilökseni. Hän on kyllä aivan ihana ihminen, mutta jotenkin olisi kiusallista jos hän hoitaisi mun synnytyksen, kun liikutaan muutenkin samoissa piireissä :) mites muut, jos olisi tälläinen tilanne, miten kokisitte sen? :)