Miitu tsemppiä, ei varmasti ole helppoa päättää tuollaisesta, varsinkin kun on vielä esikoinen kyseessä. Mä olisin varmaan ihan paniikissa jos pitäisi päättää samasta, mutta uskon kuitenkin että sen verran pelottaisi alatiesynnytys perätilassa, että päätyisin mieluummin sektioon. Kuitenkin mun mielestä vauvan kannalta parempi ja turvallisempi vaihtoehto. Toki se oma paraneminen on sitten eri juttu, mutta eiköhän sekin menis hyvin ajan kanssa. Mulla esikoisen alatiesynnytys oli niin rankkaa ja toipuminen kesti toodella kauan. Mulla oli erilaisia tulehduksia synnytyksen jälkeen, mm. verenmyrkytys ja vasta 3kk synnytyksestä päätettiin tehdä myös kohdun kaavinta kun tulehdukset jatkuivat ja epäiltiin että kohdussa on istukan jäämiä, ja niin siellä sitten olikin ollut.
Mä sanoin silloin itselleni, ettei enää ikinä alatiesynnytystä jos jään uudestaan raskaaksi, mutta tässä sitä ollaan taas ja vaikka sektio on käynyt mielessä ja saisin varmasti luvan siihen niin haluan kuitenkin yrittää ja uskoa, että tämä tulee menemään paremmin kuin esikoisen synnytys, toivottavasti! :)