Synnytyksestä palautuminen

Mulla jälkivuoto luultavasti nyt loppu, kun ei oo viikkoon mitään tullu, eli 3 ja puol viikkoo kestivät :o mulla vielä(kin) kosketus arka kohta selässä mihin kohti siis just epiduraali laitettiin. Maha pömpöttää vielä, mutta onneks mahun jo mekkoon :)

Mulla alko nyt nähtävästi menkat. Mitenhä toi mahtaa vaikuttaa jälkitarkastukseen? Kun en osaa yhtään sanoa kuinka pitkään nää tulee kestää ja 3pv olis aika. Ennen on ainaki kestäny aina aikalailla sen viikon verran.

Esikon synnytyksen jälkitarkastuksessa vuosin kun seula kun just oli ekat runsaat kuukautiset alkanu ja se täti ei ollut millänsäkään ! Hyvin tarkasti paikat ym. Ei vaikuttanut ainakaan hänelle mitenkään..!

Okei no hyvä! Sillon ny pitäis toivottavasti olla jo hiipumassa ellei loppu nii se ei varmaankaa sitte haittaa. :)

Täällä on toivuttu yllättävän nopealla tahdilla, jopa vähän liian hyvin..tarkoitan sitä, että kun kivut helpotti suhteellisen nopeasti, niin tulee itse hölmöiltyä helposti -tehtyä liikaa tai liian nopeasti (räväkät liikkeet jne.) ja sitten sen kyllä huomaa, antaa alapuoli palautetta :rolleyes: .
Pukamiin mulla on varmasti auttanut se, että päivittäisillä Pegorion (12g) annoksilla pidän vatsan sen verran sutjakkaana, ettei tarvitse pusaamisella pukamien poistumista pitkittää. Kysyin apteekista varmistuksen, eikä tästä pienestä jauheen yhtäjaksoisesta käytöstä ole haittaa. On kyllä hyvä käyttää kun ei maistu yhtään miltään ja voi sekottaa kahviin, mehuun, veteen jne.
Toivottavasti ei tule takapakkia nyt kun menin julkisesti olemaan tyytyväinen.. :shy:

Ihana kun pakkaset loppu, niin pääsee lasten kanssa ulos pulkkaa kiskomaan ja hikoilemaan! Mulla tulee kyllä helposti kävellessä jotain jomotusta tohon häpyluun päälle... Oiskohan jotain liitoskipuja tai sitte nuitten vatsalihasten palautumista... Ei sitä ihan vielä lenkkeilykunnossa oo mut kävellen voi jo vähä rehkiä:).
Mulle sanottiin armollisesti esikoisen lääkärineuvolassa, että kun se kroppa on 9kk ollu hirmuisen muutoksen kohteena, niin kyllä siinä vähintään sama aika menee palautuakki!
Ihan hyvä tosiaan muistaa, et ei sitä ihan heti tarvi vaatia kropalta samaa ku ennen raskautta;)

Mulla oli kanssa sellasia kipuja häpyluun päällä synnytyksen jälkeen, kesti pari viikkoa, nyt kun olen kävellyt joka päivä niin ei enää tunnu ja voin taas nauttiakin kävelystä :)

Voi luoja, että osaa ihmisellä olla huono kunto. :D Tottakai pitää muistaa mimmosen urakan kroppa on käyny läpi viimisen vuoden aikana, mutta silti! Tänään kiskasin vaunujen kans semmosen teholenkin kolmeen varttiin että kyllä poltteli ja puhallutti ko pääsin kotipihaan :D lisävastusta oli vielä auraamattomat kävelytiet joten hiki valu todella! Mutta olipa sen jälkeen ihana mennä suihkuun ja hyvin jakso loppupäivän! Tätä lisää jeejee! Ens viikolla taidan alotella hissukseen kotitreenit. Nyt siis synnytyksestä 7 viikkoa :)

Täällä lopputarkastus takana, diagnoosina emätintulehdus, pukamat ja aavistuksen pitkittynyt jälkivuoto. Lääkitys saatu tulehdukseen. Ehkäisyä en huolinut ja uusi raskaus sallittu vaikka heti.. :p (mietitään nyt sitä kuitenkin vielä..)

Jälkitarkastus täälläki ohi. Muuten kaikki hyvin mut joku pieni tulehdus joten viikon antibiootit ja arpi tuntui vielä jonku verran mutta sano että jos ei satu niin sitten on kaikki hyvin. Mäki jätin ehkäsyn pois kylläkin hyvinkin itsekkäistä syistä. Viimeksi kun oli laastarit käytössä lihosin 10kg. Haluan ensin eroon näistä mitä tällä hetkellä on ylimääräistä ennenkun rupeen taistelemaan uusien kilojen kanssa. Sain kuitenkin laukun täydeltä kortsuja joten niillä mennään. :D

Mulla piti eilen olla jälkitarkastus, mutta lääkäri oli sairastunut joten aikaa siirrettiin parilla viikolla eteenpäin.
Koen olevani hyvässä kunnossa js eilen meninkin jo sopimaan keikkatöistä keväälle, kun ei osaa olla aloillaan...joo, mä tiedän että oon hullu, mut minkäs sitä ihminen luonnolleen mahtaa!:joyful:

Mulla kilot karisseet ja olen takasin alkuperäisessä painossa. Jälkitarkastus on parin viikon päästä. Sitä ennen mun liikuntani olkoon vaunulenkit ja vauvan kantelu. Ikävä uimahallia, toivottavasti tarkastuksessa ei tuu esiin mitään, mikä estäisi uimisen.

Pukama ei ole enää pariin päivään vaivannut juuri yhtään. Kuutisen viikkoa sai senkin kanssa kärvistellä ja kyllä se hetkittäin itestään ilmoittelee vieläkin. Vatsa toimii edelleen vain mitenkuten.. Jälkivuoto loppui noin viikko sitten. Pääasiallisesti melko normaali olo, joskin leikkauskohtaa alkaa juilia, jos rehkin liikaa.

Jälkitarkastuksessa käyty ja kaikki ok! Jee!! (Pukamat on kyllä tallessa mutta eiköhän nekin tosta kohta ala helpottaa) Paino tänä aamuna 64kg kun paino oli vielä 7viikkoa sit ennen synnytystä 82kg! Ohhoh, hyvin on paino tippunu. Mitää en oo tehnyt tai siis mitää ylimäärästä liikuntaa. Perus vaunulenkkejä käyny heittää ja suklaata ja herkkuja mätän minkä kerkiän. Olin yllättynyt tosta vaaka lukemasta. No ei haittaa yhtään :D

Siis mistä nyt erottaa että onko menkat vai jälkivuotoa? Tuntuu että rätti housuissa kävellyt jo vuoden! Välillä on päiviä ettei ole vuotoa ollenkaan, mutta millon tää inhotus loppuu :angry5 Vihaan rättiviikkoja muutenkin, mutta tämä on jo naisen kidutusta!

Iituliina! Samaa oon miettiny :/ mulla kesti synnytyksen jälkeen vuoto 3-4 viikkoa. Sitte ei tullu enää mitään. Viikko sitte yhtenä päivänä tuli ihan niinkö menkkamaista vuotoa, mutta vaan yhtenä päivänä. Toissapäivänä tuli alaselkään ja mahaan menkkamaista jomotusta ja sit alkoki veri valuun. Sitä kesti sen päivän ja nyt tiputellu silloin tällöin verta. Onko nää menkat vai jälkivuotoa?! :o

Mulla samoja tuntoja ollut, vähän kuin menkkakipuja ja sit loppuu vuoto. Erehyppä jättämään side pois, niin satavarma holahtaa lenkillä sankollinen vuotoa housuun :smiley-angry016

Mä olin parina päivänä kiukkunen kun ampiainen (hyvä etten alkanu huutaa anopille) ja maidon tulo oli jotenkin huonoa, pikkasen vuotoakin tuli. Oletan että se oli joku menkkayritelmä mutta kesti vain sen pari päivää.

Hei te joilla on noita pukamia! Roikkuuko ne teillä ulkopuolella? Vai ovatko sisäsiä pukamia? Mulla ne roikkuu ulkopuolella ja mietinkin et koskakohan ne tuosta rupee menee ohi. Harmittaa kun eilinen lääkäri käynti oli niin nopee etten muistanut lääkäriltä tarkemmin kysellä :/

Takaisin