Oodri
Jostain jotain jo tietävä
Mulla meni pari viikkoa synnytyksestä toipumiseen, siis siihen ettei enää sattunut ihan kamalasti joka paikkaan ja pystyin kävelemään suht normaalisti. Sain 4 tikkiä ja kestokatetrin kun pissa ei tullut. Siitä seurasi virtsatieinfektio, joka kipuili pari viikkoa, vaikka sain siihen heti lääkkeet. Nyt vielä /7vkoa synnytyksestä, häntäluu on tosi kipeä. sattuu kun nousee ylös tuolilta. LIsäksi rannekanavaoireyhtymä vaivaa. Ranteet kipeytyivät jo loppuraskauden aikana ja nyt kipu on pahentunut, kun kokoajan roikottaa ja hypyttää vauvaa. Myös vaunujen työntäminen rasittaa ranteita. Punnertaminen tai ylipäänsä mikään ranteiden varassa tapahtuva liike ei onnistu mitenkään. En saa kammettua käsivoimin itseäni ylös lattialta, vaan kierähdän ensin polvilleni ja siitä punnerran reisilihaksilla kyykyn kautta itseni seisomaan. Tosi inhottava vaiva, toivon todella että on ohimenevää. Rannetuki, kylmägeeli, voltaren käytössä.
Jälkitarkastuksessa kaikki oli ok ja sain luvan aloittaa rauhallisen treenaamisen ja uimisen parin viikon päästä, eli n. 8-9 vkoa synnytyksestä. Vaunulenkit olen jo aloittanut. Kävely ja hapensaanti tekevät hyvää, mutteivät pelkällään riitä kilojen pudottamiseen. Mulla niitä ylimääräsiä kiloja kertyi 30 ja nyt on vielä 18kg jäljellä. Synnärille jäi n.8kg. Rannekipu estää melkein kaiken voimaharjottelun, mutta kyykkyjä ja kävelyä sitten vaan niin kauan kunnes ranteet paranevat.
Ei kyllä todellakaan loppuneet kivut ja vaivat synnytykseen, tuntuu, että palautuminen on jopa rankempaa kuin raskaana oleminen...
Jälkitarkastuksessa kaikki oli ok ja sain luvan aloittaa rauhallisen treenaamisen ja uimisen parin viikon päästä, eli n. 8-9 vkoa synnytyksestä. Vaunulenkit olen jo aloittanut. Kävely ja hapensaanti tekevät hyvää, mutteivät pelkällään riitä kilojen pudottamiseen. Mulla niitä ylimääräsiä kiloja kertyi 30 ja nyt on vielä 18kg jäljellä. Synnärille jäi n.8kg. Rannekipu estää melkein kaiken voimaharjottelun, mutta kyykkyjä ja kävelyä sitten vaan niin kauan kunnes ranteet paranevat.
Ei kyllä todellakaan loppuneet kivut ja vaivat synnytykseen, tuntuu, että palautuminen on jopa rankempaa kuin raskaana oleminen...
Mitään kipuja ei ole enään aikoihin ollut, eli hyvin on kroppa kestänyt treenaamisen! Joskus tuntuu jopa niin hyvältä että ihan kuin ei olisi synnyttänytkään 
Mulla oli raskausaikana tosi hyväkuntoinen ja paksut hiukset ja tuntui, ettei hiuksia lähtenyt ollenkaan..no nyt lähtee ja sitä lähtee kunnolla
Auttaiskohan siihen joku vitamiini vai johtuuko vaan hormooneista, en tykkää siitä yhtään, että hiuksia on joka paikassa