Synnytyksestä palautuminen

Eevis4 - mulla oli ummetuksen kanssa sama ongelma että istuminen alkoi sattua ja jopa kävely. Mulla auttoi microlaxin peräruiske. Sai sen 'tulpan' pois ja sitten levolacia tai siitä vahvempaa sellaista jauhetta (nimi alkaa p-kirjaimella) aamuisin tyhjään mahaan ja lasi vettä päälle. Meni se viikko mutta nyt suoli toimii normaalisti ja ilman apuja.

Mulla ainaki nämä hormonit selvästi löysyttäny niveliä.. Vanhat nilkan nyrjähdykset kipeempänä ja muutenki nivelet väljänä... Voisko noi sun polvivaivat johtua samasta?

Mulla alaselkä/lonkat paukkuu ja kiristää aina välillä.. varsinki jos kävelen vauva vasemmalla puolella. Tiiä sitte mistä johtuu mutta oletettavasti kroppa palautuu tai sit rikoin itteni synnytykses. :D

Mulla särkee selkää ympäri vuorokauden... Oon koittanu venytellä, mutta tuntuu että kaipais kunnon hierontaa. Jonkun sarjakortin verran...
Mulla on selkärankareuma mutta kipu ihan erilaista kuin ennen. Toki voihan nää hormonimuutokset ja painovaihtelut muuttaa reumankin oireita.

Täh? Sitten vasta ? Mä olen jo varovasti tehnyt vatsalihaksia,lähinnä ylävatsa ja kylki ja ihan hyvältä on tuntunut...mut ehkä mä taas hätiköin ja pitäisi vaan malttaa. ..:oops:

Vau:n sivuilta kopsattu:
Vatsalihasten palautumista voi testata näin:

-Mene selinmakuulle ja nosta polvet koukkuun.

-Aseta sormet navan yläpuolelle

-Hengitä sisään. Hengitä ulos, kohota päätäsi ja tunnustele samalla sormillasi rakoa vatsalihasten välillä.

-Jos rako tuntuu leveältä ja sormet uppoavat syvälle vatsaan, vatsalihakset eivät ole vielä valmiit koville harjoitteille. Voit kokeilla kevyempää harjoittelua.

-Jos rako on kapea ja sormet nousevat lihasten työntäminä ylös, voit aloittaa varsinaiset vatsalihastreenit.

Mä olen mukanaaaa kuin peräpukamaa! Millonkahan nää pukamat viitsisivät häipyä? Oon kyllä lukenut et voi kestää useita viikkoja synnytyksen jälkeen ennenku pukamat rupee helpottaa.

Kiitos rouva nappula! Kokeilin eilen ja tuntuis kuin vatsalihakset olisivat siellä missä pitääkin :happy093 nyt alkaa kunnon vatsalihasrääkki! :)
Kävin tänään myös uimahallissa mun 4 veen kanssa kun jälkivuoto on vihdoin loppu!(synnytyksestä pian 5 vk) niin ihanaa kun voi vihdoin alkaa elää normi elämää !
Mut joo,noi pukamat ei näköjään meinaa häipyä, ei! Sehän olisi jo liian täydellistä kun niistä pääsisi eroon :wink

Onko kukaan käynyt äiti & vauva -joogassa/-pilateksessa. Mietin tässä, että olisikohan sellainen vaivan ja rahan arvoista vaiko ajanhukkaa. Kuulisin mielelläni teidän kokemuksia.

Mä olin yllättynyt, että mullakin löyty vatsalihakset sieltä mistä piti! Olin ihan varma, että tän ison löllyskän alta ei löydy mitään ja ovat jossain kyljissä piilossa vielä monta vuotta, mutta ne löytyikin, ei muuta siis kuin reenaamaan :) Kahvakuulailun aloitan ensi viikolla :)

Kyllä ne citrus sultakin kohta löytyy! Sulla kuitenkin ollut tuplarasitus joten ottaakin ehkä vähän pidempään palautua

Mä en myöskään muuten oikeastaan enää tunne synnyttäneeni, mutta nuo pirun pukamat. Vuotavat aamuisin enemmän kuin mitä on jälkivuotoa? Muussa yhteydessä eivät kyllä tunnu lainkaan, vaan silloin kun vatsaa käy toimittamassa..

Citrus: älä ruoski itseäsi, palautuminen tapahtuu sitten kun se tapahtuu. Vaikka mulla on vatsalihakset kohillaan tuolla jossain, niin se ei todellakaan tarkoita sitä, että mulla ois kohta pyykkilautavatsa! Ei ole koskaan ollut, eikä tule olemaan, mä olen varmaan maailman huonoin tekemään vatsalihasliikkeitä ja usein tyytynytkin sitten löllyköihin juuri sen takia, kun mitään ei tapahdu ja ottaen huomioon: mä olen jo 40v, joudun tekemään aika hemmetisti töitä palautuakseni normaalisti, ei meinaan kroppa toimi enää niinkuin 20-30 vuotiaana :)

Mulla myös pukamat vaivaa yhä:sad001 Lisäksi mulla on edelleen jälkivuotoa vaikka synnytyksestä on 7 viikkoa. Tai mistä minä tiedän onko nämä pitkittyneet menkat vai jälkivuotoa.. Joka tapauksessa vuodan yhä, toisina päivinä enemmän ja toisina vähemmän. Jälkitarkastus on ensi viikolla.

Takaisin