Synnytyksestä palautuminen

Sama homma. Täysimetyksellä mennään ja vajaa 3kk synnytyksestä alkoi menkat muutama viikko sitten.

Mullahan on "menkat alkanu" jo kahteen otteeseen. :D Mitä lie vuotoa ollu mut kestäny vaa vähä pääl vuorokauden. Sais nyt vaa pysyy poissa siihe asti kunnes imetys loppuu tai ainaki vähenee.

Mulla tuli ekat menkat kk synnytyksen jälkeen, nyt menossa toiset (2,5kk synnytyksestä). Ihan yhtä runsaat ku ennenki, tosin ei niin kivuliaat. Ja täysimetys. Oon kylläkin hitusta vailla 20, vaikuttaa seki varmaan..

Piti vielä lisätä että vihdoinkin ummetus on loppunut! Otin kahvin takas mun ruokavalioon ja kas, suoli toimii taas :wideyed: olin melkein vuoden ilman kahvia. Tietysti lisääntynyt liikuntakin edesauttaa asiaa.

Mulla on ollu jo kahet menkat ja pojalla ikää reilut 3kk. Alkoi heti kun jälkivuoto loppui.. Ei naurata :confused: Täysimetyksellä mennään. Toisaalta kakkonen olis salaa toivottu, joten mahikset siihen nyt aikaistui sitten myös.

Miten ootte muuten pystyneet liikkumaan? Ja onko uudelleensynnyttäjillä ollu palautuminen hitaampaa ku edellisellä kerralla?
Mä palauduin ekasta raskaudesta aivan hyvin ja jo 2kk päästä (pääasiassa) juoksin 10km juoksutapahtumassa vaunujen kanssa. Nyt kävin maanantaina tunnin kävelylenkin ja ehkä kilsan hölkkäsin tosi rauhallisesti... Tulin tosi kipeeksi!! Alamaha aristaa vieläki oikeelta puolelta. Lisäksi ilmeisesti ylirasituksesta tuli joku "ressireaktio" ja valvoin maha kipeenä seuraavan yön ja oksensin! Kuumettakin nosti... Ei mitään herkkua ole ollut nämä lähipäivät kahden lapsen kanssa kotona...
Kai se vissiin on vaan niin paljon hitaampaa tuo toipuminen tällä kertaa... Harmittaa kyllä kun tuntu niin hyvältä käydä vähä hikoilemassa, niin nyt pitää sitten ottaa rauhallisemmin eikä oikein tiedä milloin pääsisi taas kunnon juoksulenkille päätä tuulettamaan;)

Mä oon palautunut ihan samoin kuin ennenkin, käyn kuntosalilla,lenkkeilen, uin ja nyt lisäsin vielä pyöräilyn. Hölkätessä tosin joudun vielä toisinaan kävellä välillä kun meinaa pissat tulla housuun, mut ei mulla mitään kipuja ole. Tuntuu että olen näiden kahden viimeisen raskauden jälkeen palautunut paremmin ja nopeammin kuin kahden ekan kanssa vaikka olin silloin kymmenen vuotta nuorempi! Johtunee siitä että ennen raskautta on yleiskuntoni ollut parempi nyt vanhempana kuin silloin nuorena, en mä silloin harrastanut juuri mitään liikuntaa.

Nahka ei näemmä palaudu enää näin vanhana. 7 vuotta sitten palautu kroppa muutenkin nopeampaa ja paremmin. Tosin silloin pystyin harrastamaan liikuntaa ihan loppuun asti. Nyt tuli liikuntakieltoa jo 23 raskausviikosta lähtien. Olen kyllä yrittänyt nyt lenkkeillä ja tehdä lihaskuntoa... No eikös sitten flunssa iskenyt joten siinä meni taas se hyvä startti :(. Höh. Kuukautisia ei onneksi ole vielä kuulunut eikä näkynyt. Sais pysyä kauan poissa. Vaikka lopullisesti. En kaipaa yhtään.

Mä en ole nyt vähään aikaan lenkillä käynytkään, niin en osaa sanoa vieläkö tuo alaosasto kipeytyy jos enemmän rehkii kuin tasaisella. Ratsastus ei ainakaan aiheuta mitään suuria tuntoja, hieman ehkä nuo liitokset kipeytyy. Me ollaan täällä taidettu voittaa pahimmat sairastelut, ja kyllä tuo keväisen aurinkoinen ilma ja lumesta sulavat tiet ja pellot houkuttaa kovasti ulkoilemaan ja liikkumaan.

Mä luulen että mulla on alkamassa menkat myös. Ja sen 2,5kk on synnytyksestä. 3kuukautta taisi mennä esikoisen synnytyksen jälkeen kun alkoivat, muistelen että se oli jouluaatto? Ja hyvä kun kirjoitin tätä, nyt ehkä ymmärrän miksi Elma on niin erilainen rinnalla - niinhän ne väittävät että menkat voi vaikuttaa maidon makuun, herumiseen, ja mihinkä vielä.

Mulla taas on ihan päinvastaiset fiilikset kun sulla Citrus. Itsetunto on ihan pohjamudissa. Inhoan omaa peilikuvaani. Raskaana olin hehkeä, iho ja hiukset hyvässä kunnossa, mahakin pyöristyi kauniisti. Nyt olen imettänyt itseni aivan kuiviin, mitään lihaksia ei ole, hiukset lähtevät päästä ja ne rasvoittuvat jo yhdessä päivässä (raskaana ollessa mun ei pitäny pestä tukkaa ku kerran-pari viikossa!) lisäksi iho karmeassa kunnossa. Inhoan kaikkia vanhoja vaatteitanikin, vaikka mahdun niihin taas ihan heittämällä. Aurinko on paljastanut kaikki rypytkin naamasta, hyi! :confused:

Mulla samanlaiset tuntemukset kun I-P:llä...
Mullei koskaan oo ollu finnejä naamassa ja nyt koko ajan näppyjä jossain! :( Hiuksia lähtee täälläkin ihan kauheesti ja mulla ei muutenkaan kovin paksu ja tuuhee tää tukka oo joten kohta varmaan kaljukin jo oon :confused:
Myöskään kroppa ei oikein miellytä vielä. Liika kiloja on edelleen se 5kg ja tissithän mulla meni ihan arville sen tuhottoman kasvun takia raskauden aikana...
Oon yrittäny treenailla sillon tällöin mut en tajua mistä te muut mammat löydätte tuon teidän energianne. Mulla aivan tajuton väsymys ja siivouskin on jo hurja urakka!
Vaavin itsensä kanssa ei oo ongelmaa ja nautin elosta hänen kanssaan täysin rinnoin! ❤ tää mamma vaan on hiukan romuna vielä! Ehkä tää tästä kun sais yöt nukuttua paremmin! :cool:

Mä oon kyllä kans tosi väsyny! Kauppareissu vie kaikki mehut ja siivoukset on jääny kyllä minimiin! Kerran viikossa on nyt yhen kaverin kans käyty lenkillä ja se kyllä piristää mieltä! Mutta kroppa kyllä väsyy ihan näistä arkijutuistaki... Ehkä se vaan on tuo unen puute joka väsyttää... Vaikka vauva nukkuuko suht hyvin, mutta kun esikoinen herättää jostain syystä nykyään kuudelta aamulla ja aamuyöt on vauvankin kanssa jotenkin levottomampaa... Vaikee vaan itellä hyväksyä et pitää antaa aikaa ja armoa itelle, ku kevätaurinko paistaa ja ois niin kiva jaksaa touhuta!!

Nimenomaan siitä treenasmisesta saa lisäpuhtia! Monena iltana en olisi jaksanut lähteä salille, mut olen pakottanut itseni liikkeelle ja ah, se olo kun pääsee takas kotiin! Se on niin mieletön hyvänolon tunne että kyllä sitä haluaa lisää, melkein parempaa kuin orgasmi :wink:happy:
Mulla ei ole tukka lähtenyt eikä ole finnejä,mut mun kynnet on ihan karseet! Mikä lie puutostila? Mut joo,tyytyväinen olen itseeni,olen sentään 4 lapsen äiti,mitä ei moni uskoisi kun minut ensi kertaa tapaa :joyful:

Mulla on kans niin pahamieli omasta ruhostani, en ajattele koskaan muista pahalla vaikka olisi pyöreä tai laiha. Mutta itsestäni löydän nykyään vain vikoja. Ja se pitäisi lopettaa, en halua että oma ja ystävien lapset kuulevat miten aikuinen mollaa omaa ulkonäköään, pitäisi antaa esimerkkiä että omaan itseensä pitäisi olla tyytyväinen. Otin kuvat itsestäni alusvaatteissa ja näky on ihan järkyttävä! Itkuhan tuo ihan tuli! Ennen oli lihasta joka paikassa, vaikkei ihan sikspäkkiä ollutkaan, mutta nyt on niin taikinaa joka paikka täys. No tästä ei ole suunta kuin ylöspäin, mutta kyllä ottaa päähän. Vatsalihaksia tehdessä sattuu edelleen häntäluuhun? Onko muilla ollut samaa vaivaa? Samoin polvet tuntuu jotenkin aroilta kun juoksee, ennen raskautta siis harrastin juoksua joten kuvittelisin että ainakin lihakset oli hyvät tukemassa polvia painon nousua ajatellen?

En oikeen tiedä mihin osioon tämän laittaisin. Käväsin työpaikalla moikkaamassa ihmisiä ja vanha tuttu asiakas oli siinä hieman humalassa (olen siis pubissa töissä). Hetken katteltuaan tuli sanomaan mulle: "mä oon kattellu tota sun mahaas, kävikö pahasti?" Luuli siis että olisi kohtukuolema ollu kun kerran työpaikalla olin "jo nytten". Hieman hämmästyneenä sanoin että ei kun ihan elossa on ja 3kk ikäinen. Tähän hän sitte väläytti lisäksi että "ai onko seuraava jo tulossa vai".. tiedän etten ole entisissä mitoissani vielä, mutta synnytyksestä on hei oikeesti vasta 3kk. Pitäisikö tässä muka olla jo kun mikäkim fitness kilpailija. Muutenkin niin paska olo ittestäni ettei tämmöset kommentit ainakaan paljoa mieltä lämmitä.

Mua ärsyttää noi lehdet jotka hehkuttaa naisia, jotka on palautuneet jo 2 viikkoa synnytyksestä, en siksi, että olisin kateellinen (tai ehkä vähän olen :D ) vaan siksi, että se luo paineita aina muihin ja antaa sellasen käsityksen, että ne jotka ei ole palautuneet, ovat jotain sohvaperunoita jotka eivät jaksa/viitsi nähdä vaivaa itsensä vuoksi. Minusta on epänormaalia, jos pitää 2 vkoa synnytyksen jälkeen lähteä salille itseään rääkkäämään, kun kroppa on vielä ihan "shokissa" synnytyksestä. Tämä siis minun mielipide :) Itsekin tässä yritän muokata omakuvaani uuteen uskoon ja olla ylpeä itsestäni ja kropastani, joka on pullauttanut maailmaan kolme ihanaa lasta :Heartbigred

Takaisin