Synnytyksestä palautuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja jutsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mua kans palelee iltasin/öisin! Iho on myös tosi kuiva, mut syy varmasti on tuo kylmä ilma ja pakkanen.. Inhoan talvea! :(

Mulla vaihtelee, viime yönä ekalla syötöllä heräsin jäässä, tokalla syötöllä hiki norui pitkin ihoa ja kun pääsin takas nukkumaan niin olin taas jäässä (nii ja petivaatteet märkinä hiestä :( ). Ei kyllä mitenkään mukavaa tämä hormonihiki :/

Mulla myos iho on tosi kuiva. Esim kasista on turvotus lahtenyt, mutta niista on tullut tosi kurttuiset. Ihanaa, tanaan mahtui takki kiinni ekaa kertaa.

Täällä on menossa vielä yöhikoilu kausi.. Ja turvotusta on vielä käsissä.. Tikuttaa vieläkin jatkuvasti oikean käden etu ja keskisormea.. Loppuis jo! Eikä sormus mahdu vieläkään nimettömään :(

mites teillä muilla tuo jälkivuoto on muuttunu? itellä tulee vieläkin melkosen kirkasta verta ja mietin onko ihan normaalia? nyt 2vk ja 1 pv. synnytyksestä. joinain päivinä ollu vähä rusehtavaa mut ei usein. eikä kauheen runsasta vuoto oo, välillä selvinny jopa pikkuhousunsuojalla.
tänään ois lenkkisauna ja sinne haaveilen pääseväni.. kannattaako mennä? :confused:

Mulla vuoto on tosi vähäistä enää ja 2vk2pv synnytyksestä. Olin tänää tunnin reippaalla kävelyllä ja saunassa ja nyt jomottaa alavatsaa :(

mulla kans kerran kävelyn jälkeen tuli alavatsakipuja. meni ohi kyllä aika pian.. en mä sinne saunaan uskaltautunu. parempi ottaa varmanpäälle. :)

Mymme oho! :O Joo, ei tarttis ihan näin pian vielä!

Mä oon epäillyt vähän samaa, mutta kai tää on vaan jälkivuotoa vieläkin.. :/ Eilen olin jälkitarkastuksessa ja muuten kaikki ok.

Mulla oli jt viime viikolla, kun synnytyksestä oli 5,5 vko jq sillon ei enää vuotoa ollu.. Se loppu jo kolme viikkoa synnytyksen jälkeen ja siihenkin asti pärjäsin pikkuhousunsuojalla pitkän aikaa..

No, tarkkailen tilannetta!

Mymme: Ohoh - johan se nopeasti lykkäs ne. :(

Mulla esikoisesta alkoi imetyksen lopettamisen jälkeen (7kk) vasta menkat. Saa nähdä miten tällä kertaa. Nyt siis vielä hyvin niukkaa jälkivuotoa (4vkoa synnytyksestä..)

Huomioittehan arvon ystäväiset, että vakka täysimettää, niin silti saattaa ovuloida, eli imetys ei ole ehkäisykeino! Tämä myytti imetyksestä ehkäisykeinona tuntuu leijailevan ihmisillä edelleen.

Eikä! Olin ihan pihalla tosta mymmen täti heitosta, et eiks sukulaiset oo vieläkään nähny vauvoja. :D Nooh, ei voi kaikkee tajuta. ;)

Mä en kans oo koskaan tajunnu mistä se täti-ilmaisu tulee?

Sit olitte ihan et miks se nyt noin kauheet on et täti tulee kylää? :grin "ei olis viel tarvinnu tulla"
Ei oo täti-raukka suosios:grin En mäkää tiä mist se tätinimitys mahtaa tul.. :)

Olen minäkin ihmetellyt mistä täti-ilmaisu tulee. :D Olisi ihan kiva tietää kuka sen on keksinyt ja mistä se on lähtöisin. Huvittavahan se on. Mymmen tavoin olen huomannut sitä käytettävän varsinkin noilla kuumeilijoiden/yrittäjien palstoilla. ;)

Mulla alko menkat! :o ei perse. En muistanutkaan et kuinka perkeleen kipeäksi nää tekee :( reidet kipeät ja alamahaa polttaa niin pirusti! Argh.

Voi ei tipitii! :( Mä oon ihan varma, että mullakin alkaa pian imetyksestä huolimatta..tai siis vuodanhan mä vieläkin (8vko synnytyksestä).. Ennen raskauttakin prolaktiiniarvot korkeina (nousee yleensä imetyksen aikana) ja silti kierto oli normaali.

Takaisin