Synnytyksestä palautuminen

TURVOTUS - hatasektiosynnytys - jalat on paisunut kaksinkertaisiksi. Aivan kamalaa!!! Edelleen sairaalassa 4 paivaa sektion jalkeen. Saan piikin veritulppaa vastaan ja tukisukat jalassa. Kuulemma voi menna useampi viikko ennen kuin poistuu. :smiley-angry019
 
Se unohtui sanoa että kusikatkasuongelma on täälläkin,kokeilin varmaan päivä synnytyksestä ja järkytyin kun ei onnistunut ja sen jälkeen oon kokeillu nyt yli kaksviikkoa ja edelleen lorisee vaan pönttöön. En tiedä jumppailenko väärin kun ei meinaa palautuu,sepä mukavaa :smiley-angry007
 
pitää varmaan neuvolasta kysyä noista lantionpohjalihaksisbta kun tosiaan miettii sitä vähän liikaa. Noi paikat ku haluis ihan entisilleen. :wink
 
Samassa kunnossa on lantionpohjalihakset täälläkin, synnytyksestä kuitenkin jo 6 viikkoa..huoh. Oon yrittänyt reenailla kyllä, onneksi mitään karkailuongelmaa ei ole..kai sekin nuohon lihaksiin liittyy, että kakkoshätää on vaikeampi pidättää..

Oon miettinyt, että oliko mun lihakset ennen synnytystä näin huonossa kunnossa vai kärsiikö ne vaan toisilla enemmän kun toisilla..?
 
Täällä on sanottu, että mitä paremmassa kuosissa lantionpohjan lihaksisto on ennen synnytystä, sitä nopeammin se palautuu. Ja että monilla lihakset ovat huonossa kunnossa heidän tietämättään. Mutta varmasti on yksilöllisiä eroja myös.:) Ei muuta kuin vain jumppailemaan! Joka tapauksessa kestää ennen lihakset palautuvat.

Ei muuten kannatta katkaista virtsaa, vaan treenata rako tyhjenemisen jälkeen pöntöllä, jotta rakko tyhjenee kunnolla.:) Virtsaputkentulehdushan tästä vielä puuttuisi...:wink
 
Se virtsan katkaisu on vain ns. testi jotta tietää missä kunnossa lihakset on. Varsinainen jumppa sitten muulla ajalla..
 
Nyt sitten jo update tuohon mun turvotusvalitukseen nimittain vain tunteja myohemmin mieskin jo sanoi etta huomas eron eiliseen verrattuna. Itse nyt jo naen etta verrattuna ekaan paivaan iho ei ole yjta pinkea ja kun sita painaa niin tulee perati kuoppa. Vetta vaan lisaa juomaan...Ihanaa!!!
 
Yhden päivän shoppailut ei tunnu missään, mutta jos yrittää samaa seuraavana päivänä, niin kyllä alkaa jonkinlainen jomotus alapäässä. Tuntuisi, että jotain sellaista liitoskivun tyyppistä, eihän ne paikat varmasti vielä olekaan sillä tavalla palautuneet. Jotenkin vain tuntuu, että kaikki muut on palautuneet paljon nopeammin.
 
Kyllä mullakin juilii häpyliitosta ja tosiaan tuota häntäluuta. Et ole yksin!:)
 
Libra ihan normaalia siis varmasti! :)

Vielä kun tuo jälkivuoto loppuisi, kun on tosiaan se tarkastuskin jo ens viikolla. Kerran jo luulin, että loppuu, mutta nyt vuotaa taas ihan kirkasta verta. Mitä oon lukenut, niin monella on ns. alkanut uudestaan tuo vuoto. Kai se ehkä teoriassa voisi olla menkatkin, mutta ei ole mitään kipuja kuitenkaan.
 
Viikko sektion jalkeen ja yllattavan nopasti on kroppa parantunut. Mahaa on viela jonkyn verran, joskin arven paalla on jonkun verran turvotusta. Muutoin turvotus on laskenut tosi hyvin ja nyt huomaa, etta olen menettanyt lihakset reisista kun raskauden aikainen liikunta on ollut niin kevytta. No niita sitten voimistamaan kun lekuri on tarkastanut.
 
Mä en kestä! Mun jälkitarkastus on vähäisten lääkäriaikojen takia vasta tämän kuun lopussa :sad001 ja silloin on synnytyksestä jo kaksi kuukautta. Olis niin kiva jo tietää tuon alakerran tilanne ja päästä kunnolla treenaamaan ja saada ehkäisyasiatkin kuntoon. Oma olo sanoo, että hyvin oon palautunu mutta eihän sitä koskaan voi varmaksi sanoa. Oon jo salilla käyny ja parissa kevyessä jumpassakin. Sit tietty vaunulenkit päälle mutta en uskalla vielä kovia treenejä vetää...
 
VilliVadelma mä luulin et jälkitarkastuksen kuuluukin olla 7-12 viikon päästä synnytyksestä..

Mulla on tosiaan ens viikolla ja synnytyksestä silloin pikkasen reilu 7 vkoa. Vuotoa on vieläkin ja heräsipä epäilytkin, olisiko menkat muka jo alkaneet.. :O Ei vaan yhtään tee mieli mennä sinne, jos vuotoa vielä on.. :sad001
 
Mulla jälkitarkastus vasta joulukuussa.. Oon tyytyväinen, ettei ole vielä. Mulla jälkivuotoa edelleen, etten haluaisi mennä sinne vielä näyttämään itseäni. :D Mulla taitaa olla 9vkoa synnytyksen jälkeen se jälkitarkastus aika.
 
Tosi yksilöllistä varmaan tämä synnytyksestä toipuminen. Mulla oli oikeastaan jo pari päivää synnytyksen jälkeen aika normaali olo, ja viikossa kohtu oli jo todella pieneksi supistunut. Mutta mä oon imettänytkin runsaasti, joten sekin varmaan on kohdun supistumista jouduttanut. Tikkejä mulle laitettiin aika vähän, eikä nekään ole juuri vaivanneet. Eikä mitään ihmeitä kipujakaan ole koko aikana ollut, kipulääkettä en ole tarvinnut kertaakaan synnytyksen jälkeen. Joten taidan olla tässäkin asiassa ollut aika onnekas, kun näin pienin vaivoin ole selvinnyt. Pienellä kävelyllä mä kävin jokun neljä päivää synnytyksen jälkeen, tosin vaan sen verran, mitä uskalsi jättää pikkuista isän hoiviin. Pikkuisesta kun ei vielä tiedä, tarviiko tissiä puolentunnin vai neljän tunnin päästä uudelleen...
 
Mulla oli jälkitarkastus maanantaina ja silloin synnytyksestä oli kulunut vähän reilu 5 viikkoa. Kaikki oli kunnossa ja paikat palautuneet hyvin. Olipa mulla jo aikaisin jos yleinen suositus 7-12 viikkoa :eek: Jälkivuoto loppui viime viikon lopussa kokonaan.
 
Täällä jt vasta 12.12., mut enköhän siihen mennessä oo jo suht palautunut. Jälkivuoto on jo niukkaa ja ei edes päivittäistä, mutta aina jos on ollut liikenteessä niin vuotoa tulee runsaammin.

Muuten mulla ei ole enää nimeksikään vaivoja, mitä nyt on alkanut selkä reistaa (vauvan kaa hääräilystä) ja niska jumissa. Tuntuu, et itsekin palautunut suht hyvin, koska kyllä niitä tikkejä tuli ja useaan kohtaan. Nyt siis 3 vkoa synnytyksestä.
 
Mulle tuli varmaan yli 20kg raskauden aikana. Eilen, 9 paivaa synnytyksen jalkeen kun mittasin oli enaa 8kg verrattuna ekaan neuvolakertaan. Jannetuppitulehdus on parantunut ja sormista turvotus lahtenyt, vaikka laakari sanoi etta menee 3 kk. Jihuu!! Ihanaa kun ei kasia kolota enaa.
 
Takaisin
Top