Synnytyksestä palautuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja jutsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on 6 viikkoa synnytyksestä, ja vieläkin tiputtelee jälkivuotoa... Pieniä vaaleita tippoja enää, että kai se tästä jonain vuonna loppuu, mut alkais kyllä jo pikku hiljaa riittää... :angry

Vajaa 5 vkoa synntyksestä:

Jälkivuoto ohi, alapäässä tuntuu suht normaalille (paitsi jos kauheesti tulee heiluttua päivän mittaan) ja muutenkin tuntuu, et olo on aika lailla sama ku viime tammikuussa :) - helmikuussa alkoi pahoinvoinnit ja oudot olot.

Mies osti eilen uuden vaa'an, koska hänen raskausmahansa ei ole kadonnut. Eli jonkinmoinen painonpudotusprojekti hänellä alkamassa. Itsekin sit kurkkasin omia lukemia, ja +500g ekaan neuvolakortti merkintään.

Eli kai sitä aika hyvin ollaan palauduttu. Jälkitarkastukseesn vielä melkein kuukausi, varmaan menkat silloin päällä (: mun tuuria.

6 vrk synnytyksestä,
mun talvitakki meni kiinni :) Yön aikana oli maha selvästi pienentynyt. Napa näyttää niin hauskalta, kun on palannut kuoppaan sekin yön aikana, eikä enää pullota ulkona.
Lähtöpainoon matkaa 5,5 kg. Raskauden aikana tuli melkein 15 kg kannettavaa kroppaan.
Selkäranka on vähän vetelä makaroni.

Mulle tuli 22kg josta puolet jäi synnytyksen jälkeen... Talvitakki mahtuu kiinni, mut syyskeleihin sopiva ulkoilutakki ei mee tissien kohdalt.

Jälkivuotoa on viel vähän ja alavatsaa jomottaa toisinaan. Muuten olo on ihan jees jo. Hiukan reilu 3vkoa synnytyksestä

Mulla oli tänään jälkitarkastus. Eilen illalla erehdyin varovaisesti kurkkimaan alapäätä, ja epparihaavan arpi näytti mun mielestä aika kamalalta :eek: mutta lääkärin mukaan haava on parantunut hyvin, joten kai sen sitten kuuluukin näyttää siltä vielä tässä vaiheessa... Muutenkin oli paikat parantuneet ja kaikki ok. Positiivisin yllätys oli, että mulla on sittenkin vielä lantionpohjan lihakset olemassa :grin Vähän jo meinasi epätoivo iskeä kun on tuntunut niitä jumpatessa että en juurikaan tunne mitään vaikka kuinka yritän niitä jännittää, mutta kun lääkäri laittoi sormet sisään ja käski jännittää niitä, niin sanoi että hyvin tuntuu puristus, ja että ihan oikein osaan kuulemma niitä jumpata. Jospa tässä siis pikku hiljaa jotain edistystä tapahtuu... :)

Hui, nyt rupes jänskättää että uskaltaako tuonne alakertaan kurkkia ollenkaan... Mulla jt vasta viikon päästä ja silloin synnytyksestä on kulunut 8,5 viikkoa.

Mul on Maiden ainaki ollu tää vuoto semmosta et välillä lakkaa kokonaan päiväks-pariks ja sit taas tulee kirkkaan punasta

Mulla myös välillä lakkaa kokonaan ja sitten taas tiputtaa veristä vuotoa jonkun aikaa. Eilen viimeksi ajattelin, että nyt se loppui, mutta sitten menin juoksulenkille, niin sen jälkeen oli taas tullut verta.. :( Mulla tänään 5vkoa synnytyksestä.

Kävin tänään lääkärissä, poissuljetaan kohtutulehdus. Crp oli ok, viljelyn tulokset tulee loppuviikosta, samaten papa.

Kyllä se on niin, että menkat tulee. Kaamee syötätys ja turvotus koko ajan :D

wtf?! :eek: mulla loppu vuoto eilen niinku seinään... pari päivää tuli ihan kunnon menkkavuotoa ja siinä se! Mulla oli ihan kunnon kivutki, mut voiko nuo nyt olla muka menkat, voiko ne kestää kahta päivää?? :o yleensä ne on kestäny aina sen 5 ! onneksi ensviikolla on jälkitarkastus!

No, en tiedä, pitäisikö masentua vai riemuita, mutta taas alkoi verinen vuoto. Olihan se jo poissa 3 vkoa ja tämäkin on tosi niukkaa. Onkohan nämä nyt menkat sit? Ei oo mitään kipuja, tosin ei mulla yleensäkään ole eivätkä jälkisupistuksetkaan tuntuneet missään, maidonnousu sattui paljon enemmän. Olisin kyllä toivonut, ettei ennen kevättä mitään menkkoja tarvi edes ajatella...

:o miten nopeasti paino putoo, olen 2,9 kilon päässä lähtöpainosta tänään. Parin päivän aikana mennyt yli 3 kiloa. Ei kai tää vaan jatku, kohta olen joku mehut kuiviin imetty luuranko, hyvä kun ehtii syödä takaisin energiaa.

Mulla tippu 4 päivässä synnytyksestä kaikki raskauskilot.. Eli oon jo ihan omassa alkupainossa. Uskon senkin vaikuttavan tähän maidon riittämättömyyteen. Ja kiloja siis kertyi 16kg, joista suurin osa viimeisellä kolmanneksella.. Huh ku paljon.

8 vkon jälkeen minulla on jäljellä 4-5 kg alkupainoon. Toivon, että nämä sulavat pian ja aloitin kuntoilun, en kuitenkaan laihduta.

Täällä 7 viikon jälkeen myös 5 kiloa jäljellä. Kuntoilun pääsen kunnolla aloittamaan ensi viikon lopulla jt:n jälkeen. Tosin toivon, ettei loput kilot lähde ihan kauhean nopeasti koska olin ennen raskautta melko vähärasvainen. Nyt saa ollakin vähän ekstraa vielä täysimetyksen ajan. Muuten sitä joutuisi miettimään hirveästi, että tuleeko syötyä tarpeeksi. Jostainhan se maidontuotantoon käytettävä energia on saatava :)

Niin ja tosiaan tisseissä on varmaan joku sata kiloa :P

Mulla putos paino kans ihan hyvin, mutta nyt oon "joutunut" ottamaan muutaman kilon takaisin, että imetys sujuisi.

Koska sitä oikein sais alkaa kunnolla reenaamaan..? Ei mulla meinaan jälkitarkastuksessa puhuttu mitään liikunnasta tms eikä tarkastettu vatsalihasten rakoa tai mitään. Ihan perus sisätutkimus, lappu kelaa varten ja kiitos hei. :/

Se on todennäkösesti turvotusta mikä lähtee nii nopeesti... Meil ei oo harmi vaa toimivaa vaakaa, olis kiva tietää tänhetkinen tilanne!

Vastavirrassa: jos kaikki oli hyvin, niin kyllä liikkumaan saa alkaa normaalisti. Tosin kannattaa alotella maltilla ja kuulostella omaa kroppaa. Tehoja pikkuhiljaa lisäten. Suorat vatsalihakset palautuvat hyvin yksilöllisesti eli mitään tiettyä aikaa ei voi varmaksi sanoa. Jännä, ettei lääkäri tsekannu niitä. Kysäse jos ne neuvolassa seuraavan kerran kattois ne.

Takaisin