Synnytyksen jälkeen..

Hih! :) Eniten odotan liitoskipujen loppumista! Ne on välillä niiiiin järkyttävän hirvittävän helvetilliset!!! :bored: Mut mut...täällä toiveissa josko tuo ukko uskaltais mun kanssa järjestää kesähäät ja heti hääyönä aletaan yrittää jo seuraavaa! :grin Saa nähä... :rolleyes:
 
Mä oon niin käsittämättömän onnellinen kun supistukset joita tulee kymmeniä vrk aikana on ollu tän viikon kivuttomia!! Ja tietty toi touhuava poika mahassa ja toinen mahan ulkopuolella. Haave kolmosesta nousee heti kun ei satu mut ei ihan 1,5 v ikäerolla!!
 
Mä odotan , että pääsee käyttämään tavallisia mekkoja sit joskus vuonna 2018 :`D Ei raskausmekkoja, eikä sellaisia mistä saa tissit esiin vaan ihan tavallisia mekkoja! Ehdin tässö näiden välissä ehkä kuukauden käyttää, kun lopetin imetyksen ennen kuin maha alkoi taas rajoittaa...
 
Mä odotan , että pääsee käyttämään tavallisia mekkoja sit joskus vuonna 2018 :`D Ei raskausmekkoja, eikä sellaisia mistä saa tissit esiin vaan ihan tavallisia mekkoja! Ehdin tässö näiden välissä ehkä kuukauden käyttää, kun lopetin imetyksen ennen kuin maha alkoi taas rajoittaa...
Mä luin et sä ootat menkkoja :facepalm: vähän ihmettelin
 
Mä odotan , että pääsee käyttämään tavallisia mekkoja sit joskus vuonna 2018 :`D Ei raskausmekkoja, eikä sellaisia mistä saa tissit esiin vaan ihan tavallisia mekkoja! Ehdin tässö näiden välissä ehkä kuukauden käyttää, kun lopetin imetyksen ennen kuin maha alkoi taas rajoittaa...

Sama! Ja kaikkia muita ihania tavallisia vaatteita! :)
Ostin Nosh-kutsuilta ihanan mekon, jota pääsen varmaan käyttämään just 2018... Ehkä joku mamman vapaailta ennen sitä, että voin kokeilla. :)
 
Mulla oli esikoisen vauvavuonna yksi juhla, johon laitoin oikein ihanan, pitkän, umpikauluksisen mekon. Sitten helmat kainaloissa naistenvessassa pumpatessa pahimpia pingotuksia pois, kaduin mekkovalintaa syvästi :D
 
Ei enää närästystä synnytyksen jälkeen. Ainakaan toivottavasti. Mua närästää vain raskaana ollessa ja varsinkin eilen oli ihan kauheeta. Eikä kotona ollu ku yks närästyslääke, jota piti säästää yötä varten, en sitte kuitenkaan tarvinut sitä.
Ihanaa sitte ku pääsee taas liikkumaan normaallisti. Nyt on sellasta äheltämistä, kun on toi pallo vatsan kohdalla. Mutta jälkisupparit kyllä vähän hirvittää taas synnytyksen jälkeen. Varsinki ku edellisestä kerrasta tulee oleen "vaan" 2,5 vuotta, kuulemma ne on pahempia aina joka synnytyksen jälkeen (paitsi ekan jälkeen niitä ei ollu ollenkaan, en edes tiennyt niistä ku toka lapsi syntyi, kukaan ei varottanu niistä. ) ja sitä pahemmat mitä lyhyempi synnytysväli. Ja kun ei niihin mitkään Panadolit auta.
Jälkivuotoa mulla tapaa kans riittä pitkään, 6-8 viikkoa. Jospa tällä kertaa jäis vähemmälle, aina voi toivoa.
 
Ai joo, jälkisupistukset :hungover: Ei oo ikävä... Kerta kerralta ollut pahemmat, ja tuokin pitänyt paikkansa mitä Lokakuunlumo sanoit tosta lyhyestä välistä, edelliset syntyneet alle vuoden ikäerolla ja taisinpa pyytää jälkisupistuksiin epiduraalia viime kerralla :rolleyes: Jostain syystä eivät antaneet :woot::hilarious:
 
Mä ootan sitä synnytyksen jälkeistä energiaa mikä tulee ilmeisesti hormooneista :) ihana ku jaksaa hyvin vaik nukkuis vähä heikomminki :D
 
Kun lapsi on syntynyt. Sairaalassa on ne tietyt ajat aiemmin synnyttäneille ja ensimmäistä kertaa synnyttäneelle, että kuinka kauan aikaa siellä pitäis olla. Toivottavasti ymmärrätte mitä ajan takaa :D Täällä pitäis olla sen 4-5 vuorokautta, mikä on musta tosi pitkä aika. Mietinpä tässä vain, että jos minä sekä lapsi voidaan hyvin niin voiko sitä sairaalassa olo aikaa lyhentää?
 
Minusta ei ne ei voi olla laskematta pois parin päivän jälkeen, jos mitään erityisseurantatarvetta ei ole ja itse haluaa kotiin. Minä ainakin olin kahden päivän jälkeen täysin valmis lähtee eikä ne täpötäydellä osastolla minua olis pitäneet, kun itse halusin kysyttäessä lähteä ja loppulääkärintarkastuksessa kaikki oli ok. Kyllähän ne sairaalapäivät myös maksaakin.
 
Täällä Joensuussa taitaa olla niin että voi halutessaan pyytää että pääsis jo 12h synnytyksestä pois, jos siis on kaikki menny hyvin ja voi vauvan kans hyvin eikä tarvihe seurantaa. Kun taas Kemissä missä ite 2x synnyttäneenä pitivät ensisynnyttäjää 4-5pvää ja uudelleensynnyttäjää 3-4pvää, se 3pvän raja on siks, koska sillon tulee yleisemmin selville jos vauvaa vaivaa joku, ni ei tarvihe sitte kiikuttaa vauvaa heti pvän päästä takas sinne. Kyllä se riippuu niin paljon henkilökunnasta pääseekö aiemmin..
 
Mä oon puolestani miettinyt että ainakaan näin etukäteen ajateltuna mua ei haittaisi jäädä sairaalaan synnytyksen jälkeen neljäksi tai viimeksi päiväksikään. Vois olla mukavan stressaamatonta valua siellä siteisiin ja olla välittämättä mistään velvollisuuksista kotona :)
Voihan olla että ne ajaa pois sieltä jos on täyttä tai sitten tulee kyllästys itellä.
 
4-5 päivää kuulostaa valitettavan pitkältä ajalta olla tönöttää sairaalassa. Tietty jos jossain on jotain vikaa niin sitten sen ymmärtää.

Ekks: ssä ainakin viime vuonna piti olla sen kolme täyttä yötä..

Meidän esikoinen synty ke-to välisenä yönä ja päästiin lähtee sunnuntai aamupäivällä.

Lisäys. Eli siis jos vaikka syntyy 17.1 klo 23.50 ni pääset lähtee päivää aiemmin ku jos syntys 18.1 00.05.
 
Muokattu viimeksi:
Ekks: ssä ainakin viime vuonna piti olla sen kolme täyttä yötä..

Meidän esikoinen synty ke-to välisenä yönä ja päästiin lähtee sunnuntai aamupäivällä.

Lisäys. Eli siis jos vaikka syntyy 17.1 klo 23.50 ni pääset lähtee päivää aiemmin ku jos syntys 18.1 00.05.

Miehen serkku synnytti heinäkuussa ja oli edelleen tää sama käytäntö Ekks:ssä :)
 
Kättäriltä pääsi kotiin heti kun oma ja vauvan olo oli hyvä. :)
 
Mä olin kättärillä neljä yötä, viisi päivää. Omien tulehdusarvojen takia. Vauva olisi päässyt kotiin aiemmin. :)
Se oli ihan ok, kun oltiin perhehuoneessa omassa rauhassa. Sellaisessa neljän hengen jättihuoneessa olisi varmasti ollut kurjempaa. Aina jonkun vauva itkee eikä saa nukuttua ja sitten mä stressaisin, että oma vauva häiritsee muita tms.
 
Takaisin
Top