Synnytyksen jälkeen..

Mähän miehelle naureskelin synnytyksen jälkeen et on se hyvä et meillä on joku jolla ei vaipat falskas. Sittemmin kun ollaan ihan ekojen päivien kuvia/ videoita katottu niin lakanat veriläikkiä täynnä. Joo en kiinnittäny huomioo. Ihan vähän joo nolo.
Tästä tuliki mieleen...että varmaan on viisasta jättää lakanan alle se kosteussuoja synnytyksen jälkeenki? En tosiaan haluis yöllä herätä siihen, ku oma vaippa falskaa ja sänky on veressä petaria myöden! :wtf: Pitänee siis vauvalle ostaa vielä omat kosteussuojat pinnasänkyyn..jos käyttäis sit ite tuota äp:n suojaa, kunnes vuoto lakkaa. Mulla kun ei koskaan oo pysyny mitkää siteet paikallaan...eiiii edes siivelliset! o_O
 
Mä en muista, että olis ollut verta lakanoilla, mutta maitoa kyllä. Tissit nimittäin falskaa imetyksen alkuvaiheessa, pahasti. :P Eli joo, kannattaa olla kosteussuoja, jos haluaa pitää petarin turvassa.
 
Tästä tuliki mieleen...että varmaan on viisasta jättää lakanan alle se kosteussuoja synnytyksen jälkeenki? En tosiaan haluis yöllä herätä siihen, ku oma vaippa falskaa ja sänky on veressä petaria myöden! :wtf: Pitänee siis vauvalle ostaa vielä omat kosteussuojat pinnasänkyyn..jos käyttäis sit ite tuota äp:n suojaa, kunnes vuoto lakkaa. Mulla kun ei koskaan oo pysyny mitkää siteet paikallaan...eiiii edes siivelliset! o_O
Joo ei mullakaan yöllä ja päivällä vaan ne siivelliset. Kun en mä yöllä 2 tunnin välein käy omaa vaippaa menkkojen aikaa vaihtamassa. Ainahan niitä kehitellään mut kuka kehittää siteen/ vaipan joka pysyy oikeesti paikoillaan.

Joo ja varsinkin isommista kaupoista löytyy myös noita tena ladyja sidehyllystä.
 
Riittääköhän se äp:n kosteussuoja, jos falskaa sekä side että tissit vai pitäisköhän ostaa koko sängyn mittainen... Viimeksi mulla oli sellainen koko sängyn (mun puolen) kokoinen, mutta pilkoin sen jo vaipanvaihtoalustoiksi. Täytyy varmaan hakea Jyskistä uusi.
 
Riittääköhän se äp:n kosteussuoja, jos falskaa sekä side että tissit vai pitäisköhän ostaa koko sängyn mittainen... Viimeksi mulla oli sellainen koko sängyn (mun puolen) kokoinen, mutta pilkoin sen jo vaipanvaihtoalustoiksi. Täytyy varmaan hakea Jyskistä uusi.
Musta riittää. Mulla on tosin yläkropan alla ollut vain pyyhe lakanan alla, kun se muovifrotee hiostaa muutenkin ihan pirusti, saati sitten kun kylpee siinä hormonihiessä ja vauva vielä kainalossa. Näppärähän neuloo villaisen alustan yläkropan alle :)
Nyt kun muistelen, niin mulla taisi olla vaan esikoisen aikana muovifrotee persauksen alla aluksi, mutta mulla ei ylivuotoja sattunutkaan enää kotona, eri asia jos ei siteet pysy paikallaan.
 
Mä käytin mun alla kylpypyyhettä lisäsuojana ekan viikon. (Kotiuduin synnytyksestä seuraavana päivänä) Kyllä mulla falskasi siteet ihan alkuun, kun nukuin useamman tunnin putkeen.
 
Mä käytin mun alla kaksinkerroin taiteltua ylimääräistä pussilakanaa tissien falskaamisen takia pidempään. Usein tarvis nää lakanat pestäkin, kun ei se maidon haju mikään miellyttävä ole ja ne tissit vaan suihkus sitä maitoa koko ajan.
 
Mulla oli ylimääränen peitto kaksinkerroin mun alla ja sen alla se äp:n pissasuoja :) mut ei kyl falskannu muutaku maitoo
 
Mulla oli kanssa pyyhe lakanan alla ja harso aina siinä tissien alla, kun imetin. Juuri sen takia, että sitä maitoa tuli oikein suihkuten...
 
Itellä ehti mennä enimmät jälkivuodot ohi sairaalassaoloaikana, kun kotiuduttiin vasta 5,5vrk synnytyksestä. Perus yösiteet riitti siinä vaiheessa.
 
Mullakin se pahin kesti ekat 2 päivää jonka jälkeen pärjäs tavallisella yösiteellä.
 
Mä käytin niitä valtavia ihan fiiliksissä kun ei tarvinnu niitten kans pohtia et falskaako vaiko ei.. mitwn tw muuten kävitte saunassa jälkivuodon aikana?
 
Mä käytin niitä valtavia ihan fiiliksissä kun ei tarvinnu niitten kans pohtia et falskaako vaiko ei.. mitwn tw muuten kävitte saunassa jälkivuodon aikana?
Mä taisin käyä saunassa sit kun tikit oli poistettu ja siitä vrk. Mut en ollu koko kesää käymättä saunassa kuitenkaan. Oon mä menkkojenkin aikaan saunonu. Laudeliina vaan mukaan!
 
Mä en käynyt muistaakseni saunassa kauheesti, mutta tosiaan pyyhe pyllyn alle niin eiköhän sillä pärjää. Ihan heti ei varmasti kannata käydä tulehdusriskin takia. Mutta en tiedä tarviiko jälkitarkastukseen asti odotella... Me ei esim. odoteltu seksin kanssa, vaan kokeiltiin sitten kun alkoi tuntua, että voisi olla ok. Kumin kera tietty tulehdusriskin takia.
 
Tuo sauna ja seksi on kyl mietityttäny...just sen tulehdusriskin takia ja kun meille kumpiki toiminta aika tärkeitä ja kumpaaki harrastetaan monta kertaa viikossa. Kuinka nopeesti uskaltaa koittaa? Heti ku on vaan vuotoa ja muuten ok olo alapäässä? Oon kyl varautunu siihenki, et saattaa ilmetä haluttomuutta jos jalkoväli kipeenä....mut mut...saunaan päästävä joka toinen päivä ja sehän nyt ei ainakaan varmaan oo ihan heti ok?
 
Mie oon tainnu saunaan kyllä mennä noin viikon sisällä synnytyksestä, ihan jo siksikin et tuntuu ettei pelkkä suihku saa sitä hormoni hikeä irti:)
 
Mäki saunoin viimeks iha pari pv synnytyksest mut en ollu kauaa :) mietin vaa onks joku saanu ohjeistusta
 
En tiiä onko ollenkaan sama asia, mutta keskenmenon vuodossa ohjeistuksena oli ettei saunaa, seksiä eikä tamponeita niin kauan kuin on jälkivuotoa. Se oli just sen tulehdusriskin takia. Kun jotenkin se kohdun suu on kuulemma auki niin kauan kun vuotoa on..? Meniköhän se noin :confused: Miten kauan se synnytyksen jälkeinen vuoto noin niinku suurinpiirtein kestää?
 
Takaisin
Top