Synnytyksen jälkeen

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kviini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
voi perä,kestääkö Se noin kauan! Tosi epämiellyttävä tunne kyllä. Öisin ku on makuulla niihelpottaa mut esim pitkään pystyssä oleminen,kävely tai istuminenki kasvattaa paineen tunnetta. Ja toi kyykistely tosiaa tuntuu siltä niinkuin koko alakerta pullahtas ulos! Ite tietenkin kans panikoin tota laskeumaa, etenkin ku kohdunsuu repes nii pelkään että ne ompeleet ei jaksa kannatella kohtua :(
 
Sulla on dulu niin vähän aikaa synytyksestä, että varmaan kohta helpottaa :) Mutta jos siltä tuntuu niin suosittelen näytillä käyntiä, saat mielenrauhan :) Mulla on virtsarakon laskeuma eli ei varmasti kaikilla tunnu tää paine näin kauaa :rolleyes:
 
Miulla loppui kolmessa päivässä se jatkuva paine. Lauantaina ku päästiin pois (tiistaina syntyi) ni säntäilin supermarketin itekseni läpi, sillon tuntui painetta ja väsymystä ja aivastaminen repäisi ja niistäminen teki painetta. Siitä vielä pari päivää eteenpäin että niistäessä ei tarvinnut erikseen keskittyä ja vajaa viikko ettei enää syvässä kyykyssäkään tuntunut mitään poikkeavaa, eli alle kaks viikkoa synnytyksestä. Tuli siis kyykättyä koko ajan kun tyttö oli sylissä ni ei voinu kumartua. Voi nää joskus mennä hyvinkin :) Kai siel vielä lihakset väsyis jos asiakseen kyykkyyn jäis ja seksissä väsyy nopeammin alakerta mut sentään vähän enemmän tottelee ilolihakset kuin raskauden lopuilla. Vaikka väsyykin. Nyt neljä viikkoa synnytyksestä laitoin lävistyksenkin paikalleen. Vähän toivoin et ois reikä ummessa mut ei ni ei oikein voi olla ilman korua (tmi: hajuhaittoja kun on lävistysreikä paikoillaan mut ei korua kun sinne kertyy kyllä tavaraa mut ei tuu ulos enää millään, korun liike reiässä puhdistaa).
 
phuh, ajatus seksistä tuntuu kyllä todella kaukaiselta tämän värkin kans :D. Enkä kyllä saanut lupaakaan harrastella ennenku nuo sisusten repeämät on kunnolla parantuneet ja tikit sulaneet.
 
No eipä sitä kannata hätäilläkään. En tiedä, pitäskö sektion jälkeen pitää pidempäänkin taukoa, mutta meillä se oli vajaa viikko ja tilanne nyt ihan "normaali" sen suhteen. :)
 
Meillä meni melkein kolme viikkoa kun ne kahdessa viikossa lähtevät tikit tillitti paikallaan vieläkin eikä niiden kans saa kun voi revetä. Viimeisen nyppäisin irti joskus 2,5 viikon jälkeen, vuos vähän verta mut sit parin päivän päästä kykeni kun nirhauma parani :rolleyes: Mut joo reiluun viikkoon ei tehny kyllä mieli ees omia sormia sovittaa sisään. Tai mieli ois tehny mutta fyysinen puoli otti vastaan ku oli sen verran arkana paikat.
 
Just mietin että vieläkö tässä pitää odotella kun tuota jälkivuotoa tulee edelleen vaikkakin toooodella niukasti. Mieskin jo uteli etteikö päästäis touhuilemaan. En uskaltanut vielä ettei tule takapakkia, vaan kai ne sisäisetkin tikit ja haavat on jo ok kun kohta kuukausi sektiosta..?
 
Ei mullakaan ollut viikko sektiosta mikää jälkivuoto loppunut, en ees aatellut koko asiaa...Ja edelleen vuotoa on vähän. Sisäiset tikit ei liene esteenä myöskään? No en oo lääkäri, mut ainakaan mulle ei käynyt mitenkään ("vielä") :)
 
en tajuu iten te pystytte sekstailee jo nyt! mulla viis viikkoa synnytyksestä, eikä tullu repeämiäkään, pari pinnalista tikkiä vaan. Silti tuntuu tosi inhalta ajatuskin et tonne jalkoväliin jotain laitettais. Varsinki ku pelkään koko ajan et jotain valahtaa sieltä, ja lantionpohjalihakset ihan kadonneet. Mies kovasti haluais, kun raskausaikana oltiin kerran seksikiellossa, mut ite en vaan uskalla, ennen jälkitarkastusta ainakaan... vähän alkaa olla huono omatuntokin jo kun ei vaan tee mieli.
 
No jos ei mieli tee, ni ei sitä sitten kannata! :) Mulla oli siis sektio, joten alapäässä "kaikki normaalisti" tai silleen ainakin luulisin...
 
Joo, eipä sillä seksillä kannata kiirettä pitää jos itteä ahistaa! Eiköhän se mies ymmärrä :)
 
Mulla tuli 22 kiloa lisää painoa. Niistä jäi kymmenisen kiloa laitokselle, mutta edelleen on 12 kiloa ylimääräistä. Olo ei ole erikoisen hehkeä. Mikään ei mene päälle eikä tämä paino edes putoa, vaikka imetän, käyn kävelemässä joka päivä vaunujen kanssa ja yritän syödä terveellisesti. Välillä tuntuu, ettei haittaa ja välillä meinaa pää levitä.
 
Mulla on vielä 10kg jäljellä, 12-13 pudonnu. Olo oli jo synnärillä kuin seksipommilla ku maha tuntui taas omalta. :) Kyl se siitä tippuu. Jälkivuotoa on mulla vieläkin, vähäistä kyllä. Kunnes vuoto loppuu on käytettävä kumia tulehdusriskin vuoksi.
 
Mulla on enää 1,7 kiloa painoa jäljellä eli paino on tippunu reilun 10kg ja koko ajan pelkään että maidon tulo loppuu. Yritän syödä ja juoda tosi hyvin mutta paino vaan tippuu edelleen! Mulla alkaa keinot kohta loppua :/ mä en ees uskalla käydä lenkillä kun pelkään että se vaan sais painon tippuun entisestään...tää on tosi kurjaa.
 
Kannattaa mainita tosta varmaan neuvolassa ellet jo oo hymykuoppa. Määki aatteli huomenna mainita tosta mun ruokahaluttomuudesta, ei tuu syötyä päïvän aikana paljon mitään ja pitää pakottaa itsensä syömään. ei vaan maistu eikä oo ees nälkä. ja oon jo huomannu sen maidontuotannossa.. ei oo eilen ja tänään tullu läheskää niin paljon maitoa :(
 
Raskauskiloja tuli yht 24 joista 8 jäi laitokselle ja 6 kiloa on sen jälkeen vielä tippunut. Eli semmoset 10 kiloa ois vielä tiputettavaa, mut 15 haluaisin päästä eroon :) Mulle maistuu ruoka ihan hyvin pääsääntösesti mut tuntuu etten välissä vaan ehdi syömään, kun pitää kiirettä noiden muksujen kans. Oonki sit ostanu kaupasta nopeita ja helppoja välipaloja jos tuntuu et alkaa heikottaa niin vetäsee äkkiä banaanin tai välipalapatukan naamariin. Pärjää sillä sit hetken et saa jotain tukevampaa syötyä :)
 
Paino on lähtenyt laskuun kun imetän huomasin eilen puntarilla, että se olisi laskenut aivan hirveästi jos en söisi herkkuja =_= vielä pitää laihtua 10 kiloa ja saada vatsa normaaliksi kun se on tosi löllö synnytyksen jälkeen :/
 
Arpinen löllösäkki lienee kuvaavin ilmaus mulle. Että bikinikesää odotellessa :)
Muualle kiloja ei onneksi ole jäänyt. Tisseihin ja mahaan parit.
Odottelen et kuluis sopiva aika sektiosta et saa alkaa reenaamaan..
 
mulle tuli noin 11kg, laitokselle jäi 6kg ja nyt viikko synnytyksestä on 3kg jäljellä. herkkuja on kyllä tullut vedettyä, joten täälläkin varmasti paino olisi pudonnut enempi jos olisi pystynyt olemaan herkuttelematta... kohta kärsii ruveta taas kärryttelemään, niin varmasti paino alkaa putoamaan. :)

maitoa olen nyt pumpannut 2 päivää, nännit ovat edelleen rikki. viime yönä koitin kerran imettää kumien kanssa, mutta koko imetysajan sattui ihan kamalasti, joten päätin jatkaa pumppailua. tänään tulee neuvolan täti kotikäynnille, saa nähdä minkälaiset nuhteet saan tästä imettämättömyydestä... pääasia, että vauva saa maitoa, vaikka tuleekin pullosta ja onhan se maito kuitenkin minusta lähtöisin.

tänään on siis viikko synnytyksestä ja mulla on alapää ollut ihan "normaali" sunnuntaista lähtien. edellisen synnytyksen jälkeen pissaaminen kirveli järkyttävästi 2 viikkoa ja pelkäsin pissalla käymistä. nyt pissaamisen kanssa ei ollut ongelmaa, se ei kirvellyt, mutta pari päivää synnytyksestä suihkulla päästely kirveli repeämiskohtaa. mutta nyt sekin on ollut tosiaan poissa.
jälkivuotoakin tulee yllättävän vähän. minusta tuntuu, että jälkivuodon määrä on vähentynyt joka synnytyksen myötä. esikoisen kohdalla on siis tullut eniten jälkivuotoa, vaikka ei sitä silloinkaan suuria määriä tullut. nyt sitä tosiaan tulee hyvin vähän, välillä saattaa olla päivä jolloin vuotoa tulee enempi ja seuraavana päivänä ei juuri ollenkaan.

ja harrastettiin eilen ensimmäistä kertaa synnytyksen jälkeen seksiä... ehkä vähän nopeaa toimintaa, mutta hyvältä tuntui, eikä sattunut. :) mun ei raskausaikana tehnyt juuri ollenkaan mieli seksiä ja loppuajasta mahakin oli niin iso, ettei sen takiakaan homma innostanut. nyt oli kiva kun maha oli poissa, mutta tissit on vain niin arkana, että piti niitä sitten varoa...
 
Mulle tuli 28kg jousta 5kg :eek: vaan jäi laitokselle. Hirvee turvotus seurasi etten jalkateriäni tunnistanu. Paino lähti kuitenkin hienoon laskuun ja pari viikkoa tippuukin 1kg/pv. Nyt 2vk pysynyt samassa vaikka syön lähes vain hedelmiä, kasviksia, puuroa ja vettä/maitoa. Yhteensä lähtenyt vasta 14kg:sad001.

Joka pv olen venytellyt ja käyny vaunulenkillä sekä tehnyt muutamia syviä vatsalihas liikkeitä. Viimeisimmäkisi löysin 5 vuoden tauon jälkeen Wii Fitin:). Sitä nyt tahkottu esikoisen kanssa muutamana päivänä puolesta tunnista tuntiin. 13 puhdasta miesten punnerrustakin meni vielä.

Sais nyt lähtee toi paino!! Alkaa muuten ahristaa. Nyt vielä annan mennä "palautumisen" piikkiin muutama kuukauden.:smiley-angelic008 Hyvä vai paha?.
 
Takaisin
Top