synnytyksen jälkeen, hormoonit,vaivat...

Minä soiti tällä viikolla neuvolaan vuodon takia. Oli ollut kokonaan pois ehkä 4-5 päivää ja sitten taas palasi. On kuulema normaalia, eikä pidä huolestua. Ei onneksi missään vaihessa runsastunut niin paljn, että olisi pitäny siirtyä takaisin siteisiin ( inhoa niitä) ja loppuikin taas parin päivän tiputteln jälkeen. Kohtu voi edelleen supistua ja siitä se vuoto jotenkin johtuu... Ihan tarkalleen en muista mitä terkkari selitti...

Ja oisi minun kohdallani voinut olla myös jo kuukautiset, siis voisivat palata jo neljä viikkoa synnytyksestä! Onneksi ei ollut niin runsas vuoto, saisivat pysyä vielä pois, kiitos.
 
Neljä viikkoa synnytyksestä jo kuukautiset? Juu ei kiitos. Tää oli uutta mullekin. Ite olin toivonu, että täysimetyksellä pysyis kokonaan poissa useemman kuukauden :/
 
Mulla ainakin esikoisen kanssa alko kuukautiset joskus 7 kk synnytyksestä. Ei ollut täysimetyksellä tyttö ja imetys kesti n. 8 kk. Mut kai se on aika yksilöllistä miten noi jutut menee, kun on kuitenkin kiinni omasta hormonitoiminnasta.
 
Juu u itelläni alko tos viime viikolla vissiin menkat (ainenki on semmost runsasta vuotoo, mut ei kylläkää yhtää kipuja vaik yleensä menkkakivut on ollu iha hirveet aina) eli viis viikkoo synnytyksestä... en tykkää, en niiku yhtää :/

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
ALotta hyvä tietää! Kyl mullekin sanoi viimeks että voi tulla ja mennä mut oli jotenkin sen verran runsasta että mietitytti. Mutta taas ne vuodot loppui, joten se siitä :D Menkkoja en tosiaan kaipaisi ollenkaan, menkoiksi näitä pelkäsin, kun pienen pientä menkkamaista jomotusta ollut välillä ja sit alkoi vuoto mut tais vaan olla jotain jälkisupistuksia ja siksi lähti siis vuotamaan.
 
Minulla oli esikoisen kohdalla selkeä tauko jälkivuodossa ja kuukautisissa, mutta menkat alkoi kyllä liian aikaisin, 3kk synnytyksestä, vaikka täysimetin. Nytkin olen varautunut siihen, että oma hormonitoiminta käynnistyy varhain.
 
Mä tässä just tänään mietin, että voiko olla ovulaatio? Eilen tuntui jotain ihme tuikkimista oikealla puolen alamahaa ja valkovuoto on ihan voidemaista.. Pitääkö tässä alkaa jo nyt menkkoja ootteleen..o_O
 
Mä en haluu menkkoja! :sad001 En en en!! Kaveri sano et jos ei aio tehä miettiä uutta tulokasta niin kannattaa kokeilla kuparikierukkaa.. Hänellä ei ainakaan menkkoja ole tullut sen laiton jälkeen ja hormoni heittelyitäkään ei ole. Joo mä ainakin pidän nyt pari vuotta taukoa ennen kun alan miettiä edes sisarusta tytölle! :D
 
Mulla tais nyt sitten ne menkat alkaa. Siis oikeasti, mitä ihmettä??? Mulla tulee normaalistikin menkat vaan kahden kuukauden välein ja nyt ne sitten pamahtaa päälle 6,5 viikkoa synnytyksestä vaikka mä täysimetän??? Minne saa lähettää kirjallisen valituksen?!?

Mitään kipuja ei kyllä ole (että jos näin menkat jatkuu, niin sitten mulle on sinänsä ihan sama vaikka alkasivatkin jo), mutta äsken kun kävin vessassa niin selvästi on vuoto alkanut. Ja viime päiviän ärsytykset ja masennuksen vois sitten laittaa näiden piikkiin, kun syytin niistä vaan univelkaa. Ja jälkivuoto loppu kokonaan jo pari viikkoa sitten, joten tuskin siitä ainakaan on enää kyse?

Mulla ois jälkitarkastus perjantaina, voinko mä nyt mennä sinne vai pitääkö se siirtää? Revin kyllä pelihousuni, jos se pitää siirtää enkä pääsekään kysymään lupaa liikkumiseen. Siis voi argh!! Mä olin ihan varma ettei ne menkat nyt ainakaan ennen joulua ala...tää on niiin väärin!! :smiley-angry017
 
Täällä on ummetus sinänsä alkanut helpottaa, mutta silti kakkosella käyn vaan muutaman kerran viikossa kun yksinkertaisesti ei vain ole hätä. Missä vika? Kun eikös sitä sanota, että aikuinen ulostaa normaalisti 1-2päivässä :eek:
 
No kai se imetys vaikuttaa? Mä oon kans huomannut, ettei ihan joka päivä vatsa toimi, yhtenä tai kahtena päivänä viikossa saattaa olla tulemati. Ja toi normaalisti 1-2 kertaa päivässä on siis ihanne, ei ehdoton normaali.. :)
 
Onko muuten muilla selkä kipeä? Siis ei pelkästä vauvan nostelusta, vaan niinku infernaalisen kipeä, sillee tajunnanräjäyttävällä tavalla? Mulla on alaselkä ihan liekeissä, kumartelu ja nouseminen on ihan sairasta tuskaa! Kipu tuntuu tuolla alaselässä, selkärangassa. Oon epäillyt, että johtuis lihasheikkoudesta keskivartalon seudulla, kun vatsalihakset on vielä palautumatta.. Ei meinaa jalkaa pystyy nostaa ku sattuu niin sairaasti.. Kävellessä tuntuu et välillä lähtis jalat alta. Ikävää ja kamalaa :/ Koska tää menee ohi :/
 
mulla on välillä kipuja selässä, tulee ainakin mun kohdalla juuri entistä heikommista lihaksista. On tosi huonoja istumisasentoja ja imettäessä tulee istuttua paljon... pitäs vaan istua paremmin ja muistaa tehdä niitä lantionpohjatreenejä...
 
Voi apua! Onks kellään menkat alkaneet jo? Mä tosiaan keskiviikkona ajattelin, että ne alkoi kun yhtäkkiä ilman mitään varotusta oli veritahra alushousuissa. Siteeseenkin tuli vähän, mutta sitten illan ja yön aikana ei mitään. Meinasin jo että se oli siinä, mutta sitten torstaina taas aamupäivästä tuhraantu side. Soitin neuvolaan ja siirsin jälkitarkastusta, mutta nyt on taas sitten eilisestä asti pysynyt side ihan puhtaana! Eilen oli vähän menkkatyyppistä jomotusta, mutta tosi lievää...

Onks nää nyt menkat vai mitä? Voiko jälkivuotoa vielä tulla tällasen tauon jälkeen? Pitäskö mun huolestua? Mulla siis synnytyksestä huomenna 7 viikkoa ja jälkivuoto loppu kokonaan about...en mä ees muista, mutta joain 3-4 viikkoa sitten varmaan jo...
 
Käääk.mulla vissiin alkoi kans menkat:/ en tajuu miten kun eks täys imetyksen pitäis pitää nää poissa.. murr.. mulla verinen jälkivuoto loppu joskus 2 vkoa synnytyksestä eli viis viikkoa sitten tähän asti on tosin jatkunut runsas "valkovuoto", mutta nyt sit ihan selkeet menkat tuntuisi olevan..ei kiva..
 
Mulla on synnytyksestä jo kohta kuus viikkoa, mutta vuoto vaan jatkuu :/ Kyllä on rasittavaa.
 
Voihan anus.. :D Mulla on ilmeisesti pukamat. Niiku luulin et menkat alko ku katsoin pönttöön, mutta se veri tulikin tosiaan hanurista! Hyi! Onko joku käyttänyt pukamiin jotain lääkkeitä, onko niissä jotain eroja tms?? Need help!
 
Mulla ne ei kai sitten olleet menkat. Vuotoa tuli tosiaan vähän sillon keskiviikko aamuna, vähän torstai aamuna ja vähän lauantai aamuna. Ja sitten ei mitään...jälkitarkastuksessa sanottiin että on kyllä melko epätodennäköistä, että täysimetyksellä alkaisi näin pian menkat. Mutta ei siti mahdotonta. Arveli että mun kohdalla kyse oli jostain jälkivuodon jälkivuodosta :D

Mä oon käyttänyt peräpukamaan joskus ihan sitä voidetta, jolla on vaikea nimi...joku scheriptoct neo tms. En oo verta vuotavaan kyllä käyttänyt, etten tiedä onko siinä jotain rajotuksia sen suhteen. Mun mielestä toi on ihan toiminut :)
 
Mulla auttoi pukamiin ihan vain se, että pääsin ummetuksesta eroon. Muutama viikko luumua ja levolacia ja pylly kiittää :grin Mutta muistan joskus käyttäneeni hädesalvaa peräpukamiin..

Mulla tuli runsasta valkovuotoa pari viikkoa sitten ja loppui yhtäkkiä kuin seinään o_O Jälkivuotokin loppui noin nelisen viikkoa sitten.. Jostain syystä mä oikein odotan, että millon menkat alkaa :eek: En tiedä, pillereitä syödessä mulla oli kierto hyvinkin tarkka, joten kai mä nyt jännään, että miten käy ilman niitä..Ja kun pillereitä tuli kuitenkin popsittua se kymmenen vuotta. Jotenkin ihana olla vähän aikaan ihan "luomuna" ennen ku aloittaa taas ehkäisyn :rolleyes:
 
Mä kävin hakee sellasen scheriproct neo-puikkopaketin, kun ongelma lienee sisäinen.. Ei mulla siis tänäänkään mitenkään poikkeuksellisen kovalla vatsa ollut, mutta repi paikat kuitenkin auki. Toivotaan että toimii, on meinaan pari päivää jo ihan pelottanut vessassakäynnit kun sattuu
 
Takaisin
Top