synnytyksen jälkeen, hormoonit,vaivat...

Oon ollu tosi väsynyt ja jotenkin heikottanut. Eilen alkoi pyörryttää pahasti oon lakanaakin valkosempi ja hengittäminen vaikeaa ja raskasta.. öisin hengityskatkoksia jne. No tulin sit päivystykseen ja epäilevät keuhkoveritulppaa vaikkei eilisessä röntgenissä näkynyt. Tänään labroja ja varjoainekuvaukset. Nyt oottelen lääkäriä ja tuomioo.

Eilen kun lääkäri sanoi epäilynsä aloin poraa ihan hulluna ja itkin vissii 4 tuntii putkeen. Syytän hormooneja.

Luojan kiitos lääkäri oli ihana ja laittoi mut synnyttäjien osastolle et sain vauvan mukaan. Palvelu vaan ei oo niin hyvää ku synnytyksen jälkeen, jos vauvasta ei halua maksaa päivämaksua ni pitää olla omat vaatteet vaipat ja harsot, vauva hoidetaan kaikinpuolin siis itse.

Eilen aloitettiin varuiks napapiikkihoito ja tuntuu tehoavan. Mulla oli pulssi 49 eilen vaikka olin liikkeessä. Paineet oli korkeemmat ku koskaan mulla mitattuna mut hyvät luitenkin jotaon 130/70 tms. Tänää aamupalalla pulssi oli 62 ja olokin vähän parempi.

Pelottaa ihan kamaöasti ja nyt pelkoon sekoittuu hirmuinen huoli vauvasta.. miten sen käy jos mä kuolen? Se on viikossa hurmannut mut ihan totaalisesti ja ihan parissa tunnissa tulee hirveä ikävä. On se vaan niin rakas ja ihana.

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Voi ei Sirriäinen, miten hirveetä! Oot kuitenkin varmasti hyvässä hoidossa sielä! Ja onneksi saat pitää vauvan lähellä, se varmasti edes vähän lohduttaa.

En voi edes kuvitella, miten paljon varmasti pelottaa. Mutta uskon että kaikki päättyy vielä hyvin! Koitan lähettää sulle etänä halauksia ja voimia <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Samperin ummetus ja pukamat :mad: Vessareissut alkaa olla jo from hell. Välillä ihan vältän vessassa käymistä niin pitkään kuin mahollista, mutta sekin vaan pahentaa..:sad001 Hätäapuna oon nyt käyttänyt ruiskeita, muttei niitäkään koko ajan voi käyttää. Huomasin, etten oo ainakaan juonut tarpeeksi. Nyt vaan kuituja, vettä..ja mitä muuta?

Millier: luumumehu/ -nektariini autto ainakin mulla myös tosi hyvin. Se oli vaan tosi kallista, koska jouduin juomaan sitä aika reippaasti..mut oli kyllä siinä tilanteessa hintansa väärtti..

Olisko joku pehmentävä tippa, esim laxoberon? Itselläni samaa vaivaa ja se on kyllä auttanut.

Voi Sirriäinen. Paljon voimia hurjaan tilanteeseesi. Onneksi et kuitenkaan joutunut eroon vauvasta. Onneksi olet nyt hyvässä hoidossa ja toivottavasti saat silti apua myös vauvan kanssa jos tilanne tosissaan niin vaatii.

Ummetukseen Laksoberonia tai Movicolia, jotka pehmentävät kakkaa. Visibliniä voi kokeilla pitempiaikaisena apuna jos kuituja tulee muutoin niukasti. Näillä ainakin petipotilas mummut ja papat saava apua pulmaan.

Huhhuh. Keuhkoveritulppaa ei ole! Ihmettelyn aiheeksi jää edelleen alhainen pulssi ja korkea verenpaine (144/88 ). Ainoo mitä löyty, oli ylimääräisen nesteen aiheuttama sydämen laajentuminen eli sydän on rasittunut mut kuulemma ei oo vakavaa, pitää vaan päästä turvotuksesta eroon. Sitähän mä en oo yrittänytkään ku ainakin pari kuukautta.....

Kotiin en päässyt tänäänkään ja alkaa ottaa aivoon kun mitään ei enää tutkita kun päivystyksen määräämät keuhkoveritulpan metsästystutkimukset on ohi. Osastonlääkäri siis vaan määräs verenpaineenseurannan 3krt päivässä, ei muuta. Eli ootetaan vaan käykö jotain vai ei. Haluisin jo kotiin mutten nyt uskalla lähteä kun lääkäri haluaa pitää mut täällä.

Mut hyvä kun kätilöt on koko ajan hokenut että pitää juoda paljon että nesteet lähtee liikkeelle, voin huoletta juoda vaikka 4 litraa päiväs ni lääkäri sano et kaks riittää ja kun vähensin juomista ni kappas, jalkojen turvotus alkoi helpottaa. Ärrinmurrin. Nyt sit joudun merkkaa ylös kaiken nesteen mitä menee sisään ja ulos.. vuorokaudessa lähtenyt jo melkein litra enemmän ku mitä oon juonut +mitä oon imettänyt. Et se siitä paljonjuomisests

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Huuuh! Miten loistava uutinen Sirriäinen, oon niin jännittänyt sun puolesta täällä! Toivottavasti nyt saat ne nesteet liikkeelle ja se auttais, että pääsette kotiin sieltä! Pidän täällä peukut ja varpaat pystyssä sun puolesta :)

Mulle kanssa kaikki hoki sillon raskausaikana että juo, juo ja juo niin turvotukset laskee. Ja minähän join. Kunnes kerrottiin että sen mun normaalistikin juoman 2-3 litran jälkeen ei oo enää hyötyä ja että ne mun vesimäärät alko jo melkein altistaa vesimyrkytykselle. Että se siitä juomisesta siis tosiaan :D

Dodiin, kotona jälleen. Ihan ihmeellistä toimintaa taas, lääkäri oli 2 päivää niin huolissaan mun nousseista verenpaineista, mut tänää sit sama lääkäri oli sillee, et se on vaan synnytyksen, sektion ja imetyksen tuomaa rasitusta. Pulssikin oli tänään 72 vaikken mitään ihmeellistä ollut tehnytkään. Mutta tosiaan oli ne paineet vähän laskenut eilisestä joten ei se vaan yks kaks muuttanut mieltään.

Mulle joo sanottiin ihan että 4 litraa on vettä juotuna hyvä määrä kun haluaa eroon turvotuksesta ja kun imettää. Mut tosiaan sitten kun tein nesteytyslaskentaa sairaalassa, ni siihen sitten laskettiin KAIKKI nesteet, eli jos söi keittoa, jos joi kahvia, jne. Eli varmaan nesteitä tuli pahimmillaan vedettyä joku yli 5 litraa päivässä, silloin kun joi pelkkää vettä 4 litraa. Ei ihme että tulee heikko olo, mutta mä vaan luotin hoitajiin.. Ja alotin suuren vedenkulutuksen sillon ku helteet alkoi ja mä aloin turpoamaan. Eli aika kauan tuli kroppaa rasitettua.

No pääasia, että nyt on kaikki hyvin, ihana vauveli, oma koti ja suht hyvä olokin :) <3

Onko kukaan kokeillut yhdyntää nyt synnytyksen jälkeen? Sattuiko? Tuntuiko mitenkään erilaiselta? Me kokeiltiin tänään ja yllätyksekseni se ei ollutkaan niin tuskallinen kokemus kuin oletin. Toki aluksi vähän sattui ja epparia kiristi, mutta nekin helpotti nopeasti ja päästiin ihan loppuun saakka. Käytössä oli kortsu ja liukkaria. Ite kyllä jännitin sen verran, etten varmaan siitä johtuen orgasmia saanut, mutta kyllä siitä silti nautti omalla tavallaan :)

Miten pitkä aika sulla millier on nyt synnytyksestä? Mulla vasta reilu pari viikkoa enkä oo uskaltanut vielä ees ajatella seksiä :D pitäiskö sitä muuten ihan jälkitarkastukseen asti odottaa vai voiko hommiin ryhtyä kun itse tuntuu hyvältä?

Kesäbebe, meillä perhevalmennuksessa sanottiin, että saa harrastaa kun itsestä tuntuu hyvälle, kunhan muistaa ehkäisyn.

Meillä sanottiin neuvolassa kanssa että sitten kun itestä tutuu hyvältä, mutta että suositeltavaa olisi odottaa ainakin sen verran että jälkivuoto on kokonaan loppunut...

Kolme viikkoa on synnytyksestä. Ja itsestä kuitenkin tuntui jo sen verran hyvältä ja valmiilta, että olin valmis koittamaan. Toki varauduttiin siihen, etten välttämättä pystykkään. Ja vuotoakaan ei oo näkyny pariin päivään..eikä alapääkään ole ollut kipeänä enää :)

Mites onko muilla jalka kasvanu odotusaikana? Mä vähän järkytyin kun yritin lempikorkkareitani laittaa päälle tossa pari päivää sitten, ja ne kiristi ihan selkeesti! Mä toivon todella, et tää on jotain turvotusta tai muuta väliaikasta, koska ei todellakaan tee mieli ostaa koko kenkäarsenaalia uudestaan. o_O

Gnome, on :sad001 mäkin luulin kun tähän hommaan ryhdyin, et jalka kasvaa vain väliaikaisesti kunnes selvisi että ne oikeasti jää sellaisiksi :eek: jalkapöytä laskee eli jalka leviää.. mun lempparitennarit kiristää enkä muita oo ees uskaltanu kokeilla vielä :sad001 ottaa kyl kans päähän jos joutuu kaikki pistää uusiks :confused: ja mulla kun ei mikään siro jalka ollu lähtökohtaisestikaan...

Mulla on kanssa vähän kasvanut, mutta mä uskon että se tästä taas pienenee kun pääsen takasin tanssitunneille, sanokoot muut mitä vaan :D

Mulla on aiemminkin kaks kertaa pienentynyt kengännumero: kun alotin kiipeilyn ja kun alotin kärkitossut. Luotan siihen, että taas pienenee..onneks mulla oli tallessa myös 'vanhoja' kenkiä ajalta ennen tätä viimosta pienentymistä pari vuotta sitten, niin ne on nyt just passeleita :)..mulla tosin jalan rakenteessa vähän vikaa, niin että mun kenkien käyttöikä on ihan olematon. Ostan vaan halpoja kenkiä, kun tiedän että ne kuluu kuitenkin tosi nopeesti puhki. Joten sinänsä se nyt on melkein se ja sama, jos koko vähän muuttuukin. Tietty nyt jotkut harvemmin käytössä olevat juhlakengät kestää kauemmin, mutta niitä mulla siitä syystä onkin parissa eri koossa :D

Mulla ei kyllä oo jalat kasvanu vaikka vähän oletin niin.. Vielä menee kaikki kengät jalkaan :p Samaa ei voi sanoa farkuista :mad: Lantio sitten otti ja leveni sen verran, ettei yhdetkään farkut mene jalkaan ja kangashousujenkin kanssa saa tapella. Eli housuvaraston uusiminen edessä :confused: Tällä hetkellä yhdet ainoat housut sopii!

Mites on noiden lääkkeiden laita nyt imetyksen suhteen? Särkylääkkeiden syönti ei taida enää olla niin rajoitettua, mutta entäs närästyslääkkeet?

Takaisin