Synnytykseen viittaavat oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja EkM89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä 40+4. Mulla alapää niin turvoksissa ja limakalvot kuivat edelleen, että puuhailu ei kyllä innosta edes ajatuksen tasolla, koska tuntuu todennäköisesti hieman kipeältä (kiva ajatella jo sitä, että toisesta päästä pitäisi tulla HUOMATTAVASTI isompi "möykky" ulos toiseen suuntaan :eek: ).

Hoitelin eilen kuitenkin itse tämän puolen (hypnoosisynnytyskirjoissa suositellaan nännistimulaatiota ym) ja alkoi tosiaan tulla sellasia kuukautisjomotustyyppisiä kipuja vatsaan. Tosin siinä sitten kävi niin, että vatsa meni yhtäkkiä yöllä ihan sekaisin ja vatsakrampit ja jomotukset kestivät niin kauan, että sain tyhjennettyä kaiken. En usko, että olivat varsinaisia supistuksia, koska en olisi pystynyt laskemaan kestoa, eivät alkaneet tai loppuneet mistään. Vatsa oli koko yön tosi kova pallo ts. nukuin huonosti ja vauva liikkui illalla ja yöllä tosi paljon.

Nyt aamulla vatsa edelleen aika kova möykky koko ajan ja vauva liikkuu, mutta ei siis mitään jomotuksia tai muita enää. Että sikäli ollaan taas nollapisteessä. Pitänee alkaa siivota, kun en muutakaan keksi. :rolleyes:

Eipä oo täällä tuntunu petipuuhat saavan mitään aikaseks. Sen jälkeen vaan alapää tosi kipeenä, vaik vuoto lisääntyny niin paljon et luulis olevan luontaista liukkaria sen verran ettei paljoo hankaa :hilarious:

Koko päivän ollu kävely hankalaa ja hidasta, ku tuntuu et ois koko ajan kauhee pissahätä. Alapäässäki vihloo välillä oikeen kunnolla. Nelisen tuntia taas tullu epäsäännöllisesti tosi napakoita supistuksia. Vauva möyryy enemmän, ku moneen viikkoon ja tuntuu kyllä tosi ilkeeltä. Kohta pitäis ruveta tytölle sitä kakkua leipomaan :hungry:

Onko noi teidän supistukset siis just sellasia aaltomaisia, joita pystyis laskemaan? Mulla tää vatsa on pinkeä pallo koko ajan, että pitäis laskuriin laittaa 20h putkeen :D

Minulla ei ainakaan ole ollut aaltomaisia supistuksia, ennemminkin 20 tuntiset maraton kovettumiset ja paineentunne alapäässä kuulostaa samalta kuin minulla. Liekö supistuksia vai muuten vaan painetta, en tiedä edes näin neljättä odottaessa. Ei mulla muistakaan lapsista ole ollut tämän kummempia tuntemuksia ennen niitä varsinaisia synnytyssupistuksia. Neuvolatäti on kuitenkin sanonut, että se vauvan pää on se, joka painaa ja pehmittää/avaa paikkoja (supistukset tietty myös).

Summa summarum... eiköhän Odette nämä meidänkin oireet ole just niitä "synnytykseen viittaavia oireita", jotka vie harppauksin lähemmäs vauvan syntymää. :)

Mut missä ne mun oireet on? :D Vai meinaaks tää vaan yhtäkkiä tippua lahkeesta. :D

Todennäköisesti sä Eetla vaan huomaat olevasi matkalla sairaalaan. Tai sit tosiaan heräät joku aamu vauva lahkeessa. :laughing001

Minulla ei ainakaan ole ollut aaltomaisia supistuksia, ennemminkin 20 tuntiset maraton kovettumiset ja paineentunne alapäässä kuulostaa samalta kuin minulla. Liekö supistuksia vai muuten vaan painetta, en tiedä edes näin neljättä odottaessa. Ei mulla muistakaan lapsista ole ollut tämän kummempia tuntemuksia ennen niitä varsinaisia synnytyssupistuksia. Neuvolatäti on kuitenkin sanonut, että se vauvan pää on se, joka painaa ja pehmittää/avaa paikkoja (supistukset tietty myös).

Summa summarum... eiköhän Odette nämä meidänkin oireet ole just niitä "synnytykseen viittaavia oireita", jotka vie harppauksin lähemmäs vauvan syntymää. :)

Okei, mutta muuttuiko se kestopallokovettuminen yhtäkkiä sitten vaan kipeäksi? Kun siis en tiedä miten tätä olotilaa mitenkään erityisesti kellottaisi... Mulla on laskurikin puhelimessa, mutta mietin just tässä, että en tietäis kyllä miten näitä kellottais. :grin
Vauva ei oo musta vielä kovin alhaalla, ei oo siis laskeutunut eikä kiinni, että toivon, että tässä nyt JOKU alkaa pehmittää paikkoja. :shifty:

Joo Eetla kannattaa tarkistaa pönttö aina ennen ku vedät, jos onki vauva tupsahtanu ulos! :hilarious:

Mulla kanssa aina välillä maha ihan pinkeenä monta tuntia putkeen. Ei anna yhtään myöden ja eteenpäin kumartuminen onki täysin mahdotonta sen aikaa. Ilmeisesti vauva on silloin ihan mahan pinnassa,joka sitten aiheuttaa tuota pinkeyttä. Mut moni on loppuraskaudessa sanonu sen olleen synnytystä edeltävä merkki. Mulla sitä vaan on ollu aina välillä jo niin monen viikon ajan, etten sitä pidä mitenkään ihmeellisenä enää :shifty:

No siis mulla ollut jo monta KUUKAUTTA. :smiley-bounce013 Just tällanen olo, että tekis mieli pompottaa mahan päällä jotain superpalloa.

Ei ole mitenkään haitannut liikkumista tmv, mutta on niin pinkeä, että ärsyttää. Vauva venyttelee poikittain usein ja sit vatsa on ihan hassun mallinen ja kova. Noin muuten on suht normaali, mutta kova. Voisin pitää mahaa kahvipöytänä ja laittaa kahvikupin tohon "pöytätasolle". Että joo, odottelen kiinnostuksella, miten tämä tästä etenee.

Mulla kerran ku masu oli ihan pinkeenä ja sen takia enemmän ulospäin, nii olin huomaamattani laskenu pienen koristetyynyn siihen päälle. Miehen mielestä se oli tosi hauskaa ja sit hän kekkas että vois aina laskea kaljapullonsa siihen, ku on kerta niin kätevä matkapöytä :shifty:

Mut missä ne mun oireet on? :D Vai meinaaks tää vaan yhtäkkiä tippua lahkeesta. :D
Synnytysvalmennuksessa kerrottiin yhdestä naisesta, jolla itse asiassa oli sairaalaan mennessä haaremihousutyyppiset housut ja sillä oli vauva tipahtanut lahkeeseen just siinä sairaalan ovella. Kuulemma oli ko. opettajan yks kurssilainen ja kertonut asiasta myöhemmin kun tuli äiti-vauva-joogaan. :grin

Synnytysvalmennuksessa kerrottiin yhdestä naisesta, jolla itse asiassa oli sairaalaan mennessä haaremihousutyyppiset housut ja sillä oli vauva tipahtanut lahkeeseen just siinä sairaalan ovella. Kuulemma oli ko. opettajan yks kurssilainen ja kertonut asiasta myöhemmin kun tuli äiti-vauva-joogaan. :grin

Apua! :laughing002 mun äidin tuttu taas oli luullu kaupassa, että on kakkoshätä ja pyysi päästä henkilökunnan vessaan ku meinas housuun tulla. No hän sit synnytti sinne kaupan vessaan :rolleyes:

Mulla on joo näitä aaltomaisesti tulevia supistuksia ollu jo paljon ennen puoltaväliä, tosin sillon en tajunnu että ne on supistuksia, eikä ne oo mitään muutoksia saanu aikaan.. välillä mä luulen että noniiin nyt alko kivuliaat supistukset, mut sit tajuun et mulla on virtsarakko täynnä ja se supistuksen aikana jotenki vihloo jostain alavatsalta :D että se niistä..

Hätäpäissäni aloitin jo tuonne synnytystarinoiden puolelle kertomaan, että siis lapsivesimeni tänään tuossa kuuden aikaan. Kotosalla ollaan vielä, supistuksia tulee noin 8 minsan välein. Niiden kanssa on vielä hyvin pärjännyt. Yritetään levätä mutta omasta nukkumisesta tuskin tulee mitään tässä jännityksessä. Aamusta sitten viimeistään näytille jos ei sitä ennen tarvitse lähteä.

Vajaa 2h vartin välein todella napakoita supistuksia ja sit taas loppu ku seinään. Vauva möyrys sen jälkeen paljon ja samalla tuli useita tosi kipeitä vihlasuja. Ei oo niin kipeitä vielä tähän mennessä ollu. En oikeen tiedä missä asennossa ois pitäny olla, ku teki niin pahaa. Sit kävin vessassa ja ku nousin pöntöltä, nii tuli niin kauhee repäsykipu alapäähän et meinas jalat lähtee alta. Muistu just sillä sekunnilla mieleen, et miltä se synnytys tuntukaa :pale nyt särkee pää ihan kunnolla ja patistan miehen pienelle yökävelylle. En pysty ennen nukkumaan. Raitis ilma tekee hyvää ja jos vauva nyt kairaa tietään ulos, nii mä kyllä mielelläni vähän vauhditan sen hommaa!

Täällä on nyt seksiäkin kokeiltu, mutta toistaiseksi ei kyllä mitään merkkejä mistään (edelleenkään). Että enköhän ole huomenna poksumassa. Mietin, että pitäisi kokeilla saisiko vyöhyketerapiaan tai akupunktioon aikaa vielä tälle viikolle. En ole ihan vakuuttunut tehosta, mutta tuskin mitään haittaakaan on...

Äh, vyöhyketerapia ja akupunktio pois laskuista. Ei saa aikoja ko. paikkaan ennen kuin pitäis varmaan jo käynnistää, jos mitään ei tapahdu. :( Yritin varata aikaa yhdestä vauvoihin ja synnytyksiin erikoistuneesta paikasta, josta monella kaverilla hyviä kokemuksia. Mihinkään ihan random-paikkaan en taida nyt uskaltautua.

Joo, ei tässä auta ku odottaa... Kitkin kukkapenkit, et jos auttais, mut pahan olon siitä vaan sai. :D Tuntu, et vauva tulee kurkusta pihalle. :D

Takaisin