Synnytykseen viittaavat oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja EkM89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No hyvä! Tai siis hyvä ja hyvä, mutta että muillakin. :wacky: Kun ei tosiaan lorahtele mikään, mutta lueskelin taas liikaa nettipalstoja :rolleyes: ja monessa paikassa oli, että ei välttämättä lorahtele vaan voi tulla pikkuhiljaa ja infektio ja vaara ja... Että siks oli pakko kysyä. :cool:

Odette, jos tää ei viikonloppuun mennessä oo syntynyt, niin menen kyllä lauantaisaunaan! Täytyy vaan miehelle pistää nuo tekstit nokan eteen ensin. Ei kelvannut hänelle tosin sekään peruste, että ennenvanhaan synnytettiinkin saunassa, koska "no se oli ennenvanhaan!".

Mua on alkanu kauheesti pelottamaan, että joudun vielä sen kaks viikkoa odottaa ja sit käynnistetään. Se käynnistys kun kuulemma tekee paljon kipeämpää, ku spontaanisti käynnistynyt ja helposti voi joutua kiireelliseen sektioon :confused:

Joo, no Terveyskirjasto on ainakin niin luotettava lähde kuin voi olla, että sitä voi uskoa. :) Ja tuosta käynnistyksestä; keinotekoinen oksitosiini on tosiaan monien kokemuksen mukaan paljon vahvempi kuin luontainen, kun luontaista kehittyy vähitellen ts. kroppa pysyy mukana, mutta jos nollasta vedetään tuota ei-kehon-itse-erittämää, niin siinä tavallaan jää pari pykälää pois välistä. Ja kun sattuu suhteessa enemmän, synnytys voi hidastua tai stopata, kun tietysti luontainen reaktio on jännittyä ja alkaa pelätä ym. Et siks itsekin toivon, että alkais ihan itsestään...

No hyvä! Tai siis hyvä ja hyvä, mutta että muillakin. :wacky: Kun ei tosiaan lorahtele mikään, mutta lueskelin taas liikaa nettipalstoja :rolleyes: ja monessa paikassa oli, että ei välttämättä lorahtele vaan voi tulla pikkuhiljaa ja infektio ja vaara ja... Että siks oli pakko kysyä. :cool:

Mä menin googlettamaan yliaikaisuuden riskit. Ei olis pitänyt. Sen jälkeen on vaan pelottanut ja tässä stressissä synnytys ei ainakaan käynnisty.

Joo, no mä kans lueskelin vähän, mutta lopetin alkuunsa. Yritän ajatella, että vielä on 8 päivää siihen kahden viikon ylitykseen... TOSIN just muistin, että yhdellä tutulla meinas käydä köpelösti jo viikon ylityksen jälkeen, kun istukka ei enää toiminutkaan kunnolla. Et yritän olla nyt tuotakin ajattelematta.

No joo, entisen työkaverin vauvalle kävi köpelösti näillä viikoilla istukan toiminnan loppumisen vuoksi. Se on tietenkin ollut mielessä tässä viimeiset viikot ja päivät. Huoli on kova.

Odette, jos tää ei viikonloppuun mennessä oo syntynyt, niin menen kyllä lauantaisaunaan! Täytyy vaan miehelle pistää nuo tekstit nokan eteen ensin. Ei kelvannut hänelle tosin sekään peruste, että ennenvanhaan synnytettiinkin saunassa, koska "no se oli ennenvanhaan!".

Mua on alkanu kauheesti pelottamaan, että joudun vielä sen kaks viikkoa odottaa ja sit käynnistetään. Se käynnistys kun kuulemma tekee paljon kipeämpää, ku spontaanisti käynnistynyt ja helposti voi joutua kiireelliseen sektioon :confused:

Tuosta käynnistetystä synnytyksestä. Itsellähän käynnistettiin synnytys rv41+5, kun kohdunsuun tilanne oli täysin epäkypsä. Lapsukainen synty sit rv42+0. Ja itse ainakin koin synnytyksen helpoksi ja oletin ilmeisesti sen tekevän kipeempää, koska ainoa oikeasti kipeä hetki synnytyksen aikana oli juuri ennen äkistämisvaihetta, kun epiduraalin vaikutus lakkasi. Mies sano, et supistusprosentti oli jotain 150-200 paikkeilla. Ja aika pitkälle pärjäsin tensillä, aquarakkuloilla ja ilokaasulla, vaikka oksitosiinia sainkin. Omasta puolestani voin sanoa, että ei se käynnistetty synnytys niin kauheaa ole, mutta toki joillain käynnistetty synnytys voi olla ihan kauheaa.

Itse en uskalla lukea mistään riskeistä, koska mä stressaan muutenkin kaikesta ihan hulluna. Mut herää vaan kysymys, että miksi pitää odottaa että jotain pahaa tapahtuu tai sitte se kaksi viikkoa, kun riskit kuitenki kasvaa joka päivä?

Kauheet vihlasut taas alakerrassa :grumpy: taitaa vaan vauvalla olla liian hyvät oltavat. Alko taas semmonenki riemuntanssi mahassa, ku söin suklaamuroja. Joka kerta sama juttu :grin mihinkään muuhun syömiseen ei reagoi samalla tavalla

No se 2 vkoa on yleensä suht turvallista aikaa, koska LA on pikemminkin plusmiinus 2 vkoa. Siis että se kehon ohjaama synnytys osuu välille 38-42. Vasta sen jälkeen puhutaan ylimenosta ja riskiraskaudesta ja istukan toimintakin ns normaalisti alkaa heikentyä vasta 42 jälkeen. Jos synnytys lähtee käyntiin itsestään, se menee yleensä "helpommin" kuin käynnistetty, koska vauva ja äiti ovat valmiimpia, siksi ei turhaan haluta käynnistää liian aikaisin, jos ei ole mitään ongelmia.

Unettomuus. En tiedä onko ennakoiva oire vai mikä, mut hermon päälle käy valvoa joka yö sen pari tuntia... :/

Kotona heräillään tähänkin aamuun. Eilen illalla käytiin taas näytillö svo:lla mutta ei minkäänlaisia supistuksia. Eivät edes kohdunsuuntilannetta tutkineet siksi. Onneksi pääsin kotiin nukkumaan koska väsymys olikin jo melkoinen. Vedethän siis menivät toissapäivänä jo. Nyt on aamuyön supistellut, ei vielä kovin tiuhaan mutta jospa se siitä. En millään haluaisi käynnistykseen, mutta tän päivän aikana tää sais ulos tulla :D ärsyttävää ja väsyttävää jännitellä ensikertalaisena monta päivää.

mithra: eiköhän sinulla ala tänään tapahtua oikein rytinällä ja vauva on ensi yöksi sylissäsi! Matkalla kuitenkin jo olet, jännittävää :happy:

Siltä näyttää, et kesäkuulle menee... Kun ei vaan heinäkuulle asti päättäis pysyä. :D

Katsoin just, että meillä teoriassa käynnistyspäivä vois olla mun syntymäpäivä. Olis kyllä kiva, jos tulis jo aiemmin, mutta katsotaan...

Toivottavasti meilläkin syntyy ennen mun kolmekymppisiä. Ne on 24. päivä. :)

Noniin, nyt jännätään tuleeko sulle lähtö :D saanko odette udella minkä hintasta toi akupunktio oli?

Takaisin