Synnytykseen viittaavat oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja EkM89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minulla oli melko nopea synnytys sitten kun alkoi tapahtumaan. Neljän maissa meni vedet ja viiden aikaan alkoi supistukset. Nyt ollaan siis jo hotellissa ja kääröllä kaikki hyvin. Minä olin sairaalaan tullessani jo 6-7 cm auki ja kun päästiin saliin sain alkaa ponnistamaan. Neljä minuutti tuli ponnistusvaiheelle kestoa.
Rosmarinaa on kyllä kärsinyt minunkin puolesta...

Ihanaa Jelppis! Onnea pienestä kääröstä! ❤

Meidän käärö syntyi 0:35 imukupin avustuksella 1,5h ponnistuksen jälkeen. Meinas loppua usko toivo ja rakkaus, kun ei vauva vaan alkanut tulemaan. Nyt kaikki kuitenkin paremmin kuin hyvin, pienokainen nukkuu tässä iholla. :)

9/9 saatiin pisteet ja itse sain ihan pienen repeämän välilihaan. Repeämä oli tosiaan vajaa 2cm. 42h työ tuli tehtyä, mutta kaikki työ ja tuska on jo unohtunu ❤ kokoa pikkuisella 3496g, 49cm ja py 35cm.

wp_ss_20160525_0001.png

Täällä jatkuu edelleen. Sain eilen sytotecin palan ja olin auki 4 cm, mutta sitten supistukset epäsäännöllistyivät. Olin valvonut siinä vaiheessa yli 50h joten kätilö suositteli ottamaan yöksi kipulääkettä että saan nukuttua, koska muuten en jaksaisi enää ponnistaa. Näin tehtiin ja nyt odottelen aamupalaa sekä lääkärin jatkoarviota. Todennäköisesti lisää sytotecia tai kalvojen puhkaisu. Sain nukuttua pari tuntia ilman supistuksia joten näillä unilla mennään kun en halunnut morfinijohdannaisia kipulääkkeitä. Vielä on mtakaa, mutta jaksaa jaksaa.

Mrs. Peek-a-Poo, tsemppiä kovaan urakkaan, sä jaksat ja pystyt kyllä!! Kaikki palkitaan, kun pieni on sylissä!!

Anteeksi kun en oo ite noteerannu mitenkään muiden asioita, ei oo jaksanut kirjoittaa kuin just ja just omat kuulumiset.

Onnea kaikille ketkä on jo kans päässeet synnyttää ja saaneet lähdön sauraalaan! Tsemppiä teille ketkä malttamattomana ootatte lähtöä. Nauttikaa vielä jos vaan millään pystytte niistä pienistä siellä mahassa ja kivuttomista hetkistä! Maha tuntuu hassulta ilman vaavia.. :) voin laittaa kuvan täs päivän aikaan, oon vaan niiiiin ylpee siitä mitä sain siellä kasvatettua. ❤

Vielä kerran suuren suuri kiitos kaikille tsempistä ja kannustuksesta! Niitä oli mahtava lukea kaiken keskellä. Ja suuri kiitos onnitteluista!

Onnea jelppis ja rosmarinaa! :Heartred

Hurjasti tsemppiä Mrs. Peek-a-boo, hiljaa hyvä tulee! Onneksi sait nukuttua edes vähän :)

jl, jes! Munsta tuntuu etten oo muuta tehnykää ku valittanu viimiset kolme päivää, ellen enemmänki, mut mitään ei tapahdu :smiley-angry016 Enkä kyllä mitenkään pysty enää nauttimaan tästä mahasta :sorry:

Mä oon nyt hoitanut itseni yhteen projektiin töihin, koska ei mitään tuntemuksia et tulis eli tulisin hulluksi kotona. Toki kaikki tietävät tilanteen eli jos en pääse, en pääse, joten katsotaan toimiiko taktiikka vai olenko kahden viikon päästä edelleen tässä jamassa...

Mulla piti tänään olla käynnistys niin sairaalassa vuorossa oleva venäläinen lääkäri sitten perui sen tutkimusten jälkeen. Pikkasen pistää vituttamaan. Hänen mielestään voin ihan hyvin odottaa 42 vkolle asti kun vauvalla kaikki hyvin. Tosin sain sitten raskausmyrkytysepäily diagnoosin. Proteiinit plussalla ja karsea turvotus. Labrassa käyty ja huominen pitää tehdä pissakeräystä. Että ei ees tää saanu sitä muuttamaan mieltään.

Täällä eteni kalvojen puhkaisulla ja oksitosiinitipalla. Tulehdusarvoja seuraillaan tarkasti koska vesien menosta on jo kolme päivää. Vielä eivät ole supistukset palanneet. Mikäli tämäkään ei toimi niin viimeisenä vaihtoehtona on leikkuri. Jännäksi menee, mutta ainakin olen jo synnytyssalissa asti :D

Mulla piti tänään olla käynnistys niin sairaalassa vuorossa oleva venäläinen lääkäri sitten perui sen tutkimusten jälkeen. Pikkasen pistää vituttamaan. Hänen mielestään voin ihan hyvin odottaa 42 vkolle asti kun vauvalla kaikki hyvin. Tosin sain sitten raskausmyrkytysepäily diagnoosin. Proteiinit plussalla ja karsea turvotus. Labrassa käyty ja huominen pitää tehdä pissakeräystä. Että ei ees tää saanu sitä muuttamaan mieltään.

Sain sitten soiton seuraavaksi suomalaiselta lääkäriltä. Uusi yritys perjantaina. Ilmeisesti aamuinen lääkäri ja erikoislääkäri ei sitten ollut lukenut papereita. :/ labroissa vähän häikkää joten pissakeräily on tehtävä huomenna jotta raskausmyrkytys epäily saadaan mitattua. Ottaa päähän ihan kiitettävästi mutta valitettavasti ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun nuo itärajan ihmeet sotkee jotain sairaaloissa

Onkohan tämä synnytystä edeltävää hormoonimyrskyä, masennusta vai mitä, mut just itkin miehelle kuinka tämä ei täältä koskaan synny yms. :D Nyt naurattaa jo koko juttu itseeki, mut ku ei vaan jaksa enää! Nyt 40+2, eikä merkkiäkään synnytyksestä. Tänäänki tarkoituksella juoksin ja hypin, mutta mitään ei tapahtunut. :(

Eetla, mä välttelen kaikkien kanssa asiasta puhumisesta ku purskahdan heti itkuun ku jolleki sanon ettei tää synny koskaan :grin vatsa jo niin kosketusarka et kaikki vauvan liikkeet sattuu ihan älyttömästi, nii itken sitäki miehelle et mä en jaksa enää. Inhoan sitä tunnetta, ku vauva liikkuu ja hikkaa. Kaikki alapään vihlasut ja muut kivut turhauttaa niin paljon, et pelottaa etten haluu sitä vauvaa mun lähellekään synnytyksen jälkeen :sad001 oon vaan jotenki niin vihanen, ku joudun näin pitkään kärsimään joka ikinen päivä. Ja siihen vielä synnytys päälle. En oo uskaltanu tästä kenellekään sanoa, koska mulla on niin huono omatunto siitä, että edes ajattelen jotain tollasta :bag:

Takaisin