Synnytykseen viittaavat oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja EkM89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon tässä just lähdössä keskustaan, josko sais esim. vedet tulemaan keskellä kauppakeskusta. :rolleyes: Sit iltapäiväksi olis tiedossa imurointia ja lattianpesua, ehkä yks kone pyykkiä.

Kotosalla ollaan ja supistukset on loppuneet :( jos tarvii käynnistellä niin aloittavat vasta huomenna. Tiedossa vielä pitkä yö....

Soittelin nyt sinne hoitolaan: vyöhyketerapia-aikoja ei tosiaan oo, nyt odottelen akupunktiohoitajalta soittoa, saisko tungettua mut johonkin väliin... Mietin uskaltaisko ottaa ihan pienen lasillisen tänään jotain alkoholipitoista (lähinnä kuohuvaa ja VÄHÄN), koska mies sai niin iloisia uutisia, että tekis mieli juhlistaa ja voisi ehkä rentouttaa. Olen pitänyt alkoholin suhteen nollalinjaa, mutta toisaalta jossain parissa sentissä kuplajuomaa ei alkoholia paljoakaan ole.

Minäki täällä vielä odottelen. Eipä vihlasut ollu merkki mistään eikä kävelykään mitään saanu aikaseks. Nukuin tosin ku tukki. Että se siitä toivon kipinästä...

Täällä kanssa edelleen odotetaan. Välillä pientä alavatsa kipua mutta muuten ei oireita. Et tässä odotellaan kutsua yliaikais kontrolliin.

Odette mä luin jostain, että puolikas siideri vois käynnistää synnytyksen. Ite en siidereistä tykkää, mut oon tosissani harkinnu jos semmosen vetäis. Ku en tiedä toimiiko sama kaljalla tai lonkerolla :grin mies tosin sekois lopullisesti, ku tyyppi veti hernepussin nenään jo siitä ku halusin mennä saunaan :banghead:

Siis mikä saunassa on ongelmana? :eek: Mä menisin saunaankin, jos olis! Oon alkoholittomia siidereitä juonut muutaman, mutta ei kyllä oo muuta saanut kuin sokeriöverit... Että nyt mietin jotain rutikuivaa kuplajuomaa. :cool:

Mä oon kans saunonu 2-3 kertaa viikossa mut ei oo tullu edistystä :P tänään oon kävelly hirveesti ja hyppiny varmaan tunnin jumppapallolla, tuskimpa nekään nyt mitään saa aikaan :D

No hänen mielestä mulla ei oo mitään faktatietoa siitä, ettei se kuumuus aiheuta jotain pahaa vauvalle. Vaikka ihan sen kuullen neukkutäti pariinki kertaan sanonu, että raskauden alusta loppuun saa saunoa niin paljon ku tykkää. Mies on alusta asti ollu tosi tarkka kaiken kans mitä mä teen tai syön, ettei vaan vauva vahingoitu. Ja siitä sit sen mukasesti riideltyki

Täälläkin odotellaan... Ässät on vedetty hihasta jo monet kerrat. Eikai tässä muu auta kuin jälleen kerran alistua kohtaloonsa ja odottaa. Limatulppaa ja muuta valuvaa on tullut muutaman päivän, mutta eipä näytä olevan paljoa merkitystä lopputuloksen kannalta.

Vauvan tiedän saavani pian syliin, eikä sen takia tunnu malttamattomalta, mutta kun Nämä hormonit... Mielenterveys ja elimistö ihan sekaisin. Itku ja ärtymys on hiukan pinnalla. Arvaamaton mieli.

Lisäksi paloin eilen ollessani lasten kanssa ulkona. Mä siis en koskaan pala, en vaikka en käytä edes rasvaa. Eilen laitoin 50, ettei tulis hormonien aiheuttamia maksaläiskiä (yäk) yhtään lisää, niin silti .... fucking hormonit. :shifty:

nni, voi höh, kurjaa. :sad001

Sauna ei kyllä oikeasti tee vauvalle mitään, erityisesti nyt vanhempana vauvan oma lämmönsäätely toimii, ja siis jos ihmisen elimistö kuumenisi sisältä aina saunassa jotenkin merkittävästi, niin siellähän menis kaikki solut ja sitä kautta kaikilta henki. :)

Auttaiskohan tämä vakuuttamaan miehen http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00927 ?

"Saunomisesta ei ole haittaa raskauden tai imetyksen aikana."

Täälläkin suositellaan kivunlievitykseen saunaa: https://www.ppshp.fi/potilaat_laheiset/prime101/prime116/prime103/prime101.aspx

Mulla kaupunkikeikka heitetty. Jonkin verran juilii alapäässä, että oliskohan vauva vähän alempana kuin aiemmin (en osaa oikein katsoa mahasta, onko alempana vai ei), vatsa kävellessä kova pallo edelleen, mutta ei musta kyllä mitään supistuksia. Vauva liikkuu todella paljon, että en tiedä valmistautuuko äkkilähtöön vai jumppaako muuten vaan. No, akupunktion sain jo huomiseksi.

Täälläki on jo niin kaikki kokeiltu, et mä luovutin. Tämä kaveri ei täältä lähde ilman häätöä. Pinna meinaa olla vaan kireellä. Ehkä hormoonit? :/

Joo, jos toi akupunktio ei tuota tulosta, niin sit totean, että okei, antaa olla. Tulee kun tulee ja jos ei muuta, niin käynnistys ens viikolla.

Eetla: Hormonit ne ainakin minun pinnaa kiristää, ei mikään muu.

Hikoileeko muuten teillä muilla alapää nyt, kun säät ovat olleet lämpimämmät? Mulla on alkkarit märät erityisesti nivusista ja vähän muutenkin, mutta ei musta ole kyllä mitään vars. vuotoa, vaan hikoilua. Aloin toki pohtia, että entäs jos tuo pieni kosteus onkin lapsivettä, että sitä tihkuu ilman, että edes tajuan sitä, mutta toisaalta alkkarit ovat pääosin märät vain, jos oon ollut liikkeellä (tänään ollut tosi lämmin päivä), että kai sitä lapsivettä tulis koko ajan, jos sitä olis. :rolleyes: Oon laittanut kokeeksi vessapaperia tmv housuihin ja sekin tulee lähinnä vaan kosteaksi, mutta ei märäksi. Siis just silleen, että olis hikoillut ja vähän hautonut. Eikä mitään lorahtele tmv, että oletan, että tää on vaan hikeä.

Odette, jos tää ei viikonloppuun mennessä oo syntynyt, niin menen kyllä lauantaisaunaan! Täytyy vaan miehelle pistää nuo tekstit nokan eteen ensin. Ei kelvannut hänelle tosin sekään peruste, että ennenvanhaan synnytettiinkin saunassa, koska "no se oli ennenvanhaan!".

Mua on alkanu kauheesti pelottamaan, että joudun vielä sen kaks viikkoa odottaa ja sit käynnistetään. Se käynnistys kun kuulemma tekee paljon kipeämpää, ku spontaanisti käynnistynyt ja helposti voi joutua kiireelliseen sektioon :confused:

Joo Odette mulla ainakin hikoaa jalkoväli ihan järkyttävästi! Pitäis muutaman kerran päivässä vaihtaa pikkarit, ku on ihan märät. Tosin vuotoki lisääntyny taas aika paljon,nii pitäis jo senki puolesta olla vaihtamassa

Takaisin