T
Tähti ★
Vieras
Tähti, ei äidin iällä ole mitään merkitystä lapsen liikkeelle lähtemiseen! Konttaus ja vuorotahtinen ryömiminen olisi hyvä oppia ennen kävelyä, mutta ehtii toki myöhemminkin. Minulla esikoinen käveli ennen kuin konttasi, mutta oppi myöhemmin konttaamaan normaalisti. Kävelyn oppimisen ikähaitari on todella laaja. Joku huimapää kävelee jo puolivuotiaana ja toinen rauhallisempi puolitoistavuotiaana ja molemmat ovat normaaleja.
Ryöminyt on vuorotahtisesti jo 6kk iästä saakka. Hienosti menee eteenpäin, ei mitään peppukiitoa takaperin. Istuu ja siitä menee nelinkontin eteenpäin. Seisoo tuettuna hyvin - vahvat jalat ja täysillä jalkapohjilla seisoo. Tasapainoa ei vielä, kuten kai harvemmin tämän ikäisellä on, joten on pidettävä kiinni :)
Mulla on vaan aina kumma fiilis, kun fyssarilta tullaan, koska hän puhuu "kotiläksyistä"....ihan, kuin poika olisi jotenkin paljon jäljessä muista
Mulle riittää, että kehittyy, kuten pitääkin, enkä perusta noista Neuvolan lääkärin puheista, että on muita edellä. Jokainen ihminen on yksilö, ihan elämänsä loppuun saakka

Poika on hänelle kaikki kaikessa

, niin sylissä imetys ei toimi. Kyljellään sängyssä tai kainaloimetys on toimivat ollu ekoista päivistä asti. Eli tarkemmin, sohvalla on kaks napakkaa neliö lattiatyynyä päällekäin mun vieressä. Niistä päälimmäistä hieman kääntämällä saan tytön kylkeen kiinni viereen tissille. Pienenä vielä tuin hieman harsolla, enää ei tarvi, kun ohjaa ite käsillä tissin suuhun. Siinä jää kummatkin kädet vapaiksi. Tietty toista kättä pitää pitää korkeemmalla virkatessa joten niska voi tulla kipeeks, jos liian kauan tekee. Ja kaikki pitää olla varattuna viereen valmiiksi. Lisäks mulla oli läppäri sohvan käsinojalla josta pysty samalla lukemaan ohjetta tai sit vaikka kirjoittelemaan täällä.
kun on saanu nukkua niin paljon vieressä. Nytkin nukkua tuhisee tuossa vieressä tissi suussa. Täytyy kohta siirtää omaan sänkyyn jossa yleensä nukkuu ekat kolme tuntia ennen kuin herää ekan kerran. Ehitäänpähän käväsemään miehen kanssa ulkosaunassa.
Eikös teilläkin siellä ole pitkä tukka, niin menee ihan täydestä
Ottaa myös askeleita tuettaessa. Kävelytuoli on käytössä. Pitäisi tilata uusi fyssariaika mutta en ole muistanut ja ehtinyt.. Meillä on etsitty uutta asuntoa koska tämä kaksitasoinen ei ole hyvä vauvan ja mun jalkakipujen kera. Nyt uusi asunto löytyi ja muutetaan 1.4. Miehellekin löydettiin töitä joten uusi elämänvaihe taas alkamassa.