Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yölento :) Saako kysyä, onko sinulla reumaa?

Harva ihminen on 100% terve, mutta puhutaanko sitten perusterveestä. Sairaus voi yllättää terveenkin ihmisen ja näissä tilanteissa tarvitaan tukea ja inhimillisyyttä.

Minusta on todella arvostettavaa, kun puoliso, ystävä jne...jaksaa myötäelää sairaan vierellä:Heartpink
Minulla on fibromyalgia, migreeni ja harvinainen sairaus, jota en tahdo julkisella puolella kertoa. Fibro sattuu eniten aamulla ja tämä toinen enemmän iltapäivällä. Parhaimmillaan olen puolen päivän aikaan. Raskausaikana en ollut yhtään kipeä, mutta nyt alkavat vaivat palata. Kaikkeen tottuu, mutta paljon joutuu tekemään töitä, että pysyy toimintakykyisenä. Siksi pitää karsia kaikkea turhaa, niin kuin vaikka siivoamista :) ja pitää liikkua ja levätä paljon.

Miehelle riittää vähempi. Niin yhteisissä asioissa kuin vaikka siivoamisessakin. :wink

Napu75 :) Hihh, tähän, että en koskaan siivoo tai imuroi... Mies tekee nämä aina ja silloin istun jalat pöydällä, samalla herkutellen...:grin:laughing014!!
:hug007

Hei ihan asiasta kukkaruukkuun:) eikö kukaan ole vielä toisella kierroksella? Tai yrittämässä?Mielestäni monikin toivoi uutta raskautta, iästä viis:)

Mä kovasti haluaisin yrittää kolmosta mutta mies ei yhtään (ainakaan nyt) halua. Mä toivoisin yrittämisen olevan yhteinen idea,joten ainakin toistaiseksi me emme yritä lisääntyä enää.:)
Olen super onnellinen näistä kahdesta,joten hyvä näin vaikkakin jos mies muuttaa mielensä,niin ensimmäisenä olen apteekin oven takana ovistikkuja ostamassa.:wink

Miten te,onko jatkoa toiveissa?

Mä en usko että meille toista tulisi vaikka yritettäisiin. Tyttökin on pieni ihme näin 20 vuoden ehkäisemättömän peiton heiluttelun jälkeen :wink Niin ja imetän eikä oo menkkoja ja ei oman gynen mukaan tulekaan ennen kuin lopetan imettämisen ja vetäsen keltarauhashormonikuurin. En kyllä vielä oo päättäny mitä siinä vaiheessa tehdään. Hommaanko ehkäisyn vai annanko olla samalla tyylillä kuin ennenkin eli tulee jos on tullakseen. Tosin gyne sanoi ettei suosittele mulle mitään hormonaalista ehkäisyä. Enkä mä tiedä kestäiskö mun selkä ja kroppa toista raskautta enää tän ikäsenä.
Tosin oikeesti mä luulen et ollaan toimiva perhe yhden lapsen kanssa. Jos olisi toinenkin, niin tila olisi kämpässä todella ahtaalla, koska meillä ei oo kuin kaksi makkaria. Pitäs varmaan miehen kanssa muuttaa varastoon siinä vaiheessa nukkumaan :wideyed::hilarious: Enkä mä tiedä pystyiskö kahdelle lapselle antamaan riittävästi aikaa, kun olisi suuremmat paineet työn ym puolesta, että toimeentulo riittää jne. Toisaalta taas ajattelee, et tyttö on maailmassa aika yksin. Mun veljellä ei ole lapsia ja isänsä on ainokainen eli tytöllä ei ole edes yhtään serkkua. Mä en ole kuin yhden serkkuni kanssa tekemisissä jolla on yksi lapsi eli käytännössä tytöllä on vain yksi pikkuserkku jota näkee muutaman kerran vuodessa. Sisaruksesta olisi tukea (toivottavasti) elämässä, mutta jos saa hyviä ystäviä niin auttaahan nekin.

Kyllä minä taidan nyt olla liian vanha enää lisääntymään. Tuntuu myös mahdottomalta, että vielä kävisi niin hyvä tuuri, että saisi terveen vauvan. Niinpä aika kierukan laittoon on varattuna... Sektion jälkeen kun ei heti ole suositeltavaa tulla raskaaksi.

Tai sitten: "Eikä, olenko? En olekaan itse huomannut mutta ehkäpä joo.. Kaiket päivät kun touhuan pojan kanssa ja nostelen häntä, niin taidan kuluttaa ihan kaiken mitä syön."

Sitten vaan hymyilet kauniisti ja kerrot jotain hauskaa mitä poika on tehnyt tai kehut kuinka hienoilta mummilta saatu paita yms (pieni valhe)näyttää pojan päällä.:)

Tähtipölyä :)

OMG:banghead: - anoppi teki sen jo!:wacky:

Tivasi painoa, että on selvästi laskenut reilusti. Sanoin, etten ole huomannut, niin hän käski mennä vaa'alle!:arghh:

Mutta kiitti vinkistä, tämä oli kuitenkin paras tekosyy, ettei tarvinnut selitellä painoa sen enempää :)

Last edited by a moderator:
Voi meidän pientä väsynyttä reissaajaa:dummy1::rolleyes:
Jaksoi olla todella reipas ja osallistua kaks päivää kaikkeen. Tänään sitten kotona ja ruokaostoksilla on parku tullu herkästi. Eiköhän tuo parissa päivässä tasotu. Nyt nukkuu päikkäreitä tissillä. Muut vaihtoehdot ei käy.
Löydettiin Biltemasta tytölle jo ens kesäks matkasänkykin, kun aletaan käymään enon eli mun veljen mökillä varmaan parina viikonloppuna per kesä. Ja tietty jos tästä ipanasta kehittyy pinnasänky kiipeilijä niin matkasänkyä pystyy käyttämään jonkun aikaa siinä tilanteessa. Ikeassa laitoin itseni kuriin ja ostin melkein vaan ne mitä listalla olikin :eek::grin
Lasten puolelta napsin mukaan pinkin jakkaran, ruokalappuja, lusikoita ja sit mun mies halus ostaa tytölle pinkin katoksen sänkyyn :wideyed:
Niin ne isit vaan hurahtaa pikkutyttöjen edessä :laughing002
Meillä kävi mun broidi eilen tuomassa pojalle vauvakeinun kesäksi :). Oli kiva yllätys! Pojan isä ei sen sijaan viitsinyt edes matkasänkyä kun poika oli ekaa kertaa yötä siellä. Minä ostin ja maksoin...

Kyllä minä taidan nyt olla liian vanha enää lisääntymään. Tuntuu myös mahdottomalta, että vielä kävisi niin hyvä tuuri, että saisi terveen vauvan. Niinpä aika kierukan laittoon on varattuna... Sektion jälkeen kun ei heti ole suositeltavaa tulla raskaaksi.

Mun gyne sano että jos kaikki mennyt ok niin ei tarvii vuotta sektion jälkeen. Mä palauduin hyvin joten mulle hän totes kun tyttö oli 4kk että siitä vaan jos tärppää. Neuvolatäti on ehdoton vuoden rajassa mutta sairaalamaailmassa katsovat asiaa eri kantilta.

Meillä kävi mun broidi eilen tuomassa pojalle vauvakeinun kesäksi :). Oli kiva yllätys! Pojan isä ei sen sijaan viitsinyt edes matkasänkyä kun poika oli ekaa kertaa yötä siellä. Minä ostin ja maksoin...

Ai isä on kuitenkin ottanut poitsua hoitoon. Miten heillä meni?

Mun gyne sano että jos kaikki mennyt ok niin ei tarvii vuotta sektion jälkeen. Mä palauduin hyvin joten mulle hän totes kun tyttö oli 4kk että siitä vaan jos tärppää. Neuvolatäti on ehdoton vuoden rajassa mutta sairaalamaailmassa katsovat asiaa eri kantilta.

MS74 :) Sama juttu, voisin jo aloittaa yrittämisen, mutta en suoraan sanoen viitsi mennä iso vatsa pystyssä takaisin työmaalle ja jäädä ihan heti pois...

Vaikka aika rientää ja mahikset seuraavaan onnistumiseen vähenee silmissä, niin syksyyn odotettava:hungry:

MS74 :) Sama juttu, voisin jo aloittaa yrittämisen, mutta en suoraan sanoen viitsi mennä iso vatsa pystyssä takaisin työmaalle ja jäädä ihan heti pois...

Vaikka aika rientää ja mahikset seuraavaan onnistumiseen vähenee silmissä, niin syksyyn odotettava:hungry:
Et sä olis maailman ainut nainen joka palais äitiyslomalta töihin vatsa pystyssä:) eikä olis eka kerta kun nainen lasten välissä vain piipahtais töissä:)

Takaisin