Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä kävi mun broidi eilen tuomassa pojalle vauvakeinun kesäksi :). Oli kiva yllätys! Pojan isä ei sen sijaan viitsinyt edes matkasänkyä kun poika oli ekaa kertaa yötä siellä. Minä ostin ja maksoin...

Sirpa :) Siis poika oli hoidossa yötä isällä, eikä ollut sänkyä..:eek: Huhh, tiesikö hän, että poika jää yöksi?

Hyvä kuitenkin, että poika saa olla isänsä kanssa:Heartred

Kyllä meilläkin taitaa olla lapsiluku täynnä, ellei käy joku ihmeellinen vahinko.
Ekan muksun jälkeen en jotain puoleen - yhteen vuoteen voinu kuvitellakaan että synnyttäisin toisen, nyt voisin kyllä kuvitella synnyttäväni mut en jaksais sitä (loppu)raskautta enkä ehkä tätä alun vauva-aikaa kun ipana roikkuu koko ajan rinnalla... Haaveissa siintää jo nyt se kun päästään kiinteiden pariin...

Et sä olis maailman ainut nainen joka palais äitiyslomalta töihin vatsa pystyssä:) eikä olis eka kerta kun nainen lasten välissä vain piipahtais töissä:)

Justmom :) Juu, aionkin vaan piipahtaa...sisar saa olla jo tuloillaan, kun palaan, mutta vatsa mielellään vielä huomaamaton:joyful:

Siis mua niin huvittaa ( =ärsyttää) toi anoppi. Ihan koko ajan katselee mun vatsaa jne... Näyttää pähkivän päässään jotain:wtf:

Kohta lähdetään porukalla 4v. synttäreille ja vedän juhlahousut (=mustat tiukat, pitsilahkeiset ) jalkaan. Oon lähes satavarma, että puuttuu painoon uudelleen... :sad001

Kyllä meilläkin taitaa olla lapsiluku täynnä, ellei käy joku ihmeellinen vahinko.
Ekan muksun jälkeen en jotain puoleen - yhteen vuoteen voinu kuvitellakaan että synnyttäisin toisen, nyt voisin kyllä kuvitella synnyttäväni mut en jaksais sitä (loppu)raskautta enkä ehkä tätä alun vauva-aikaa kun ipana roikkuu koko ajan rinnalla... Haaveissa siintää jo nyt se kun päästään kiinteiden pariin...

Mä tykkään tissillä roikkumisesta mut nää kiinteet stressaa. Nyt vauva kyl ihanassa iässä (7kk) kun oppii ja pitää älämölöä ja ottaa kontaktia kokoajan.

Mä tykkään tissillä roikkumisesta mut nää kiinteet stressaa. Nyt vauva kyl ihanassa iässä (7kk) kun oppii ja pitää älämölöä ja ottaa kontaktia kokoajan.

Joo. Voi olla et sit kiinteitä aloitellessa haikailen "helpon" imetysajan perään :D ;)

Joo. Voi olla et sit kiinteitä aloitellessa haikailen "helpon" imetysajan perään :D ;)

Helppo imetys? Minusta se oli vaikeaa aikaa... kiinteistä saa masun kunnolla täyteen :) Meillä poika oppinut syömään myös puuroa, omenasoseella ja pisteleekin olan takaa :)

Anoppi unohti painoasian, sillä lapsia hyöri ympärillä, ja oli pikkuserkkujakin paikalla :) Lapsilla oli kalastuskisatkin, pojan kummisetä oli ostanut jokaiselle pikku paketin ongittavakseen:laughing002:laughing002:laughing002

Anopilla on tapana siis huomauttaa painosta, oli sitten laihtunut tai lihonnut. Lihoomisesta ei sano suoraan päin naamaa, mutta puhuu muiden lihoomiset tai laihtumiset ikään kuin seläntakana:sad001. Itse hän on ollut kovin ylipainoinen, mutta viimevuosina saanut vähän joitain kiloja pois. En tiedä ketään muuta henkilöä, joka vahtisi muiden painoa aina vimmatusti:oops: Kumma tarve..:dead:

Yölento, mulla on kans ollut todella helppo imetys tällä kertaa. Ei siis ole ollut varsinaisia ongelmia aiemminkaan (paitsi kolmosen kohdalla alku kun en tiennyt tuleeko leikatusta rinnasta maitoa ylipäätään) mutta perjantaina havahduin tajuamaan et vauva on jo 4 kk ja vois alkaa kokeilemaan soseita... Taaperolla ehkä aloitus tuli helpommin heti 4kk täytettyä kun olin jo kuukauden antanut luumusosetta ja välillä päärynää vatsan toiminnan takia. Siihen oli sit helppo lisätä vain uusia makuja kun oltiin jo päästy hyvään alkuun lusikan käytössä. Nyt ei olis mitään intoa aloittaa perunoiden keittely... Sitä tosin odotan taas et pääsee tekemään ison satsin pakkaseen eri makuisia jääpaloja ja antamaan joka päivä niistä sit eri yhdistelmiä. :) Mut ennen sitä pitäis maistella niitä kaikkia erikseen. Mutta vielä siis nautin imetyksen helppoudesta, tää on kuitenkin mun viimeinen vauva. :)

Ei meille ainakaan vielä ole tulossa toista lasta. Jos toinen tulisi haluaisin olla tämän vuoden aikana raskaana. Nyt olen juuri kärsinyt menkkakivuista ja päänsärystä sekä niskat on jumissa. Toivoisin olevani raskaana ettei tarttis kärsi kuukautisvuodoista vähään aikaan. Mun pitää mennä uuteen sokerirasitukseen tällä viikolla. Toinen raskaus olisi ainakin kilojen puolesta helpompi, kun multa on lähtenyt 10 kg raskauden alusta pois.

Yölento, mulla on kans ollut todella helppo imetys tällä kertaa. Ei siis ole ollut varsinaisia ongelmia aiemminkaan (paitsi kolmosen kohdalla alku kun en tiennyt tuleeko leikatusta rinnasta maitoa ylipäätään) mutta perjantaina havahduin tajuamaan et vauva on jo 4 kk ja vois alkaa kokeilemaan soseita... Taaperolla ehkä aloitus tuli helpommin heti 4kk täytettyä kun olin jo kuukauden antanut luumusosetta ja välillä päärynää vatsan toiminnan takia. Siihen oli sit helppo lisätä vain uusia makuja kun oltiin jo päästy hyvään alkuun lusikan käytössä. Nyt ei olis mitään intoa aloittaa perunoiden keittely... Sitä tosin odotan taas et pääsee tekemään ison satsin pakkaseen eri makuisia jääpaloja ja antamaan joka päivä niistä sit eri yhdistelmiä. :) Mut ennen sitä pitäis maistella niitä kaikkia erikseen. Mutta vielä siis nautin imetyksen helppoudesta, tää on kuitenkin mun viimeinen vauva. :)

Etkö sä imetä toisella rinnalla? Muistaisin aiemmista keskusteluista. Mulla käynyt niin kun tytölle ei toinen kelvannut niin se hyyty ja toisesta tulee hälle riittämiin "kermaa". Toimii se näinkin kunhan ei jää tällasta koko eroa [emoji87]

Joo, mä olen imettänyt alusta asti vain oikealla rinnalla, vasemmasta ei tule maitoa. Hyvin se toimii näinkin ja maito on riittänyt. Mutta kokoero on tosiaan huomattava! :D Palautuu kyllä sit kun lopettaa imetyksen.

Etkö sä imetä toisella rinnalla? Muistaisin aiemmista keskusteluista. Mulla käynyt niin kun tytölle ei toinen kelvannut niin se hyyty ja toisesta tulee hälle riittämiin "kermaa". Toimii se näinkin kunhan ei jää tällasta koko eroa [emoji87]
Mullakin sama. Oli aiemmankin vauvan kanssa. Ei tää poika ime kuin oikeasta rinnasta, vasenta aina vaan puree eikä koskaan oo siitä kunnolla imenyt.kyllä se kokoero tasoittuu, mut mulla ainakin jäi edellisestä yhden tissin lapsesta minimaalinen kokoero pysyväksi:)

Mä imetän kyllä kummastakin rinnasta mutta silti toinen on vähän isompi. Ei ehkä huomaa vaatteet päällä ja sama kuppikoko menee eli ei iso ero. Miten teillä, joilla iso ero koossa? Laitatteko jotain "täytettä" toiseen rintsikan puoliskoon?

Mulla on luonnostaan pieni koko ero rinnoissa. Nyt se on kasvanut isoksi, koska tyttö syö lähinnä oikeaa rintaa sängyssä aamuin illoin ja malttaa vain hörpätä vähän päiväsaikaan vasemmasta. Tällä hetkellä vasen on iso D ja oikea kokoa F. :wideyed: :hilarious: :shifty:
Koko eroa voi häivyttää kaarituellisilla balconette liiveillä. Eli ne rintsikat joissa on kuppien päällä vielä esim pitsisuikale poikittain niin ettei rintavako erotu paidan alta.

Mulla on muutenkin tuo vasen leikattu rinta aavistuksen pienempi. Mä käytän nyt imettäessä pääasiassa imetystoppia ja siinä kyllä huomaa miten etumus roikkuu alempana oikealla... mutta kun vetää pitkähihaisen päälle ei eroa pahemmin huomaa.

Täällä ei kokoeroa, B-kuppi. Mulle oli yllätys, miten hankalaa imetys olikaan. Ensinnäkin maidontulo oli kyllä työntakana ja pojan temperamentti kun on tänne -HETI!:gen045:joyful:

Hän kun syö vieläkin yöllä, melkein yleensä kaksi kertaa ja täysjyväpuuroa... kiire, kuin tulipalo:happy: Vellit ei pidä nälkää.

Takaisin