Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
MSN.COM sta löytyi tänään mielenkiintoinen juttu: 25 asiaa, joita onnelliset pariskunnnat eivät tee :)

Katsoin kiinnostuneena ja jotkut sopi niin täydellisesti:

- eivät kiistele kotitöistä :laughing014
- eivät aseta lapsia aina etusijalle :laughing021
- eivät loukkaa kumppaninsa yksityisyyttä:greet025
- eivät lopeta kumppaniinsa tutustumista:Heartred
- eivät suunnittele liikaa:thefinger
- eivät lopeta treffeillä käymistä:laughing002

Onkos joku tehnyt vauvalle itse naudanlihasta pöperöä? Miten...? Ja mitä naudanlihaa...? Possua keitän sisäfileestä, mut en ihan viittiny ostaa naudan sisäfileetä, sitä saa itekin aika harvoin...

Soseita menee, saa alkaa keitteleen viikoittain jotain. Mä oon antanu puolet jotain purkkiruokaa, et tottuu niihin, mut nyt en jaksa enää raahata niitä purkkeja kaupasta ja sit taas kierrätykseen.

Ja, en vieläkään löytänyt sitä helkkarin hedelmäpussia! Kolusin cittarin läpi. Höh!

Onkos joku tehnyt vauvalle itse naudanlihasta pöperöä? Miten...? Ja mitä naudanlihaa...? Possua keitän sisäfileestä, mut en ihan viittiny ostaa naudan sisäfileetä, sitä saa itekin aika harvoin...

Soseita menee, saa alkaa keitteleen viikoittain jotain. Mä oon antanu puolet jotain purkkiruokaa, et tottuu niihin, mut nyt en jaksa enää raahata niitä purkkeja kaupasta ja sit taas kierrätykseen.

Ja, en vieläkään löytänyt sitä helkkarin hedelmäpussia! Kolusin cittarin läpi. Höh!
Mä oon käyttäny ihan naudan jauhelihaa.

Naudan vähärasvaisesta jauhelihasta olen tehnyt lihapullia, kun olen muulle perheellekin tehnyt. Kananmunaa, korppujauhoa, vettä, yrttimaustetta ja paprikamaustetta. Pari pyörylää vauvalle ja loppuun taikinaan lisää mausteita. Uunissa paistanut. Olen myös paistanut jauhelihaa öljyssä ja laittanut vähän vihannessoseen joukkoon.

Terveiset täältä vatsataudin kourista :/ Miten voikaan vetää olon näin huonoksi pari päivää. Lauantaina alkoi eikä ees vesi pysyny sisällä. Tänään oon saanu lasin piimää ja vähän banaania. Huh huh. Toivotaan vaan, ettei tartu tyttöön. Tänään tuli kyl yks toooooosi vesimäinen räjähdyskakka, mut ei oo toista sen jälkeen tullu.

Kovasti mietin vaan, että mitenköhän tällanen vaikuttaa imetykseen. Kun ei normisti voi juoda ja tyttö kuitenkin syö. Paino on lauantaista tippunu 4kg :/

KuuKassius, kuulostaapa ikävältä :/ Toivotaan, että lähtee menemään ohi pian. Voisi kuvitella, että äidinmaidon nestetilavuus pienenisi, jos äiti on "kuiva". En oo asiantuntija, toivon vaan että pieni saa tarvitsemansa ravintoaineet kuitenkin.

KuuKassius, kuulostaapa ikävältä :/ Toivotaan, että lähtee menemään ohi pian. Voisi kuvitella, että äidinmaidon nestetilavuus pienenisi, jos äiti on "kuiva". En oo asiantuntija, toivon vaan että pieni saa tarvitsemansa ravintoaineet kuitenkin.

Onneks tytöllä on ikää jo 7kk, niin ei täysin oo tissin varassa. Toivotaan, että menis tosiaan ohi..

Terveiset täältä vatsataudin kourista :/ Miten voikaan vetää olon näin huonoksi pari päivää. Lauantaina alkoi eikä ees vesi pysyny sisällä. Tänään oon saanu lasin piimää ja vähän banaania. Huh huh. Toivotaan vaan, ettei tartu tyttöön. Tänään tuli kyl yks toooooosi vesimäinen räjähdyskakka, mut ei oo toista sen jälkeen tullu.

Kovasti mietin vaan, että mitenköhän tällanen vaikuttaa imetykseen. Kun ei normisti voi juoda ja tyttö kuitenkin syö. Paino on lauantaista tippunu 4kg :/

Kuukassius :) Tsemppiä! :)

Mistä vatsatauti tuli??:rolleyes::rolleyes:

Mun mies valitti eilen vatsaa ja oksensi illalla kerran:sad001 Kysyin heti, onko tarttuvaa, niin epäili, ettei ole.

Nyt voi jo paremmin, kun töissäkin oli tänään jo...

Toivottavasti toi ei tartu...:wideyed:

Mä imetän kyllä kummastakin rinnasta mutta silti toinen on vähän isompi. Ei ehkä huomaa vaatteet päällä ja sama kuppikoko menee eli ei iso ero. Miten teillä, joilla iso ero koossa? Laitatteko jotain "täytettä" toiseen rintsikan puoliskoon?

En mä ainakaan oo täytellyt toista. Kokoero on kyl huima kun toinen on ku kärpäslätkä ja toinen hunajameloni [emoji3]

Mä tein tänään vauvalle puurolättyjä. Simppelin sormiruokakeittiön sivuilta löytyy ohje. Muuntelin tytölle sopivaks ja soseena laitoin kesäkurpitsaa ja palsternakkaa. Oli hyviä mun mielestä. Neiti maisteli lounaalla ja päivällisellä kun annoin lisää ni sylki pois. Ei kyllä ite osannut niitä syödä vaan muussas käsiinsä. Huomenna testaan puuromuffineja.

Kuukassius :) Tsemppiä! :)

Mistä vatsatauti tuli??:rolleyes::rolleyes:

Mun mies valitti eilen vatsaa ja oksensi illalla kerran:sad001 Kysyin heti, onko tarttuvaa, niin epäili, ettei ole.

Nyt voi jo paremmin, kun töissäkin oli tänään jo...

Toivottavasti toi ei tartu...:wideyed:

Ei mitään hajua mistä tuli! Jotenki toivois että tietäis. En tiiä miksi se helpottais xD

Täytyy muuten kehua kuin reipas mies on ollu, ku meikä raatona sängyssä koko eilisen ja suurimman osan tänään. Näytti itekin tyytyväiseltä, vaikka eilen vielä vähän jännittyneeltä. Kyllähän se lasten kanssa aina on pärjänny, mutta ei oo ennen ollu ikäänkuin yksin koko päivää, saati kahta. Kiikutti tytön aina vaan tissille välillä ja sit haki pois. Koiralenkit yms. Ihana mies <3

Ei mitään hajua mistä tuli! Jotenki toivois että tietäis. En tiiä miksi se helpottais xD

Täytyy muuten kehua kuin reipas mies on ollu, ku meikä raatona sängyssä koko eilisen ja suurimman osan tänään. Näytti itekin tyytyväiseltä, vaikka eilen vielä vähän jännittyneeltä. Kyllähän se lasten kanssa aina on pärjänny, mutta ei oo ennen ollu ikäänkuin yksin koko päivää, saati kahta. Kiikutti tytön aina vaan tissille välillä ja sit haki pois. Koiralenkit yms. Ihana mies <3

IhQu mies sulla!!:Heartred

Näitä kaivataan... :)

Täällä ei kokoeroa, B-kuppi. Mulle oli yllätys, miten hankalaa imetys olikaan. Ensinnäkin maidontulo oli kyllä työntakana ja pojan temperamentti kun on tänne -HETI!:gen045:joyful:

Hän kun syö vieläkin yöllä, melkein yleensä kaksi kertaa ja täysjyväpuuroa... kiire, kuin tulipalo:happy: Vellit ei pidä nälkää.
Oho, siis nousetteko te joka yö erikseen syömään oikein puuroa? Ehkäpä ei siinä tapauksessa itse pidä valittaa parista imetyskerrasta öisin... :) Mä kyllä meidän tytön kohdalla oletan, että energiantarve tulee katettua päivällä jo tätä nykyä, yöimetykset taitaa vaan olla tapa ja läheisyydenhakua.

Mä käytän naudan 10-prossasta tai paistijauhelihaa. Teetkö muuten possun fileestä vaan suikaleita ja heität keittymään?

Oho, siis nousetteko te joka yö erikseen syömään oikein puuroa? Ehkäpä ei siinä tapauksessa itse pidä valittaa parista imetyskerrasta öisin... :) Mä kyllä meidän tytön kohdalla oletan, että energiantarve tulee katettua päivällä jo tätä nykyä, yöimetykset taitaa vaan olla tapa ja läheisyydenhakua.

Myy75 :) Kyllä, yöllä syödään puuroa, sellainen "pari desiä" koska nälkä on kova :) Vaikkakin päivällä syödään kiinteitä 6kertaa maha täyteen...

Aamulla Neuvolan fyssarille...pitäisi olla vihdoin ihan se viimeinen kerta.

Aika turha siellä enää rampata, kun poika kuulemma ikäisiään edellä. Saa luvan olla viimeinen käynti:wink

Jospa potkarit ois nyt sitten ihan sopivat:grin
:laughing021

Kuukassius. Siitä Unijuna palvelusta. Oon sitä lueskellu hiukan mutten videoita katsonut..se uniohjaaja kertoo eri aiheosioista videoissa ja lisäks on pikavinkkejä ja yhteenvetoja. En mä kyllä vielä mitään uutta oo sieltä löytänyt tai mitään ihan maailma mullistavaa. Olin toki lukenut ennalta aika paljon netistä ja sen Unihiekkaa etsimässä kirjan.

Mä käytän naudan 10-prossasta tai paistijauhelihaa. Teetkö muuten possun fileestä vaan suikaleita ja heität keittymään?
Pilkoin sisäfilepötkäleet suikaleiksi ja keitin ne. Viimeks otin jänteet aika hyvin pois, mut nyt ajattelin jättää ne. Vauva tällä vkolla 7kk.

Mä oon muuten huuhdellu kraanan alla noi lihat, en tie lähteekö sillä tapaa suolaa veks, mut hyvä yritys.

Takaisin