Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä laitan bataatin joukkoon riisivelliä tai rintamaitoa. Huomasin et maistuu niin paremmin. Muut kasvikset kyllä maistuu sellasenaan. Jossain lastenruokaohjeessa oli että kannattaa laittaa bataatti- ja perunasoseeseen joko vettä tai sitten korviketta, kun on muuten niin tukusaa ja tuntua lapsen suussa tahmealta.

Peruna/ (bataatti) ja riisi eivät sovi sekoitettaviksi, vatsahapot eivät toimi kunnolla....

Hei, sopiiko vielä ilmoittautua mukaan yksi mattimyöhäinen? Kirjoittelin alkuraskaudessa tuolla raskaana 40 ++ ryhmässä, mutta taisi jäädä yhteen kertaan

Meille syntyi poika 21.6.2016 Kätilöopistolla rv 37+6. Mitat olivat 2822 g ja 47cm, synnytys oli normaali alatiesynnytys
Minä täytin syyskuussa 43 v. Esikoinen on jo 8 v. ja yritimme mieheni kanssa sisarusta jo aiemmin, mutta kolmen keskenmenon ja yhden kohdun ulkoisen jälkeen olimme jo luopuneet toivosta, kunnes tämä pikku poikamme syntyi kesällä❤️

Hän on nyt vähän reilu 4kk ja kaikki on mennyt oikein hienosti. Aloitimme myös kiinteiden maistelut pari päivää sitten bataatilla, kerran päivässä teelusikallinen.

Poitsu kääntyi ekan kerran masulleen maanantaina, kun oltiin äiti&vauva joogassaTaisi ymmärtää olevansa jumppasalissa

Me asumme Espoossa.

Oliko teillä 12 viikkoa jo täys kun meillä ei suostuttu antaa rotaa 3kk neuvolassa enää kun sen sinne siirsin. Siinä tyttö oli kyllä jo melkeen 14 vk.

Päätä kannatellaan meillä hyvin enkä kauheesti sitä enää tue. Yläselästä saatan tukea jos horjuu sylissä enempi. Tänäaamuna kääntymisharjottelut suju taas pikkusen paremmin selältä masulle. Tyttö koitti jo itekin hyvin. Ens viikolla 4kk.
Meillä tulee 12 vkoa täyteen tänään ja toissa päivänä sai ekan rotarokotteen. Jouduttiin vielä varmistamaan Taysin suolistopolin lastenlääkäriltä, että voiko sen nytkään vielä antaa, kun pojalla oli se tulehdus/kakkahommeli. Saatiin siunaus ottaa se, kun veriviiru kakkoja ei ole enää pariin viikkoon tullut ja muutenkin tilanne rauhoittunut:)!

Hei, sopiiko vielä ilmoittautua mukaan yksi mattimyöhäinen? Kirjoittelin alkuraskaudessa tuolla raskaana 40 ++ ryhmässä, mutta taisi jäädä yhteen kertaan

Meille syntyi poika 21.6.2016 Kätilöopistolla rv 37+6. Mitat olivat 2822 g ja 47cm, synnytys oli normaali alatiesynnytys
Minä täytin syyskuussa 43 v. Esikoinen on jo 8 v. ja yritimme mieheni kanssa sisarusta jo aiemmin, mutta kolmen keskenmenon ja yhden kohdun ulkoisen jälkeen olimme jo luopuneet toivosta, kunnes tämä pikku poikamme syntyi kesällä❤️

Hän on nyt vähän reilu 4kk ja kaikki on mennyt oikein hienosti. Aloitimme myös kiinteiden maistelut pari päivää sitten bataatilla, kerran päivässä teelusikallinen.

Poitsu kääntyi ekan kerran masulleen maanantaina, kun oltiin äiti&vauva joogassaTaisi ymmärtää olevansa jumppasalissa

Me asumme Espoossa.
Kyllä vaan, joukkoon mahtuu, tervetuloa! :) Ja suuresti onnea pienestä pojasta! <3 Me vierailimme Kättärillä noin kuukautta aiemmin. :)

Me asumme Espoossa.

Hienoa saada Kaarina-73 sut tänne :) Onnittelut vauvasta! :Heartpink

Mä tarjoan meidän vauvalle (5,5 kk) kiinteitä 4 krt päivässä, ja syö minkä syö. Aamulla ja illalla riisi- tai kaurapuuroa hedelmäsoseen kanssa, päivällä kasviksia tai lihaa tai jotain välipalajuttua (esim. Onni Rahkoja).

Aloitin tosi pienillä määrillä, lusikankärjellisillä, mutta nyt annan niin paljon kun vauva vaan haluaa syödä. Aika nopeasti näyttää tuon vatsa täyttyvän, isoin annos on ollut ehkä kymmenkunta lusikallista yhdellä aterialla. Siis pientä vauvanlusikallista, joista toki osa valuu suupieliä pitkin :) Ja välillä ei halua syödä yhtään, enkä liikaa tuputa. Keskimäärin muutama lusikallinen uppoaa.

Meidän vauva näyttäisi tykkäävän enemmän kasviksista kuin makeista hedelmistä. Porkkana on suosikki, ja Ellan valmis bataatti-omena-kurpitsa-mustikkasose myös. Tykkää lisäksi Piltin valmiista banaani-puolukkasoseesta. Mangoa inhoaa, suu menee tiukkaan kiinni, jos sitä tulee lähellekään.

Mä olen lisäillyt uusia makuja aika tiuhaan tahtiin, eikä näyttäisi vaivoja olevan. Kakka on paljon kiinteämpää, kunnon pökäleitä, mutta masu ei tunnu vaivaavan.

Meidän vauvalle on tullut alas eteen 2 hammasta. Näyttää söpöltä! Vaan tuntuu vähemmän söpöltä, kun hän pikku naskaleitaan testaa äidin nännin päähän... Voi olla, että kohta loppuu rinnasta tarjoilu, ja saa siirtyä juomaan kaiken maitonsa pullosta.

Vauva myös treenailee ryömimistä ahkerasti; osaa kääntyä selältä mahalleen, ja siinä ähisee ja möyrii peppu koholla, vaan ei ole vielä päässyt eteenpäin. Niin sinnikkäästi treenaa, että kohta varmaan etenee!

Ai niin, luin jostain, että vauva 6 kk iässä oppii tunnistamaan nimensä! Söpöä!!!

Mä tarjoan meidän vauvalle (5,5 kk) kiinteitä 4 krt päivässä, ja syö minkä syö. Aamulla ja illalla riisi- tai kaurapuuroa hedelmäsoseen kanssa, päivällä kasviksia tai lihaa tai jotain välipalajuttua (esim. Onni Rahkoja).

Aloitin tosi pienillä määrillä, lusikankärjellisillä, mutta nyt annan niin paljon kun vauva vaan haluaa syödä. Aika nopeasti näyttää tuon vatsa täyttyvän, isoin annos on ollut ehkä kymmenkunta lusikallista yhdellä aterialla. Siis pientä vauvanlusikallista, joista toki osa valuu suupieliä pitkin :) Ja välillä ei halua syödä yhtään, enkä liikaa tuputa. Keskimäärin muutama lusikallinen uppoaa.

Meidän vauva näyttäisi tykkäävän enemmän kasviksista kuin makeista hedelmistä. Porkkana on suosikki, ja Ellan valmis bataatti-omena-kurpitsa-mustikkasose myös. Tykkää lisäksi Piltin valmiista banaani-puolukkasoseesta. Mangoa inhoaa, suu menee tiukkaan kiinni, jos sitä tulee lähellekään.

Mä olen lisäillyt uusia makuja aika tiuhaan tahtiin, eikä näyttäisi vaivoja olevan. Kakka on paljon kiinteämpää, kunnon pökäleitä, mutta masu ei tunnu vaivaavan.

Meidän vauvalle on tullut alas eteen 2 hammasta. Näyttää söpöltä! Vaan tuntuu vähemmän söpöltä, kun hän pikku naskaleitaan testaa äidin nännin päähän... Voi olla, että kohta loppuu rinnasta tarjoilu, ja saa siirtyä juomaan kaiken maitonsa pullosta.

Vauva myös treenailee ryömimistä ahkerasti; osaa kääntyä selältä mahalleen, ja siinä ähisee ja möyrii peppu koholla, vaan ei ole vielä päässyt eteenpäin. Niin sinnikkäästi treenaa, että kohta varmaan etenee!

Ai niin, luin jostain, että vauva 6 kk iässä oppii tunnistamaan nimensä! Söpöä!!!

Murrimur :) Meillä kun on ihan saman ikäiset, niin alhaalla on 2 hammasta, jotka huomasin eilen ja ylhäällä yksi, jonka huomasin pari viikkoa sitten.

Täällä poika inhoaa maissia ( =mun tulkinta), jonka vuoksi Bonan kasviksista ei enää tykkää:sad001:sad001. Rahkoja en ole antanut. Te sitten saitte luvan antaa lihaa jo nyt:rolleyes:

Kyllä vaan, joukkoon mahtuu, tervetuloa! :) Ja suuresti onnea pienestä pojasta! <3 Me vierailimme Kättärillä noin kuukautta aiemmin. :)

Meillä oli tarkoitus mennä Jorviin, mutta siellä oli täyttä silloin yöllä, kun alkoi tapahtua, joten päädyimme Kättärille. Siellä kaikki hoitui todella hienosti ja olin loppupelissä tosi tyytyväinen

Meillä neuvottiin, ettei aloiteta makealla maulla, jotta lapsi ei mielly makeaan. Päärynää täälläkin silti annoin ekat kolme päivää ja sen jälkeen siirryttiin bataattiin ja kasviksiin...Niissä pysytty ja omenaa, sekä luumua myös saanut :)

Annokset on edelleen pieniä, pari teelusikallista kerralla.

Mullekin sanottiin makeista ettei niillä alkuun. Mulle sanottiin myös masuvaivojen vuoksi ettei tartte annoksia nostaa jos aion alottaa 4kk. Paino nousee liiankin hyvin rintamaidolla meillä.

Nyt on kauhee kikatus- ja pölötyskausi alkanut. Klo 5 ja klo 7 aamulla olis ollu niin paljon asiaa. Päikkäreitten aikaan kikatteli vaan kaikelle mitä mä tein.

Me asumme Espoossa.

Tervetuloa mukaan, Kaarina ! Lisäsin tietosi tuonne etusivulle. Osa näistä mammoista turkulaisista ja hesalaisista ovat tavanneet Hesassa. Viimeksi kävimme Ipanaisessa.

Tervetuloa Kaarina73! Ja onnea vauvasta!
Me myös olimme Kättärillä ihan toukokuun alussa. Minustakin hoito oli hyvää. Kätilö osasi upeasti asiansa ja osasi ohjata ja kannustaa hyvin. Olen ollut kaksi kertaa aiemminkin Kättärillä synnyttämässä v.-04 ja 06.

Uskomatonta miten aika on mennyt nopsaan. Poika ihan just jo puolivuotias ja täällä hän jo tomerana istuu itse! Huimaa tää vauvojen kehittyminen. Onneksi sain vielä kokea tämän.

Me myös olimme Kättärillä ihan toukokuun alussa. Minustakin hoito oli hyvää. Kätilö osasi upeasti asiansa ja osasi ohjata ja kannustaa hyvin. Olen ollut kaksi kertaa aiemminkin Kättärillä synnyttämässä v.-04 ja 06.

Uskomatonta miten aika on mennyt nopsaan. Poika ihan just jo puolivuotias ja täällä hän jo tomerana istuu itse! Huimaa tää vauvojen kehittyminen. Onneksi sain vielä kokea tämän.
Vau! Nouseeko itse istumaan?

Juu, kyllä siellä oltiin tosi ammattilaisia. Ehdin tavata kolme eri kätilöä, kun vuorot vaihtuivat ja tosi ammattilaisia olivat kaikki

Vau teillä jo osataan istua, meillä harjoitellaan kääntymistä. Aika menee tosiaan kuin siivillä, ihana seurata poitsun kehitystä

Laitetaan nyt tännekin pikkutulokkaan datat:
Tyttö syntyi sunnuntaina 30.10.2016 rv:lla 40+1, 3480 g/48 cm, synn.sairaala Jorvi.

Isosiskonsa syntyi 3 v sitten Kättärillä. Mulla ei ole kyllä pahaa sanottavaa kummastakaan synnäristä - kummassakin sattui tosi hyvät ja asiansa osaavat kätilöt, ja hoito oli muutenkin ok. Jorvissa ei päästy toivomuksesta huolimatta perhehuoneeseen perusteluna, että ne on tarkoitettu vain ensisynnyttäjille. Mun yks kätilökaveri kävi moikkaamassa maanantaina ja sanoi, et ennemminkin syy oli se, että mä tulin osastolle leikkaussalin kautta - "perhepesään" otetaan vain perheet, joilla ei ole mitään erityistä seurattavaa... Tiedä sitten. Kättärillä oltiin perhehuoneessa, vaikka ihan saman reitin kuljin sielläkin esikoisen syntyessä.
Vaan eipä se nyt hirveesti haitannut - säästettiinpä isännän yöpymiskulut ja hän pääsi kunnolla juhlimaan varpajaisia. :)

Mullekin sanottiin makeista ettei niillä alkuun. Mulle sanottiin myös masuvaivojen vuoksi ettei tartte annoksia nostaa jos aion alottaa 4kk. Paino nousee liiankin hyvin rintamaidolla meillä.

Nyt on kauhee kikatus- ja pölötyskausi alkanut. Klo 5 ja klo 7 aamulla olis ollu niin paljon asiaa. Päikkäreitten aikaan kikatteli vaan kaikelle mitä mä tein.

Makeilla ei ole järkevä aloittaa, koska voi olla, että mieltyy niihin liikaa, eikä syö sitten kunnon ruokaa ollenkaan. Sulle MS74, suosittelen välttämään maissia sisältäviä tuotteita. Täällä ne ei sovi, vaikka on hyvävatsainen vauva.

Jestas,mikä pyry Hesassa on. Nyt täytyy myöntää,että näin talvisin iloitsen kovasti muilla mailla asumisesta,vaikkei Italia nyt mikään Hawaji olekaan.:)
Typy sai eilen vikan rotan ja 5kk rokotteet ja rokotteista selvittiin ilman suurempia hulinoita,on tosin tänään melkein nukkunut vain.

Kaarina73,kivaa kun tulit mukaan joukkoomme!!

Mä aloitin esikoiselle kiinteät just 'väärin' makeilla soseilla mutta hän ei nyt 1v10kk juurikaan välitä makeasta,et ei se aina (onneksi)mene niin,että makeita saaneet ovat kovin persoja makealle.

Takaisin