Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jestas,mikä pyry Hesassa on. Nyt täytyy myöntää,että näin talvisin iloitsen kovasti muilla mailla asumisesta,vaikkei Italia nyt mikään Hawaji olekaan.:)
Typy sai eilen vikan rotan ja 5kk rokotteet ja rokotteista selvittiin ilman suurempia hulinoita,on tosin tänään melkein nukkunut vain.

Kaarina73,kivaa kun tulit mukaan joukkoomme!!
Kiitos, mukava oli tulla

Kyllä se on talvi nyt❄️ Esikoinen tekaisi kaverinsa kanssa koulusta tullessaan pihalle lumiukon⛄

Kyllä toisaalta Italia kuulostaa aika ihanalta

Jestas,mikä pyry Hesassa on. Nyt täytyy myöntää,että näin talvisin iloitsen kovasti muilla mailla asumisesta,vaikkei Italia nyt mikään Hawaji olekaan.:)
Typy sai eilen vikan rotan ja 5kk rokotteet ja rokotteista selvittiin ilman suurempia hulinoita,on tosin tänään melkein nukkunut vain.

Kaarina73,kivaa kun tulit mukaan joukkoomme!!

Kova on lumipyry ja hyvä, ettei tarvitse lähteä ulos, aina voi siirtää menoja :) , ellei ole lääkärikäynti...

Aiheesta tuhanteen ( ei siis vauva-aihe), mitä te täällä tuumaatte USA:n Pressavaaleista? Itse en kelpuuttaisi kumpaakaan Trump vs. Clinton...

Siellä nuori ehdokas viimehetkellä McMullin CIA-Agentti, joka lähes tasavertoinen näiden kahden rinnalla..

Last edited by a moderator:
Kova on lumipyry ja hyvä, ettei tarvitse lähteä ulos, aina voi siirtää menoja :) , ellei ole lääkärikäynti...

Aiheesta tuhanteen ( ei siis vauva-aihe), mitä te täällä tuumaatte USA:n Pressavaaleista? Itse en kelpuuttaisi kumpaakaan Trump vs. Clinton...

Siellä nuori ehdokas viimehetkellä McMullin CIA-Agentti, joka lähes tasavertoinen näiden kahden rinnalla..
Vähän uskaliastahan tällainen poliittinen keskustelu on, mutta jenkkien ollessa kyseessä mua aina vähän pelottaa noi republikaanit kaikkine teekutsu -liikkeineen ym. Ovat niin äärimmäisen konservatiivisia usein... Ja samanlaista olen myös ihan ruohonjuuritasolla aikanaan kokenut. Ja mun mielestä Trump ehkä kuuluisi mieluummin sinne liikemaailmaan. Ehkä tässä tapauksessa demareille menis mun äänet :) Mutta ei onneksi tarvii päättää! Heh!

Makeilla ei ole järkevä aloittaa, koska voi olla, että mieltyy niihin liikaa, eikä syö sitten kunnon ruokaa ollenkaan. Sulle MS74, suosittelen välttämään maissia sisältäviä tuotteita. Täällä ne ei sovi, vaikka on hyvävatsainen vauva.

Meillä on ens viikolla 4kk lääkärineuvola. Kysyn sielläki noista kiinteistä. Alottelen sit jossain välissä varovasti maistellen yks per viikko. Maistoin itse paahdettuna myskikurpitsaa ja maistuu ihan bataatille. Taidan koittaa sillä ja avokadolla ja päärynä ja mustikka sit makeista. Nyt on ollu taas kaaressa megapukluja ja vihreetä kakkaa ja kakomista kun söin keksejä missä kaakaota ja tattarileipää. Tattari ei sovi mulle itellekään oikeen.

Meillä oli tarkoitus mennä Jorviin, mutta siellä oli täyttä silloin yöllä, kun alkoi tapahtua, joten päädyimme Kättärille. Siellä kaikki hoitui todella hienosti ja olin loppupelissä tosi tyytyväinen
Tervetuloa Kaarina ja onnea pienokaisesta! Mulle kävi just päinvastoin, Kättärille olin menossa, mutta Jorviin samasta syystä päädyin. Oikein tyytyväinen olin silti Jorviinkin. :)

Tattari ei sovi mulle itellekään oikeen.

MS74 :) Kuule, tattari ei sovi ees hyvä mahaisellekaan. Ei tattaria!:wink

Joku kirjoitti, niin älkää vaan sekoittako riisiä ja perunaa samaan ruokaan, siitä menee vatsa pahaksi ihan kellä tahansa, myös aikuisella:wink

Seppälässä on nyt näköjään kivat Halloween menot ja alennukset! :grin

Oikein Dj. - paikalla. Sieltä löytyi ihan kelpo kuteita:joyful:

Ihanaa kun on lunta ja joulu tulee! :santa Poika käyttäytyi mallikkaasti neuvolassa. Itku tuli vasta rokotusten myötä. Kasvanut oli taas kovasti. Kuukaudessa tullut 1.2kg ja 4cm, nyt 7480g ja 65,9cm. Kovasti sai kehuja kun tarttui kaikkiin leluihin ja höpötteli hoitajalle :)

Rokotuksista ei tullut muuta kuin taas rotasta vatsan väänteitä. Vieläkin on ja kakkaa tulee joka välissä ja selkää myöten :bootyshake

Mitkä on teidän mielestä niitä makeita ruokia vauvalle? Mä itse miellän just bataatin ja porkkanan makeiksi kasviksiksi ja niillä olen nyt aloitellut. Ajattelin et kontrasti äidinmaitoon olis vähäisempi kun alottaa edes vähän makeilla. Kumpikaan ei mun teoriasta huolimatta hirveästi innostanut poikaa mutta maisteluahan tämä vasta onkin.

Heips! Kiitos Maria75 kun muistuttelit tuolla raskautettujen puolella tästä synnyttäneiden ketjusta!

Synnytin viime lauantaina 29.10. rv 41+0 terveen ja ihanan pojan. 52 cm / 3426 g / 36,5 cm / KOKS. Ennestään on isosiskot 8 v. ja 11 v. Synnytys meni ilokaasun voimalla hirveesti huutaen. Eli hyvin meni. Ponnistusvaihe kesti 5 minuuttia. Kotiin päästiin 2 vrk:n ikäisenä ja elo täällä rullaa oikein kivasti.

Laitetaan nyt tännekin pikkutulokkaan datat:
Tyttö syntyi sunnuntaina 30.10.2016 rv:lla 40+1, 3480 g/48 cm, synn.sairaala Jorvi.

Isosiskonsa syntyi 3 v sitten Kättärillä. Mulla ei ole kyllä pahaa sanottavaa kummastakaan synnäristä - kummassakin sattui tosi hyvät ja asiansa osaavat kätilöt, ja hoito oli muutenkin ok. Jorvissa ei päästy toivomuksesta huolimatta perhehuoneeseen perusteluna, että ne on tarkoitettu vain ensisynnyttäjille. Mun yks kätilökaveri kävi moikkaamassa maanantaina ja sanoi, et ennemminkin syy oli se, että mä tulin osastolle leikkaussalin kautta - "perhepesään" otetaan vain perheet, joilla ei ole mitään erityistä seurattavaa... Tiedä sitten. Kättärillä oltiin perhehuoneessa, vaikka ihan saman reitin kuljin sielläkin esikoisen syntyessä.
Vaan eipä se nyt hirveesti haitannut - säästettiinpä isännän yöpymiskulut ja hän pääsi kunnolla juhlimaan varpajaisia. :)
Onnittelut vielä myös Kimairalle ja Napulle! :Heartpink :Heartblue (En tota raskaana-ketjua enää seuraa.)

Mä olin Jorvissa viime talvena perhepesässä, vaikka oli meidän toinen lapsi kyseessä. Ja sinne mut laittoivat, vaikka mies ei halunnut jäädä yöksi (tarjosivat kyllä perhehuonetta). Perhepesässä on edellytyksenä äidin hyvä vointi ja omatoimisuus, hoitajat eivät käy huoneessa, vaan heidän vastaanotollaan käydään 3krt/vrk. Ja pyritään nopeaan kotiutukseen. Mulla vauva syntyi illalla, Perhepesään menin klo 22 jälkeen ja seuraavana päivänä jo kotiin.

Muokattu viimeksi:
Meillä on ens viikolla 4kk lääkärineuvola. Kysyn sielläki noista kiinteistä. Alottelen sit jossain välissä varovasti maistellen yks per viikko. Maistoin itse paahdettuna myskikurpitsaa ja maistuu ihan bataatille. Taidan koittaa sillä ja avokadolla ja päärynä ja mustikka sit makeista. Nyt on ollu taas kaaressa megapukluja ja vihreetä kakkaa ja kakomista kun söin keksejä missä kaakaota ja tattarileipää. Tattari ei sovi mulle itellekään oikeen.

Voi parat :( toivottavasti noi menis ajan kanssa ohi! Oot kyllä Superäiti kun jaksat ettiä ja selvittää!

(Yks älyttömän hyvä aamiainen/välipala/miksei jälkiruokakin on pumpkin pie chia pudding <3 jos vaan sopii sun ruokiin nyt. Siinä on tuota paahdettua myskikurpitsaa. )

Muokattu viimeksi:
Mä ostin ekaa kertaa myskikurpitsaa (kiitos vinkistä!). Tein vauvalle 1,5 kg valmista sosetta pakastimeen. Laitoin myskikurpitsan lisäksi bataattia, porkkanaa ja kanaa. Hyvin maistui (tosin niin on maistunut kaikki muukin tähän mennessä).
Miten kypsensit sen kurpitsan? Tai siis kypsensitkö? En yhtään tiedä millaista myskikurpitsa on sisältä. Näin just kaupassa niitä, ni ajattelin kans et vois tehdä sosetta. Maistelut alkaa ens vkolla.

Mitkä on teidän mielestä niitä makeita ruokia vauvalle? Mä itse miellän just bataatin ja porkkanan makeiksi kasviksiksi ja niillä olen nyt aloitellut. Ajattelin et kontrasti äidinmaitoon olis vähäisempi kun alottaa edes vähän makeilla. Kumpikaan ei mun teoriasta huolimatta hirveästi innostanut poikaa mutta maisteluahan tämä vasta onkin.
Mä miellän sen niin, että ne makeat, joista puhutaan, ovat enemmänkin hedelmiä, joissa kai keskimäärin kuitenkin on enemmän sitä hedelmän omaa sokeria kuin kasviksissa ja juureksissa, vaikka bataatti ja porkkana sinänsä kasviksiksi makeita ovatkin. Eli en itse ajattele, että bataatin ja porkkanan syöminen olisi "makeilla" aloittamista :)

Täällä puklataan kans helvetisti. Sillä on nyt yhtäkkiä vähän väliä nälkä, vetää maitoa kiireellä ja henkeenkin ja sit puklaa. Yh. Päikkäreiden jälkeenkin saattaa puklata, vaikka on röyhtäytetty ennen. Kaikki paitojen hartiat haisee koko ajan oksennukselle...:puke_r. Toivottavasti noi kiinteet auttaa. Sekä nälkään että puklailuun. Niin joo, tissille raivotaan vähän väliä. Sieltä tulis suihkuna, mut vauvaa ei kiinnosta imeä. Maistuukohan se pahalle...?:sick009

Miten kypsensit sen kurpitsan? Tai siis kypsensitkö? En yhtään tiedä millaista myskikurpitsa on sisältä. Näin just kaupassa niitä, ni ajattelin kans et vois tehdä sosetta. Maistelut alkaa ens vkolla.
Mä vielä Titti tarkennan tähän kans, että kauanko keitit verrattuna esim bataattiin/ porkkanaan ja keititkö myskikurpitsan erikseen?

Takaisin