Mä tarjoan meidän vauvalle (5,5 kk) kiinteitä 4 krt päivässä, ja syö minkä syö. Aamulla ja illalla riisi- tai kaurapuuroa hedelmäsoseen kanssa, päivällä kasviksia tai lihaa tai jotain välipalajuttua (esim. Onni Rahkoja).
Aloitin tosi pienillä määrillä, lusikankärjellisillä, mutta nyt annan niin paljon kun vauva vaan haluaa syödä. Aika nopeasti näyttää tuon vatsa täyttyvän, isoin annos on ollut ehkä kymmenkunta lusikallista yhdellä aterialla. Siis pientä vauvanlusikallista, joista toki osa valuu suupieliä pitkin :) Ja välillä ei halua syödä yhtään, enkä liikaa tuputa. Keskimäärin muutama lusikallinen uppoaa.
Meidän vauva näyttäisi tykkäävän enemmän kasviksista kuin makeista hedelmistä. Porkkana on suosikki, ja Ellan valmis bataatti-omena-kurpitsa-mustikkasose myös. Tykkää lisäksi Piltin valmiista banaani-puolukkasoseesta. Mangoa inhoaa, suu menee tiukkaan kiinni, jos sitä tulee lähellekään.
Mä olen lisäillyt uusia makuja aika tiuhaan tahtiin, eikä näyttäisi vaivoja olevan. Kakka on paljon kiinteämpää, kunnon pökäleitä, mutta masu ei tunnu vaivaavan.
Meidän vauvalle on tullut alas eteen 2 hammasta. Näyttää söpöltä! Vaan tuntuu vähemmän söpöltä, kun hän pikku naskaleitaan testaa äidin nännin päähän... Voi olla, että kohta loppuu rinnasta tarjoilu, ja saa siirtyä juomaan kaiken maitonsa pullosta.
Vauva myös treenailee ryömimistä ahkerasti; osaa kääntyä selältä mahalleen, ja siinä ähisee ja möyrii peppu koholla, vaan ei ole vielä päässyt eteenpäin. Niin sinnikkäästi treenaa, että kohta varmaan etenee!
Ai niin, luin jostain, että vauva 6 kk iässä oppii tunnistamaan nimensä! Söpöä!!!