Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Selailin hiukan viestejä taaksepäin että tiedän mistä täällä on keskusteltu. :)
Meidän taaperolla oli vauvana kova vatsa, alkoi 2kk iässä ja pahimmillaan kakkaamisväli oli 11 vrk! Annettiin ensin Levolacia mut sit neuvolatäti ehdotti et annettaisiin luumusosetta ja se aloitettiin heti kun hän oli 3 kk. Luumusosetta hän sai sit päivittäin 1/2-1 purkkia päivässä ainakin puoli vuotiaaksi. Sillä saatiin vatsa toimimaan lähes päivittäin.
Meidän vauva (nyt 13 vrk) nukkuu kuin tukki päivisin sohvalla, sitterissä, sylissä, missä vaan kun ympärillä on hälinää mutta illalla kun talo hiljenee hän heräilee vähän väliä läpi yön. Nukkuu vain mun sylissä niin et mä istun. :( Viime yönä testattiin musiikkia ja se toimi! :) Mies osti just uuden puhelimen ja laitto vanhan puhelimen hoitopöydälle, lähelle vauvan korisänkyä, ja YouTubesta kehtolaulun soimaan. Sama tuutulaulu (Brahmsin) toistettuna 2h! :D Ja se tosiaan toimi, vauva heräsi vain syömään, ei turhia kitinöitä välissä. Ihanaa, mäkin sain NUKKUA! :)

Vaaveli nukku 7,5h ekan pätkän. Ihan työpäivän verran :). Ja nukkui vaunuissakin nyt päivällä yli tunnin.

Se vie nyt kaiken suuhun mitä käsiinsä saa. Jus tuolla leikkimatolla yrittää tunkea roikkuvan apinan jalkaa suuhun. Ei yletä, ni joutuu turvautuu omiin nyrkkeihin... Kauhee pölinä ja maiskuttelu kuuluu.

Mä näköjään imetän vielä, vaikka olin ajatellu et 3kk saakka vaan. Eipä täs muutakaan tekemistä oikeen oo...

Täällä on nyt opittu sellainen kirkumis-rääkymisääni että tarvin kohta korvatulpat.. :dead: Riemunkiljahduksina se vielä menee mut jos on väsynyt, kiukkuinen tai sattuu (en tiedä mikä noista..) niin ääni on niin kamala että huh huh.. Äsken otin nakuksi jos rauhoittuisi ja silittelin mahaa. Rauhoittui ja oli tyytyväinen aina vähän aikaa kunnes yhtäkkiä naama vääntyi ja alkoi rääkymään tuolla äänellä. :sad001 :dead: Kuin sikaa pistettäisi hengiltä.. naapurit varmaan kiittää. :rolleyes:

Kauran poisjättäminen ei ole auttanut. :sad001 Tänäänkin ähelsi kamalalla murinalla syöttötuolissa ja ajattelin että jee nyt tulee isot! Niin eikös vaipassa ollut vain sormenpään kokoinen papana.. :sad001 Toisella kerralla tuli isompi pökäle joka täynnä pieniä kovia papanoita. (Pahoittelen mahdollisia ällöjä mielikuvia.. :grin ) Jätänkö nyt kuitenkin vielä sen riisipuuronkin pois ja annan vain pehmentäviä hedelmälajeja eli luumua ja päärynää sekä kasviksia? Kovettaako vai pehmentääkö mustikka? Ostin vahingossa myös sitä kun luumua piti ostaa.

Nukkuu tuo sentään nyt taas 3-4 tunnin pätkissä.

Marituuli :) Mielenkiinnosta kysyn, minkälaista ruokaa vauvat syövät siellä miehesi kotimaassa?:rolleyes: Oliko Algeria?

Ajattelin, josko siinä on jokin juttu, miksi on näitä ongelmia...tavallaan geeniperimään voi vaikuttaa erilainen ruokavalio....

Huh... Onko kellään kokemusta nyt vuorostaan 5 kk:n hulinoista?! :dead::wink Aina jotain... Voi tietty olla myös hampaat tai joku kehitysvaihe. Täällä oli kaksi oikein mainiota yötä: nukahti jo jopa ennen kymmentä ja heräsi ekan kerran syömään noin 5.30 - olin ihan että yes yes! Sitten... kaksi seuraavaa olleet tosi levottomia: illalla vaikea nukahtaa, tai nukahtaminen on mennyt myöhempään ja sitten herännytkin tunnin päästä ja uusi tankkaus. Sitten nukahtanut, mutta tullut sellaisia "uni-itkuja" ja vinkaisuja, joihin auttanut tutti ja rauhoittelu. Ja sit lisäksi pari muuta syömiskertaa yön aikana,tai ennen kuin kunnolla herätty uuteen päivään ja noustu ylös. Myös päivänukkuminen ollut normaalia levottomampaa. Nytkin oon poukkoillut monta kertaa sohvalta ylös parvekkeelle, kun kuuluu itku, mutta tuntuu, että tyttö on puoliunessa, ei avaa silmiään ja tutti riittää rauhoittamaan. Eli oma jaksaminen kans aika koetuksella, ku ei pysty kunnolla nukkuun yöllä eikä päivällä ite ja sit menee ite sellaseen ylivirittyneeseen tilaan, ettei osaa tai "uskalla" nukahtaa. Blääh...

Myy, mulla kans usein päivällä toi tila ettei uskalla nukahtaa. Mut sit päikkäreiden jälkeen on nyt kolmena päivänä viel nukkunu mun kainalossa tissi suussa. Silloin mäkin pystyn nukahtaa.

Öisin mä oon oppinu oleen stressaamatta nukkumisesta. Mä en välillä saa unta syötön jälkeen, mut sit mietin vaan, et onneks ei seuraavana pvänä tarvi lähtee mihinkään. Se rauhoittaa mut. Yks aamu keitin kaffet seiskalta. Nukahdin uudelleen kasilta sohvalle.

Huh... Onko kellään kokemusta nyt vuorostaan 5 kk:n hulinoista?! :dead::wink Aina jotain... Voi tietty olla myös hampaat tai joku kehitysvaihe. Täällä oli kaksi oikein mainiota yötä: nukahti jo jopa ennen kymmentä ja heräsi ekan kerran syömään noin 5.30 - olin ihan että yes yes! Sitten... kaksi seuraavaa olleet tosi levottomia: illalla vaikea nukahtaa, tai nukahtaminen on mennyt myöhempään ja sitten herännytkin tunnin päästä ja uusi tankkaus. Sitten nukahtanut, mutta tullut sellaisia "uni-itkuja" ja vinkaisuja, joihin auttanut tutti ja rauhoittelu. Ja sit lisäksi pari muuta syömiskertaa yön aikana,tai ennen kuin kunnolla herätty uuteen päivään ja noustu ylös. Myös päivänukkuminen ollut normaalia levottomampaa. Nytkin oon poukkoillut monta kertaa sohvalta ylös parvekkeelle, kun kuuluu itku, mutta tuntuu, että tyttö on puoliunessa, ei avaa silmiään ja tutti riittää rauhoittamaan. Eli oma jaksaminen kans aika koetuksella, ku ei pysty kunnolla nukkuun yöllä eikä päivällä ite ja sit menee ite sellaseen ylivirittyneeseen tilaan, ettei osaa tai "uskalla" nukahtaa. Blääh...

Täällä nukutaan yhtä hyvin, kun syntymästä asti...paitsi syödään enää vain yhden kerran yössä... Eli poika nukahtaa noin klo 24 yöllä ja aamulla herätään joskus 07-11 välissä :)

Nukkuminen on ollut aina helppoa:notworthy Enkä oo huomannut mitään ikähulinoita....

Marituuli :) Mielenkiinnosta kysyn, minkälaista ruokaa vauvat syövät siellä miehesi kotimaassa?:rolleyes: Oliko Algeria?

Ajattelin, josko siinä on jokin juttu, miksi on näitä ongelmia...tavallaan geeniperimään voi vaikuttaa erilainen ruokavalio....

En minä tiedä. :grin Kun Suomessahan me asutaan ja Elias syö niitä ruokia mitä vauvat yleensäkin täällä. :wink Algeriasta on mies joo. Tarkoitatko et vauvat on geeneissään tottuneet erilaiseen ja siksi on Eliaksella ongelmia kun ei saa algerialaista ruokaa.. kuulostaa vähän oudolta. o_O Ja kai ne aika samoja syöttää kun nyt mietin. Kun miehen siskoilta tulee aika lailla samoja neuvoja kuin jo käytössä on.

Listaan tähän nyt vielä mitä Elias tällä hetkellä korvikkeen lisäksi saa: bataatti, kesäkurpitsa, kukkakaali, porkkana, maissi, päärynä, luumu ja joskus harvoin jotain muita marjasoseita (missä ehkä lisäksi omenaa, mustikkaa ja puolukkaa). Puuroja ei saa nyt mitään eikä lihoja. Aika lailla siis supistettu ruokavalio jo.. En uskalla lisätä mitään ennen kuin vatsa toimii paremmin..

Eilen illalla ja tänä aamuna ei saanut puuroa vaan hedelmäsosetta. Tänään kovan papanakakan perässä tuli löysempää vaaleanruskeaa. Joten toiveissa on että alkaa löystyä vihdoin.

Mä hetken mietin että mitä mekkoja kun tyttö teillä nytkin on [emoji3] Menkkoja siis. Sitä mäkin mietin että jos päädytään toista yrittää niin eihän se voi tärpätä jollei mulla menkat ala. Eihän ovulaatiota sillon tapahdu?

Omg-hehehehe,hupsan pikku kirjoitus virhe.:laughing001
Mut siis joo menkkoja odotan.
Periaatteessahan ovulaatio voi tapahtua ja raskaus alkaa ilman ensimmäisiäkään kuukautisia mutta verrattain harvinaista se lienee kuitenkin.

Omg-hehehehe,hupsan pikku kirjoitus virhe.:laughing001
Mut siis joo menkkoja odotan.
Periaatteessahan ovulaatio voi tapahtua ja raskaus alkaa ilman ensimmäisiäkään kuukautisia mutta verrattain harvinaista se lienee kuitenkin.

Hihh, hauska!:laughing025
MS74 huomasi tuon:p

Onko sulla r-testi jo hankittuna ( kukaties on tärpännyt jo:joyful:) ?

En minä tiedä. :grin Kun Suomessahan me asutaan ja Elias syö niitä ruokia mitä vauvat yleensäkin täällä. :wink Algeriasta on mies joo. Tarkoitatko et vauvat on geeneissään tottuneet erilaiseen ja siksi on Eliaksella ongelmia kun ei saa algerialaista ruokaa.. kuulostaa vähän oudolta. o_O Ja kai ne aika samoja syöttää kun nyt mietin. Kun miehen siskoilta tulee aika lailla samoja neuvoja kuin jo käytössä on.

Listaan tähän nyt vielä mitä Elias tällä hetkellä korvikkeen lisäksi saa: bataatti, kesäkurpitsa, kukkakaali, porkkana, maissi, päärynä, luumu ja joskus harvoin jotain muita marjasoseita (missä ehkä lisäksi omenaa, mustikkaa ja puolukkaa). Puuroja ei saa nyt mitään eikä lihoja. Aika lailla siis supistettu ruokavalio jo.. En uskalla lisätä mitään ennen kuin vatsa toimii paremmin..

Eilen illalla ja tänä aamuna ei saanut puuroa vaan hedelmäsosetta. Tänään kovan papanakakan perässä tuli löysempää vaaleanruskeaa. Joten toiveissa on että alkaa löystyä vihdoin.

Marituuli :) Sitä tarkoitan... ihan normaali asia, että voi herkistää esim. allergioille tai ihottumalle... Maailmalla syödään hyvin eri tavoin, ihan vauvasta asti :)

Marituuli :) Sitä tarkoitan... ihan normaali asia, että voi herkistää esim. allergioille tai ihottumalle... Maailmalla syödään hyvin eri tavoin, ihan vauvasta asti :)
Täs vois periaatteessa olla jotain itua. Mut riisiähän sä Marituuli kokeilit? Pitää vielä koittaa couscous... :) Onhan noiden eri ruokien sulatus jollain tavoin geeneissä. Vai ootteko nähny lihavaa ranskalaista? Ja ne vetää siel patonkia, croisanttia ja brietä kilotolkulla. Meikäläisillä se olis jo reisissä aikaa sit.

Täs vois periaatteessa olla jotain itua. Mut riisiähän sä Marituuli kokeilit? Pitää vielä koittaa couscous... :) Onhan noiden eri ruokien sulatus jollain tavoin geeneissä. Vai ootteko nähny lihavaa ranskalaista? Ja ne vetää siel patonkia, croisanttia ja brietä kilotolkulla. Meikäläisillä se olis jo reisissä aikaa sit.

Mun ranskalaiset ystävät toki syövät juuri noita mainitsemiasi herkkuja mutta mun tutut syö vain aamiaisen,lounaan ja päivällisen. Ne ei napostele ruokien välissä mitään,et loppuen lopuksi meidän jatkuvilla välipaloilla onkin se reisiin kertyvä vaikutus.:)

Just näin! :) Mä tarkoitan, että vauvalla voi olla "pienestä" kiinni... pienikin vaiva voi olla iso...ja siksi lähdin ajattelemaan vanhempien "lähtökohtia"... Sekin, jos on joku perinnöllinen juttu, niin kyllä se huomioidaan...Ihan sama pitäis olla muut, esim. geneettiset lähtökohdat jne... :)

Mun ranskalaiset ystävät toki syövät juuri noita mainitsemiasi herkkuja mutta mun tutut syö vain aamiaisen,lounaan ja päivällisen. Ne ei napostele ruokien välissä mitään,et loppuen lopuksi meidän jatkuvilla välipaloilla onkin se reisiin kertyvä vaikutus.:)

Tähtipölyä :) Mä en napostele juuri mitään ja silti kilot pysyy... tosin ei ole reisissä vaan se roikkuva vauvavatsa:dead: Kirurgilla lähtisi kyllä:joyful:

Tähtipölyä :) Mä en napostele juuri mitään ja silti kilot pysyy... tosin ei ole reisissä vaan se roikkuva vauvavatsa:dead: Kirurgilla lähtisi kyllä:joyful:

Kirurgit on kyllä ihme tyyppejä kun ne pystyy mihin vain.:laughing002
Mä taas napostelen ihan liikaa.. Syön kunnolla vain silloin kun mies on kotona muuten elän hedelmillä, voileivillä ja jätskillä.

Mun on ihan pakko kirjoittaa tänne ( taas uudestaan... että näen unta ihan joka yö, toisesta vauvasta...tytöstä! :))

No sitten mennään Ranskalaisiin, kun on lähisuvussa, niin syövät paljon, mutta- hitaasti syövät :) Mutta myös juovat, mutta ei humalahakuisesti... juhlivat paljon ja ottavat vapaa-ajasta kaiken irti yhdessäolon merkeissä :)

Suomalaiset on "sika" hirveesti jäljessä tästä..

Takaisin