Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Satru :) Miksi tutkimukset?

Noku mun sydän lyö miten sattuu. Tiheälyöntinen rytmihäiriö, mutta ei niitä näkynyt EKG:sa kun levossa otettiin. Häiriöt tulee liikkuessa, nyt selvitellään onko ne vaarattomia ja voiko esim. kilpirauhasen toiminta vaikuttaa siihen. Kuolemanpelko on ollut välillä läsnä ja kauhuissaan ajatellut, että jos nyt kuolen niin nämä mun kaksi nuorimmaista ei muistaisi mua ollenkaan :( Mutta mitä ilmeisemmin ovat vaarattomia lyöntejä ja lääkityksellä korjattavissa.

Noku mun sydän lyö miten sattuu. Tiheälyöntinen rytmihäiriö, mutta ei niitä näkynyt EKG:sa kun levossa otettiin. Häiriöt tulee liikkuessa, nyt selvitellään onko ne vaarattomia ja voiko esim. kilpirauhasen toiminta vaikuttaa siihen. Kuolemanpelko on ollut välillä läsnä ja kauhuissaan ajatellut, että jos nyt kuolen niin nämä mun kaksi nuorimmaista ei muistaisi mua ollenkaan :( Mutta mitä ilmeisemmin ovat vaarattomia lyöntejä ja lääkityksellä korjattavissa.

Niin se oli tuota, josta aiemminkin kirjoitit. Toivotaan, että menee pian ohi:angel7

Mahtavaa Miiuli!:)

Meillä on vauva kipeä ja 2v myös . Keuhkoputkentulehdus ja antibioottikuuri molemmilla. Yöllä oon kuunnellut vauvan yskää ja miettinyt tukehtuuko siihen....mutta muuten on päivällä hyvinvoiva ja naureskelee vaan:)

Täällä on lähes uneton yö takana... :( Vauva ja taapero pitivät sekä mut että miehen aikas tehokkaasti hereillä. Vauva nukkuu yleensä hyvin alkuillasta ja sit kun mä olen mennyt sänkyyn puolen yön aikaan hän onkin ruvennut heräilemään ja nukahtaa vain syliin ja niin et mun pitää istua. Eilen menin sit jo yhdeksän aikaan sänkyyn et ehtisin nukkua vähän ennen heräilyjä. No, sit hän alkokin heräillä jo kymmeneltä eikä meinannut millään nukahtaa! Ja samaan aikaan taapero huuteli vähän väliä omasta huoneestaan. Mies oli ensin olohuoneessa ja juoksi antamassa tuttia ja rauhoittelemassa taaperoa ja lopulta hän vei pari sohvatyynyä lattialle ja nukkui pinnasängyn vieressä. Lopulta annettiin taaperolle Panadolia, en tiedä onko hampaita tulossa vai mitä hän itki. Hän hiljeni lopulta ja mies pääsi sänkyyn. Vauva nukkui ainoastaan kun pidin hänet sylissä ja istuin sängyllä. Lopulta siirryin sohvalle tyynyin tuettuna puoli-istuvaan asentoon ja vauva rintakehälle ihokontaktiin. Pari herätystä tuli vielä aamuyön aikana molemmilta tytöiltä.
Mies on tänään töissä (on 3 viikkoa isyyslomalla mutta tekee sunnuntait töitä) ja mä olen ekaa kertaa nyt koko päivän yksin molempien tyttöjen kanssa, teinitkin on isällään. Kyllä välillä mietitään mitä me oikeen ollaan menty tekemään... ollaanko jo liian vanhoja näihin vähäunisiin öihin? Onneks mies on vielä kaksi viikkoa kotona.

Meillä on vauva kipeä ja 2v myös . Keuhkoputkentulehdus ja antibioottikuuri molemmilla. Yöllä oon kuunnellut vauvan yskää ja miettinyt tukehtuuko siihen....mutta muuten on päivällä hyvinvoiva ja naureskelee vaan:)

Tervehtymistä! Onko sulla käytössä jotain ilmankostutinta tms flunssa ja talviaikaa? Joku kehu jossai Vaporizer laitetta, onko kokemusta? Meillä nyt helpottanut rokotteiden ja Parasetamolin tuoma räjähtävä ripuli. Oltiin äsken lähdössä kaupan kautta anoppilaan ja typy nukahti vaunukoppaansa kun laitoin pyykkejä [emoji3] Eipä oo ennen zipannu ilman tissii päikkäreille tai ilman vaunujen heilumista tai äidin kainaloa. Nukkukoon nyt ja jätetään kauppa myöhemmälle.

Annetaanko vain lapsille keuhkoputkentulehdukseen antibiootit? Oliko crp sitten koholla? Kun mulle ei ikinä anneta, sanotaan vain ettei siihen auta antibiootit.. :grumpy: Samoin käynyt isommilla lapsilla ja viimeksi viime viikolla hoitaja sanoi miehelle että luultavasti keuhkoputkentulehdus mutta ei siihen antibiootteja anneta. :banghead: Ja mies on köhinyt, röhinyt ja sylkenyt limaa ulos jo kolme viikkoa! :sad001 Sillä on ihan veto pois eikä ruokahaluakaan.

Jaa enpä kyllä osaa sanoa. Keuhkoinfektio/tulehdus näillä on ja tällä diagnoosilla oon aina niille kuurit joutunut syöttämään:/ kamalat krohinat keuhkoputkissa ja myös ventolinea saavat babyhalerilla. Meillä on kaikilla pojilla ollut taipumusta infektio astmaan, eli kaikki virustaudit iskee keuhkoihin ja kun on pienet röörit niin hengitys tiukkaa.
Tää astma ja allergialääkäri joskus sanoikin että poikalapsilla herkemmin infektioastmaa.

Mikä siinä on et kun yrittää saada vauvan nukkumaan hän heräilee vähän väliä mutta kun hän saisi olla hereillä (esim kun tulee vieraita katsomaan vauvaa) hän vetää sikeitä.
Nyt vasta muistui mieleen et samoin oli taaperon ollessa vastasyntynyt! Mietittiin oikeesti sillon et pitäiskö pitää radio päällä yön yli ettei ole liian hiljaista jos vauva nukkuis paremmin sillon. :/

Jaa enpä kyllä osaa sanoa. Keuhkoinfektio/tulehdus näillä on ja tällä diagnoosilla oon aina niille kuurit joutunut syöttämään:/ kamalat krohinat keuhkoputkissa ja myös ventolinea saavat babyhalerilla. Meillä on kaikilla pojilla ollut taipumusta infektio astmaan, eli kaikki virustaudit iskee keuhkoihin ja kun on pienet röörit niin hengitys tiukkaa.
Tää astma ja allergialääkäri joskus sanoikin että poikalapsilla herkemmin infektioastmaa.

No ehkä se taipumus astmaan vaikuttaa että saa herkemmin kuurin. Ja että on lapsi. Mulla on itsellänikin astma mutta en silti välttämättä saa kuuria. Viimeksi kun raskaana ollessa oli ilmeisesti kuumeeton keuhkokuume niin sain. Mut silloin oli crp ylhäällä. Mun mies ei halunnut veritesteihin.. Ja kun polttaa niin ne ei ota tosissaan..

Täällä on nyt opittu sellainen kirkumis-rääkymisääni että tarvin kohta korvatulpat.. :dead: Riemunkiljahduksina se vielä menee mut jos on väsynyt, kiukkuinen tai sattuu (en tiedä mikä noista..) niin ääni on niin kamala että huh huh.. Äsken otin nakuksi jos rauhoittuisi ja silittelin mahaa. Rauhoittui ja oli tyytyväinen aina vähän aikaa kunnes yhtäkkiä naama vääntyi ja alkoi rääkymään tuolla äänellä. :sad001 :dead: Kuin sikaa pistettäisi hengiltä.. naapurit varmaan kiittää. :rolleyes:

Kauran poisjättäminen ei ole auttanut. :sad001 Tänäänkin ähelsi kamalalla murinalla syöttötuolissa ja ajattelin että jee nyt tulee isot! Niin eikös vaipassa ollut vain sormenpään kokoinen papana.. :sad001 Toisella kerralla tuli isompi pökäle joka täynnä pieniä kovia papanoita. (Pahoittelen mahdollisia ällöjä mielikuvia.. :grin ) Jätänkö nyt kuitenkin vielä sen riisipuuronkin pois ja annan vain pehmentäviä hedelmälajeja eli luumua ja päärynää sekä kasviksia? Kovettaako vai pehmentääkö mustikka? Ostin vahingossa myös sitä kun luumua piti ostaa.

Nukkuu tuo sentään nyt taas 3-4 tunnin pätkissä.

Toisilla kaikki tärkkelys ruuat eli esim riisi ja peruna, voi aiheuttaa vatsasta riippuen ripulin tai ummetusta. Tiedän asiasta vain aikuisten suoliston kannalta, mutta miksei sitten voisi olla lapsillakin. Eli jos vähennät nyt vielä riisin ja perunan pois kahdeksi viikoksi niin sitten pitäisi muutoksen jo näkyä jos on tärkkelyksestä johtuvaa.

Toisilla kaikki tärkkelys ruuat eli esim riisi ja peruna, voi aiheuttaa vatsasta riippuen ripulin tai ummetusta. Tiedän asiasta vain aikuisten suoliston kannalta, mutta miksei sitten voisi olla lapsillakin. Eli jos vähennät nyt vielä riisin ja perunan pois kahdeksi viikoksi niin sitten pitäisi muutoksen jo näkyä jos on tärkkelyksestä johtuvaa.

Perunaahan ei ole saanut pitkään aikaan. Riisipuuron aloitin nyt kauran tilalle eli sitä saanut tämän viikon. Sitä ennen pitkä aika kun sai viimeksi. Sillä aloitettiin puurot mutta kun paketti oli syöty niin en ostanut enää. Jätän nyt senkin taas pois.

Mä odotan mekkoja kuin kuuta nousevaa, että päästäisiin tekemään sitä kolmatta.
Mies tosin toivoo, että luonto osaa ehkäistä. Olen siis luvannut, että "ehkäistään" luonnon menetelmillä ja en ainakaan metsästä ovista yms.. Mies kyllä taitaa uskoa, että olen jo niin vanha kopsukka, ettei muhun mikään enää tartu.:wink

Mies tosin toivoo, että luonto osaa ehkäistä. Olen siis luvannut, että "ehkäistään" luonnon menetelmillä ja en ainakaan metsästä ovista yms.. Mies kyllä taitaa uskoa, että olen jo niin vanha kopsukka, ettei muhun mikään enää tartu.:wink
saattaa mies yllättyä sitten :)

Muokattu viimeksi:
Mä annoin vaaville päivällä ekaa kertaa riisivelliä korvikkeen joukossa. On piereskelly enempi, mutta mäpä söin eilen mehiko-ruokaa. En voi ittelleni mitään. Kävin iteki tekee rota-kakat...

Nukutukseen meni tänään 10min, eikä oo heränny vielä kertaakaan. Viikko meni et päästiin siihen missä oltiin ennen yövieraita.

Mä annoin vaaville päivällä ekaa kertaa riisivelliä korvikkeen joukossa. On piereskelly enempi, mutta mäpä söin eilen mehiko-ruokaa. En voi ittelleni mitään. Kävin iteki tekee rota-kakat...

Nukutukseen meni tänään 10min, eikä oo heränny vielä kertaakaan. Viikko meni et päästiin siihen missä oltiin ennen yövieraita.

Mitä on mehiko ruoka?:rolleyes:

Mä hetken mietin että mitä mekkoja kun tyttö teillä nytkin on [emoji3] Menkkoja siis. Sitä mäkin mietin että jos päädytään toista yrittää niin eihän se voi tärpätä jollei mulla menkat ala. Eihän ovulaatiota sillon tapahdu?

Mä hetken mietin että mitä mekkoja kun tyttö teillä nytkin on [emoji3] Menkkoja siis. Sitä mäkin mietin että jos päädytään toista yrittää niin eihän se voi tärpätä jollei mulla menkat ala. Eihän ovulaatiota sillon tapahdu?
Jos ei ole menkkoja ei ole luonnollisesti ovistakaan. Mutta sä et voi tietää koska sun kierto käynnistyy ja ovishan tapahtuu sen noin 2 viikkoa ennen vuodon alkua joten, vaikka menkat ei oliskaan alkaneet, on mahdollista tulla raskaaksi:) toki imetys sitä saatta viivästyttää jne mutta on se ilman menkkoja silti mahdollista, hyvällä tuurilla ainakin:)

Takaisin