Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Marituuli :) Influenssa oli täälläkin, sitä on nyt vähän kaikilla...vauvaryhmässäkin puolet oli poissa. Mutta poikaan ei tarttunut, ja lääkärit sanoi, ettei vauvaan tartu, koska vasta-aineet äidinmaidosta vaikuttaa..

Mutta ethän sä imetä enää? Kohta pitää influenssapiikitkin ottaa. Hyvä kun muistutit.

Meillä oli kans tänään 3kk nla. 6,4 kg ja 60cm. Pituuskasvukin nyt oikeella käyrällä. Rokotukset otettiin, rota myös. Iltaseiskalta alkoi itku. Nla täti ohjeisti antamaan yötä vasten paracetamolia, ja annoinkin sit seiskalta heti 3,5ml. Kävin ostaa suppojakin, jos ei suun kautta ois menny, mut ei huutanu niin kovaa. Huuto oli sellaista jaksottaista, et johonki sattu mut ei täysiä.

Meni normisti nukkumaan, äsken tosin heräs, annoin pikkasen maitoa ni nukkuu taas. Mut oon varautunu levottomaan yöhön.

Viime yö oli toka yö omassa huoneessa, eka unipätkä melkein 7h! Toka herätys klo 7:30. Nyt aletaan oleen äitin kans kartalla :cat:.

Ainiin, riisivelliä saan antaa, jos sitä takaisinvirtausta tuntuu olevan. Neljäsosa velliä ja loput maitoa. Meneeköhän se tökötti mam-tuttipullosta läpi....?

Täysimetyssuositus on nyt kuulemma 4kk! Ootteko kuullu? Suositus nyt antaa 4kk eteenpäin maisteluannoksia kasviksia. Lihaa vasta 6kk. Hedelmää jossain siinä välis. Kuulemma niin paljon diabetesta ja allergioita lapsilla, että halutaan selvittää mistä johtuu.

Meitsi alkaa höyrytteleen tota kesäkurpitsaa...

Juu mäkin kuulin eilen noi suositukset. Mulle kyllä sano että paino nousee hyvin maidollakin ni ei tarvii pitää kiirettä maistelujen kanssa ja maltillisesti ettei masu ärähdä.

Tähti, miten teidän yö sujui? Entä MS74, vaikuttiko rokotteet mitenkään?

Meillä vauva nukkui kolmeen sen yhden heräämisen jälkeen. Kolmelta oli vähän pidempään hereillä, laitoin jo lääkkeen ja pullomaidon valmiiksi, mut nukahtikin sitte, jopa sänkyynsä. Sai siis vaan tissimaitoa, mut nukahtaa tissille ja sit saattaa jäädä nälkäiseksi. Puoli seiska otin viereen, mut siinä kitisi koko aamun, ei nukkunu niinku yleensä. Koko ajan piti olla tissi suussa, vaikkei imeny. Et joku vaivas, muttei paljoa.

Otin laastarit reisistä pois, ei ollu mtn jälkiä, ei punoitustakaan.

Näinköhän tästä tälleen selvitiin. Eilen muuten tuli iltakakka ja tänään aamukakka. Rota sai vattan toimimaan useemmin.

Annoin Panadolia eilen yötä vasten ja aamulla kun en antanut niin lämpö nousi joten annoin. Ripulia lentänyt yöllä kahdesti ja nyt päivällä useaan kertaan. Voiko rokotteet tai Panadol tehdä sen? Suun kautta annoin. Ja rotaa ei siis saanut.

Mulla on joka raskaudessa paino noussut vähemmän (ekassa +5kg, toinen +2,5kg, kolmas -200g ja nyt neljäs -3,5kg). Synnytyksen jälkeen on sit heti pudonnut joku 8kg paikkeilla ja sit jämähtänyt siihen ja pikkuhiljaa lähtenyt nousuun taas. :( Tällä kertaa yritän saada pudotettua enemmän ja sit kans jäädä siihen ettei lähde nousuun taas. Miehen himoitsevat katseet kyllä kannustaa hyvin saamaan painon putoamaan. :D

Janna75 :) Hihh, ei munkaan mies tunnistanut, kun paino tippui -9kg synnäriltä tullessa ;-) :) Mutta vaara on just se, että nousee toooosi helposti takas jonkusen kilon... Siinä saa olla syömisten/ herkkujen suhteen haukkana:singing:

Last edited by a moderator:
Annoin Panadolia eilen yötä vasten ja aamulla kun en antanut niin lämpö nousi joten annoin. Ripulia lentänyt yöllä kahdesti ja nyt päivällä useaan kertaan. Voiko rokotteet tai Panadol tehdä sen? Suun kautta annoin. Ja rotaa ei siis saanut.

MS74 :) Teidän vauva vaikuttaa herkältä.

Meillä ei ripulia ole tullut rokotteista, vain kuumetta. Jos hän on herkkävatsainen, miksei voisi reagoida rokotteisiin vatsalla?! Monesti aikuisillakin voi esim. tressi aiheuttaa sen, että on vatsa sekaisin tai kuralla.

Sillä tavalla hyvä, että ette ottaneet Rotaa, muutoin voisi vatsa olla pahempi, mutta teidän pitää yrittää suojata lasta saamasta rotainfektio... :) Päiväkodeista sitä tarttuu, niin on sanottu.

Onko kellekkään sanottu, että pitää ottaa vihurirokko rokote, kun on lopettanut imetyksen?:rolleyes:

Mulle sanottiin ja pitäisi mennä se hakemaan.

Hello everyone! :) Viikonloppu koitti. Luulin, että tänään on tiistai:woot::joyful: Pojan rokotteet pisti pään sekaisin...

Mulla soi muutoinkin Lastenlaulut päässä, koska soitan niitä pojalle joka päivä ja niitä lauletaan, sekä leikitään siinä mukana :)

Nyt osaan jo ulkoa ainakin kymmenen lastenlaulua...viimeksi on tullut laulettua näitä ehkä 5 vuotiaana, eli sitten kohta 40vuotta sitten:joyful: Huuiiiii...:eek:

Jänis istui maassa torkkuen ...torkkuen:smiley-bounce005:smiley-bounce005:laughing025:talk017

Onko kellekkään sanottu, että pitää ottaa vihurirokko rokote, kun on lopettanut imetyksen?:rolleyes:

Mulle sanottiin ja pitäisi mennä se hakemaan.
Jos et oo rokotusta saanu lapsena? Mä oon saanu sekä rokotuksen että taudin kakarana :yuck: Mutta ei meillä neuvolassa anneta vanhemmille mitään rokotuksia. Ja siis ilmeisesti tarkoitit rokotusta itsellesi vai sittenkin pojalle?

Jos et oo rokotusta saanu lapsena? Mä oon saanu sekä rokotuksen että taudin kakarana :yuck: Mutta ei meillä neuvolassa anneta vanhemmille mitään rokotuksia. Ja siis ilmeisesti tarkoitit rokotusta itsellesi vai sittenkin pojalle?

Oon sen rokotteen saanut lapsena :)

Poika voi nyt ihan hyvin, naapurin tytöt kävi häntä katsomassa...On niin komee poika tyttöjen mukaan :) Muistuttaa isää ja äitiä :)

Mutta kertokaa voiko tämän ikäinen ees vierastaa ihmisiä?? Poika vierasti vieraita ensimmäisen kerran?:rolleyes:

Onks kellään vielä alkanut kuukautiset? Meikäläisellä ne alkoi eilen tiputtelulla ja tänään sit jo tuli selkeästi vuoto..ei Ois ehkä ihan tarvinnut 2kk synnytyksen jälkeen alkaa, mutta pääsin nyt aloittamaan mini-pillerit..

Onks kellään vielä alkanut kuukautiset? Meikäläisellä ne alkoi eilen tiputtelulla ja tänään sit jo tuli selkeästi vuoto..ei Ois ehkä ihan tarvinnut 2kk synnytyksen jälkeen alkaa, mutta pääsin nyt aloittamaan mini-pillerit..

Miiuli77 :) Mulla alkoi tasan 2kk synnytyksestä, siis ihan päivän tarkasti..:wink:joyful: Ei ois ollut väliä, vaikka myöhemmin..

Mulla ei oo vielä alkanu... Vauva ensi viikolla 5 kk. Olin ihan varma, että alkaa aikaisemmin, kun esikoisen jälkeen alkoi 3 kuukauden kohdalla. Ei kyllä tosiaan periaatteessa mitään kiirettä :)

Mulle kyllä gyne jo ennusteli Sillon jälkitarkastuksessa et parin vkon sisään alkaa..no meni kolme vkoa siitä, mutta oikeassa oli..

Mulla on vielä noin 5 kg enemmän painoa kuin ennen raskautta. Mä olen nyt liittynyt liikuntakeskukseen jäseneksi, tavoitteena olisi saada itseni parempaan kuntoon lihasvoimaa ja peruskuntoa kasvattamalla, ja toivon, että ylimääräiset kilot lähtee siinä sivussa :)

Mulla oli tänään tapaaminen personal trainerin kanssa. Oli tosi hyvä. Hän oli vahvasti sitä mieltä, että vielä ei kannata alkaa treenata suoria vatsalihaksia (vauva 5 kk). Jos on erkaumaa, niin treenaamisesta voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä. Pitää aloittaa syvistä ja vinoista lihaksista ja sitä kautta rakentaa hyvä tuki keskikeholle. Mulle tehtiin myös kehonkoostumusanalyysi. BMI on normaali, mutta vyötärönympärys vähän suuri. PT kyllä sanoi, että ei siitä kannata vielä stressiä ottaa, raskaudesta on kuitenkin sen verran vähän aikaa. Mielenkiintoinen tulos analyysistä oli, että sen mukaan mun kehossa on vähän alakanttiin nestettä. Kuiva tyyppi siis! Mun vauvallehan on täytynyt antaa lisämaitoa alusta saakka, ja PT oli sitä mieltä, että tuo kehon vähäinen nestemäärä on hyvinkin voinut vaikuttaa maidon tuotantoon.

Muita asioita: mullakaan ei menkat ole vielä alkaneet. Kävin elokuussa gynellä, ja hän silloin arvioi ultran perusteella, että ei varmaan pariin kuukauteen alakaan. Se pari kk on nyt mennyt, eli ehkä kohta...

Meillä vauva on maistellut hedelmä- ja kasvissoseiden lisäksi nyt myös riisipuuroa luumusoseen kera. Se näyttää maistuvan hyvin!

Takaisin