No ni, jospa mä viimein ehtisin päivittää vähän meidänkin kuulumisia:)! Viime viikko oli siis aika kaoottinen, kuten jo aiemmin mainitsinkin. Kerroin teille myös niistä meidän poitsun masu- ja kakkaongelmista ja nehän johti sitten siihen, että päädyin tilaamaan viikko sitten maanantaina lääkäri ajan tk:n puolelle. Tällä pikku paikkakunnalla on vauvojenkin mentävä tutkittavaksi tk:n tai ensiavun kautta, jossa tilanne arvioidaan ja antavat lähetteen lastenlääkärille joko omaan sairaalaan tai Taysiin. No tk lääkäri tutki poitsun ja tämä sitten onneksi sattui kakkaamaankin siinä vastaanotolla, niin vaippa kiikutettiin labraan analysoitavaksi ja verta siitä löytyi, kuten oli omin silminkin havaittu jo useamman päivän aikana. Saimme lähetteen Taysiin lastenlääkärille viikon kiireellisyysluokituksella, mutta koska olen hirveä stressaaja ja kärsimätön tämmöisissä asioissa, aloin pommittaa Taysia heti seuraavana aamuna ja saimmekin sitten ajan jo heti seuraavalle päivälle. Poika tutkittiin, otettiin verikokeita ja kakkanäytteet, mutta mitään poikkeavaa ei niistä onneksi löytynyt. Lääkäri kehui pojan olevan oikein hyväkuntoinen ja terveen oloinen. Hänellä on nyt sitten ns. vastasyntyneille tyypillinen peräsuolen tulehdustila, joka johtuu suolen kypsymättömyydestä. Tämä ei ole vaarallista, eikä siihen ole lääkitystä, vaan aika parantaa. Onneksi poika ei siitä juuri itse kärsi, vaan on ihan normaali oma itsensä, syö hyvin jne.:)! Nyt oireilu on onneksi jo vähän alkanut helpottaa, kakkaa tulee enää 2-4 kertaa vuorokaudessa, eikä joka kakassa ole veriviiruja. :)
Ristiäisiäkin laitettiin hikihatussa noiden lääkäri- ja neuvolareissujen lomassa ja onneksi mun äiti oli lähes koko viikon auttamassa, muuten ei ois kaikkea ehditty ja jaksettu! Kaikki saatiin kuitenkin ajoissa valmiiksi ja juhlat onnistui todella mukavasti, olivat just sellaiset meidän näköiset, kuten ajateltiinkin:)! Musta oli myös hienoa, että pappi tuli ristiäisiä edeltävänä perjantaina meille kylään ja käytiin kaikki protokollat läpi ja kun hän siinä kanssamme jutteli ja kyseli asioita, niin teki niiden pohjalta aivan ihanan puheen kastetilaisuuteen, sekä piti samalla myös ns.kodin siunauksen:)!
No nyt on monta huolta ja stressiä takana, kun poika on kunnossa ja nimi annettu:)! Paitsi että tänään isukki sairastu kuumeeseen ja näyttää olevan alkamassa kunnon MIESFLUNSSA!!

Kunhan minä ja poitsu vaan säästyttäs siltä...