Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Noista rokotuksista tuli mieleen, että neuvolan täti sanoi antavansa tuhkarokko rokotteen tytölle jo 6kk iässä, kun me asutaan "pahassa" paikassa.:laughing002
Hän varmaan ajatteli kun maa on paljon isompi ja ihmisiä liikkuu enemmän ja kaikkialta, niin hyvä rokottaa jo aiemmin (yleensä siis 12kk) ja mulle se on ok mutta nauratti tuo paha paikka ilmaisu.
Mulle kans sanottiin neuvolassa, että jos on ulkomaan lomalle lähdössä alle 1-vuotiaana, niin ois hyvä ottaa MPR-rokote.

Tietääkö muuten joku onko kaikki yhdistelmärokote sarjat "samanlaisia" ? :rolleyes: Vai tuleeko joka kerta voimakkaampi annos?:rolleyes:

Pojan itku oli eilen niin omaa luokkaansa, ihan yllätys, miten kipeäksi tuli, sillä ei ollut viimeksi sinnepäinkään...:eek:

Usein ne pistokohdat aristavat noissa rokotteissa, saattaa huomata lasta käsitellessä. Sekin voi aiheuttaa "äreyttä".

Myy75 :) Yritän olla ottamasta reisistä kiinni... luulen, että koko reisilihas on kipeä, ei vain pistoskohta

Meille sanottiin myös MPR:stä että jos lähtee reissuun niin aiemmin. Ekat piikit pistetty ja tyttö oli reipas. Nyt panadolia nassuun ja peiton alle tisuttelee. Meillä oli aivan ihana sijaisterkka. Kerto mulle paljon asioita joista ei oo puhuttu lainkaan. Rota jää nyt meiltä kokonaan. Ois pitänyt antaa ennen 12vk. Tavallaan hyvä koska itse epäröin sitä. Neuvolassa muuten kaikki hyvin.

Ja mun herkku on Pirkan luomu päärynä smoothie vauvan hyllystä.

Meillä tänään 3kk neuvola ja ekat piikit. Kyllä mä aattelin antaa Panadolin yöksi varalta. En rupee oottelee että kuume on tosi korkee.

MS74 :) Kuume ei saakaan nousta korkeaksi, jos nousee on vietävä heti lääkäriin.

Meillä ollut 38 pintaan, kummallakin rokotuskerralla.

Mulle kans sanottiin neuvolassa, että jos on ulkomaan lomalle lähdössä alle 1-vuotiaana, niin ois hyvä ottaa MPR-rokote.

Juu, näinhän se on ja poikakin sai sen 6kk, kun matkustetaan niin paljon. Ennen puolen vuoden ikää sitä ei voi antaa.
Mua vaan hauskuutti terkan sana valinta, ihan kuin asuttaisiin jossain ambomaalla, eikä Euroopassa.:)

Panadol puikolla nukkui vartin ja heräsi vatsanvääntöön...isot kurat tuli, vihreetä...:wideyed: ja itkee välillä taas:sad001:sad001

Onkohan jo sitä Rotaa:rolleyes:

Last edited by a moderator:
Täällä taas live-raportti ( sanokaa, jos jotakuta ärsyttää, niin yritän hillitä....)....

Nyt poika voi paremmin, jopa hymyilee taas:p Mutta panadol vaikuttaa...

Hän sai aikamoiset vatsanväänteet päivällä ja siksikin itki. Myös varmaan reisiin sattui. Mutta meillä ei ole ennen pojalla ollut vielä ripulia ja tänään siis ihan ekat ripulit.:sad001:sad001:sad001..Täytyy olla Rotasta johtuvaa:mad::sad001

Last edited by a moderator:
Kai sitä pitää vihdoinkin ilmoittautua tällekin puolelle. :) Synnytyksestä on nyt 11 päivää ja eilen kävi jo th kotikäynnillä. Tytön syntymäpaino oli 3390g, sairaalasta lähtiessä 2vrk iässä paino oli 3206g ja eilen 10vrk iässä oli jo 3570g! Eli hyvin kasvaa rintamaidolla ja hyvin riittää maito yhdestä tissistä. :)
Kysymys: täällähän on useampia, jotka synnyttäneet sektiolla. Oletteko kaikki käyttäneet Klexanea sektion jälkeen ja miten pitkään? Mulle tehtiin kaavinta kun tuli kohtutulehdus ja sain 10vrk kuurin Klexanea. Mutta mun on lähes ylivoimaisen vaikeeta pistää itteäni! Tässä kohtaa miehestä ei ole apua. Joka ilta istun pitkään piikki kädessä lähes itkua vääntäen enkä meinaa saada pistettyä. :( Niin ja sit mulle määrättiin kans Estradot estrogeeni-laastareita 2 viikon kuuri. Onko joku muu saanut estrogeenia? Kun mun th ihmetteli syvästi miksi sitä on määrätty! Kuulemma se voi vähentää maidon tuotantoa (ja mä kun imetän vaan yhdestä rinnasta niin on aikas kriittistä et se tuottaa tarpeeks) ja voi aiheuttaa veritulppia!! Th oli etsinyt tietoa miksi sitä määrättäisiin kaavinnan jälkeen eikä löytänyt mitään tietoa asiasta. Vähän siis epäilyttää pitäiskö sitä käyttää vai ei...

Kai sitä pitää vihdoinkin ilmoittautua tällekin puolelle. :) Synnytyksestä on nyt 11 päivää ja eilen kävi jo th kotikäynnillä. Tytön syntymäpaino oli 3390g, sairaalasta lähtiessä 2vrk iässä paino oli 3206g ja eilen 10vrk iässä oli jo 3570g! Eli hyvin kasvaa rintamaidolla ja hyvin riittää maito yhdestä tissistä. :)
Kysymys: täällähän on useampia, jotka synnyttäneet sektiolla. Oletteko kaikki käyttäneet Klexanea sektion jälkeen ja miten pitkään? Mulle tehtiin kaavinta kun tuli kohtutulehdus ja sain 10vrk kuurin Klexanea. Mutta mun on lähes ylivoimaisen vaikeeta pistää itteäni! Tässä kohtaa miehestä ei ole apua. Joka ilta istun pitkään piikki kädessä lähes itkua vääntäen enkä meinaa saada pistettyä. :( Niin ja sit mulle määrättiin kans Estradot estrogeeni-laastareita 2 viikon kuuri. Onko joku muu saanut estrogeenia? Kun mun th ihmetteli syvästi miksi sitä on määrätty! Kuulemma se voi vähentää maidon tuotantoa (ja mä kun imetän vaan yhdestä rinnasta niin on aikas kriittistä et se tuottaa tarpeeks) ja voi aiheuttaa veritulppia!! Th oli etsinyt tietoa miksi sitä määrättäisiin kaavinnan jälkeen eikä löytänyt mitään tietoa asiasta. Vähän siis epäilyttää pitäiskö sitä käyttää vai ei...

Janna75 :) Hienoa, että tulit tälle puolelle <3 :) Sinun kysymykseen, eli ei määrätty mitään sektion jälkeen..

Yleensä se Klexane jatkuu sektion jälkeen 10-14 vrk mikäli on aihetta korostuneeseen embolia/trombiriskiin eli käytännössä ylipaino, ikä tai jokin muu esim perussairaus..Mulle olisivat sen Klexanen laittaneet, mutta en nähnyt mitn järkeä piikittää, koska liikuin kuitenkin jo ihan normisti ja Mulla ei ole riskitekijöitä taustalla. Toki se ei ole mikään satavarma tae etteikö terveelle ihmiselle voi tulla jotakin..Yleensä se indikaatio sen minihepariinin käytölle on juuri se liilkumattomuus, etenkin leikkausten jälkeen tai vuodepotilailla..

Mä uskoisin että siksi on tuo estradioli-hormooni määrätty, koska se säätelee näitä naisominaisuuksia ja varmaankin kaavinnan jälkeen on ihan hyvä tasata niitä. Lähtökohtaisesti luottaisin sairaalan lääkärin ohjeistukseen ennemmin kuin nlan th. Ne th ei oikeasti tiedä näistä asioista kovinkaan paljoa, heidän osaamisalueensa ei ole siellä synnytyksessä tai sen jälkihoidossa. Ei se lääkäri turhaan ole sitä sinulle määrännyt ja se ettei th tiedä tai ole koskaan kuullutkaan ko tavasta, ei tarkoita etteikö sellaista olisi käytössä.

http://huslab.fi/ohjekirja/1366.html

Muokattu viimeksi:
Mä sain 30 pv Klexane kuurin sektion jälkeen. Samoin on saaneet kaikki sektioon päätyneet kaveritkin kokoon tai ikään katsomatta. Tosin kaikki tehneet lapsensa kolmenkympin jälkeen.
Siinä piikin pistämisessä on tärkeetä ettö ottaa reippaasti nahkaa ym sormien väliin ja puristaa kovaa. Silloin se ei satu ollenkaan. Kai sulle Janna opastettiin piikkien laitto kunnolla?

Soita osastolle noista laastareista ja kysy. Mulla oli kans viikon Klexanet ja äiti kävi pistämässä mua. En todellakaan pistä itteeni. Jos asuisin lähempänä sua ni voisin tulla pistää!

Janna! Onnittelut täältäkin, vielä uudelleen:Heartred

Täällä voidaan jo paremmin, poika alkaa olla entisensä- yhtä hymyä :)

Mä sain 30 pv Klexane kuurin sektion jälkeen. Samoin on saaneet kaikki sektioon päätyneet kaveritkin kokoon tai ikään katsomatta. Tosin kaikki tehneet lapsensa kolmenkympin jälkeen.
Siinä piikin pistämisessä on tärkeetä ettö ottaa reippaasti nahkaa ym sormien väliin ja puristaa kovaa. Silloin se ei satu ollenkaan. Kai sulle Janna opastettiin piikkien laitto kunnolla?

Eclipse :) Ei kai ikä voi olla syy...
Siis en saanut mitään, eikä siitä edes puhuttu. Onko se joku antibiootti?:rolleyes:

Hyvinkäällä oli sektio.

Eclipse :) Ei kai ikä voi olla syy...
Siis en saanut mitään, eikä siitä edes puhuttu. Onko se joku antibiootti?:rolleyes:

Hyvinkäällä oli sektio.
Ei ole antibiootti vaan hepariinia vai mikä se viralliselta nimeltä onkaan joka estää veritulppien muodostumista. Eri sairaaloissa on eri käytännöt. Koksissa tehdään näin.

Ei ole antibiootti vaan hepariinia vai mikä se viralliselta nimeltä onkaan joka estää veritulppien muodostumista. Eri sairaaloissa on eri käytännöt. Koksissa tehdään näin.

Kiitos tiedosta. Mä vaan tuumasin, että johtuisko siitä, ettei ole sairauksia, eikä ylipainoa...?:rolleyes: Tuskin on vain sairaalasta riippuva käytäntö...:rolleyes:

Takaisin