Marituuli
Näppärä viestien naputtelija
Onks Eliaksella vatta sit kipee päivittäin sen kovan kakan takia? Meinaan, et jos toi papanahommeli on normaalia sille? Jos ei oo kipeä, ni haittaks ne papanat. Mäkin kakkaan normisti 2 krt/vko vähähiilarisella ruokavaliolla. Mulla ei silti oo ummetusta. Päin vastoin, peppu tulee heti kipeeks, jos joutuu kakkaa joka päivä.
Ennen kiinteiden aloitusta Elias kakkasi 2-3 päivän välein. Isot vihreät kakat. Jonkun mielestä epänormaalia mutta pojalle se tuntui olevan ok. Kiinteät kun aloitettiin niin jossain vaiheessa kakka koveni niin että tuli vain kovia pieniä papanoita tai pökäleitä. Välillä asia on vaivannut poikaa ja yksi viikkokin kantelin jatkuvasti kun poika itkeskeli.. Sitten vähäksi aikaa helpotti. En tiedä miksi. 5 kk alkoi taas koveta. Yhdistin lihoihin tai puuroon. Lihat jätin pois, ei auttanut. Nyt pitää ehkä kokeilla kaurapuuro pois? Voiko kaura kovettaa?
Eli välillä Eliasta haittaa asia ja maha on kipeä mutta ei aina eikä joka päivä. Ähistää kyllä kakkansa kanssa kovasti.
Ehkä olen liian tarkka ja varovainen? Mutta tyttärellä oli tosiaan sama ongelma (tosin 2,5 vuotiaana) ja kasvu pysähtyi joten olen nyt tarkkana.. Minun käsittääkseni jatkuvasti kova kakka ei ole hyvä. Niin hoitajakin mulle on sanonut. Voi viitata allergiaan. Pojalla kun on niitä iho-oireitakin. Tuon tyttären kakkaongelman takia mulla on paljon kokemusta asiasta. Tyttären kohdalla asiaa on hoidettu koko ikänsä. Lääkärin ohjauksessakin vuosia. Vasta nyt tämän vuoden aikana asia on alkanut helpottumaan, 10-vuotiaana.
Ei kovat kakkapapanat ole vauvalla normaalia.
.

Katsoin vaan kaupassa että se on alkaen 5 kk (-15 kk) ja luotin et on sitten ok. Mutta tarkoittaako tuo rasvaton maitojauhe siis ihan tavallista maitojauhetta? Eihän sitä vielä 6,5 kuukautiselle saa antaa!