Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on ollut taas itkua ja vääntöä ja pojan kantelemista.. Levolac vihdoin auttoi ja nyt kakkaa on tullut. Mutta poika vaan jatkaa huutoaan.. Viime yönäkin kaksi kertaa. Aloin sitten epäillä että josko kuitenkin joko korvat tai hampaat. Käytin terveysasemalla hoitajan luona tänään. Toinen korva kuulemma niin vaikkua täynnä että ei nähnyt sinne. Toinen oli kunnossa. Suositteli ostamaan vaikunpoistoainetta että korvaan näkee ensi kerralla paremmin jos on tarve vielä katsoa. Hampaat katsoi ja oli sitä mieltä että ylhäälle on varmaan kohta puhkeamassa. Ihan valkoisenahan ne ylähampaat sieltä ikenien alta näkyy kun itse katsoin. Alhaalla ei niin selkeästi. Eikö se juuri sitä tarkoita että pian tulee läpi?

No.. loppupäivän tänään poika onkin ollut sitten ihan kiltisti ja hyvällä päällä. :rolleyes: Toivottavasti yö menee paremmin myös. Tarvitsen unta kun olen itsekin niin flunssassa.

Meillä Elias maistoi tänään ekaa kertaa maissinaksuja. Niistä tulikin niin lempparia että varo vaan jos yrität ottaa naksun pois! Suuttuu ihan kamalasti! :laughing002

Syöttötuolissa olen nyt istuttanut ja syöttänyt. Kieltämättä helpompaa kun ei tarvitse kumarrella enää sitterin äärellä.

Se tulehtuneen rinnan maito ei kai maistu kovin hyvälle? Niin mulle ainakin sanottiin kun sain tyttären kanssa rintatulehduksen. Eikä tyttö edes huolinut sitä rintaa. Sylki vaan maitoa ulos. Joten pumppaus ehkä paras apu?
Minulla on ollut kymmenen rintatulehdusta ja joka kerran vauva on tehnyt suurimman työn tyhjentämisessä. En olisi pelkällä pumpulla jaksanut. Minulla kuume nousee aina minuuteissa neljänkymmeneen, joten olo on aika heikko. Seitsemännellä tulehduksella kuume kesti viikon, vaikka tyhjensin sen koko viikon joka toinen tunti öin ja päivin. Ja oli antibiootti. Olo alkoi helpottaa vasta kun söin neuvolasta lainaan kunnon lypsykoneen, varmaan joku antiikkinen mutta todella tehokas.

Rintatulehdus ja teini-ikä ovat niitä asioita, jotka ovat hillinneet vauvakuumetta.

Sirpa, oletko kokeillut musiikkia?

Meillä toimii lähes mikä vaan, poika nukahtaa vartissa...yleensä laitan youtubesta lastenlauluja...toimii!:wink

Youtubesta löytyy nukutusmusaa vauvalle oliko nimellä/ hakusanoilla making baby to sleep....Suosittelen:joyful:
Ei tarvi enää. Silitys toimii 10minuutissa :happy:. Eli valitse silitys :p. Pään silitys kädellä, ei vaatteiden silitys raudalla.:joyful:

Muokattu viimeksi:
Mä oon ihme kyllä säästynyt kaikilta rintakivuilta. En oo tarvinu edes nännirasvaa. Tosin ei vauva nyt oon tissillä kun 4-5 kert pvässä ja sitten aamulla kun torkutaan sylikkäin.

Meille onkin sit vissiin tulossa vesirokko. Et kuka haluu nyt, ni käsi ylös! Käytiin kylässä viime la, ja kaveri ilmoitti toissa pvä, et sen pojalle oli la-su yönä tullu ekat vesikellot. Nla tädin mukaan tod.näk. on tarttunu, tarttuu kuulemma helposti ilmasta. Nyt odotellaan kuumetta. Se täti sanoi, et jos tulee yskää tai hengitysvaikeuksia, ni heti lääkäriin. En tienny et tollasiakin oireita liittyy vesirokkoon. Yskää vauvalla on ollu, mut niin sillä välillä on, jos on vatta täynnä maitoa.

Meillä on ollu ihan helvetin levottomat yöt. On hereillä 2-3 h välein taas. Ja kätisee taas sängyssä. Vittu, se on se jekovit. Koittaisko viel tänää 3tippaa vai lopettaisko suosiolla? Ehkä lopetan, ni saan nukuttuu ees pari yötä. Perjantaina tulee yövieraita, ni jaksaa seurustella.

Mä oon ihme kyllä säästynyt kaikilta rintakivuilta. En oo tarvinu edes nännirasvaa. Tosin ei vauva nyt oon tissillä kun 4-5 kert pvässä ja sitten aamulla kun torkutaan sylikkäin.

Meille onkin sit vissiin tulossa vesirokko. Et kuka haluu nyt, ni käsi ylös! Käytiin kylässä viime la, ja kaveri ilmoitti toissa pvä, et sen pojalle oli la-su yönä tullu ekat vesikellot. Nla tädin mukaan tod.näk. on tarttunu, tarttuu kuulemma helposti ilmasta. Nyt odotellaan kuumetta. Se täti sanoi, et jos tulee yskää tai hengitysvaikeuksia, ni heti lääkäriin. En tienny et tollasiakin oireita liittyy vesirokkoon. Yskää vauvalla on ollu, mut niin sillä välillä on, jos on vatta täynnä maitoa.

Meillä on ollu ihan helvetin levottomat yöt. On hereillä 2-3 h välein taas. Ja kätisee taas sängyssä. Vittu, se on se jekovit. Koittaisko viel tänää 3tippaa vai lopettaisko suosiolla? Ehkä lopetan, ni saan nukuttuu ees pari yötä. Perjantaina tulee yövieraita, ni jaksaa seurustella.
Mut sä oot Sirpa sairastanut vesirokon itse? Hyvin todennäköistä on että sun vasta-aineet kuitenkin suojaa vauvaa eikä sairastu!
Meillä ainakin kävi monesti niin että vauvaikäisen ja imetetun kanssa kyläiltiin paikassa jonne seuraavana päivänä puhkes vesirokko mutta meihin ei tarttunut. Ollaan vesirokko sairastettu kahdessa jaksossa, eka kerran esikoinen toi sen ekalla luokalla koulusta ja 4 lasta sairasti. Sitten kuutonen sai vesirokon ja 5 lasta sairastui. 2v ja vauva ei oo vielä sairastaneet, sitä kolmatta erää odotellessa:)

Mies käy hirvi- ja lintumetsällä kotipaikkakunnallaan. Pitäisi tulla torstaina kotiin. Meillä ei ole tällä hetkellä kummallakaan voimassaolevaa passia, joten ei me voida lähteä Viroonkaan. Me voitais aloittaa ulkomaan matkailu, vaikka käymällä Tukholmassa. Me matkustetaan enimmäkseen vaan Suomessa, kun käydään tuolla Pohjois- Pohjanmaalla.

Maria75 :) Te valmistatte niistä sitten ruokia?:rolleyes: Kerran maistoin hirvenlihaa, maku oli voimakas, ihan hyvä...Riistasta, lähinnä poro ja saksanhirvi on maukkaimpia :) Ja niihin sopii mausteeksi katajanmarjat:thumleft

Yksi työkaveri (mies), metsästää mm. villisikoja.....sellainen oli hänellä joulupöydässäkin:p Maku on kuulemma aivan eri, kuin tehotuotetulla kinkulla...

Villisika on hyvää. Söin sitä kerran ratsastusmatkalla Virossa. Siellä niitä taitaa olla aika paljon, usein näkee tien penkalla auton alle jääneitä ja ratsastaessa hepat säikkyi, kun villisikoja säntäs pusikosta.

Villisika on hyvää. Söin sitä kerran ratsastusmatkalla Virossa. Siellä niitä taitaa olla aika paljon, usein näkee tien penkalla auton alle jääneitä ja ratsastaessa hepat säikkyi, kun villisikoja säntäs pusikosta.

Titti :) Ai olet maistanut ;-) Ei tietoa missä niitä on ihan pyydystettäväksi asti, kyllä sitten Virossa, mutta Uudellamaalla tietääkseni hän niitä pyydystää..

Mä en metsästä mutta mun vanhemmat ja veli metsästää lintuja. Isällä on aina ollut saksanseisojia lintukoirina ja meillä oli kersana ihan normaalia, että sunnuntairuokana oli aina sorsaa/tavia/riekkoa/metsoa. Meillä ei myöskään koskaan ollut jouluna kinkkua vaan yleensä punaviinikastikkeessa haudutettua metsoa tai riekkoa. Kinkkua oon jouluna tottunut syömään vasta aikuisena joululounailla tai poikaystävien/aviomiesten kotona. Heh ja tuo monikossa koska oon toista kertaa naimisissa :grin

Titti :) Tähän kommentti, että söin viiriäistä Virossa työmatkalla, kun tarjottiin... Maku erosi kanasta ja se tipun koko:p

Oli siis vahvempi maku:grin

Mä en metsästä mutta mun vanhemmat ja veli metsästää lintuja. Isällä on aina ollut saksanseisojia lintukoirina ja meillä oli kersana ihan normaalia, että sunnuntairuokana oli aina sorsaa/tavia/riekkoa/metsoa. Meillä ei myöskään koskaan ollut jouluna kinkkua vaan yleensä punaviinikastikkeessa haudutettua metsoa tai riekkoa. Kinkkua oon jouluna tottunut syömään vasta aikuisena joululounailla tai poikaystävien/aviomiesten kotona. Heh ja tuo monikossa koska oon toista kertaa naimisissa :grin

Eclipse :) Mun isä aikoinaan metsästi hirviä ja jäniksiä ( silloin, kun vielä eli )... Täällä Uudellamaalla tuossa yksi naapurinmies tässä taloyhtiössä metsästää sorsia, hänellä on kaksi koulutettua sorsakoiraakin... :)

Titti :) Tähän kommentti, että söin viiriäistä Virossa työmatkalla, kun tarjottiin... Maku erosi kanasta ja se tipun koko:p

Oli siis vahvempi maku:grin
Tähti, tähän kommentti, että meillä puolestaan oli Virossa työmatkalla jänistä. :) Jäi syömättä, jotenkin se ajatus pikku pupusta lautasella ällötti niin paljon. :sad001 Toinen mitä en söis on hevonen, kun ite harrastan ratsastusta, niin ei oo kiva syödä kavereita... Tavallisesti pysyttelenkin linjalla kana, possu, nauta ja kala. Riistakaan ei erityisemmin oo mun juttu, vaikka anopin mies metsästää.

Tähti, tähän kommentti, että meillä puolestaan oli Virossa työmatkalla jänistä. :) Jäi syömättä, jotenkin se ajatus pikku pupusta lautasella ällötti niin paljon. :sad001 Toinen mitä en söis on hevonen, kun ite harrastan ratsastusta, niin ei oo kiva syödä kavereita... Tavallisesti pysyttelenkin linjalla kana, possu, nauta ja kala. Riistakaan ei erityisemmin oo mun juttu, vaikka anopin mies metsästää.

Jänistä?!?:eek: Hui:eek:...Ei voi varmaksi tietää, mutta piti olla viiriäistä...:wideyed:

Jäi se syömättä, mutta eipä mennyt omasta pussista..:joyful:

Voisko joku sanoo apuja, kun lapsi itse kääntyy...että millä sen estää yöllä??:eek::rolleyes:

Siis iikk, meidän poika kääntyi tänään ekan kerran ilman apua, ikää 4kk :happy:

Miten vahditte vauvaa yöllä?:wideyed::rolleyes::rolleyes:

Voisko joku sanoo apuja, kun lapsi itse kääntyy...että millä sen estää yöllä??:eek::rolleyes:

Siis iikk, meidän poika kääntyi tänään ekan kerran ilman apua, ikää 4kk :happy:

Miten vahditte vauvaa yöllä?:wideyed::rolleyes::rolleyes:

Ei sitä mun tietääkseni tarvi estää. En ole tullut varmaan ajatelleeks. Ei ole niin pieni enää, että jaksaa kyllä jo kannatella päätään ja varmaan rääkäsee, jos ei viihdy.

Noista metsästysjutuista tuli mieleen, että onko täällä muita, jotka eivät syö ollenkaan lihaa? Ja oletteko miettineet , miten teette vauvan suhteen? Sekaruoka vai kasvisruokavalio? Ite syön kasvisten lisäks kalaa ja käytän maitotuotteita. Näin ollut jo yli 20v.

Meillä syödään hirvenlihaa, jossa sitä on pakkasessa. Mies metsästää myös Teeriä ja metsoja. Teeriä on meiän pakkasessa. Niistä hän tekee käristystä. Enimmäkseen hirveä syödään anopin ja appiukon luona. Mä kyllä vielä välillä kääntelen poikaa mahalta selälle tai kyljelleen. Meillä eilen aamuna noustiin polvilleen pinnasängyn pinnoja vasten. Huomenna on 8kk lääkärineuvola. Tietää Toivon nykymitat sen jälkeen.

Takaisin