Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle iski rintatulehdus .... Elämäni toinen... Eka oli vuonna 07.... Eipä oo häävi olo :(

Caribian risteilyille ei kai suositella otettavaksi pieniä lapsia, muistaakseni sielä on jopa joku ala- ikäraja 2 tai 3v. Mutta onko se sitten noudattettava sääntö niin en tiedä kun en ole ollut :) monesti ollaan kyllä haaveiltu ja suunniteltu

Mulle iski rintatulehdus .... Elämäni toinen... Eka oli vuonna 07.... Eipä oo häävi olo :(

Caribian risteilyille ei kai suositella otettavaksi pieniä lapsia, muistaakseni sielä on jopa joku ala- ikäraja 2 tai 3v. Mutta onko se sitten noudattettava sääntö niin en tiedä kun en ole ollut :) monesti ollaan kyllä haaveiltu ja suunniteltu

JustMom10 :) Ikäraja 2v... Tuskin saan miestä innostumaan, kun ei viihdy laivassa pitkään ja ne on usean päivän mittaisia laivamatkoja...ellei hän sitten muuta hyvässä lykyssä mieltään, hih ;-)

Auts nousiko korkee kuume? Mullei onneks niin pahana oo ollu mutta kipeitä kohtia joihin joutunu buranaa ottaa ja kylmää laittaa. Viikko sitten viilsi kainalosta kuin puukolla ois vedelty. Joku tiehyt ärty kun olin hierojalla ja jouduin mahallaan olee.

Toki ihmisiin tutustuminen on näin aikuisiällä haasteellisempaa ja tietty pidättyvyys sekä uusien ihmisten,että varsinkin foorumi kirjoitusten suhteen lienee vain viisasta.:)
Joskus voi kuitenkin miettiä,jos uskaltaa ottaa 'riskin' ja tutustuu itselleen epätyypillisiin luonteisiin,joilla kuitenkin on yhdistävänä tekijänä just esim.vauva,näistä tuttavuuksista voi syntyä syvempiä kunhan ensin katsoo pintaa syvemmälle.
Mä olen itse ystävystynyt äidin kanssa joka on luonteeltaan täysin mun vastakohta,ei omaa ollenkaan samoja kiinnostuksen kohteita kuin minä mutta meidän lapset tykkää toistaan ja siitä se meidän ystävyys vaan lähti,ensin juteltiin lapsista ja säästä,nykyisin jo kaikesta.

Vielä vastaan tähän, jotta ei tulisi väärinkäsityksiä, että jokainen saa tavata ketä haluaa ja jos/kun/tai ei ollenkaan halua tavata. En halua antaa väärää kuvaa tai pakottaa ketään mitenkään :-D :p

Sorry, jos oon ollut tökerö:smiley-ashamed008:smiley-ashamed008

Last edited by a moderator:
Auts nousiko korkee kuume? Mullei onneks niin pahana oo ollu mutta kipeitä kohtia joihin joutunu buranaa ottaa ja kylmää laittaa. Viikko sitten viilsi kainalosta kuin puukolla ois vedelty. Joku tiehyt ärty kun olin hierojalla ja jouduin mahallaan olee.
Ei kamalan korkee, 38 paikkeilla. Eikä rintakaan kamalan kipeä, mut olo on ihan kamala, palelee horkassa vaikka oon burana 600 ottanut. Jollei aamun mennessä helpota , pakko hakea ap kuuri :(

Justmom, pelkkä lääke ei auta. Rinnat pitää saada tyhjennettyä. Minulle on aina ohjeeksi annettu tyhjentää molemmat rinnat kahden tunnin välein kunnes oireet ovat ohi. Siis ensin vauva rinnalle ( molemmista rinnoista) ja kun työläinen ei enää jaksa imeä, pumpulla loput. Minulla edes antibiootti ei tehoa, jos ei jaksa tyhjentää.

Hihh :) Täällä isä soittaa kitaralla pojalle musaa ja poika huitoo innoissaan... :) :love017

:):hug007:hug007:hug007:hug007:hug007:hug007

Justmom, pelkkä lääke ei auta. Rinnat pitää saada tyhjennettyä. Minulle on aina ohjeeksi annettu tyhjentää molemmat rinnat kahden tunnin välein kunnes oireet ovat ohi. Siis ensin vauva rinnalle ( molemmista rinnoista) ja kun työläinen ei enää jaksa imeä, pumpulla loput. Minulla edes antibiootti ei tehoa, jos ei jaksa tyhjentää.
Juu oon tehoimettänyt! Ja vauva pulautellut kun äiti tunkee tissiä suuhun vähän väliä:wtf:

Justmomille tsemppiä! Toivotaan että huomenna parempi.

Asiasta toiseen...koska vauva oppii matkimaan äitiä tai isiä tai ketä vaan? Oon tehny sellasta pöräytyspieruääntä ja naurattanut vauvaa mut oisko ihan vahinko että se itekin suulla pöräyttää samalla? Ei se tee sitä kun kerran tai kaks mutta hauskaa tytöllä on. Se on pääasia. Mä niin nautin yhteisistä hassutteluhetkistä. Sunnuntaina tyttö täyttää 3kk.

Vielä vastaan tähän, jotta ei tulisi väärinkäsityksiä, että jokainen saa tavata ketä haluaa ja jos/kun/tai ei ollenkaan halua tavata. En halua antaa väärää kuvaa tai pakottaa ketään mitenkään :-D :p

Sorry, jos oon ollut tökerö:smiley-ashamed008:smiley-ashamed008

En usko,että kenenkään mielestä olisit ollut yhtään tökerö-not to worry darling:Heartred

Asiasta toiseen...koska vauva oppii matkimaan äitiä tai isiä tai ketä vaan? Oon tehny sellasta pöräytyspieruääntä ja naurattanut vauvaa mut oisko ihan vahinko että se itekin suulla pöräyttää samalla? Ei se tee sitä kun kerran tai kaks mutta hauskaa tytöllä on. Se on pääasia. Mä niin nautin yhteisistä hassutteluhetkistä. Sunnuntaina tyttö täyttää 3kk.
Ainakin meidän 4kk osaa matkia. Kai se matkiminen alkaa siitä kun ekoja kertoja vastaa hymyyn ja siitä sitten muut ilmeet ja eleet tulee mukaan :)

Paranemisia, Justmom ! Mä olen ollut melkein viikon yh, kun mies on ollut metillä. Meillä ei ole rahaa lähteä ulkomaan matkoille, kun hoitovapaa alkaa 18.10.2016. Olisi kyllä kiva joskus lähteä jonnekkin, kun mun mies ei ole ollut koskaan ulkomailla.

Paranemisia, Justmom ! Mä olen ollut melkein viikon yh, kun mies on ollut metillä. Meillä ei ole rahaa lähteä ulkomaan matkoille, kun hoitovapaa alkaa 18.10.2016. Olisi kyllä kiva joskus lähteä jonnekkin, kun mun mies ei ole ollut koskaan ulkomailla.

Maria75, ootteko Tallinnassa tai muualla Virossa käyny?Matkoja ja hotellejakin saa melko edullisesti, matka lyhyt ja saa vähän irtiottoa arjesta.
Me ollaan menossa yhden yön piipahdukselle. Nyt ei meilläkään suunnitelmissa muuta. Haaveissa ois joku matka ens kesänä (haluaisin Espanjaan) mut saas ny nähdä, kun tässä on kaikenlaista tulossa mm. iso remontti talossa.

JustMom voimia! Rintatulehdus on ikävä. Mulla on ollut kerran ihan kunnollinen, johon oli pakko ottaa lääkekuuri ja nyt tän kuopusvauvan kanssa kerran keväällä lievänä, josta selvisin pumppaamisella, kaalinlehdillä, särkylääkkeellä ja levolla.

Kyllä varmasti matkii. Meillä isot lapset välillä ihan kokeilee, saavatko vauvan oppimaan jonkun ilmeen.
Meillä muuten poika on tällä viikolla peruuttamisen lisäksi alkanut nostaa vatsallaan ollessaan keskivartalonsa koholleen. Alkaa muistuttaa ihan konttausasentoa!

Maria75 :) Metsästääkö sun mies jotain? Hirviä? Sorsia? Reissussa pitkään metsällä?:rolleyes:

Kyllä varmasti matkii. Meillä isot lapset välillä ihan kokeilee, saavatko vauvan oppimaan jonkun ilmeen.
Meillä muuten poika on tällä viikolla peruuttamisen lisäksi alkanut nostaa vatsallaan ollessaan keskivartalonsa koholleen. Alkaa muistuttaa ihan konttausasentoa!
Catlin, mahtavaa! Minkä ikäinen poitsu olikaan? :)

Kyl mä kans ajattelisin, että voi matkia, esim kielennäyttö kai on kans yks. Ja varmaan ilmeitä myös, koska kasvojahan vauva seuraa tarkasti koko ajan ja nauraa/ hymyilee aikuisen jutuille :)

Maria75 :) Metsästääkö sun mies jotain? Hirviä? Sorsia? Reissussa pitkään metsällä?:rolleyes:

Mies käy hirvi- ja lintumetsällä kotipaikkakunnallaan. Pitäisi tulla torstaina kotiin. Meillä ei ole tällä hetkellä kummallakaan voimassaolevaa passia, joten ei me voida lähteä Viroonkaan. Me voitais aloittaa ulkomaan matkailu, vaikka käymällä Tukholmassa. Me matkustetaan enimmäkseen vaan Suomessa, kun käydään tuolla Pohjois- Pohjanmaalla.

Se tulehtuneen rinnan maito ei kai maistu kovin hyvälle? Niin mulle ainakin sanottiin kun sain tyttären kanssa rintatulehduksen. Eikä tyttö edes huolinut sitä rintaa. Sylki vaan maitoa ulos. Joten pumppaus ehkä paras apu?

Takaisin