Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tähtipölyä :) Palaan tähän, olisi tosiaan kiva tavata joku samanhenkinen äiti.. :)

Vauvaryhmässä kaikki oli mua 20vuotta nuorempia, ( vaikka ei iällä merkitystä), ja eri elämäntilanteissa, joten ei syntynyt enempää keskustelua...Oli siellä yksi 40v. ikäinenkin, mutta oltiin tyystin eri aaltopituudella, hän oli vähän sellainen "hevari" tyylinen ja kova puhuun omista asioista. Ihan siinä juteltiin, mutta ajatukset ei vaan kaikkien ihmisten kanssa kohtaa..

Mä oon vähän liiankin sellainen, etten kerro ventovieraille mitään omia asioita, en tännekään palstalle:wink Ystävät on mulla pitkäaikaisia ja aika tarkkaa valittu. En oo myöskään mikään supersosiaalinen, vaan pidän omasta rauhasta jne...

Toki ihmisiin tutustuminen on näin aikuisiällä haasteellisempaa ja tietty pidättyvyys sekä uusien ihmisten,että varsinkin foorumi kirjoitusten suhteen lienee vain viisasta.:)
Joskus voi kuitenkin miettiä,jos uskaltaa ottaa 'riskin' ja tutustuu itselleen epätyypillisiin luonteisiin,joilla kuitenkin on yhdistävänä tekijänä just esim.vauva,näistä tuttavuuksista voi syntyä syvempiä kunhan ensin katsoo pintaa syvemmälle.
Mä olen itse ystävystynyt äidin kanssa joka on luonteeltaan täysin mun vastakohta,ei omaa ollenkaan samoja kiinnostuksen kohteita kuin minä mutta meidän lapset tykkää toistaan ja siitä se meidän ystävyys vaan lähti,ensin juteltiin lapsista ja säästä,nykyisin jo kaikesta.

Me kans aika harvoin käydään valmiilla pakettimatkoilla. Mieluummin suunnitellaan koko reissu ite; varataan reittilennot, valitaan hotellit, mahdollisesti vuokrataan auto jne. Tykätään reissata monipuolisesti, välillä lämpöä ja tropiikkia, välillä taas kaupunkilomia ja esim. roadtrippeja.

Titti :) Me taas käydään pakettimatkoilla ihan turvallisuussyistä... sitten paikan päällä, jos on innostusta, niin varataan lennot tai laivareissu jonnekin... tai muita pienempiä retkiä :)

Toki ihmisiin tutustuminen on näin aikuisiällä haasteellisempaa ja tietty pidättyvyys sekä uusien ihmisten,että varsinkin foorumi kirjoitusten suhteen lienee vain viisasta.:)
Joskus voi kuitenkin miettiä,jos uskaltaa ottaa 'riskin' ja tutustuu itselleen epätyypillisiin luonteisiin,joilla kuitenkin on yhdistävänä tekijänä just esim.vauva,näistä tuttavuuksista voi syntyä syvempiä kunhan ensin katsoo pintaa syvemmälle.
Mä olen itse ystävystynyt äidin kanssa joka on luonteeltaan täysin mun vastakohta,ei omaa ollenkaan samoja kiinnostuksen kohteita kuin minä mutta meidän lapset tykkää toistaan ja siitä se meidän ystävyys vaan lähti,ensin juteltiin lapsista ja säästä,nykyisin jo kaikesta.

Tämä on totta :) Se on vaan jännä, että kun tapaa ihmisiä, niin jonkun kanssa heti kemiat toimii:grin Sitä ei tarvise tuumata toimiiko vai ei, vaan sen tietää "ensi hetkestä"... Ajatusvirta ei vaadi "vääntöä"..:dead:

Niin hullua, kuin onkin, niin näin tapasin mieheni....silloin lähes 30vuotta sitten!! Se oli kerrasta PAM!!:woot::wideyed: Silloin tiesin heti, että elämä oli muuttunut täysin, yhden nopean ( 5min) tapaamisen jälkeen...:joyful:

Samoin on käynyt joidenkin hyvien ystävien kanssa:grin Joko suhteet toimii tai ei...ja etenkin parisuhteessa oltava riitävä kipinä, haaste ja kommunikaatio, jotta se voi toimia. No, tulipas taas paljon tekstiä..:happy:

Mää oon kans! Ja mies. Muksulla varmaan jo 12 pipoa! Vähän liiottelua ehkä, etten sanois...
Mutta yhtäkkiä 12 ei ole paljoa, jos saa muutaman, löytää itse muutaman ihanan jne :grin Mä kävin esikoisen vauvapipoja läpi ja knnpääsun toiselle kymmenelle, mietin että pitäisikö vähän rajoittaa tämän toisen kohdalla... Mut sit taas toisaalta, eka oli poika ja toinen tyttö... :wink:laughing002

Mää oon kans! Ja mies. Muksulla varmaan jo 12 pipoa! Vähän liiottelua ehkä, etten sanois...
Mutta yhtäkkiä 12 ei ole paljoa, jos saa muutaman, löytää itse muutaman ihanan jne :grin Mä kävin esikoisen vauvapipoja läpi ja knnpääsun toiselle kymmenelle, mietin että pitäisikö vähän rajoittaa tämän toisen kohdalla... Mut sit taas toisaalta, eka oli poika ja toinen tyttö... :wink:laughing002

Mutta yhtäkkiä 12 ei ole paljoa, jos saa muutaman, löytää itse muutaman ihanan jne :grin Mä kävin esikoisen vauvapipoja läpi ja kun pääsin toiselle kymmenelle, mietin että pitäisikö vähän rajoittaa tämän toisen kohdalla... Mut sit taas toisaalta, eka oli poika ja toinen tyttö... :wink:laughing002

Siis täh?!?! Mun viesti tuli kolme kertaa... Sorry... Kuulkaa, saako omia viestejä kokonaan poistettua? En ole ainakaan hoksannut, miten. Ainakaan puhelimella.

Meillä taas jää nyt lapsen tulon takia kaikki matkustelu pois. Tykätään miehen kanssa kaupunkilomista ja ne ei sovi pienille lapsille. Meistä kumpikin inhoaa kuumaa ja turhan päiväistä auringossa makaamista. Kaupunkilomilla ollaan aina tiiviiseen tahtiin koluttu kaupungit ja niiden nähtävyydet läpi. Esim New Yorkin reissulla käveltiin noin 10km päivässä Manhattania kaupunginosa kerrallaan läpi. Arkkitehtuuri kiinnostaa joten edelleenkin vituttaa pilalle menny Barcelonan reissu. Jäi sitten sekin kaikki näkemättä + elinikänen haave päästä forumulakisoihin. Loppuelämä menee nyt sitten kotona tai töissä lasta hoitaen.
Peruuntunut reissu on kurja juttu, ymmärrän. Ja formulat ois tietty jotain ihan ainutlaatuista paikan päällä. Mutta älä unohda Barcaa kokonaan. Oon itse käynyt monta kertaa ja niillä kerroilla asunut siellä aika ytimessä - ihana paikka, yksi suosikeista! Siksi oonkin miettinyt, että jossain vaiheessa tekisimme sellaisen reissun, että ottaisimme hotellin esim läheisestä Sitgesin kaupungista/ lomakohteesta ja sieltä tekisimme pistoja mm Itse Barcelonaan :)

Noniin siskot! Luette juurikin supernannyn kirjoitusta :grin! Nukutustyö tuottaa. Tänään silittelin päätä 10min ja kopsista...jätkä nukahti sänkyynsä. Eilen tais mennä viel 45min, viime yönä jopa yli tunnin. Voihan se tietty olla tsägää nyt. Mietin kympiltä et silittelen viddu vaikka tunnin, mut syliin en enää ota hyssyttelyyn. Se sylittely nimenomaan pidentää ton nukutusajan.

Yöllä olin kahden vaiheilla, et annanko nukahtaa syliin, mut se meni taas sellaiseksi, et heräs ku siirsin sänkyyn. Ei auttanu ku nukuttaa sänkyyn, siinä meni mun parhaat unet, ku en saanu senkään jälkeen pariin tuntiin unta. Äijä yski niin helvetisti, se on kipeenä. Sen verran pitää sen hyväks sanoo, et sillä ei oo sitä miesflunssaa, josta on luettu täälläkin. Ei oo valittanu yhtään ja hoitais vauvaa ihan samalla tavoin ku terveenä. Mä oon antanu sen kuitenki levätä. Ite ainakin haluisin levätä, jos oisin samassa kunnossa.

Joo, mut on se jännä toi vauva. Kauhee kätinä sängyssä ja sit se katkee ihan seinään ku se nukahtaa aivan yllättäen. Hassu jätkä:cat:.

Jekovitaa meni tänää 3tippaa ja oli kyl helvetin levoton ilta. Itkua ja hammasten kiristystä. Koitan viel huomen ne 3tippaa ja jos sama meno, ni tipat menee vaihtoon...:mad:

Erilaisuus on vaan plussaa!:flower
Just be Different!:grin
And make difference..

Mä oon vauvaryhmässä tutustunut ihaniin itseäni 20v nuorempiin äiteihin. Ollaan käyty vauvakinossa ja piknikille lähdössä ja vaihdellaan vinkkejä whats upissa. Ite en koe että oltais eri ikäisiä kun ensimmäinen vauva ja äitiys yhdistää kaikkia.

Toi täysin erilaiseen tutustuminen on myös mieletön rikkaus. Siinä voi oppia vaikka mitä ja joutuu kyseenalaistaa ja pohtii uudestaan omiakin juttujaan.

Mä oon vauvaryhmässä tutustunut ihaniin itseäni 20v nuorempiin äiteihin. Ollaan käyty vauvakinossa ja piknikille lähdössä ja vaihdellaan vinkkejä whats upissa. Ite en koe että oltais eri ikäisiä kun ensimmäinen vauva ja äitiys yhdistää kaikkia.

Toi täysin erilaiseen tutustuminen on myös mieletön rikkaus. Siinä voi oppia vaikka mitä ja joutuu kyseenalaistaa ja pohtii uudestaan omiakin juttujaan.

MS74 :) Samaa mieltä, iällä ei merkitystä :)

Hei tuli mieleen, kun itse tulee aina googlailtua, niin sairasteluhommissa oon aika usein törmännyt tähän sivustoon: http://www.sairaslapsi.com/sairaudet/silmatulehdus
Mun mielestä tää sivusto on tämmönen hyvä ensiapu/ alkuohje ja aika selkeä ja sit siinä on myös nuo määritelmät, että "koska lääkäriin?". Jos jollekin siis olis tästä sivustosta apua. Tätä silmätulehdusta esim tuli itse googlailtua viikonloppuna...

Noniin siskot! Luette juurikin supernannyn kirjoitusta :grin! Nukutustyö tuottaa. Tänään silittelin päätä 10min ja kopsista...jätkä nukahti sänkyynsä. Eilen tais mennä viel 45min, viime yönä jopa yli tunnin. Voihan se tietty olla tsägää nyt. Mietin kympiltä et silittelen viddu vaikka tunnin, mut syliin en enää ota hyssyttelyyn. Se sylittely nimenomaan pidentää ton nukutusajan.

Sirpa, oletko kokeillut musiikkia?

Meillä toimii lähes mikä vaan, poika nukahtaa vartissa...yleensä laitan youtubesta lastenlauluja...toimii!:wink

Youtubesta löytyy nukutusmusaa vauvalle oliko nimellä/ hakusanoilla making baby to sleep....Suosittelen:joyful:

Peruuntunut reissu on kurja juttu, ymmärrän. Ja formulat ois tietty jotain ihan ainutlaatuista paikan päällä. Mutta älä unohda Barcaa kokonaan. Oon itse käynyt monta kertaa ja niillä kerroilla asunut siellä aika ytimessä - ihana paikka, yksi suosikeista! Siksi oonkin miettinyt, että jossain vaiheessa tekisimme sellaisen reissun, että ottaisimme hotellin esim läheisestä Sitgesin kaupungista/ lomakohteesta ja sieltä tekisimme pistoja mm Itse Barcelonaan :)

Myy75 :) Siteeraan sua, mutta kysyn eri asiaa... Oliko sulla kokemusta Karibian risteilystä?:rolleyes:

Jostain on jäänyt käsitys, että kävit sellaisella, ( aika alkuraskaudessa mahdollisesti), vai oliko se joku muu täällä?:rolleyes:
:anyone

Meillä poika on jännä, kun päivällä jokeltaa tosi paljon ja yöksi rauhottuu nukkumaan... :) Mutta viime yönäkin isä sanoi pojalle, että hyvää yötä....Niin kuulin pojan sanovan takasin ( kaksi kertaa perätysten): huvaa yotää...:eek::grin:eek::eek:

Huhh, mä sanoin miehelle, että apua, täällä kummittelee... Mies sanoi unen pöpperössä, että pojan kanssa vaan toivotettiin toisillensa hyvää yötä :wideyed:

Siis mun 4kk ikäinen poika toivottaa jo hyvää yötä:eek::grin:eek:

Myy75 :) Siteeraan sua, mutta kysyn eri asiaa... Oliko sulla kokemusta Karibian risteilystä?:rolleyes:

Jostain on jäänyt käsitys, että kävit sellaisella, ( aika alkuraskaudessa mahdollisesti), vai oliko se joku muu täällä?:rolleyes:
:anyone
Se oli kyllä joku muu... Minä vain tässä vaiheessa haaveilen :grin:p

Takaisin