Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kakkajuttuihin...montaks kakkavaippaa teillä tulee päiväs? Koska pitäs kiinteytyy?
Meillä tulee tyypillisesti 1-2 päivässä nyt, kun vajaa 4 kk ikää. Alussa tuntu et tuli välillä joka vaippaan. Ei kai se oikein lähe kiinteytyyn ennenku ravinnossakin alkaa olla kiinteitä.

Kakkajuttuihin...montaks kakkavaippaa teillä tulee päiväs? Koska pitäs kiinteytyy?

Meillä tyttö teki 3-4 päivässä ekat 8 viikkoa. Sen jälkeen alko jostain syystä panttaa ja nyt kakkaa 2-4 päivän välein. Jos on kakkaamatta kolmatta päivää, niin annan levolacia 2,5 ml. Joskus toimii samana päivänä, joskus seuraavana. Mikähän muutos tuossa tapahtui? En ite ymmärrä.

4360bae85745daff7f3cc6e2370d773e

Ostin kirpparilta prinsessaponin ni on sitte millä maailmaa vallottaa. Olis ollu myös prinsessamönkijä, tarvii pyytää lahjaks sellanen sitten joskus jos heppa hyytyy....
Toi oli kyllä niin ihana!

Meillä kakkaa on taas joka vaipassa vähintään pierun verran mutta tossa 2-3 kk iässä oli kuukauden jakso kun oli "ummessa" ja kakka tuli, hyvä jos viikon välein. Hain jo mallasuutettakin auttamaan mutta sitten alkoi taas toimia:)

Meillä tyttö teki 3-4 päivässä ekat 8 viikkoa. Sen jälkeen alko jostain syystä panttaa ja nyt kakkaa 2-4 päivän välein. Jos on kakkaamatta kolmatta päivää, niin annan levolacia 2,5 ml. Joskus toimii samana päivänä, joskus seuraavana. Mikähän muutos tuossa tapahtui? En ite ymmärrä.
Meillä ihan sama juttu. On ihan normaalia, Mä en anna mitään lisäbuustereita kakan tuloon. Aikas tasasesti 4 päivän välein tuli. Nyt kakkos rota rokotteen jälkeen on kakannu joka päivä kerran. Aika näyttää jääkö pysyväksi vai palataanko vanhaan kaavaan.

Meillä poitsu kakkaa 2-3 krt päivässä. Yöllä ei kakkaa. Ja huomenna tasan 4kk.

Catlin :) Meillä täyttää ihan muutaman päivän kuluttua 4kk, poika ei kakkaa joka päivä, vaan joka toinen päivä yhden ison kakan ja yleensä päivällä, kuten teilläkin

Vauvan sukista, meillä ne ei pysy jalassa, siis pienimmätkään, vaikka pojalla on isot jalat!:woot:

Hän on niin tehokas potkimaan, että ne aina vaan tippuu:p:dead:

Sen takia suosin kokopukua:bs

Olisi useampikin kiva housut - paita asu, mutta sukkien vuoksi harvoin tulee käytettyä:help

Vauvan sukista, meillä ne ei pysy jalassa, siis pienimmätkään, vaikka pojalla on isot jalat!:woot:

Hän on niin tehokas potkimaan, että ne aina vaan tippuu:p:dead:

Sen takia suosin kokopukua:bs

Olisi useampikin kiva housut - paita asu, mutta sukkien vuoksi harvoin tulee käytettyä:help
Meillä sama homma! Poika on tosi rimppakinttu ja hoikkanen, joten kaikki minisukatkin lentää jalasta heti, kun potkii ja viuhtoo niin kovasti. Lisäksi hänellä on aina vähän kylmät jalkaterät, joten sukat olis saatava pysyy jaloissa ja pidetään myös villasukkia:)! :)

Meillä sama homma! Poika on tosi rimppakinttu ja hoikkanen, joten kaikki minisukatkin lentää jalasta heti, kun potkii ja viuhtoo niin kovasti. Lisäksi hänellä on aina vähän kylmät jalkaterät, joten sukat olis saatava pysyy jaloissa ja pidetään myös villasukkia:)! :)

Samaa ajattelen, jalat kylmät ilman sukkia ja usein koko ihmisen on kylmä olla, jollei ole sukkia jalassa ( itse nukun villasukat jalassa kesälläkin).

Tuon on haastava juttu, miten saada pienet sukat pysyyn jalassa:rolleyes:

Viileemmät ilmat on tulossa niin laittakaa ohuet sukkikset alle. Niitten päällä pysyy sitten ne tavalliset sukat jalassa ja voi käyttää niitä kaikkia kivoja housuja. :wink Meillä käytetään yleensä body + terälliset housut yhdistelmää kotioloissa. Muuten sitten mekot ym käytössä.

Hitsi mua naurattaa tuo meidän tirppa, sillä se on alkanut pitää tissille melkoista rämennystä aina siinä vaiheessa, kun on syönyt sen tyhjäksi;)! Tissi muuttuu pehmeäksi ja poitsulla ei pysy ote siitä, niin sehän ottaa pattiin ja äiti joutuu pitämään tissistä kiinni, että se pysyis suussa. :) Alkaa kauhee ähinä, tohina, murina ja viuhtominen, joka päätyy tuskastuneeseen parkuun, joten sitten kiireesti vaihdetaan tissiä. Välillä tirppa syö niin tiheeseen, ettei tissit ehdi täyttyä. Lisäksi hänellä on ihan selkeä tissille tahtomis komennus: eue-eue-eue-eue ja tutti vetelee suussa vinhaa vauhtia edes takaisin, kunnes sinkoaa pois kuin "nato ohjus"..;)! :)

Sirpa! Googlaa bifibaby. Sitä kehuttu. En oo vielä testannu. Käyn tänää pimun kans allergialääkärillä ku en enää tiä mitä ite söisin ja rajaisin. Kysyn tosta samalla. Kerron sulle sit. Kysyn myös rotasta koska meil ois se huome eessä kun neuvola.

Mulla on ympärivuotiset verhot. En mä niitä vaihda kun sillon ku huvittaa eikä kauheen usein huvita.
Lääkäri totes tytön suoliston vielä niin epäkypsäksi. Maitohappobakteerista sellanen missä on lactophasillus rhamnosusta eli Gefiluksessa on ja sitä saa myös tippana. Mulla oli ostettuna kapseleita mutten alottanu vielä, meidän apteekista sano että vauvalle kans kokonainen kapseli. Rela+D:ssä ei oo tota lactophasillusta (en tiä miten kirjotetaa). Suolioireiselle meidän tytölle ei rotaa huomenna, 2-3vk eteenpäin siirto ja ei mielellää kaikkia kolmea...max 2 jos sitäkään. Hitto, en haluis sitä lainkaan!!! Mun jatkettava maidoton, munaton ja gluteenitonta. Tavallinen korvike kielletty jos mun maito ei riitä. Sit yhteys ja erikoiskorviketta.

Viileemmät ilmat on tulossa niin laittakaa ohuet sukkikset alle. Niitten päällä pysyy sitten ne tavalliset sukat jalassa ja voi käyttää niitä kaikkia kivoja housuja. :wink Meillä käytetään yleensä body + terälliset housut yhdistelmää kotioloissa. Muuten sitten mekot ym käytössä.

Sukkahousut on hyvä idea :) Niitä harvemmin tulee ajatelleeksi pojalle

Meidän perhevalmennuksessa joku isä oli alkanut teipata ne sukat kiinni maalarinteipillä. Ei kyl sovi niille jotka välittää siitä miltä lapsen vaatteet näyttää! :D

Meillä sama ongelma, että sukat ei pysy jalassa, joten Toivo käyttää yleensä sukkahousuja ja terällisiä puoli tai kokopotkareita. En ole pienten poikien kalsareita nähnyt missään kaupassa myynnissä.

Lääkäri totes tytön suoliston vielä niin epäkypsäksi. Maitohappobakteerista sellanen missä on lactophasillus rhamnosusta eli Gefiluksessa on ja sitä saa myös tippana. Mulla oli ostettuna kapseleita mutten alottanu vielä, meidän apteekista sano että vauvalle kans kokonainen kapseli. Rela+D:ssä ei oo tota lactophasillusta (en tiä miten kirjotetaa). Suolioireiselle meidän tytölle ei rotaa huomenna, 2-3vk eteenpäin siirto ja ei mielellää kaikkia kolmea...max 2 jos sitäkään. Hitto, en haluis sitä lainkaan!!! Mun jatkettava maidoton, munaton ja gluteenitonta. Tavallinen korvike kielletty jos mun maito ei riitä. Sit yhteys ja erikoiskorviketta.
Ok, kiitti infosta! Mä hommaan noita kapseleita. Tänään kyllä helvetinmoinen parku joka röyhtäytyksellä. Selvästi kivulias ja ojentelee otteään. Kun röyhtäys tulee, ni rauhoittuu.

Tsekkasin netistä refluksi-oireet taas kerran, siellä luki myös "limainen hengitys" ja sellaiseen mä just havahdun aamukuudelta. Yks oire on muuten kans yliojentaminen. Tänään sitä limaista hengitystä on ollu ruokailun yhteydessä, enkä huomaa eroa tissin ja korvikkeen välillä. Sitte ruokailun jälkeen pitää pitää pystyasennossa 20min. Mut en tajuu mistä nää oireet nyt tuli, täs ihan muutaman pvän sisällä. Mun mielestä se ojentelukin jo loppui viime vkolla. Ainoo muutos täs välillä on ollu vesiliukoisten d-tippojen aloittaminen, niitäkin annoin eka 1tippa, nyt 2tippaa, jne.

Vittu, menee hermot tähän hommaan. Korvike vaihdettu vaihteeksi nan pro-hon, ku isänsä mielestä siitä ei tullu mtn ku pari vkoo sitte anto vikan tetran. On myös kuulemma paksumpaa ku ha-versio. Vastavirtavauvalle pitäiskin olla paksumpaa, estää sen ruokatorveen nousemisen tehokkaammin. Tänään vauva on huolinu kans tosi paljon tuttia, joka sekin helpottaa vastavirtausta!

Mä jätän sen rotan ens ma kans väliin. Vittuako alan ny sitä tähän sotkee, eihän täs elämänlaatu kohene kellään, jos saatana koko ajan jotain. Päätin kans, et imetän 3kk saakka, sitte saa olla. Ellei ny sitä ennen jo mee hermot. Vastavirtavauvoille suositellaan kans kiinteiden aikaistamista.

Mä en ny jätä cuplaa enkä d-tippoja pois, koitetaan tää korvikkeen vaihto ekaks. Jos ei auta, ni d pois. Sitte cupla pois. Sitte vyöhyketerapia ja sitte lastenlääkäri. Saattaa kyl siinä vaiheessa olla vittu jo joulu...jos kaikkee pitää koittaa tyyliin 1-2 vko. Siinä välis sitte ei vaan saatana nukuta, et se siitä elämänlaadusta...

Noista korvikkeista ja niiden vertailusta löytyy tosi vähän tietoa netistä. Yks tuttu sanoi, et nan pro ja paksumpaa kuin nan ha. En löytäny tota tietoo kirjoitettuna mistään!

Sirpa! Googlaa bifibaby. Sitä kehuttu. En oo vielä testannu. Käyn tänää pimun kans allergialääkärillä ku en enää tiä mitä ite söisin ja rajaisin. Kysyn tosta samalla. Kerron sulle sit. Kysyn myös rotasta koska meil ois se huome eessä kun neuvola.

Mulla on ympärivuotiset verhot. En mä niitä vaihda kun sillon ku huvittaa eikä kauheen usein huvita.
Googlasin. Löyty samalla yks vanha ketju, jossa oli paljon vinkkejä. Mä epäilen nyt sitä d-vitamiinia, ja siellä oli monella ihan pelkkä d poisjättö auttanut. Sanoiko sun lekuri mtn siitä? Annatko d.tä? Ei se testannu maitoallergiaa, jos Viivillä on se? Jos ei, ni miksi ei testattu?

Toi bifibaby sekoitetaan öljyyn. En vielä koita sitä.

Sit joku apteekista saatava tutteli-korvike oli kehuttu. Siinä on joku proteiini pilkotumpaa ku muissa.

Onneks meillä ei tunteja huudeta, mut voi kai se sellaiseksi muuttuakin. Jätkä on kova jokeltelee ja naureskelee ku ei oo vaivoja, ni ois niin kiva nähdä sitä useemmin sillä tuulella!

Meillä kans tulee gaggaa melkeen joka pieraisulla. Välillä on keltaista, välillä on vihreitä päiviä. Välillä keltaisen seassa on limaa. Ryynimäistä on aina.

Meillä sama ongelma, että sukat ei pysy jalassa, joten Toivo käyttää yleensä sukkahousuja ja terällisiä puoli tai kokopotkareita. En ole pienten poikien kalsareita nähnyt missään kaupassa myynnissä.
Ei taida vauvoille olla kalsareita myynnissä. Esim HM vauvavaatteissa myydään poikien puolella ihan yleisesti poikien sukkiksia. Ne on ilmeisesti sinne 80-90 kokoihin asti ihan yleisesti käytössä sukupuoleen katsomatta. Täytyykin ite kävästä ko puodissa hakemassa likalle sukkiksia 62-68 koossa. Oli hyvä värivalikoima ja myös mustia. Mä meinasin niitä käyttää housujen alla ja tietty hameiden kanssa.

Takaisin