Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No enpäs oo ehtinyt tänne kommentoimaan mitään hetkeen, sillä mies lähti eilen töihin isyysloman jälkeen ja nyt tämä koko sirkus on päivisin yksin mun pyöritettävissä! :) Aika menee kuin siivillä ja tuntuu, etten mä ehdi yhtään mitään päivän aikana! Vieraitakin käy tasaseen tahtiin ja on mielenkiintoista huomata, miten pieni vauva saa semmoisetkin ihmiset tulemaan kylään, jotka ei muuten kyllä käy ikinä..;)!! :) Onneks mun äitimuori tuli taas tänään jeesailee, alotti pesee ikkunoita, joita tässä huushollissa on ihan kiitettävästi (mun inhokki hommaa!!) ja kesäverhotkin pitää vaihtaa pois! Siivoilu-urakkaakin pikkuhiljaa aloitellaan ristiäisiä silmällä pitäen, tosin itse täytyy muistaa ottaa vielä rauhallisesti, oon huomannut, että pitkään kumarassa olo aiheuttaa kipuilua tuonne alavatsan sisäpuolella oleviin sektiohaavoihin..:(!

Kesäverhot-siis niiiin respect!!
Meillä on just ja just verhot ja niitä ei kyllä vaihdella,hyvällä tsäkällä pääsevät kerran vuodessa pesulle.:p

Mullakin on kesäverhot. Ja talvi- joulu- ja kevätverhot :happy:. Nyt ku Muumimamma sanoit, ni tuli vasta mieleen et todellakintodellakin on kesäverhot vielä. Äääh! En vaihda niitä ristiäisiin mennessä. Hyvä jos jouluun mennessä tänä vuonna....

Mä en jaksais yhtään ajatella ristiäisiä. Tosin herättiin vasta.

Me on eilen ja tänään köllötelty klo 11 saakka sängyssä. Ajattelin ottaa Eclipsestä taas mallia ku tehän lojutte pitkään sängyssä aamulla? Ajattelin et vittuako nousen klo 8-9 jos en jaksa? Vauva on mun kainalossa, välillä tissillä, välillä röyhtäytän puoliunessa, mut enimmäkseen sekin nukkuu siinä, Mä nukun mun sikeimmät unijaksot aamulla ja aamuyöstä. Yöllä en pysty nukkuu ja imettää, mut aamulla oon ku halolla päähän lyöty. Ihan sama imeeks joku vai ei...

Viime yö oli tosi levoton, hirveet vattavaivat. Varmaan taas mun syömisistä ja juomisista. Oliks sienet hunosti sulavia? Nyt on piereskelly aamun. Montako tippaa annatte cuplatonia päivittäin? Mä oon antanu 4x1tippa, alussa kun tuntui et useampi tippa alkoikin kuplii. Pitäiskö lisätä annostusta, tai vaihtaa siihen toiseen? Ja, pitäis varmaan aloittaa maitoh.bakteerijauhe. Kuka antaa jauheena? Mitä jauhetta? Mitä apteekista sanottiin annostuksesta? Mä oon kahdesta kysyny, eivätkä osanneet neuvoo.

Se ei eilen syönytkään mun mielestä paljoa. Pitäiskö laske paljonko se saa korviketta päivässä, et saa tarpeeksi? Hitto, ku ei oo mtn rytmiä ei ni on vaikee suunnitella et paljonko antaa ja milloin.

Te jotka osittaisimetätte, niin annatteko saman määrän korviketta joka pvä? Ja paljonko se on? Miiuli ja oliks Myy kans täs jengissä.

Täällä myös kommee äijä, 3kk ja tuoreet mitat tältä päivältä 6940g/62cm :) ja nyt on kiukkuinen kuin pieni mehiläinen kun sai ekat rokotteet...:/
Meille tulee ekat rokotteet ens vkolla, eli 2kk nlassa. Miten teillä vasta 3kk? Vai sä et ottanu rotaa?

Millaiset huonot kokemukset? Onks kaikki muut täällä ottaneet rotarokotteet?
Me on otettu Rota-rokotteet. Ekasta tuli yks ylimääränen kakka. Toisella kertaa tuli samalla koko rokotepatteristo joten oli väsy ja kiukku pari päivää. Ei vatsanväänteitä, mutta kakka joka päivä. Tähän asti tullu kakka joka neljäs päivä. Mut kylhän sen suoliston kehityskin menee eteenpäin niin voi olla pysyväkin muutos.

Mullakin on kesäverhot. Ja talvi- joulu- ja kevätverhot :happy:. Nyt ku Muumimamma sanoit, ni tuli vasta mieleen et todellakintodellakin on kesäverhot vielä. Äääh! En vaihda niitä ristiäisiin mennessä. Hyvä jos jouluun mennessä tänä vuonna....

Me on eilen ja tänään köllötelty klo 11 saakka sängyssä. Ajattelin ottaa Eclipsestä taas mallia ku tehän lojutte pitkään sängyssä aamulla? Ajattelin et vittuako nousen klo 8-9 jos en jaksa? Vauva on mun kainalossa, välillä tissillä, välillä röyhtäytän puoliunessa, mut enimmäkseen sekin nukkuu siinä, Mä nukun mun sikeimmät unijaksot aamulla ja aamuyöstä. Yöllä en pysty nukkuu ja imettää, mut aamulla oon ku halolla päähän lyöty. Ihan sama imeeks joku vai ei...

Viime yö oli tosi levoton, hirveet vattavaivat. Varmaan taas mun syömisistä ja juomisista. Oliks sienet hunosti sulavia? Nyt on piereskelly aamun. Montako tippaa annatte cuplatonia päivittäin? Mä oon antanu 4x1tippa, alussa kun tuntui et useampi tippa alkoikin kuplii. Pitäiskö lisätä annostusta, tai vaihtaa siihen toiseen? Ja, pitäis varmaan aloittaa maitoh.bakteerijauhe. Kuka antaa jauheena? Mitä jauhetta? Mitä apteekista sanottiin annostuksesta? Mä oon kahdesta kysyny, eivätkä osanneet neuvoo.

Se ei eilen syönytkään mun mielestä paljoa. Pitäiskö laske paljonko se saa korviketta päivässä, et saa tarpeeksi? Hitto, ku ei oo mtn rytmiä ei ni on vaikee suunnitella et paljonko antaa ja milloin.

Te jotka osittaisimetätte, niin annatteko saman määrän korviketta joka pvä? Ja paljonko se on? Miiuli ja oliks Myy kans täs jengissä.

Mä en pidä mitn pväkirjaa et paljonko korviketta menee, annan ihan mutu tuntumalla eli kun huuto alkaa, pullo suuhun ja kun on se loppuu eikä huuto ala niin oletan et jätkä on syönyt tarpeeksi. Ja sit kun se on taas sen oloinen et on nälkä niin sit annetaan lisää..Mä tosiaan imetän sit jälkkäriksi et saa äidin maitoa edes jtn määriä ja päivällä tarjoan tissiä monesti ennen korviketta, imee aikansa ja sit annan loput korviketta..

Mä en myöskään ota rota-rokotusta ja ihme kyl ei aiheuttanut suurempaa spektaakkelia nlassa..Tosin me mennään yksityiselle lastenlääkärille sen nla lekurin sijaan, haluttiin et vauvan tutkii lastenlääkäri nyt ekalla kerralla ennemmin kuin tk yleislääkäri mikä se nlan lääkäri on..Samoin menen jälkitarkastukseen gynelle..Ei oo pal luottoa tohon nla lekurin..

Juu kannatan aamuköllöttelyä sängyssä. :grin Meillä sen kun unet paranee :p Tosin edelleen mennään myöhään nukkumaan. Tai siis mä en yritä nukuttaa tyttöä vaan se nukahtaa sit kun siltä tuntuu. Mutta sille on tullu aika tarkka aikataulu itekseen. Eli yöunille 23:30-00:30. Herää syömään 9:30-10:30. Nukkuu yleensä vielä 12:00-12:30 asti. Tän jälkeen nukkuu vaihtelevia päikkäreitä. Johtuu lähinnä meidän menoista ym. Yleensä ei nuku tuntia pitempään tässä välissä. Ja jos nukkuu niin sitten sekoittaa yöunia.
Tänä heräs kympiltä ja nyt klo 12 on taas tissillä. Mä ruokin elukat tän aamusyönnin jälkeen ja oon sen jälkeen makaillu sängyssä vauva kainalossa ja torkkunu itekin. Nyt kun saa syötyä ni lähetää vaihtaa päivävaatteet ja siivoomaan keittiö. Pitäs varmaan itekin muistaa syödä aamupalaa samalla :eek: Isänsä tulee aamuvuorosta kahden aikoihin ni sit voi lykätä likan sille paapottavaks. Pääsen sit tekeen kotihommia paremmin. Koira pitää taas ajaa kaljuksi ni siin on aika iso homma. Ja seuraavaks kaikki miettii miks hitossa ajan koiran kaljuksi :hilarious: siks kun sen turkista tuli huopatehdas kohdunpoiston jälkeen. Normisti pyrreillä on helppohoitoinen lammasturkki mut hormonimuutos teki tälle kepposet. Ajelen sen sitten puol vuosittain kaljuksi. :rolleyes:

Meillä ei yleensä ole vatsavaivoja mutta helposti huomaan yhteyden mun syömisten ja tytön lisääntyneen piereskelyn välillä. Tumma leipä on niistä ehkä selvin. Oon vältellyt tummaa leipää mut nyt teki mieli lihakeiton kanssa ni söin yhden glut minirevityn. Illalla likka sitten puksutteli sohvalla välillä niin että selvästi oli välillä vähän ilkeen tuntusta. Vaaleeta mössöleipää voi vetää huoletta.
Mulla on disflatylia kaapissa mahavaivoihin. Ostin sitä kun on helpompi käyttää. Kai se on ihan vauvakohtaista kumpi tuote käy paremmin.
Meillä mennään täysimetyksellä 95% mut sillon kun pitää antaa korviketta niin annan sen verran kuin alas menee. Eli sitten kun ei enää pulloa huoli niin lopetan. Määrät on aina tosi vaihtelevia ja riippuu mun mielestä kellonajastakin. Sama pätee tissittelyyn. Päivällä syö vähemmän ja illalla sekä aamulla enemmän. Tankkaa tietty pitkiä yöunia varten :happy:

No huhhuh... Neljät verhot vuodessa... :) :) huge respect!!

Me annettiin muutama vko Cuplatonia, annoin täyden kerta-annoksen, mut en ihan joka syötöllä. En tiiä, auttoiko... Välillä tuntuu, et noikin on ihan uskonasioita. Mä lopetin sen, ku alko olla harvemmin kakkaamista ja täälläkin oli puhetta, että voi ummetusta aiheuttaa, mutta mistä sitä sit hemmetti tietää, liittyykö rotaan vai ruokaan vai huonoon päivään!! o_O Äh... Ekan kanssa kokeiltiin kans Disflatylia, vaikee sanoo, oliko jompi kumpi parempi. Mut ihan hyvinhän voit koittaa sitä.

Mä itse asiassa täysimetän, ku on käyny hyvä tuuri, että maitoa tulee niin hyvin. Tosin se suihkuaminenkaan ei oo hyvä, siitäkin menee ilmaa mahaan ja maitoa väärään kurkkuun. Nyt tuntuukin, että jos 3 kk:n kohdalla oli tiheän imun kausi, niin nyt on joku erittäin tiheän imun kausi! ja ilmeisesti maitoa tulee riittävästi, kun tirppu voi huvitella syömällä samaan aikaan etusormeansa ja tissiä...

Millaiset huonot kokemukset? Onks kaikki muut täällä ottaneet rotarokotteet?
Me otettiin, mutta mietin kyllä, päädyin sitten ottamaan. Molemmilla on tehnyt lisävatsavaivoja. Toisella tuli melki ummetus, toisella ihan päinvastoin.

Sirpa! Googlaa bifibaby. Sitä kehuttu. En oo vielä testannu. Käyn tänää pimun kans allergialääkärillä ku en enää tiä mitä ite söisin ja rajaisin. Kysyn tosta samalla. Kerron sulle sit. Kysyn myös rotasta koska meil ois se huome eessä kun neuvola.

Mulla on ympärivuotiset verhot. En mä niitä vaihda kun sillon ku huvittaa eikä kauheen usein huvita.

Muokattu viimeksi:
Kesäverhot-siis niiiin respect!!
Meillä on just ja just verhot ja niitä ei kyllä vaihdella,hyvällä tsäkällä pääsevät kerran vuodessa pesulle.:p
No juu, mä oon tämmöinen hörhö;)! :) Tunnustan, että kesä- ja talviverhojen lisäks mulla on myös jouluverhot osassa huushollia;)! Unohtamatta kesä- ja talvimattoja, pöytäliinoja jne.;)! :) No hullu mikä hullu..;)!! :)

Ostin tänään kirppikseltä ison paloauton pikkupojille ja voi hyvänen aika mikä tappelu siitä onkin sitten käyty siitä lähtien.... Kaikkea pitäis ostaa monin kappalein tai oikeastaan ei :) kaipa ne oppivat kiistoistaan:)

Mä vaihdan verhoja kun innostun sisustamaan ja sitä tapahtuu aika usein:)

Viime yönä vauva söi monen monta kertaa ja oli itkuinen rokotuksista. Nyt taas jo hymyilee:)

4360bae85745daff7f3cc6e2370d773e

Ostin kirpparilta prinsessaponin ni on sitte millä maailmaa vallottaa. Olis ollu myös prinsessamönkijä, tarvii pyytää lahjaks sellanen sitten joskus jos heppa hyytyy....

Takaisin