Lääkäri totes tytön suoliston vielä niin epäkypsäksi. Maitohappobakteerista sellanen missä on lactophasillus rhamnosusta eli Gefiluksessa on ja sitä saa myös tippana. Mulla oli ostettuna kapseleita mutten alottanu vielä, meidän apteekista sano että vauvalle kans kokonainen kapseli. Rela+D:ssä ei oo tota lactophasillusta (en tiä miten kirjotetaa). Suolioireiselle meidän tytölle ei rotaa huomenna, 2-3vk eteenpäin siirto ja ei mielellää kaikkia kolmea...max 2 jos sitäkään. Hitto, en haluis sitä lainkaan!!! Mun jatkettava maidoton, munaton ja gluteenitonta. Tavallinen korvike kielletty jos mun maito ei riitä. Sit yhteys ja erikoiskorviketta.
Ok, kiitti infosta! Mä hommaan noita kapseleita. Tänään kyllä helvetinmoinen parku joka röyhtäytyksellä. Selvästi kivulias ja ojentelee otteään. Kun röyhtäys tulee, ni rauhoittuu.
Tsekkasin netistä refluksi-oireet taas kerran, siellä luki myös "limainen hengitys" ja sellaiseen mä just havahdun aamukuudelta. Yks oire on muuten kans yliojentaminen. Tänään sitä limaista hengitystä on ollu ruokailun yhteydessä, enkä huomaa eroa tissin ja korvikkeen välillä. Sitte ruokailun jälkeen pitää pitää pystyasennossa 20min. Mut en tajuu mistä nää oireet nyt tuli, täs ihan muutaman pvän sisällä. Mun mielestä se ojentelukin jo loppui viime vkolla. Ainoo muutos täs välillä on ollu vesiliukoisten d-tippojen aloittaminen, niitäkin annoin eka 1tippa, nyt 2tippaa, jne.
Vittu, menee hermot tähän hommaan. Korvike vaihdettu vaihteeksi nan pro-hon, ku isänsä mielestä siitä ei tullu mtn ku pari vkoo sitte anto vikan tetran. On myös kuulemma paksumpaa ku ha-versio. Vastavirtavauvalle pitäiskin olla paksumpaa, estää sen ruokatorveen nousemisen tehokkaammin. Tänään vauva on huolinu kans tosi paljon tuttia, joka sekin helpottaa vastavirtausta!
Mä jätän sen rotan ens ma kans väliin. Vittuako alan ny sitä tähän sotkee, eihän täs elämänlaatu kohene kellään, jos saatana koko ajan jotain. Päätin kans, et imetän 3kk saakka, sitte saa olla. Ellei ny sitä ennen jo mee hermot. Vastavirtavauvoille suositellaan kans kiinteiden aikaistamista.
Mä en ny jätä cuplaa enkä d-tippoja pois, koitetaan tää korvikkeen vaihto ekaks. Jos ei auta, ni d pois. Sitte cupla pois. Sitte vyöhyketerapia ja sitte lastenlääkäri. Saattaa kyl siinä vaiheessa olla vittu jo joulu...jos kaikkee pitää koittaa tyyliin 1-2 vko. Siinä välis sitte ei vaan saatana nukuta, et se siitä elämänlaadusta...
Noista korvikkeista ja niiden vertailusta löytyy tosi vähän tietoa netistä. Yks tuttu sanoi, et nan pro ja paksumpaa kuin nan ha. En löytäny tota tietoo kirjoitettuna mistään!