Oliko teillä sairaskuluvakuutus vauvalle? Nimittäin siinä tapauksessahan et häviä mitään, jos käytte erikoislääkärillä. Jos olet miettinyt sitä refluksiakin. Ekan kanssa käytiin ja saatiin hyviä vinkkejä, ja rauha mielelle, tosin silloin oli paljolti kyseessä "ylen"syöminen, jos nyt niin voi vauvan kohdalla puhua. Olen käsittänyt, että kaarelle vetäminen ja kipuitku voi yleisesti liittyä vatsavaivoihin alussa eli ei tarvitse olla refluksi välttämättä. Voi tietysti olla, onhan sekin hyvä ottaa huomioon, jos ei meinaa alkaa helpottaa. Yleensä myös käsittääkseni ihan maito voi aiheuttaa sellaista limaisen kuuloista rohinaa. Meillä aika auttoi eniten, niin musta tuntui eli 3-4 kk:n kohdalla alkoi helpottaa ja kiinteiden kanssa ei enää ollut mitään ongelmaa.Ok, kiitti infosta! Mä hommaan noita kapseleita. Tänään kyllä helvetinmoinen parku joka röyhtäytyksellä. Selvästi kivulias ja ojentelee otteään. Kun röyhtäys tulee, ni rauhoittuu.
Tsekkasin netistä refluksi-oireet taas kerran, siellä luki myös "limainen hengitys" ja sellaiseen mä just havahdun aamukuudelta. Yks oire on muuten kans yliojentaminen. Tänään sitä limaista hengitystä on ollu ruokailun yhteydessä, enkä huomaa eroa tissin ja korvikkeen välillä. Sitte ruokailun jälkeen pitää pitää pystyasennossa 20min. Mut en tajuu mistä nää oireet nyt tuli, täs ihan muutaman pvän sisällä. Mun mielestä se ojentelukin jo loppui viime vkolla. Ainoo muutos täs välillä on ollu vesiliukoisten d-tippojen aloittaminen, niitäkin annoin eka 1tippa, nyt 2tippaa, jne.
Vittu, menee hermot tähän hommaan. Korvike vaihdettu vaihteeksi nan pro-hon, ku isänsä mielestä siitä ei tullu mtn ku pari vkoo sitte anto vikan tetran. On myös kuulemma paksumpaa ku ha-versio. Vastavirtavauvalle pitäiskin olla paksumpaa, estää sen ruokatorveen nousemisen tehokkaammin. Tänään vauva on huolinu kans tosi paljon tuttia, joka sekin helpottaa vastavirtausta!
Mä jätän sen rotan ens ma kans väliin. Vittuako alan ny sitä tähän sotkee, eihän täs elämänlaatu kohene kellään, jos saatana koko ajan jotain. Päätin kans, et imetän 3kk saakka, sitte saa olla. Ellei ny sitä ennen jo mee hermot. Vastavirtavauvoille suositellaan kans kiinteiden aikaistamista.
Mä en ny jätä cuplaa enkä d-tippoja pois, koitetaan tää korvikkeen vaihto ekaks. Jos ei auta, ni d pois. Sitte cupla pois. Sitte vyöhyketerapia ja sitte lastenlääkäri. Saattaa kyl siinä vaiheessa olla vittu jo joulu...jos kaikkee pitää koittaa tyyliin 1-2 vko. Siinä välis sitte ei vaan saatana nukuta, et se siitä elämänlaadusta...
Noista korvikkeista ja niiden vertailusta löytyy tosi vähän tietoa netistä. Yks tuttu sanoi, et nan pro ja paksumpaa kuin nan ha. En löytäny tota tietoo kirjoitettuna mistään!
Nyt pienellä on ollut samanoloisia oireita, mutta taas aika vaikee sanoo. Ainoa, että tällä toisellakin paino on noussut melko nopeaa tahtia kuten ekalla. Noin muutoin mulla on semmonen tunne, että se alun kova kipuitku on nyt erilaista, mä oon jotenkin ajatellut, että se on sellaista enemmän "loukkaantunutta". Samoin nälkää kyllä saattaa kiljua kovaa, jos täytyy odottaa ja joskus kahden lapsen perheessä täytyy. Oonkin miettinyt, että oisko pahimmat vatsavaivat voineet alkaa helpottaa, mutta nyt itku oiskin sit seuraa, huomiota ja syliä peräänkuuluttavaa. Tiedä häntä. Kyllä paljon siis tyttö on sylissä, mutta kun kahden kanssa puuhaa, niin pakko on välillä laskea sitteriin, kun vaikka menee esikoisen mukaan potalle. Ja hän ei selvästi siitä pidä. Vauvathan ovat erilaisia ja paljon puhutaan siitä hermoston säätelykyvynkin erilaisuudesta pienillä vauvoilla. Suomeksi: jotkut kaipaa enemmän syliä, huomiota ja turvaa. Vaikeeta...voi olla niin monia eri syitä.
. Voihan olla, ettei teille tulekkaan yhtään mitään

. Meillä oli sitä muutaman viikon ikäisenä, mutta se meni aika kivasti ohi ja nimenomaan hyvä välttää ylensyömistä, ennemmin antaa pienempiä annoksia ja tiheämmin