Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on nyt annettu viikon verran gefilus maitohappotippoja. D-vitsku on neuvolasta saatu minisun. Oon antanut nyt viime päivinä ihan kostutetulla vauvojen lusikalla suoraan suuhun. Tänään pojan nenä on ollut vähän tukkoinen ja oon antanut suolaliuos tippoja nenuun.

Hemmetti täällä ollaan myrskyn takia ilman sähköjä..prkle..:(!!

No kuka siitä vesipohjasuudesta sitte puhui?

Catlin, annatko maitoh.tippoja? Ne on aina öljypohjaisia.

Joo kuulkaa, nyt ei oo punaista pepussa ollenkaan. En laittunu enää rasvaa. MS74, sinkkivoidetta käytin vrk ajan, ei mtn vaikutusta. Bebantilla lähti. Monta krt oot vaihtanu vaippamerkkiä? Kantsiiko viel koittaa jotain muuta? Ja sit mitä Susamama sanoi, et ottaa vaipat paketista veks tuulettuu. Uskon et sekin auttaa!
Siis mä oon saanut sellaisen käsityksen, että joillakin se öljy ärsyttää vatsaa. Mut sit kuitenkin noi yhdistelmätipat on kai aina öljypohjaisia? Niiden maitohappobakteerien takia kai? Ja ne taas ois kuitenkin mahalle parempia... On tää savotta - loputonta selvitystyötä ja valintoja! Mut me siis ollaan käytetty niitä yhdistelmäversioita maitohappobakteerien takia, vaikka molemmilla on jonkun verran ollut mahavaivoja.

En ole kai muistanut kuulumisia tänne päivittää? Elias on nyt paljon rauhallisempi eikä niin itkuinen ja levoton kun vaihdoin korvikkeen. Eli Nan1:n Nan ha:n. Loppui röyhtäilyt, pulauttelut, piereskelyt ja mahakivut. Kakka on taas pehmentynyt normaaliksi. Soseitakin ollaan taas uskallettu maistella uusia lajeja. Nyt aloitettiin lihat kanalla ja puurot riisijauheella. Hyvin tuntuu masu sietävän ainakin toistaiseksi.

Ns. atooppiseen ihottumaan laitoin Hydrokortisonia viikon ajan aamuin ja illoin ja se parantui melkein kokonaan. Vielä siinä on havaittavissa vaaleita läiskiä mutta ne ei ole pahoja. Nyt on pidettävä viikon tauko rasvauksessa. Katsotaan tarvitseeko aloittaa viikon päästä uudelleen. Sitä ennen meillä on neuvola niin voin kysyä neuvoa sieltä. Vähän jännittää että millainen on uusi neuvola ja th siellä..

En ole kai muistanut kuulumisia tänne päivittää? Elias on nyt paljon rauhallisempi eikä niin itkuinen ja levoton kun vaihdoin korvikkeen. Eli Nan1:n Nan ha:n. Loppui röyhtäilyt, pulauttelut, piereskelyt ja mahakivut. Kakka on taas pehmentynyt normaaliksi. Soseitakin ollaan taas uskallettu maistella uusia lajeja. Nyt aloitettiin lihat kanalla ja puurot riisijauheella. Hyvin tuntuu masu sietävän ainakin toistaiseksi.

Ns. atooppiseen ihottumaan laitoin Hydrokortisonia viikon ajan aamuin ja illoin ja se parantui melkein kokonaan. Vielä siinä on havaittavissa vaaleita läiskiä mutta ne ei ole pahoja. Nyt on pidettävä viikon tauko rasvauksessa. Katsotaan tarvitseeko aloittaa viikon päästä uudelleen. Sitä ennen meillä on neuvola niin voin kysyä neuvoa sieltä. Vähän jännittää että millainen on uusi neuvola ja th siellä..
Tosi hienoa Marituuli! Kyllä helpottaa elämää, kun vauva voi hyvin!

Meillä ähistely jatkuu. Mun mielestä on itkuisempi nyt ku on annettu muutama pvä tuutia. Yks tetra on vielä, annetaan se vielä sitte luulen et siirrytään takaisin nan ha:han. Sitte vaihdan rela dropsit vesiliukoiseen d-vitamiiniin. Jätän maitohapot hetkeksi veke.

Marituuli, mitä d-tippoja annat? Entä annatko maitohappoja?

Meillä ähistely jatkuu. Mun mielestä on itkuisempi nyt ku on annettu muutama pvä tuutia. Yks tetra on vielä, annetaan se vielä sitte luulen et siirrytään takaisin nan ha:han. Sitte vaihdan rela dropsit vesiliukoiseen d-vitamiiniin. Jätän maitohapot hetkeksi veke.

Ja mitä ne vesiliukoiset D:t nyt siis olikaan nimeltään? Pitäisköhän munkin kokeilla niitä ja jättää maitohappobakteeri vähäks aikaa pois...

Reladrops aiheuttaa todennäköisesti meilläkin noita vatsavaivoja..oon antanut vähän epäsäännöllisen säännöllisesti ja nyt huomasin et kun eilen annoin niin jumalauta mikä ähinä ja puhina kuuluu jäbän punkasta..

Meillä on Multivitan d-vitamiini joka alotettiin nyt torstaina ja on eilen saanu 3 tippaa ja tänään sit nostetaan taas yhellä tipalla..vois olla myös se mikä ärsyttää vatsaa, skakkendaalia tulee ainakin ihan normisti...

On nää niin mystisiä juttuja et vapaamuurareiden jubinat on ihan piis of kake näihin verrattuna..

Päädyitkö koskaan tekemään sitä potilasvahinkoilmoitusta siitä sun sektiossa käyneestä lapsuksesta?

Mä ostin semmosen vauvanpesänkin ja onhan se melko kätevä tuolla sängyssä, tykkään ottaa vauvan aamuyöstä sänkyyn ja silloin imetän..Mies on niin levoton nukkuja et aina saa nukkua toinen silmä auki et koska se jyrää mut ja vauvan..Raskaana ollessa se potkas kerran mua unissaan mahaan polvellaan, et se ei yhtään osaa alitajuisesti varoa..

Mun sektiohaava on alkanu vittuileen, oikealla puolella on kipeä kohta ja kun käännän kylkeä niin kirvelee siellä haavan alla ikäänkuin, saatanan arpikudos varmaan siellä kiukuttelee tai sitten se on se kirurgin rikki mennyt hanska :D

Meille suositeltiin neuvolasta tota Nan Ha korviketta, perustelivat sen olevan lähinnä äidinmaitoa ja vatsaystävällisin, tiedä sitten..:)?! Meillä on nyt sitä annettu ne lisämaidot, mitä on tarvinnut 1-2 kertaa pvssä:). Mä en meinaa ehtiä lypsämään, kun poitsu on edelleen usein tissillä ja sit kun on jossain kohtaa väli, että vois lypsyä kokeilla, niin ei heru kunnolla mitään, plääh...

Me ollaan käytetty Multitabsin d-tippoja ja kerran oli Minisunin oliiviöljypohjaiset tipat. Tykkään noista, kun niissä on pipetti annosteluun. Viimeksi katoin apteekissa jotain Super d-tippoja, joita riittää vain 1 tippa. Vois olla hyviä sellasille, joille tulee mahavaivoja tms. Hinta oli meidän apteekissa 9,90 ja pakkauskoko 8 ml (purkissa luki että siitä tulee noin 280 tippaa). Taitaa siis tulla jopa halvemmaksikin kun nuo muut tipat, kun on riittoisampi. Meillä toi Multitabsin pullo kestää noin 2 kk 5 tipan annostelulla.

Reladrops aiheuttaa todennäköisesti meilläkin noita vatsavaivoja..oon antanut vähän epäsäännöllisen säännöllisesti ja nyt huomasin et kun eilen annoin niin jumalauta mikä ähinä ja puhina kuuluu jäbän punkasta..

Meillä on Multivitan d-vitamiini joka alotettiin nyt torstaina ja on eilen saanu 3 tippaa ja tänään sit nostetaan taas yhellä tipalla..vois olla myös se mikä ärsyttää vatsaa, skakkendaalia tulee ainakin ihan normisti...

On nää niin mystisiä juttuja et vapaamuurareiden jubinat on ihan piis of kake näihin verrattuna..

Päädyitkö koskaan tekemään sitä potilasvahinkoilmoitusta siitä sun sektiossa käyneestä lapsuksesta?

Mä ostin semmosen vauvanpesänkin ja onhan se melko kätevä tuolla sängyssä, tykkään ottaa vauvan aamuyöstä sänkyyn ja silloin imetän..Mies on niin levoton nukkuja et aina saa nukkua toinen silmä auki et koska se jyrää mut ja vauvan..Raskaana ollessa se potkas kerran mua unissaan mahaan polvellaan, et se ei yhtään osaa alitajuisesti varoa..

Mun sektiohaava on alkanu vittuileen, oikealla puolella on kipeä kohta ja kun käännän kylkeä niin kirvelee siellä haavan alla ikäänkuin, saatanan arpikudos varmaan siellä kiukuttelee tai sitten se on se kirurgin rikki mennyt hanska :D
Mulla oli myös muistaakseni 2-3 viikkoa leikkurista haavan vasen laita samalla tavalla kipeä. Kesti noin viikon ja meni ohi. Luultavasti johtui vaan siitä että tein vähän liikaa raskaita juttuja. Eli veikkaan arpikudosta joka vittuilee.

Mulla oli myös muistaakseni 2-3 viikkoa leikkurista haavan vasen laita samalla tavalla kipeä. Kesti noin viikon ja meni ohi. Luultavasti johtui vaan siitä että tein vähän liikaa raskaita juttuja. Eli veikkaan arpikudosta joka vittuilee.

Mä luulen kans et oon ehkä rehkiny vaikken oo edes siivoillu..Ehkä oon liian ripeesti menny ulkoillessa ja sit oon kanniskellu vauvaa ja sitteriä ja kantokoppaa..täytyy vähän rauhoittua:oops:

Sama juttu! Mulla on nyt välillä kirvellyt ja kipotellut oikealla puolella tuolla mahan sisällä olevassa poikkihaavassa. Pinnalla oleva pystyhaava on suht ok! Luulen myös, että on tullut hössötettyä vähän liikaa, sitä kun tuppaa unohtamaan, jos ei heti tunnu missään. Muakin kuitenkin käskettiin ottaa 3kk rauhallisesti, ei sais vauvaa painavampaa kantaa, ei ees kaukalon kanssa. Pakko tässä on viikon päästä alkaa tekeen juttuja ja kantaa myös kaukaloa, kun miehen isyysloma loppuu!

c43529827fb39531be976fd48c7e3abc
tää on meillä toiminu

Tän runoilin aamupvällä, mullon taas jääny lähettämättä viesti:

Maidontuottajien keskusliiton kunniajäsen on täällä taas! Istuttiin eilen illalla äijän kanssa terdellä, vietettiin huvilakauden päättäjäisiä ja tuhottiin yks tsamppanja-plo. Tissit oli imemättä 14h, kun sain nukkuu kymppiin. Vauva imas ittensä aamupväunille ja pumppasin sen jälkeen 220ml! Herranjestas ku oli tissit turvoksissa! NIIHIN tulee kohta raskausarpia. Tissit valuu vieläkin.

Mut sitä se tän vkon hikoilu varmaan oli, maito nousi kunnolla uudelleen kun vauva oli tiheesti tissillä.

Vituttaa toi pumppu, meni melkeen 40min ton määrän pumppaamiseen. Ja tarvii kaks kättä koko ajan.

Mä luulen kans et oon ehkä rehkiny vaikken oo edes siivoillu..Ehkä oon liian ripeesti menny ulkoillessa ja sit oon kanniskellu vauvaa ja sitteriä ja kantokoppaa..täytyy vähän rauhoittua:oops:
Joo, mä en ekaan kolmee vkoon kannellu kantokoppaa, enkä mitään. Olin tosi varovainen. Rauhoitu vaan, ni ei tuu mtn takapakkia.

Maidontuottajien keskusliiton kunniajäsen on täällä taas! Istuttiin eilen illalla äijän kanssa terdellä, vietettiin huvilakauden päättäjäisiä ja tuhottiin yks tsamppanja-plo. Tissit oli imemättä 14h, kun sain nukkuu kymppiin. Vauva imas ittensä aamupväunille ja pumppasin sen jälkeen 220ml! Herranjestas ku oli tissit turvoksissa! NIIHIN tulee kohta raskausarpia. Tissit valuu vieläkin.

Mut sitä se tän vkon hikoilu varmaan oli, maito nousi kunnolla uudelleen kun vauva oli tiheesti tissillä.

Vituttaa toi pumppu, meni melkeen 40min ton määrän pumppaamiseen. Ja tarvii kaks kättä koko ajan.

Hienoa et maitoa tulee!
Sähkökäyttösellä kävis nopsaan. Mul meni ihan muutama minuutti 100ml:n pumppaamiseen. Ostin tori.fi:stä, oisko ollu 30e. Meddela merkkinen.

Ja mitä ne vesiliukoiset D:t nyt siis olikaan nimeltään? Pitäisköhän munkin kokeilla niitä ja jättää maitohappobakteeri vähäks aikaa pois...
Jutten yhden tutun kanssa tänään tosta vauvan ähinästä. Se oli vaihtanu vesiliukoisiin d-tippoihin, ovat jekovit nimeltään. Ainoat vesiliukoiset meidän apteekissa. Sitte se oli vaihtanu luomukorvikkeeseen. Arlalla on, löytyy ihan tetroissa, ei tarvi sekoitella. Sen vauva ei enää ähise. Sanoi, että nan pro on sen verran paksumpaa että vastasyntyneelle voi tulla vaivoja. nan ha on juoksevampaa.

Sitte toinen vinkki naapurin tuoreelta äidiltä: maitohapot antaa jauheena, sekoitettuna maitoon. Käyttää pillereitä, joissa on jauhetta sisällä (käyvät myös siis aikuisille), rikkoo pillerin ja käyttää jauheen! Ei tarvi öljyä! En nimittäin löytäny apteekista maitoh.tippoja, joissa ei olis öljyä. Täytyypä tutkia asia ku käy taas apteekissa!

Jaja, tänään iltapvällä iskä antoi vauvalle tuutia, ni alko saatana sellainen itku, kitinä, ja ähistys, et nyt se itekin huomas eron. Se litku ei mee alas millään. Toi viimenen purkki heitetäänki jo helvettiin. Tai, voihan sitä koittaa isompana uudestaan. Mietin sitä korvikkeet paksuutta, et siinä on varmaan vinha perä. Meidän vauva oli aika pieni syntyessään, ja sit ku hengityksen kanssa muutenkin ollu ongelmia, ni litkun pitää olla ohutta.

Hei muuten, maidontuotannosta. Tiesittekö et oluenjuonti lisää maidontuotantoa? Meidän mutsia on käsketty juomaan olutta 70-luvulla. Mähän oon tällä vkolla naukkaillu aina ku silmä on välttäny :hilarious:...tsihhih...:p

Osta vaan se sähkökäyttönen pumppu. Sillä on nyt vähemmän käyttöä mut mä esim mietin jo näin tytön 3 kk päivänä et jos tää saa aikasin hampaita niin alan pumppaamaan maidon. Likka puree nytkin välillä ikenillä enkä tosiaankaan aio imettää jos on naskalit mukana samaa harrastaessa :woot:

Takaisin