Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko noi maitohapot kaikilla käytössä vai liittyykö korvikkeeen antamiseen? Mä en ole antanut maitohappoja. Mikä niitten idea on? Joskus oisin kuullu, et vähentäis korvatulehduksia myöhemmin, jos on antanut. Valistakaa mua.
Mä olen vaan antanut kaikille kolmelle jekovit -tippoja.

Ja mitä ne vesiliukoiset D:t nyt siis olikaan nimeltään? Pitäisköhän munkin kokeilla niitä ja jättää maitohappobakteeri vähäks aikaa pois...
Jutten yhden tutun kanssa tänään tosta vauvan ähinästä. Se oli vaihtanu vesiliukoisiin d-tippoihin, ovat jekovit nimeltään. Ainoat vesiliukoiset meidän apteekissa. Sitte se oli vaihtanu luomukorvikkeeseen. Arlalla on, löytyy ihan tetroissa, ei tarvi sekoitella. Sen vauva ei enää ähise. Sanoi, että nan pro on sen verran paksumpaa että vastasyntyneelle voi tulla vaivoja. nan ha on juoksevampaa.

Sitte toinen vinkki naapurin tuoreelta äidiltä: maitohapot antaa jauheena, sekoitettuna maitoon. Käyttää pillereitä, joissa on jauhetta sisällä (käyvät myös siis aikuisille), rikkoo pillerin ja käyttää jauheen! Ei tarvi öljyä! En nimittäin löytäny apteekista maitoh.tippoja, joissa ei olis öljyä. Täytyypä tutkia asia ku käy taas apteekissa!

Tän runoilin aamupvällä, mullon taas jääny lähettämättä viesti:

Maidontuottajien keskusliiton kunniajäsen on täällä taas! Istuttiin eilen illalla äijän kanssa terdellä, vietettiin huvilakauden päättäjäisiä ja tuhottiin yks tsamppanja-plo. Tissit oli imemättä 14h, kun sain nukkuu kymppiin. Vauva imas ittensä aamupväunille ja pumppasin sen jälkeen 220ml! Herranjestas ku oli tissit turvoksissa! NIIHIN tulee kohta raskausarpia. Tissit valuu vieläkin.

Mut sitä se tän vkon hikoilu varmaan oli, maito nousi kunnolla uudelleen kun vauva oli tiheesti tissillä.

Vituttaa toi pumppu, meni melkeen 40min ton määrän pumppaamiseen. Ja tarvii kaks kättä koko ajan.

Kannattaisi Sirpa ostaa varmaan sähköpumppu.

Tän runoilin aamupvällä, mullon taas jääny lähettämättä viesti:

Maidontuottajien keskusliiton kunniajäsen on täällä taas! Istuttiin eilen illalla äijän kanssa terdellä, vietettiin huvilakauden päättäjäisiä ja tuhottiin yks tsamppanja-plo. Tissit oli imemättä 14h, kun sain nukkuu kymppiin. Vauva imas ittensä aamupväunille ja pumppasin sen jälkeen 220ml! Herranjestas ku oli tissit turvoksissa! NIIHIN tulee kohta raskausarpia. Tissit valuu vieläkin.

Mut sitä se tän vkon hikoilu varmaan oli, maito nousi kunnolla uudelleen kun vauva oli tiheesti tissillä.

Vituttaa toi pumppu, meni melkeen 40min ton määrän pumppaamiseen. Ja tarvii kaks kättä koko ajan.

Kannattaisi Sirpa ostaa varmaan sähköpumppu.

Onko noi maitohapot kaikilla käytössä vai liittyykö korvikkeeen antamiseen? Mä en ole antanut maitohappoja. Mikä niitten idea on? Joskus oisin kuullu, et vähentäis korvatulehduksia myöhemmin, jos on antanut. Valistakaa mua.
Maitoh. lisää vastustuskykyä, ei muuta. Ihan ku aikuisellakin. Mä jätän ens vkoks veke, syön ite niitä, ni riittäköön ny.

Mä avaan taas anoppi keskustelua, ihan pakko todeta, että anopin puheet ottaa eri tavoin, kun lapsi on tullut..:shy: Sanomisia miettii enemmän tai erilailla.

Sitten itse asiaan: imetys:banghead: ( jonka lopetin 6viikon iässä, koska maidontulo loppui), niin taas samaa imetyksestä, oletko yrittänyt enää viimeaikoina imettää, sen jälkeen, kun lopetit?!?:nailbiting: Mitä??:eek:
Melkein mikään ei vois olla ärsyttävämpää kuin, että anoppi kyselee imetyksestä (vielä, kun ei itsekkään aikoinaan ole imettänyt, kun jonkun hassun viikon)...

No toivottavasti mun tekstistä ei saa väärää kuvaa, asioissa, kun on paljon positiivistakin, vauvan tulon jälkeen:grin :love017

Meillä on ollut pitkääm käytössä nuo Reladrops maitohappotipat. Sen lisäksi oli d-vitamiini jonka nimeä en enää muista.. olisiko ollut Minisun.. Ei mitään ongelmaa pojalla. Kun ne loppui niin ostin Reladropsit d-vitamiinin kera. Aattelin et ei sit tarvi kahta pulloa käyttää. Nyt en ole varma aiheuttiko nekin vähän mahavaivoja.. ne alkoi aika samaan aikaan.. Nyt olen antanut noita vain satunnaisesti eli en joka päivä. Joskus menee aikaa että toiseen d-vitamiiniin tottuu. Vielä on ollut ihan ok.

Vanhemmille lapsille käytin just noita jauhemaisia maitohappobakteereja maidon sekaan. Ei tainnut silloin tippoja edes olla? Ja meillä syö maitohappoja koko perhe että pysyy suolisto ja maha kunnossa ja lisää vastustuskykyä.

Eiks siinä unipussissa oo kädet vapaina? Ainakin sellaisia mä oon pelkästään nähny. Kerran oli torissa myynnissä sellainen, jossa oli kädetkin kapaloitu. Ne kädet on just ne, jotka nimenomaan pitää saada kapaloon, ettei huido. Se on se, mikä rauhoittaa. Et sellaiset unipussit, joissa kädet on vapaina, ni niillä ei oo kapalon virkaa. Mä oon koittanu ettii sellaista kapalo-unipussia, mut ei niitä juuri ole..
Sirpa, meillä on tää: http://www.babaexpress.fi/product/1/love-to-swaddle-up-original--kapalopussi-harmaa

Marituuli, käytätkö tällaista? Meillä noi kädet huitoo helvetisti, ajattelin tehdä sellaisen unipussin vanhasta lakanasta, joss käsillä on vähän tilaa. Vauvalla tuntuu menvän hermo, jos ei saa yhtään huitoa. Toi Titin linkki, siinä oli hyvä malli.

Tähti, sun vauva huitoi kans kovaa sillo ihan pienenä. Se loppui sit vaan jossain kohtaa? Johtuukohan se ku nää on niin pieniä ollu syntyessään.

Vittu mitkä vattavaivat yöllä. Se heräili tunnin välein. Sain jopa lohtututinkin suuhun hetkeksi, niin et nukahti. Imurefleksi tulee vaikkei olis nälkä.

Eilen en antanu reladropseja, muttamutta...söin ite kaalilaatikkoa. Oon piereskelly vähän helvetisti. Vaikuttaako noin paljon ja noin äkkiä vauvaan??? En syöny kyl mtn hehtoannosta, ihan normisetin, vaikka oli hyvää.

Marituuli, käytätkö tällaista? Meillä noi kädet huitoo helvetisti, ajattelin tehdä sellaisen unipussin vanhasta lakanasta, joss käsillä on vähän tilaa. Vauvalla tuntuu menvän hermo, jos ei saa yhtään huitoa. Toi Titin linkki, siinä oli hyvä malli.

Tähti, sun vauva huitoi kans kovaa sillo ihan pienenä. Se loppui sit vaan jossain kohtaa? Johtuukohan se ku nää on niin pieniä ollu syntyessään.
Tää pikku-tirppu huitoo ihan hulluna! Ihan sama, onko mahavaivat, onko iloinen, yrittääkö nukahtaa omaan sänkyyn, jjos yrittää laittaa tuttia, putsata kasvoja, niin aina huitoo ihan hulluna. :) Mut täällä se huitominen ei ehkä niin häiritse nukkumista eli ei mun mielestä sentään herää huitomiseen. Tirppu on tähän asti nukkunut siinä äitiyspakkauksen makuupussissa. Lämpötilan mukaan sit laitan enemmän tai vähemmän vetskaria vaan kiinni. Onneks on esikoisenkin makuupussi, niin voi pesun ajaksi vaihdella... Kai sekin on vähän niinkuin kapalomainen tai pesämäinen. Tässä välillä taas tuntui nukkuvan pidemmän sen ekan pätkän, viime yönä taas heräs jo 3 tunnin jälkeen syömään. Sit nyt musta kipuitku on vaihtunut sellaseen raivari-itkuun, ihan ku joku sapettais oikein huolella. Ei oo mun mielestä sellaista epätoivoista itkua, vaan sellaista vihaista :) Onkohan se kehittyminen vaan niin rankkaa...? No, temperamenttia on kyllä isolla kädellä jaettu tähän perheeseen - ja samalta musta tuntu la-aamuna, ku miehen "pari kaljaa kaverilla" vähän venähti...

Meidän vauva huitoo ja vispaa kans käsillään mahdottomasti, työntää tumppua suuhun ja hylkii niissä tilanteissa tuttiakin. Yritin kerran kapaloa, mutta hermostui ihan täysillä ja huusi, kun ei saanut käsiä liikkeelle. Tämä kapalo oli sellainen valmis kapalo, joka kiedotaan vauvan ympärille tarrakiinnityksin. Mua kieltämättä ahdisti se itseänikin vähän, kun vauva oli ihan kuin pakkopaidassa. Poika on myös kova uneksimaan, ähkii, vinkaisee, kiljahtaa, säpsähtelee jne. Välillä itekin säikähtää, kun pesästä kuuluu joku kiekaisu. :)

No mä oon käyttäny, kun vastustuskyvyn lisäksi mua on opastettu, että auttaa alun mahavaivoihin. Mut nyt mietin, että onko plus miinus nolla, jos öljy ärsyttää vatsaa.

Vittu mitkä vattavaivat yöllä. Se heräili tunnin välein. Sain jopa lohtututinkin suuhun hetkeksi, niin et nukahti. Imurefleksi tulee vaikkei olis nälkä.

Eilen en antanu reladropseja, muttamutta...söin ite kaalilaatikkoa. Oon piereskelly vähän helvetisti. Vaikuttaako noin paljon ja noin äkkiä vauvaan??? En syöny kyl mtn hehtoannosta, ihan normisetin, vaikka oli hyvää.
Juu kyllä se vaikutus tulee melko heti. Eli ajattele se niin että kun syöty ruoka imeytyy suolistossa niin samalla sitä siirtyy kehittyvään äidinmaitoon. Mä en voi syödä tummaa (gluteeniton) leipää. Siitä tulee likalle vattavaivoja. Eli jos nyt saa tattarista tms ilmavaivoja niin saas nähä kuin viljojen siedättämisen kanssa käy aikanaan. Pientä piereskelyä tulee myös liiasta sipulista ja pavuista. Kaalia en oo syöny ihan tarkotuksella.
Ja kyl mä oon huomannu et jos itellä perse laulaa niin yleensä se tulee vierestä stereona :)

Miten teidän muiden vauvat nukkuu päivällä..? Meidän tirppa taistelee joskus 5-6 tuntiakin unta vastaan ja sinnittelee hereillä. Silloin se on todella väsynyt ja torkahtaa 5-10mim ja sit säpsähtää hereille ja on ihan silmä pyöreenä ja alkaa tissille kitinä tai muu ähellys. Sitten kun malttaa nukahtaa, niin nukkuu pari kolme tuntia ihan ok. Myös vaunuissa tykkää nukkua, kun ollaan ulkona. :)

Sirpa :) Meillä huitoo edelleen, mutta nyt tulkitsen, että on silloin innostunut! :) Esim. virkeänä lelukaaren alla huitominen ja potkiminen on ihan mahdotonta jokelluksen kera:joyful:

Miten teidän muiden vauvat nukkuu päivällä..? Meidän tirppa taistelee joskus 5-6 tuntiakin unta vastaan ja sinnittelee hereillä. Silloin se on todella väsynyt ja torkahtaa 5-10mim ja sit säpsähtää hereille ja on ihan silmä pyöreenä ja alkaa tissille kitinä tai muu ähellys. Sitten kun malttaa nukahtaa, niin nukkuu pari kolme tuntia ihan ok. Myös vaunuissa tykkää nukkua, kun ollaan ulkona. :)

Poika nukahtaa yleensä syliin ja lasken nukkumaan, on silmät kiinni ja nukkuu rauhallisesti noin tunnin :)

Meidän vauva huitoo ja vispaa kans käsillään mahdottomasti, työntää tumppua suuhun ja hylkii niissä tilanteissa tuttiakin. Yritin kerran kapaloa, mutta hermostui ihan täysillä ja huusi, kun ei saanut käsiä liikkeelle. Tämä kapalo oli sellainen valmis kapalo, joka kiedotaan vauvan ympärille tarrakiinnityksin. Mua kieltämättä ahdisti se itseänikin vähän, kun vauva oli ihan kuin pakkopaidassa. Poika on myös kova uneksimaan, ähkii, vinkaisee, kiljahtaa, säpsähtelee jne. Välillä itekin säikähtää, kun pesästä kuuluu joku kiekaisu. :)

Noi kiekumiset on hauskoja, samoja ääniä täälläkin :joyful:

Takaisin