Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä tykkään kans näistä meidän uusista babyjoggereista. Vaunukoppa mahtuu niihin ni kuljettelen typyä ympäri kämppää niillä.
Mikä vaunukoppa sulla on niissä? Vai onks babyjoggerin oma?

Kääntyvät etupyörät vaunuissa ois kyllä jees! Ottaisin sellaiset nyt, jos saisin päättää. Meidän orajovissa ei oo...

Meillä on muuten suht sama rytmi 6,5 viikkoisen kanssa. Tällä vkolla ei oo nukkunu vaunuissa ku sen ajan ku ollaan oltu koiran kaa ulkona. Tajusin eilen, et sehän johtuu siitä et nyt ne vaunut on liikkeessä! Tätä vko ennen ku äijäkin oli himassa, ni vauva nukkui paikoillaan olevissa vaunuissa. Nyt se herää 15min sen jälkeen ku vaunut on tullu himaan.

Tällä vkolla on syöny kaks kertaa yössä + herää klo 6, joka on mun mielestä yö. Tänään klo 6 jos oisin tajunnu mennä vaihtaa heti vaipan, ni oisin ehkä saanu nukkuu viel 2h. Mutku en, ni vauva vähän väliä kitisi ja söi. Noustiin taas ysin jälkeen ja nyt se jo nukahti. Mä annan sen ny nukkuu tossa olkkarin säkkituolilla, jos vaikka nukkuis vähä kauemmin.

Mun mielestä ton pikkusen päiväunet on tärkeitä. Jos herää hetken päästä ni nukuttelen niin kauan, et nukahtaa uudestaan, ja tätä koitan tehdä niin et lopulta nukkuu sen 1-2 tuntia ainakin.
Mä kans pelkään sitä, että jos menee yliväsyneeks, ku välillä vaan tääkin typykkä vetää vaan tuommosia pätkiä päivällä. Siks kans yritän välillä oikein nukuttamalla nukuttaa, ku eihän noin pieni ymmärrä, sit vaan alkaa kiukuttaa enemmän, ku on väsy. Nyt näyttää taas uudestaan vakioituneen tää ip, että nukkuu pitkät unet ulkoilmassa vaunuissa, eli joko vaunuissa puistossa tai liikkeessä tai vaunukopassa parvekkeella. Eilen oltiin taaperon ehdoilla Taiteiden "yössä", niin vaavis nukkui monta tuntia putkeen, heräs vasta, ku mentiin Fazerille papan kanssa jätskipalloille tapahtuman jälkeen :) Meni kerrankin ihan suunnitellusti, ku vähän riskillä oltiin kolmisin noilla taisteluvaunuilla (=tuplat) liikenteessä! Pappa tavattiin siis vasta lopuksi.

Meillä on vielä myös nimi päättämättä, tai siis toiset nimet on selvät, mutta etunimestä pyöritellään muutamia vaihtoehtoja.., vaikeeta päättää..!! Meillekin tulee varmaan kuusi kummia:)! Niistä viisi on nyt lupautunu ja yhtä ehkä vielä pyydän. Kummeista kolme tulee miehen puolelta, sen pikkuveli vaimoineen ja pikkusisko ja multa pari hyvää ystävää, sit ehkä vielä se yks ystäväni:)! Mulla ei oo sisaruksia, eikä serkut tms.ole niin läheisiä, että haluaisin kummiksi pyytää. Vieraita tulee yhteensä n.35hlöä. Juhlat pidetään täällä kotona ja meillä on suvussa kulkenut 70v vanha kastemekko, joka on aikanaan tehty mun isälle ja mutkin on kastettu siinä, kuten suvun muutkin kersat:)! Kunnianhimoinen tavoite ois tehdä tarjoilut itse, eli voileipäkakkuja, coctailpiirakoita, jotain muutakin pikkusuolasta, täytekakkua, jotain juustokakkua, pullaa, pikkuleipiä, kuivakakkua tms., täytyy nyt vielä miettiä:)! Voi olla, että jotakin otan valmiina tai pyydän apuja, kuhan nyt näkee miten ehdin ja jaksan. :) Astioita ja isoa kahvinkeitintä saa lainata meidän kyläseuralta ja mun äitee on luvannu kahvittaa, vaikka sanoin, että pyydetään joku, että se voi olla vieraana koko ajan, niin näin nyt välttämättä halusi! :) Kääks, mulla ei oo vielä pojalle muuta juhlapukua mietittynä sen kastemekon lisäks, tarvii alkaa surffata netissä, kun täällä ei kaupoissa oo mitään..!
Musta on upeeta, kun jengi jaksaa tehdä ite! Mä olin laiska ja tilasin tarjoilut :) oli sen verran hektistä mulle näiden kahden kanssa ja muutama päivä ennen ristiäisiä tultiin himaan pitkältä Suomen rundilta. Onneks tuttu paikka ei pettänyt. Mut siis hyvältä kuulostaa! Meillä tais kans typykkä olla 18. lapsi, joka on miehen suvussa kastettu siinä kastemekossa. Ihan kivoja tollaset perinteet kyllä :)

Onko teillä miehen kanssa sama sukunimi? Jos ei, ni kumman sukunimi tulee vauvalle?

MS74, tuliko Viiville sun vai isänsä sukunimi?
Meillä tulee mun sukunimi, kun se on todella harvinainen ja suojattu. Miehen sukunimi on hyvin tavallinen, joita on Suomessa hurumykket. Vähän tämä asia on isää mietityttänyt, on näissä asioissa vähän konservatiivinen sukunsa kanssa, mutta ymmärtää kyllä hyvin mun pointin tuossa sukunimi asiassa:)! Lisäksi tämä talo on sukutalo mun puolelta, jonka poika sit joskus perii, niin jotenkin luonnollista, että saa myös tähän kuuluvan sukunimen:)!

Meillä on tytöllä 3 kummia ja se oli selvä plussauksesta asti: mun sisko ja veli ja miehen veli. Mä leivoin kans ite koska oon tarkka erikoisruokavalioista. Tarjolla oli savulohivoileipäkakkua, tonnikala- ja kinkkurieskarullia (on muuten helppo ja hyvä), täytekakku ja herkkuvati missä sydämenmallisia keksejä ja karkkeja. Kahvi tee ja mehu. Ei alkomaholia kun juhlat srk-tilassa eikä koettu ees tarpeelliseks. Meidän suvun puolelta oli kastemekko ja miehen puolelta kastemalja.
Se Viivi on kyllä kans tosi kiva nimi! :) Se on semmosen pirteen, hyvän tyypin nimi :)

Mikä vaunukoppa sulla on niissä? Vai onks babyjoggerin oma?

Kääntyvät etupyörät vaunuissa ois kyllä jees! Ottaisin sellaiset nyt, jos saisin päättää. Meidän orajovissa ei oo...
Meidän käytetyissä Emmaljungan yhdistelmissä on Brion koppa niin se mahtuu loistavasti joggereihin.

Söpö passikuva :joyful:!

Joo, passikuvaukseen on sitten sännättävä, ilmeisesti lähdössä ollaan...:joyful: Vähän arveluttaa, että miten käytännön asiat, kun ei vauvan kanssa ikinä matkustettu, että lähteäkö vai ei...:rolleyes:
Vielä lopullista päätöstä vaille matka, vaikka on varattukin jo, (mies osaa aina yllättää):smug:

Musta on upeeta, kun jengi jaksaa tehdä ite! Mä olin laiska ja tilasin tarjoilut :) oli sen verran hektistä mulle näiden kahden kanssa ja muutama päivä ennen ristiäisiä tultiin himaan pitkältä Suomen rundilta. Onneks tuttu paikka ei pettänyt. Mut siis hyvältä kuulostaa! Meillä tais kans typykkä olla 18. lapsi, joka on miehen suvussa kastettu siinä kastemekossa. Ihan kivoja tollaset perinteet kyllä :)

Tosi arvostettavaa, jos itse tekee ja vaatiihan se taitoakin!:wink Meilläkin oli tilattu Leipomo/Konditoria, sekä isovanhemmat itse leipoivat omat bravuurit tarjolle :)

Mun pitäs myös ostaa matkarattaat, jotka on just kätevät autoillessa. Torista oon katellu, mutta en osaa päättää. Ihan ok näkösiä onneksi saa n. 20-40 eurolla. Meillä on Brion vanhat yhdistelmät mutta ne ei edes mahdu mun autoon :bored: Tyttö ei kyllä niissä nukukaan niin onneksi ei tullu ostettua mitään parempia. Tällä hetkellä jos haluun johonkin mennä niin tyttö on raahattava mukana turvakaukalossa. Onneks sen saa markettien kärreihin kätevästi kiinni. Muualla ei sit tulekaan käytyä. Onhan tää elämä nykyään aika säälittävää kun viikon kohokohta on päästä Prismaan, blaah :meh:
Vittu, sano kuule muuta! Sanoin äijälle puhlimessa, et yhdes kaupassa on tarjouksia. Se sanoi, et hän käy natkan varrella siellä ku tulee himaan. Mä siihen, et, eiku, jos mä... haluisin k-supermarketiin...:depressed: Ennen en tykänny yhtään käydä kaupassa!

Just valitin kaverille, et mä oon ihan klisee: väsyny perheenäiti, hiukset harjattu viime lauantaina, ei oo ollu ees ripsiväriä koko viikkoon. Eilen käväsin s-marketissa, verkkareissa ja imetyspaidassa, ei ollu ees tissiliivejä. Tajusin vetää takin päälle ku lähin. Haisin hielle ja meijerille. Törmäsin entiseen poikaystävään melkeen 20v takaa :shifty:. Kyl se mut tunnisti...:wacky:

Ja lisäyksenä edelliseen, siis tämä look yhden vauvan kanssa. Et hatunnosto taas Myyt ja muut, kellä on taaperokin himassa. En jaksais millään, aupair pitäis palkata! Justmomia en edes mainitse, ei voi samana päivänä puhuakaan....

Taaperoista tuli mieleeni Tähtipölyä. Mihinköhän se on helmikoruineen juuttunu imuroimaan, ei oo kuulunu mtn hetkeen...:smiley-chores007:smiley-chores011

Mä kans pelkään sitä, että jos menee yliväsyneeks, ku välillä vaan tääkin typykkä vetää vaan tuommosia pätkiä päivällä. Siks kans yritän välillä oikein nukuttamalla nukuttaa, ku eihän noin pieni ymmärrä, sit vaan alkaa kiukuttaa enemmän, ku on väsy. Nyt näyttää taas uudestaan vakioituneen tää ip, että nukkuu pitkät unet ulkoilmassa vaunuissa, eli joko vaunuissa puistossa tai liikkeessä tai vaunukopassa parvekkeella. Eilen oltiin taaperon ehdoilla Taiteiden "yössä", niin vaavis nukkui monta tuntia putkeen, heräs vasta, ku mentiin Fazerille papan kanssa jätskipalloille tapahtuman jälkeen :) Meni kerrankin ihan suunnitellusti, ku vähän riskillä oltiin kolmisin noilla taisteluvaunuilla (=tuplat) liikenteessä! Pappa tavattiin siis vasta lopuksi.
Mä oon huomaannu, et vauva herää, jos on vatta tyhjä tai mahanpuruja. Annoin nytki ekaks molempia tissejä, kuukahti ku röyhtäytin. Laitoin vaunuun, mut heräs vartin päästä. Annoin sitte tuutia 50ml ja röyhtäytin, ja taas nukahti olkapäätä vasten. Laitoin kehtoon ja heräs 5min päästä. Annoin lisää tuutia kunnes ei juonu enää. Taas nukahti olkapäätä vasten röyhtäytyksen jälkeen. Nyt on ollu 45 min vaunuissa hiljaa. Nii, joo vaipan vaihdoin ennen tota rumbaa.

Meillä nukkuu vaan täydellä vattalla kunnolla. Ja tisseistä ei vieläkään saa vattaa täyteen. Yölläkin annoin molemmista tisseistä, mutta vasta 20ml tuutin jälkeen nukahti syliin! Jaa, aamupvällä nukkui 1h + 1,5h tissien voimalla.

Luin, että vauva kasvaa nukkuessaan. Mun mielestä viime yönä ei mahtunu enää kunnolla mun syliin ja tohon makkarin imetystuoliin... :happy:

Emmaljungan Scooterit ja Buddyt ovat käsittääkseni aika suositut eikä edes pahanhintaiset. Mulla ei oo noista henk.koht. kokemusta kyllä. Tai Britax B-Motionit? Mulla on matkarattaina B-Agilet, mut Motionit menis ihan ainoiksikin rattaiksi (ilmakumit, säädettävä työntöaisa). Cybex Balioksista taas tykkään ulkonäöllisesti (kannattaa Saksasta tilata, saa huomattavasti halvemmalla) ja niissä on käännettävä istuin. Makuasioitahan nämä(kin) ovat. Ja kannattaa miettiä ne omat tarpeet. Millaisessa maastossa pääasiassa liikkuu, rattaiden säilytys, mahdollisesti kasaus (jos tarvii autoon usein laittaa). Henkilökohtaisesti tykkään rattaista, joissa on pienemmät kääntyvät etupyörät, rattaat kääntyvät näpsäkämmin.

Me ostettiin ainoiksi rattaiksi noi Cybex Baliosit yhdistelmänä. Tykästyttiin niihin tosi paljon ja Verkkokaupassa oli hyvä tarjous, samaa hintaluokkaa kuin Saksassa ja takuuasiat varmaan hoituu helpommin. Meidän kaukalo menee niihin kiinni myös. Uskotaan ja toivotaan että täällä Helsingissä ei tuu talvellakaan kauheen ikävä mitään järeämpää. Kesällä joku veti Nuuksiossa luontopolkuja ylös alas Bugaboo Cameleoneilla ja hyvin nekin rullas. Alko tuntua että ehkä Suomen olosuhteiden asettamia vaatimuksia tällasen cityeläjän rattaille on vähän liioiteltu.

Ja lisäyksenä edelliseen, siis tämä look yhden vauvan kanssa. Et hatunnosto taas Myyt ja muut, kellä on taaperokin himassa. En jaksais millään, aupair pitäis palkata! Justmomia en edes mainitse, ei voi samana päivänä puhuakaan....

Taaperoista tuli mieleeni Tähtipölyä. Mihinköhän se on helmikoruineen juuttunu imuroimaan, ei oo kuulunu mtn hetkeen...:smiley-chores007:smiley-chores011
Haha! Välillä aika menoa, tosin osan päivää taapero yleensä päiväkodissa. Luulen, että ripsarin laittaminen on muuttunut mulla jo pakolliseksi psyyken hoidoksi. Ja varpaan kynsien lakkaaminen. Aluks lakkasin sormienkin kynnet, mut nyt on jääny, tais olla liian heavy setti :laughing002 Totesin jo keskiviikkona hammaslääkärissä, että yes, omaa aikaa! Kävin myös kaupassa - mikä vapaus... :laughing002 Pelottavaksi on menny

Tähti-73 mainitsi tuosta vuorokausirytmistä. Millasia rytmejä teil on ja miten ne muodostuu? Mä meen vauvan kanssa nukkuu klo 20 ja viim klo 21 molemmat on nukahtanut. Yösyötöt ja vaipan vaihdot 2-4h välein. Aamulla må käyn 6.30 koiran kanssa ja tuun takas nukkuu. Ylös noustaan klo 9 maissa. Vauva ottaa kunnolliset 2h päikkärit puolen päivän jälkeen ja muuten vauva torkahtelee ja syö 2-3 h välein päivällä.
Tällä hetken rytmi on: illalla nukkumaan 22 paikkeilla, eka syöttö 2-4 aikaa, jää nukkumaan viereen. Joskus herää ennen herätyskelloa(joka aamu7) joskus ei. Sitten nukkuu ekat päiväunet autossa ja kaukalossa klo 8.30- jotain. Kun tullaan edikoulusta kotiin menee 2 v päikkäreille eli siinä 12.30 aikaan ja aika usein vauva seuraa 30min-1h sisään siitä vaunuihin ulos nukkumaan. Nukkuu n 2h. Illalla saattaa sitten vielä tokkua max 45 min

Mä oon huomaannu, et vauva herää, jos on vatta tyhjä tai mahanpuruja. Annoin nytki ekaks molempia tissejä, kuukahti ku röyhtäytin. Laitoin vaunuun, mut heräs vartin päästä. Annoin sitte tuutia 50ml ja röyhtäytin, ja taas nukahti olkapäätä vasten. Laitoin kehtoon ja heräs 5min päästä. Annoin lisää tuutia kunnes ei juonu enää. Taas nukahti olkapäätä vasten röyhtäytyksen jälkeen. Nyt on ollu 45 min vaunuissa hiljaa. Nii, joo vaipan vaihdoin ennen tota rumbaa.

Meillä nukkuu vaan täydellä vattalla kunnolla. Ja tisseistä ei vieläkään saa vattaa täyteen. Yölläkin annoin molemmista tisseistä, mutta vasta 20ml tuutin jälkeen nukahti syliin! Jaa, aamupvällä nukkui 1h + 1,5h tissien voimalla.

Luin, että vauva kasvaa nukkuessaan. Mun mielestä viime yönä ei mahtunu enää kunnolla mun syliin ja tohon makkarin imetystuoliin... :happy:
Vähän samoja huomioita, täällä kans syöttämisen voimilla toinen nukutusyritys. Nyt nukkuu. Mut näköjään ennen kolmee on turha yrittää häntä vedättää nukkumaan pitkästi.

Sehän on hyvä, jos saat korvikkeella täydennettyä. Kyllä sä varmasti tunnet ja tiedät lapsesi ruuan määrän suhteen, kyllä vaisto sanoo, ja jos painoa tulee, niin tilannehan on hyvä. Hurjaa vauhtia nää kyl tuntuu kasvavan - mä jo myin ekoja pikkuvaatteita, ku ne tuntuu menevän meidän alueen face-kirpparilla suht hyvin.

Mä päätysin ostamaan semmoset emma-merkkiset rattaat. Maksoi vaan 139e. Mä sain kyl pidätellä itteäni ettei lähteny lapasesta ku oon vähän semmonen et tykkäisin ostella. Noi menee meillä sit sellasina kaupunki ja matkarattaina. Meillähän on maasturit sit ku lähetään koiran kans lenkille tääl landella. (Brio ponyt meinaan)
Siinä on kääntyvät/lukittavat eturenkaat ja iso kuomu. Toivottavasti kestää. Ja ihan itte kokosin!!! Mittää miehii tartte odotella.

Ja tuosta rytmistä. Meillä poika menee suunnilleen puol ysi nukkumaan sit ku on syönyt. Joskus kuuden-seiskan aikaan juo aamumaidon ba päivä onkin sit rytmitöntä kahlaamista, ihan miten sattuu. Ainoo et aamupäivän vetää yhet pidemmät unet. Päivällä tarjoon kasvissosetta johonkin väliin ja hedelmä tai marjasosetta joskus. Muuten maitoa.

Tähtipölyä :) Miten teillä menee siellä Italiassa? Onko päivänselvää kaikki?:rolleyes:

Takaisin