Jos muistan oikein, niin lasku tuli :)Vielä toinen tyhmä kysymys, onko ne valokuvat hyvän laatuisia?
Voiko ne maksaa laskulla, ettei netissä?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jos muistan oikein, niin lasku tuli :)Vielä toinen tyhmä kysymys, onko ne valokuvat hyvän laatuisia?
Voiko ne maksaa laskulla, ettei netissä?
Tähti-73 mainitsi tuosta vuorokausirytmistä. Millasia rytmejä teil on ja miten ne muodostuu? Mä meen vauvan kanssa nukkuu klo 20 ja viim klo 21 molemmat on nukahtanut. Yösyötöt ja vaipan vaihdot 2-4h välein. Aamulla må käyn 6.30 koiran kanssa ja tuun takas nukkuu. Ylös noustaan klo 9 maissa. Vauva ottaa kunnolliset 2h päikkärit puolen päivän jälkeen ja muuten vauva torkahtelee ja syö 2-3 h välein päivällä.

Meillä ainakin korvike oli vaan huoneen lämpöistäMä oisin kans kiinnostunut kuulemaan et mikä on muiden käytäntö ton korvikkeen lämmittämisen kanssa. Et lämmittänkö huoneenlämmössä ollutta vai ei? Jääkaapissa avattuna ollutta tietenkin..ja pumpattua jääkääppikylmää tottakai..
Mä en oo mikää kahvilassa pörrääjä, mut tykkään ulkoilla ja siis ois kiva tietää et voiko sitä korviketta antaa suoraan siitä tetrasta vaunulenkillä vai pitääkö se lämmittää?
Ohjeissa lukee, että pienellä vauvalla hyväksytään hieman auki oleva suu. Meillä hymyili suu auki passikuvassa, joten vähän jännitin, että meneekö kuva läpi. Kelpasi onneksi. :)Mä haluaisin myös talvella jonnekin reissuun. Oon ajatellut lähiaikoina jo yrittää viedä vauvan passikuvaan. Voi olla, että ei tuu passiin kelpaavaa kuvaa ekalla yrityksellä. Passissahan pitää katsoa eteenpäin eikä saa hymyillä. Meidän vauva pääsääntöisesti joko nukkuu tai nauraa.... Täytyy toivoa, että hämmentyy kuvaustilanteessa niin, että vetää naaman vakavaksi :)
Tähti, me oltiin aikanaan esikoisen kanssa Teneriffalla (eri asia kuin Kreikka, tiedän, mutta kommentoin silti). Soitin silloin Nestlen asiakaspalveluun ja kysyin korvikkeesta. Vastasivat, että korvike valmistetaan kaikkiin maihin hieman eri tavoin, aina kohdemaan ravitsemussuosituksia noudattaen. Eli pieniä eroja voi olla, mutta vauvoille tarkoitettua maitoa kaikkialla tietenkin kuitenkin :)
Me ratkaistiin asia siten, että otettiin Suomesta mukaan sitä jauhemaista NANia ja tein siitä + pullovedestä maidot vauvalle reissussa. En halunnut ottaa riskiä, että paikallinen versio ei maistuisikaan.
Mutta eikös Tähtipölyä joskus kirjoittanut myös reissukokemuksiaan, että hyvin on paikalliset sapuskat lapselle maistuneet...? Sorry, en muista tarkkaan :)
Meillä on vielä myös nimi päättämättä, tai siis toiset nimet on selvät, mutta etunimestä pyöritellään muutamia vaihtoehtoja.., vaikeeta päättää..!! Meillekin tulee varmaan kuusi kummia:)! Niistä viisi on nyt lupautunu ja yhtä ehkä vielä pyydän. Kummeista kolme tulee miehen puolelta, sen pikkuveli vaimoineen ja pikkusisko ja multa pari hyvää ystävää, sit ehkä vielä se yks ystäväni:)! Mulla ei oo sisaruksia, eikä serkut tms.ole niin läheisiä, että haluaisin kummiksi pyytää. Vieraita tulee yhteensä n.35hlöä. Juhlat pidetään täällä kotona ja meillä on suvussa kulkenut 70v vanha kastemekko, joka on aikanaan tehty mun isälle ja mutkin on kastettu siinä, kuten suvun muutkin kersat:)! Kunnianhimoinen tavoite ois tehdä tarjoilut itse, eli voileipäkakkuja, coctailpiirakoita, jotain muutakin pikkusuolasta, täytekakkua, jotain juustokakkua, pullaa, pikkuleipiä, kuivakakkua tms., täytyy nyt vielä miettiä:)! Voi olla, että jotakin otan valmiina tai pyydän apuja, kuhan nyt näkee miten ehdin ja jaksan. :) Astioita ja isoa kahvinkeitintä saa lainata meidän kyläseuralta ja mun äitee on luvannu kahvittaa, vaikka sanoin, että pyydetään joku, että se voi olla vieraana koko ajan, niin näin nyt välttämättä halusi! :) Kääks, mulla ei oo vielä pojalle muuta juhlapukua mietittynä sen kastemekon lisäks, tarvii alkaa surffata netissä, kun täällä ei kaupoissa oo mitään..!Meillä on 18.9. Sellainen iso juttu, et nimi puuttuu vielä.... Pappi on sama, joka oli harjoittelijana mun riparilla ja vihki mut ja ex-miehen. Melkeen ympyrä sulkeutuu, mut ei ihan
.
Monta kummia sun vauvalle tulee? Mä oon kutsunu nyt 4, mut haluisin 2 vielä. Kaikki kummit tulee mun puolelta. Ja itseasiassa sukulaiset myös. Meitä on joku 20. Mä tilaan pari voileipäkakkua yhden kummin äidiltä. Sit kakun haen konditoriasta. Ostan pikkuleipiä ja ehkä pullaa ja karkkia. En aio tehdä mtn, enkä ota ressii. Jos meillä ei oo puunattu, ni sit ei oo. Kaikki on kuitenkin mun läheisiä, ni turha teeskennellä superäitiä
. Kaste on kirkossa, kahvit meillä. Nii, naapuri tulee keittää kahvia ja varmaan laittaa tarjottavat sillä välin ku me ollaan kirkossa. Onks jengi tarjonnu muuten kuohuvaa kastejuhlassa? Onks nykyään tapana?
Ainiin, kastemekon lainaan seurakunnalta. Juhlavaatteet on saatu yhdeltä kummilta: kauluspaita-body, suorat housut (prässien kanssa) ja mirri.
Mulla oli kans noi Bumbleride Indie 4 vahvana vaihtoehtona yhdistelmiksi. Oon kuullut niistä pelkkää hyvää ja niissä on iso kiloraja, menee isommallekin lapselle. Houkutti, kun Hobby Hallissa ois ollut vielä hyvässä tarjouksessa (399€) keväällä. Tuohon kuului koppa mukaan ratasosan lisäksi. Meillä se kaatui siihen, että tarviin rattaat, joissa on irrotettava istuinosa (säilytän runkoa kylmässä ulkovarastossa/terassilla, mutta vaunukopan/ratasistuimen tuon aina sisälle ettei homehdu), Bumbleissa istuinosa on kiinteästi rattaissa, joten päädyin sit Britax Smileihin (Brio Smilen seuraaja), kun niissä istuimen saa irti ja se on käännettävissä kumpaan suuntaan vaan. Smileissa on kans ilmakumit ja kääntyvät etupyörät. Oon tykännyt noista kyllä, on suht kapeat ja sirot kans. Runko on helppo kasata ja vie melko vähän tilaa. Käytän vielä koppaa kotona, mutta nyt pitäs ottaa ratasosa käyttöön liikenteessä ollessa, niin vauveli näkis paremmin ympärilleen.Mä en kans halunnut kauhean isoja yhdistelmiä. Päädyttiin sellasiin kuin Bumbleride indie 4 ja ollasn tykätty. Ne on aika sirot ja sit kun ei enää käytä kantokoppaa, on rattaat näppärät eikä sellaset kohlot kuin joskus itelläkin on yhdistelmän ratasosat olleet. Kääntyvät etupyörät on näppärät ja saa lukittua myös suoraan. Menee hyvin maastossakin, koska etupyörät kuiteskin aika isot. Meille tärkeää, kun mökkeillään ja mennään maastossa.
Mulla olis nyt hakusessa parvekevaunut. Mahdollisimman halvat ja pitäs olla sen verran kapeet, et saan sisälle suojaan. Meil ei talossa hissiä, jahaluaisin nukuttaa parvekkeella, kun nukkuu hyvin ulkona. Siellä pitäs olla siten omat vaunut, koska ei saada vaunuja tietenkään tänne kolmanteen kerrokseen. Kattelinkin niitä tori.fi:stä mut haku viel kesken.
Söpö passikuvaOhjeissa lukee, että pienellä vauvalla hyväksytään hieman auki oleva suu. Meillä hymyili suu auki passikuvassa, joten vähän jännitin, että meneekö kuva läpi. Kelpasi onneksi. :)View attachment 42028
!Emmaljungan Scooterit ja Buddyt ovat käsittääkseni aika suositut eikä edes pahanhintaiset. Mulla ei oo noista henk.koht. kokemusta kyllä. Tai Britax B-Motionit? Mulla on matkarattaina B-Agilet, mut Motionit menis ihan ainoiksikin rattaiksi (ilmakumit, säädettävä työntöaisa). Cybex Balioksista taas tykkään ulkonäöllisesti (kannattaa Saksasta tilata, saa huomattavasti halvemmalla) ja niissä on käännettävä istuin. Makuasioitahan nämä(kin) ovat. Ja kannattaa miettiä ne omat tarpeet. Millaisessa maastossa pääasiassa liikkuu, rattaiden säilytys, mahdollisesti kasaus (jos tarvii autoon usein laittaa). Henkilökohtaisesti tykkään rattaista, joissa on pienemmät kääntyvät etupyörät, rattaat kääntyvät näpsäkämmin.Mun tarttee ostaa rattaat. Muistin just kuinka kököt noi yhdistelmän rattaat on. Ne on ihan typeränmalliset. Jossain vaiheessa oli täälläkin keskustelua siitä mut en jaksa kahlata. En halua ihan hirveän kalliita ostaa. Onko suositteluja? Sais olla sellaset et menis vielä yli 15 kiloselle.
Meillä on tytöllä 3 kummia ja se oli selvä plussauksesta asti: mun sisko ja veli ja miehen veli. Mä leivoin kans ite koska oon tarkka erikoisruokavalioista. Tarjolla oli savulohivoileipäkakkua, tonnikala- ja kinkkurieskarullia (on muuten helppo ja hyvä), täytekakku ja herkkuvati missä sydämenmallisia keksejä ja karkkeja. Kahvi tee ja mehu. Ei alkomaholia kun juhlat srk-tilassa eikä koettu ees tarpeelliseks. Meidän suvun puolelta oli kastemekko ja miehen puolelta kastemalja.Meillä on vielä myös nimi päättämättä, tai siis toiset nimet on selvät, mutta etunimestä pyöritellään muutamia vaihtoehtoja.., vaikeeta päättää..!! Meillekin tulee varmaan kuusi kummia:)! Niistä viisi on nyt lupautunu ja yhtä ehkä vielä pyydän. Kummeista kolme tulee miehen puolelta, sen pikkuveli vaimoineen ja pikkusisko ja multa pari hyvää ystävää, sit ehkä vielä se yks ystäväni:)! Mulla ei oo sisaruksia, eikä serkut tms.ole niin läheisiä, että haluaisin kummiksi pyytää. Vieraita tulee yhteensä n.35hlöä. Juhlat pidetään täällä kotona ja meillä on suvussa kulkenut 70v vanha kastemekko, joka on aikanaan tehty mun isälle ja mutkin on kastettu siinä, kuten suvun muutkin kersat:)! Kunnianhimoinen tavoite ois tehdä tarjoilut itse, eli voileipäkakkuja, coctailpiirakoita, jotain muutakin pikkusuolasta, täytekakkua, jotain juustokakkua, pullaa, pikkuleipiä, kuivakakkua tms., täytyy nyt vielä miettiä:)! Voi olla, että jotakin otan valmiina tai pyydän apuja, kuhan nyt näkee miten ehdin ja jaksan. :) Astioita ja isoa kahvinkeitintä saa lainata meidän kyläseuralta ja mun äitee on luvannu kahvittaa, vaikka sanoin, että pyydetään joku, että se voi olla vieraana koko ajan, niin näin nyt välttämättä halusi! :) Kääks, mulla ei oo vielä pojalle muuta juhlapukua mietittynä sen kastemekon lisäks, tarvii alkaa surffata netissä, kun täällä ei kaupoissa oo mitään..!
Mä tykkään kans näistä meidän uusista babyjoggereista. Vaunukoppa mahtuu niihin ni kuljettelen typyä ympäri kämppää niillä.Meillä on ne babyjogger-matkarattaat. Nyt ku oltiin yks yö hotellissa, niin shoppailemassa laitettinkin vauva nukkumaan selälleen rattaisiin. Niistä saa selkänojan alas. Tälleen ei tarvinu nukkuu turvakaukalossa, eikä tarvinnu raahata vaunuja. Laitoin sellaisen ison fleese-kokopuvun pehmusteeksi siihen rattaaseen, sehän ei oo mikään kauheen pehmonen alusta. Mut hyvin nukkui, kun babyjoggerissa on sairaan iso ja peittävä kuomu!
Tyttö ei kyllä niissä nukukaan niin onneksi ei tullu ostettua mitään parempia. Tällä hetkellä jos haluun johonkin mennä niin tyttö on raahattava mukana turvakaukalossa. Onneks sen saa markettien kärreihin kätevästi kiinni. Muualla ei sit tulekaan käytyä. Onhan tää elämä nykyään aika säälittävää kun viikon kohokohta on päästä Prismaan, blaah 
Meillä on muuten suht sama rytmi 6,5 viikkoisen kanssa. Tällä vkolla ei oo nukkunu vaunuissa ku sen ajan ku ollaan oltu koiran kaa ulkona. Tajusin eilen, et sehän johtuu siitä et nyt ne vaunut on liikkeessä! Tätä vko ennen ku äijäkin oli himassa, ni vauva nukkui paikoillaan olevissa vaunuissa. Nyt se herää 15min sen jälkeen ku vaunut on tullu himaan.Vauvan rytmit vaihtuu ja muuttuu se kasvaessa välillä melko nopeaankin. Ite ajattelen, et rytmi lähtee vauvasta itsestään eikä ulkoapäin mut voihan sitä ikäänkuon tukea. Esim.rutiineilla.
Meillä vajaa 4kk.vauvan kans täl hetkellä näin: herää aamulla n.8-8.30. On virkeä ja hyväntuulinen parisen tunti. 10 tai yhdentoista aikaa nukahtaa. Sanotaan niitä aamupäivätirsoiksi. Sit on taas sen pari tuntia hereillä ja nukkuu sitten iltapäivällä vaihtelevasti päiväunia. Jos ulkona vaunulenkillä, nukkuu hyvin mut jossakin esim. kauppakeskuksessa ta kotona sisällä rikkonaisempaa. Siks ajattelin, et voisin hommata ne parvekevaunut, et voin välillä nukuttaa ihan partsilla.
Illalla ottaa vielä torkut. Nekin riippuu vähän missä ollaan. Usein ollaan kävelyllä, niin simahtaa tirsoille. Yöunille on viime aikoina nukahtanut n.9.30-10.
Onko teillä miehen kanssa sama sukunimi? Jos ei, ni kumman sukunimi tulee vauvalle?Meillä on vielä myös nimi päättämättä, tai siis toiset nimet on selvät, mutta etunimestä pyöritellään muutamia vaihtoehtoja.., vaikeeta päättää..!! Meillekin tulee varmaan kuusi kummia:)! Niistä viisi on nyt lupautunu ja yhtä ehkä vielä pyydän. Kummeista kolme tulee miehen puolelta, sen pikkuveli vaimoineen ja pikkusisko ja multa pari hyvää ystävää, sit ehkä vielä se yks ystäväni:)! Mulla ei oo sisaruksia, eikä serkut tms.ole niin läheisiä, että haluaisin kummiksi pyytää. Vieraita tulee yhteensä n.35hlöä. Juhlat pidetään täällä kotona ja meillä on suvussa kulkenut 70v vanha kastemekko, joka on aikanaan tehty mun isälle ja mutkin on kastettu siinä, kuten suvun muutkin kersat:)! Kunnianhimoinen tavoite ois tehdä tarjoilut itse, eli voileipäkakkuja, coctailpiirakoita, jotain muutakin pikkusuolasta, täytekakkua, jotain juustokakkua, pullaa, pikkuleipiä, kuivakakkua tms., täytyy nyt vielä miettiä:)! Voi olla, että jotakin otan valmiina tai pyydän apuja, kuhan nyt näkee miten ehdin ja jaksan. :) Astioita ja isoa kahvinkeitintä saa lainata meidän kyläseuralta ja mun äitee on luvannu kahvittaa, vaikka sanoin, että pyydetään joku, että se voi olla vieraana koko ajan, niin näin nyt välttämättä halusi! :) Kääks, mulla ei oo vielä pojalle muuta juhlapukua mietittynä sen kastemekon lisäks, tarvii alkaa surffata netissä, kun täällä ei kaupoissa oo mitään..!