Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä olen ryömittänyt poikaa sillä tavalla, että olen tukenut pojan jalkoja käsillä. Poika ponnistanut siitä eteenpäin. Meiän poika oli joku 4 kk ikäinen silloin. Eli sen jälkeen, kun alkoi kääntymään selältä mahalle. Aiemmin meiän poika oli aika harvoin mahallaan, mutta silti oppi kääntymään selältä mahalle. Jättäisin nuo neuvola th pakolliset kuviot väliin ja antaisin teinä pojan kehittyä luonnolliseen tahtiin. Uskoakseni kaikki ihmiset nousevat jossain vaiheessa kävelemään. Mun mielestä noi th turhaan yrittävät päteä. Kannattaa käyttää tervettä järkeä ja luottaa omaan intuitioonsa. Meiän pojallakin oli th mielestä vehnäallergia ja oikeasti meiän pojalla on atooppinen ihottuma. Eikä pidä mennä välttelemään mitään ruoka-aineita. Taidan tässä asiassa uskoa lääketieteen dosenttia ja allergologia enemmän kuin neuvolan nuorta th.

Maria75 :) Mä en tiedä, mutta onneksi edes sinä siis tiedät mitä on ryömiminen... :) Häntä pitää ryömittää nyt 20kertaa päivässä..
Eiköhän ryömiminen ole tälläkin palstalla monelle tuttu termi, mutta tuo ryömittäminen onkin sitten vieraampi :)

Mä olen ryömittänyt poikaa sillä tavalla, että olen tukenut pojan jalkoja käsillä. Poika ponnistanut siitä eteenpäin. Meiän poika oli joku 4 kk ikäinen silloin. Eli sen jälkeen, kun alkoi kääntymään selältä mahalle. Aiemmin meiän poika oli aika harvoin mahallaan, mutta silti oppi kääntymään selältä mahalle. Jättäisin nuo neuvola th pakolliset kuviot väliin ja antaisin teinä pojan kehittyä luonnolliseen tahtiin. Uskoakseni kaikki ihmiset nousevat jossain vaiheessa kävelemään. Mun mielestä noi th turhaan yrittävät päteä. Kannattaa käyttää tervettä järkeä ja luottaa omaan intuitioonsa. Meiän pojallakin oli th mielestä vehnäallergia ja oikeasti meiän pojalla on atooppinen ihottuma. Eikä pidä mennä välttelemään mitään ruoka-aineita. Taidan tässä asiassa uskoa lääketieteen dosenttia ja allergologia enemmän kuin neuvolan nuorta th.

Maria75 :) Sä olet kyllä tosi hyvin perehtynyt hyvin asioihin! :) Parhaamme me jokainen yritetään tehdä vauvan hoidossa..

Miehen kanssa tässä vielä jutellaan ja hän lohduttelee mua, kun kerroin hänelle, että loukkaannuin ja itkin... vieläkin huono fiilis:sad001:sad001:sad001

En mä kyllä kauheasti ole kerennyt perehtymään tähän vauvan hoidon saloihin. Ottanut vaan asian kerrallaan ja yrittänyt ratkaista eteen tulevat ongelmat. Ei mulla ollut kokemusta pienistä vauvoista kauheasti aikaisemmin.

Tähti, Älä kuuntele tuota th:a! Miksi vauva-arjen pitäisi olla itku silmässä suorittamista kun siinä on tekemistä muutenkin. Sehän on stressi vauvallekin jos alat sekunttarin kanssa treenaamaan "ryömittämistä" . Vauvat kyllä kehittyvät siinä tahdissa kuin haluavat ja jos eivät niin sitten selviin ongelmiin puututaan. Kukahan siitä hyötyy että äiti saadaan epäilemään itseään univelan ja riittämättömyyden tunteiden keskellä. Pistää ihan vihaksi. Itse varmaan pian jo kysyisin th:lta että kun olet minua jo niin paljon arvostellut niin onko tässä jotain henkilökohtaista. Esim. ikä tms. Harmi ettet saa vaihdettua häntä. Ota mies mukaan ensi kerralla. Tsemppiä.

Tähti, Älä kuuntele tuota th:a! Miksi vauva-arjen pitäisi olla itku silmässä suorittamista kun siinä on tekemistä muutenkin. Sehän on stressi vauvallekin jos alat sekunttarin kanssa treenaamaan "ryömittämistä" . Vauvat kyllä kehittyvät siinä tahdissa kuin haluavat ja jos eivät niin sitten selviin ongelmiin puututaan. Kukahan siitä hyötyy että äiti saadaan epäilemään itseään univelan ja riittämättömyyden tunteiden keskellä. Pistää ihan vihaksi. Itse varmaan pian jo kysyisin th:lta että kun olet minua jo niin paljon arvostellut niin onko tässä jotain henkilökohtaista. Esim. ikä tms. Harmi ettet saa vaihdettua häntä. Ota mies mukaan ensi kerralla. Tsemppiä.

Evelin76 :) Voi kiitos sanoista, kova homma muutoinkin ja edes muutaman hyvän sanan sitä toivoisi kuulevan..

Mä olin tänään pari tuntia pois kotoa kun oli isomman pojan vanhempainilta. Kun tulin kotiin niin pienin oli huutanut tunnin verran eikä mies ollut saanut syötettyä sitä. Muutenkin tuntuu haastavalta saada kenenkään muun saada syötettyä kuin minun. Nyt tuli sellainen olo että mitähän tästä tulee jos en voi ollakaan yhtään pois vaan raahata sit vauvaa joka paikkaan..

ei helvetti. anteeks mutta toi sun terkka on täys kusipää.... ei mulla muuta, rupes vituttamaan sun puolesta kun tiiän että et vissiin edes pysty terkkaa vaihtamaan. tai jos pystyt niin tee se heti.

Moi taas:) Mun on pakko kirjottaa tänne, kun miehen kanssa asioista puhuttiin, ja hänkin on sitä mieltä, että terkka ei välttämättä ole ihan tämän päivän kartalla asioista:dead: Ei kai tarkoitus ole se, että saa vaan pahan mielen...Sitten hän vielä sanoo, oliko jotain kysyttävää...joskus olen kysynyt jotain, niin vastaus on syyttävä...hmmm!!!:banghead::sad001

En tosiaan kysy enää "ikinä" mitään...ja nytkin määräsi tulla käymään kahden viikon päästä hänen luona vain siksi, että haluaa nähdä osaanko käsitellä vauvaa riittävän "hyvin", eri liikkeet ja pukeminen....:wacky::wideyed::woot: Paniikkihan siinä tulee osata oikein, kun terkka kyttää vieressä ja arvostelee:banghead::sad001:sad001

Ei kaikki oo yhtä ketteriä käsistään, mutta silti parhaansa tekee...Siis kauhistuttaa jo valmiiksi sinne neuvolaan meno!:banghead::sad001
En mielestäni mikään tumpelokaan ole..:confused004

Moi taas:) Mun on pakko kirjottaa tänne, kun miehen kanssa asioista puhuttiin, ja hänkin on sitä mieltä, että terkka ei välttämättä ole ihan tämän päivän kartalla asioista:dead: Ei kai tarkoitus ole se, että saa vaan pahan mielen...Sitten hän vielä sanoo, oliko jotain kysyttävää...joskus olen kysynyt jotain, niin vastaus on syyttävä...hmmm!!!:banghead::sad001

En tosiaan kysy enää "ikinä" mitään...ja nytkin määräsi tulla käymään kahden viikon päästä hänen luona vain siksi, että haluaa nähdä osaanko käsitellä vauvaa riittävän "hyvin", eri liikkeet ja pukeminen....:wacky::wideyed::woot: Paniikkihan siinä tulee osata oikein, kun terkka kyttää vieressä ja arvostelee:banghead::sad001:sad001

Ei kaikki oo yhtä ketteriä käsistään, mutta silti parhaansa tekee...Siis kauhistuttaa jo valmiiksi sinne neuvolaan meno!:banghead::sad001
Mie tekisin niin että en menis tuolle neuvolakäynnille. Sille ei yksinkertaisesti ole mitään syytä. Neuvolan tehtävä on toki seurata lapsen hyvinvointia ja kasvua, mutta tuo ei ole sitä. Tuo on pelkkää vittuilua. Mä en tiedä missä asut mutta onko teidän kunnassa vaikka pitemmän matkan päässä toista neuvolaa? Aina voi siinä tapauksessa soittaa sinne ja pyytää siirtoa kun henkilökemiat ei kohtaa. Neuvolaan ei myöskään ole mikään pakko lasta viedä. Toki kävisin neuvolassa lääkärillä ja rokotuksissa mutta jossei toi teidän terkka ala täysjärkiseksi niin lopettaisin siellä käynnin. Jos rahat riittää niin lapsen kasvun voi seurata ja siirtää myös yksityisen lääkäriaseman huoleksi. Sama asia kuin raskausaikana. Neuvolassa ei ole pakko käydä. Ja teidän tapauksessa väittäisin että käynneistä on jo haittaa enemmän kyin hyötyä lapselle. Henkisesti lytätty äiti ja ihme treeniohjelma jo pienelle vauvalle ei voi olla yhdenkään lapsen edun mukaista.

Mitä ihmettä?? Ei terkkarin tehtävä ole arvostella pukemistaitoja. Toi on jo nöyryytystä, kiusaamista. Sinuna vaihtaisin neuvolaa (jos ei tätiä pysty vaihtamaan) vaikka kauemmaksi tai ottaisin yhteyttä neuvolan esimieheen ja vaatisin päästä juttusille. Jos et itse pysty niin laita mies asialle, mutta tommonen käytös on perseestä, eikä kenenkään pitäis sietää sellasta! Olis kiva tietää mikä neuvola on kyseessä, etkös säkin Tähti Hyvinkäällä synnyttänyt? Eli jossain tässä lähellä sitten :) Tekis mieli itse mennä sanomaan pari sanaa.. ! :)

Tähtipölyä :) Vielä vastaan tähän, että terkka oli tosi tiukkana "ryömityksestä".... Kaiken lisäksi hän kysyi minulta, että osaanko mä käsitellä lasta? Koska hänen mielestään mä en pue pojan päälle vaippaa ja vaatteita riittävän nopeasti jne...OMG, help me god!!! :((
Ei jumankauta. Sulla on kyllä hyvät hermot. Mä olisin jo kilahtanut ja laittanut palautetta johonkin ylemmäs....että se terkka kehtaa. Ei sillä voi olla kaikki palikat kasassa.

Käyppäs kattoo julkiterhikistä miltä vuosisadalta sen tutkinto on...

Mä olin tänään pari tuntia pois kotoa kun oli isomman pojan vanhempainilta. Kun tulin kotiin niin pienin oli huutanut tunnin verran eikä mies ollut saanut syötettyä sitä. Muutenkin tuntuu haastavalta saada kenenkään muun saada syötettyä kuin minun. Nyt tuli sellainen olo että mitähän tästä tulee jos en voi ollakaan yhtään pois vaan raahata sit vauvaa joka paikkaan..
Tiedän tunteen. Meidän tyttöä ei kans muut syötä ja äiti ei voi mennä kun toiseen huoneeseen ni typy alkaa ensin vähän kitistä, sit vähän enempi ja sit iskee todellinen kilari.

Meillä onneksi onnistuu niin, että mies syöttää sosetta ja korviketta. Eilen menin kauppareissulle ja laitoin miehelle soseen ja maidon valmiiksi syötettäväksi. Mä haluaisin alkaa käydä kuntosalilla, kun tuntuu, että paino on alkanut taas nousemaan. Pitäisi saada aikaiseksi ostaa salikortti.

Terkkuja 3 kk neuvolasta! Huomenna tulee 3 kk täyteen. Rota meni hyvin alas ja rokotukset itketti pistohetkellä, mutta harmi unohtui pian. Katsotaan, mitä tuleman pitää... Kipulääkkeet valmiina... :nailbiting: Pituutta 62 cm ja painoa 6400, pipo 39,6. Hyvin omalla käyrällään. Hienosti seurasi neuvolatädin kasvoja ja iloista keltaista nallea, johon oli myös kiva tarttua. Hymyä ja juttuakin saatiin.

Muutoinkin paljon tuntuu tapahtuneen 2-3 kk välillä. Päiväunet ovat hyvin vaihtelevia, mutta öissä on tapahtunut äidille toivottua edistystä :) Vielä ei ole ihan synkassa taaperon kanssa illalla, usein torkahtaa siinä vaiheessa ja herää vielä. Varsinainen nukahtaminen yöunille 22-24, mutta sitten onkin viime öinä nukkunut 4.30, 6.00, 7.00 (!!) ja viime yönä 04 asti! Jee, tuntuvat pitenevän vauhdilla, vaikka viime yö oli vähän levottomampi. Eilen jumppasi ihan hulluna ja varmaan kymmenen kertaa oli niin lähellä, että ois kääntynyt, mutta vielä kimposi takaisin selälleen :) kohta varmaan, jännää...

Mäkään en ole koskaan kuullutkaan ryömittämisestä! Ihan ihme termi. Useampi th kuitenkin ollut ja kokeneita. Esikoisen ja kakkosen onkin jo nyt eläkkeellä. Tä nyk.on ehkä reippaat 50-v.
Ei vauvan liikkumisesta tai muistakaan kannata ottaa mitään paineita. Pilalle vaan menee sellasesta vauva-aika. Vauvat oppii ihan aikanaan kaiken. Ne tekee ne treenit ihan itse, kun laittaa lattialle ja oppii sitten, kun ovat valmiita.
Niin samaa mieltä! Ja turha verrata myöskään muihin vauvoihin ja stressata, jos oma vauva ei osaa jotain saman ikäisenä kuin naapurin vauva. Kaikki oppivat aikanaan, sitten kun ovat siihen valmiita. Edellytyksiä ja virikkeitä voi toki tarjota, mutta treenin vauva tekee itse, olipa se sitten ryömiminen, puhuminen tms.

Tätäkin mä just oon halunnut välttää tässä ruokkimisasiassa. Vaikka tuntuu kivalta olla korvaamaton, niin mulle on tärkeetä päästä menemään ilman vauvaa ja tietää et hommat hoituu ilman muakin. Oon sen verran mukavuudenhaluinen, ja myöskin huonon omatunnon omaava. Et jos homma ei ilman mua toimi, ni himaanhan on lähdettävä ruokkimaan vauva.

Vielä toistaiseksi meillä, tuttipullo ja tissi on sellaiset, joihin rauhoittuu aina.

Meil on nyt kaks yötä huudettu klo 5-6 täysiä. Kakistelee ensin sängyssä. Se herää siinä 2-4 syömään ja sen jälkeen tunnun välein. Ihan vituiks menee kaikki yöt. Äijä toi sen ysiltä mulle rinnalle ku nukuin vielä. Vauvalla oli yökkäri-pyökkäri päällä silloin vielä... Se söi molemmat tissit mun vieressä. Sit nukahti. Mä pilkin vieressä. Siirsin sen puol 11 omaan sänkyyn ja goisii vieläkin. Ihan kiva, ni ei tarvi yöllä niin paljon nukkua...

Äijäkin jatkoi unia silloin ysiltä. Ollaan molemmat poikki. Hoidetaan yösyötöt vuorotellen ja sit ku vauva ei nukahda uudelleen, ja jos menee hermot ni toinen tulee hätiin. Käytännössä ollaan pystyssä vähän väliä molemmat.

Oli pakko vittuilla äijälle tosta yökkäristä. Miksi ei ollu päivävaatteet päällä klo 9, vaikka vauva oli heränny jo seiskalta? Kun tultiin nimittäin sairaalasta himaan, ni äijä sanoi mulle et aamu alkaa sitte klo 7! Mä sanoin et vedä v päähäs, alota ite. Eikä oo juurikaan aloitellu... Noi kellonajat se möläyttää ku hänen exä on hoitanu asiat silleen, ni munkin pitäis. Samoin napisee, et mun pitäis mennä klo 22 nukkuu. Selvis sitte et exänsä oli aina tehny niin. Siis täh?? Mä aloin yhtäkkiä ymmärtää tätä touhua ihan eri tavalla. Tajusin myös, et ku äijä puhuu "me", ni se tarkoittaa häntä itseään ja exäänsä, ei suinkaan minua ja häntä. Mihin vittu mä oon sekaantunu...:oops::bored::sorry:

Takaisin