Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tähtipölyä :) Vielä vastaan tähän, että terkka oli tosi tiukkana "ryömityksestä".... Kaiken lisäksi hän kysyi minulta, että osaanko mä käsitellä lasta? Koska hänen mielestään mä en pue pojan päälle vaippaa ja vaatteita riittävän nopeasti jne...OMG, help me god!!! :((
ei helvetti. anteeks mutta toi sun terkka on täys kusipää.... ei mulla muuta, rupes vituttamaan sun puolesta kun tiiän että et vissiin edes pysty terkkaa vaihtamaan. tai jos pystyt niin tee se heti.

ei helvetti. anteeks mutta toi sun terkka on täys kusipää.... ei mulla muuta, rupes vituttamaan sun puolesta kun tiiän että et vissiin edes pysty terkkaa vaihtamaan. tai jos pystyt niin tee se heti.

En pysty vaihtaan ja on kuitenkin on kai ammattitaitoinen... Ehkä, jos mies sanoisi hälle muutaman sanan...Mä en osaa :sad001

Tähtipölyä :) Vielä vastaan tähän, että terkka oli tosi tiukkana "ryömityksestä".... Kaiken lisäksi hän kysyi minulta, että osaanko mä käsitellä lasta? Koska hänen mielestään mä en pue pojan päälle vaippaa ja vaatteita riittävän nopeasti jne...OMG, help me god!!! :((

Mun mielestä tuo on jo kiusaamista, mitä tuo mukamas terveydenhuollon ammattilainen tekee. Ei noin vaan voi toimia! Vauvathan nimenomaan pitävät rauhallista ja hallituista liikkeistä, jotta tuntevat olonsa turvalliseksi.
Yritä jättää terkan sanat omaan arvoonsa ja muista, että neuvola käynnit harvenevat kokoajan.
Minä tiedän ja me kaikki täällä tiedetään, että sinä olet maaaaailman parhain, rakastavin, taitavin ja huolellisin äiti omalle pienokaisellesi ja terkkakin sen tietää mutta on vanha, kateellinen, kärttyinen eukko koska sulla on ihana, täydellinen pieni poika ja mukava aviomies, eli siis luultavasti kaikki mitä hän haluaisi.:Heartpink

...
Mun mielestä tuo on jo kiusaamista, mitä tuo mukamas terveydenhuollon ammattilainen tekee. Ei noin vaan voi toimia! Vauvathan nimenomaan pitävät rauhallista ja hallituista liikkeistä, jotta tuntevat olonsa turvalliseksi.
Yritä jättää terkan sanat omaan arvoonsa ja muista, että neuvola käynnit harvenevat kokoajan.
Minä tiedän ja me kaikki täällä tiedetään, että sinä olet maaaaailman parhain, rakastavin, taitavin ja huolellisin äiti omalle pienokaisellesi ja terkkakin sen tietää mutta on vanha, kateellinen, kärttyinen eukko koska sulla on ihana, täydellinen pieni poika ja mukava aviomies, eli siis luultavasti kaikki mitä hän haluaisi.:Heartpink

Tähtipölyä :) Kiitos näistä sanoista. Miehen kanssa juttelin ja hän lupasi yrittää mennä mun puolesta tässä vauvan kanssa neuvolakäynnille:smiley-angelic008

Voi apua mitä kohtelua Tähti! Mä olisin varmaan alkanut itkeä, jos mulle olisi kommentoitu noin :( Mutta kuten täällä on aiemmin hyvin jo kirjoitettu, niin koita olla välittämättä, olet paras vauvallesi ja hän rakastaa sua yli kaiken!

Mulla oli esikoisen kanssa neuvola th, jonka mielestä vauvassa oli jotain pahasti vialla, kun alkoi kääntyä selältä mahalleen aina vain toiselta puolelta. Ei siis tasaisesti molemmilta puolilta heti alusta alkaen. Saimme lähetteen fysioterapiaan. Ekalla käynnillä fyssari vietti hetken vauvan kanssa, ja kysyi sitten, että kenen idea oli tulla hänen vastaanotolleen, olinko itse tehnyt aloitteen vai neuvola th? Kun sanoin, että th, niin fyssari vaan totesi, että niinpä hän arvelikin. Vauvassa ei ollut yhtään mitään vikaa.

Tätä kuopus-vauvaa olen pitänyt nyt yhä pidempiä aikoja leikkimatolla, tykkää katsoa vilkkuvia valoja ja roikkuvia leluja. Samoin masullaan viihtyy pidempiä aikoja koko ajan.

Ongelmana meidän vauvalla on edelleen ummetus; rotateq-rokotteesta tasan 2 viikkoa, ja kakka tullut 2 kertaa, kun olen antanut ummetuslääkettä (Microlax). "Oma-aloitteisesti" ei kertaakaan!

Sikuriini :) Mitä sitten olet tehnyt, ellet ole pistänyt lasta ryömimään? Missä iässä teidän lapset alkoi ryömiin? :rolleyes:

Mä en tiä mitään virallisia nimiä/termejä, mutta ryömimisestä puhutaan, kun lasta pitää pitää makuullaan ja hänen pitää ryömiä..:rolleyes:

No en oikeastaan mitään treeniä. Ainoastaan pitänyt vatsallaan ja sitten esikoisen kohdalla sain neuvon nostaa toista jalkaa toisen yli niin että hän itse tavallaan jatkaa siitä kierähtämään vatsalleen tai sit vaan pitää hetken kyljellään. Sanoi että se kehittää vatsalihaksia. Meillä ei kyllä lapset ole kauheasti ryömineet kylläkään vaan suoraan lähteneet konttaamaan. Kävelemään eka oppi tasan yksivuotiaana ja toka vähän yli 9kk. Että kyllä ne liikkumaan ovat oppineet.

Joo siis aivan käsittämätöntä!! Ihan kiusanteon tunnusmerkkejä jo... Ryömittämisestä en tosiaan ikinä oo kuullu ja nyt samanikäinen vauva kuin Tähdellä. Toki suositellaan mahallaan pitämään, mutta ei min mielestä vielä todellakaan tarvii tulla mitään "tuloksia". Tosiaan kun esikoinen oli 8 kk, eikä suoranaisesti liikkunut eteenpäin, niin käytiin fyssarilla, mutta siitäkin neuvolalääkäri sanoi, että hän nyt laittaa lähetteen rauhoittaakseen mua...

Meilläkin poika menee konttausasentoon ja syöttötuoli otettiin täällä tänään käyttöön. :)Meillä oli siis tänään 6 kk neuvola ja terkkari katsoi nuo suojeluheijasteet (ottaa käsillä vastaan sivuille ja eteen päin) ja sanoi, että saa laittaa syöttötuoliin. Pituus oli 65,5 cm, paino 7145 g ja pää 43 cm. Painoa oli tullut vain 345 g, mutta kuulema liikkuminen vie nyt energiaa niin paljon, että painoa tulee siksi vähemmän kuin aiemmin. Voi olla, sillä esikoinen painoi 8000 g saman ikäisenä, mutta hän ei tässä iässä vielä ryöminyt. Ollaan nyt annettu 3 ateriaa kiinteitä päivässä, mutta aterioiden määrän voisi vähitellen kuulema nostaa viiteen (aamupuuro, lounas, välipala, päivällinen, iltapuuro). Lisäksi jatketaan imetystä.
Aikkauhee! Et ei toi syömisen määrä ainakaan helpota missään vaiheessa... Et 10-12 krtaa päivässä joka tapauksessa...Paras alkaa sit vaan totuttelee, vissiin.:woot:

Siis täh!? Kuinka nopeasti ne vaatteet pitää oikein pukea? Eli hyvä äitiys ja käsittelytaito on siitä kiinni kuka nopeasti tekee asioita? Mä kyllä ihan oikeasti kyllä kyseenalaistan nyt tuon koko hoitajan. Jos on ollut kauan alalla niin on ollut liian kauan! Voitko vaihtaa terkkaria? Siis onko teidän neuvolassa useampi hoitaja? Silloin vaihto onnistuu jos vaadit. Ihme kommentteja laukoo, älä niistä loukkaannu, on selvästi kyllä vähän hömelö (tai siis paljon), ammattitaito unohtunut vallan. Minäkin puen pojan rauhallisesti ihan jo sen takia ettei säiky rivakoita liikkeitä, mutta senkin takia että on kiva seurustella vauvan kanssa samalla.
Housut-pousut :joyful: ja sukat-pukat :hilarious:

Mäkin tuun välillä kärttyiseksi, ku Tähdellä on niin mukava mies :p!

Siis niinku mitä vittu? Missä kohtaa lapsen pukemisesta on tullut joku nopeus kisa? Tai koska on vauvoja ryömitetty? Kas kun ei kysynyt et osaatko keittää perunoita..ja jos se on jtn tollasta joskUs kysynyt, niin anna sen terkan numero ni mä voin soittaa sille ja järjestää pari nopeustestiä..Tai sittenhän on niin, että meillä on sama tarkka..

Mä oon siis aina kuullu et se mun tarkka on pimeä, mut hei kyl tämä näköjään on muitakin..

Me päästiin kotiin ja hei voin kertoa et tissillä olo harkat onnaa jo paremmin niin ku ajattelinkin kun päästään kotiin, saadaan nukuttua ja kukaa ei vittu revi mun tissit väkisin..

Huomen yhteyttä potilasasiamieheen, koska meidät kotiuttanut kätilö kertoi paljon sellasia asioita mitä ois pitäny mulle kertoa sektiota edeltävästi. Muunmuassa, että kaikille elektiivisen sektion valinnoille laitetaan se morkku automaattisesti, kysymättä..ja mä nimenomaan kielsin sen, koska epäily heräs etten kestä sitä ja kas kuinkas kävikään..ja plus sit se et kun se hanska hajos kesken leikkauksen ni jos jtn tulee ni oon jo siitä tehny ilmoituksen.

Mut nyt mä vaan keskityn vauvaan ja siihen et pääsen ens yönä omaan sänkyyn nukkumaan..Vauva on ihana, se nukkuu syö ja kakkaa..porskuttaa 3-4h putkeen.Nyt ku se nukkuu mun sylissä imetystyynyä vasten ja narttukoira mun jaloissa..Mies touhuaa kaikenlaista taustalla, tiskailee ja pyyhkii tasoja ja siirtelee tavaroita..on se hauska..Ei tosiaan olis tarvetta siivoilla mut ehkä silläkin on hormonit sekasin..Elämä on just nyt aika täydellistä..

Voi apua mitä kohtelua Tähti! Mä olisin varmaan alkanut itkeä, jos mulle olisi kommentoitu noin :( Mutta kuten täällä on aiemmin hyvin jo kirjoitettu, niin koita olla välittämättä, olet paras vauvallesi ja hän rakastaa sua yli kaiken!

Mulla oli esikoisen kanssa neuvola th, jonka mielestä vauvassa oli jotain pahasti vialla, kun alkoi kääntyä selältä mahalleen aina vain toiselta puolelta. Ei siis tasaisesti molemmilta puolilta heti alusta alkaen. Saimme lähetteen fysioterapiaan. Ekalla käynnillä fyssari vietti hetken vauvan kanssa, ja kysyi sitten, että kenen idea oli tulla hänen vastaanotolleen, olinko itse tehnyt aloitteen vai neuvola th? Kun sanoin, että th, niin fyssari vaan totesi, että niinpä hän arvelikin. Vauvassa ei ollut yhtään mitään vikaa.

Tätä kuopus-vauvaa olen pitänyt nyt yhä pidempiä aikoja leikkimatolla, tykkää katsoa vilkkuvia valoja ja roikkuvia leluja. Samoin masullaan viihtyy pidempiä aikoja koko ajan.

Ongelmana meidän vauvalla on edelleen ummetus; rotateq-rokotteesta tasan 2 viikkoa, ja kakka tullut 2 kertaa, kun olen antanut ummetuslääkettä (Microlax). "Oma-aloitteisesti" ei kertaakaan!

Murrimur :) Mä kyllä itkin, kun kotiin päästiin...:sad001:sad001:sad001 En mä sanonut miehelle.

Siis niinku mitä vittu? Missä kohtaa lapsen pukemisesta on tullut joku nopeus kisa? Tai koska on vauvoja ryömitetty? Kas kun ei kysynyt et osaatko keittää perunoita..ja jos se on jtn tollasta joskUs kysynyt, niin anna sen terkan numero ni mä voin soittaa sille ja järjestää pari nopeustestiä..Tai sittenhän on niin, että meillä on sama tarkka..

Mä oon siis aina kuullu et se mun tarkka on pimeä, mut hei kyl tämä näköjään on muitakin..

Me päästiin kotiin ja hei voin kertoa et tissillä olo harkat onnaa jo paremmin niin ku ajattelinkin kun päästään kotiin, saadaan nukuttua ja kukaa ei vittu revi mun tissit väkisin..

Huomen yhteyttä potilasasiamieheen, koska meidät kotiuttanut kätilö kertoi paljon sellasia asioita mitä ois pitäny mulle kertoa sektiota edeltävästi. Muunmuassa, että kaikille elektiivisen sektion valinnoille laitetaan se morkku automaattisesti, kysymättä..ja mä nimenomaan kielsin sen, koska epäily heräs etten kestä sitä ja kas kuinkas kävikään..ja plus sit se et kun se hanska hajos kesken leikkauksen ni jos jtn tulee ni oon jo siitä tehny ilmoituksen.

Mut nyt mä vaan keskityn vauvaan ja siihen et pääsen ens yönä omaan sänkyyn nukkumaan..Vauva on ihana, se nukkuu syö ja kakkaa..porskuttaa 3-4h putkeen.Nyt ku se nukkuu mun sylissä imetystyynyä vasten ja narttukoira mun jaloissa..Mies touhuaa kaikenlaista taustalla, tiskailee ja pyyhkii tasoja ja siirtelee tavaroita..on se hauska..Ei tosiaan olis tarvetta siivoilla mut ehkä silläkin on hormonit sekasin..Elämä on just nyt aika täydellistä..
Ihanaa ku pääsitte himaan! Ai että, pois hikisestä sairaalasta, missä ei tiedä miten päin pitäis olla ja kandeisko olla kiva tolle ku se hoitaa mun vauvaa vaikka on ihan kusipää muuten...:yuck: Siitä pikkuhiljaa toipumaan-poipumaan ja ruokkimaan-puokkimaan :hilarious:!

Sirpa,K-supermarketeista ainakin löytyy noita Mammin koliikkipulloja. Mekin ostettiin niitä vasta synnytyksen jälkeen, kun emme olleet varautuneet pulloruokintaan. Missä kaupoissa käyt, kun täällä Turun seudulla noita mun mielestä on melkein kaikissa kaupoissa

Muokattu viimeksi:
Tähti-73, eiköhän teiän poika opi ilman ryömimisharjoituksiakin ryömimään. Tosin meiän pojalla taitaa jäädä ryömiminen kokonaan väliin, kun nyt harjoittelee kovasti konttausasentoa joka päivä. Jännityksellä odotan, koska poika lähtee konttaamaan. Kannattaa nauttia tuosta ajasta, kun vauvat ei vielä liiku mihinkään. Kohta noiden vauvojen perässä saa juosta.

Mäkään en ole koskaan kuullutkaan ryömittämisestä! Ihan ihme termi. Useampi th kuitenkin ollut ja kokeneita. Esikoisen ja kakkosen onkin jo nyt eläkkeellä. Tä nyk.on ehkä reippaat 50-v.
Ei vauvan liikkumisesta tai muistakaan kannata ottaa mitään paineita. Pilalle vaan menee sellasesta vauva-aika. Vauvat oppii ihan aikanaan kaiken. Ne tekee ne treenit ihan itse, kun laittaa lattialle ja oppii sitten, kun ovat valmiita.

Sirpa, täällä Turun seudulla noita Mammin pulloja löytyy ainakin K-supermarketeista. Ei mekään ennen synnytystä tajuttu hankkia pulloja, kun ei oltu varauduttu pulloruokintaan.

Tähti-73, eiköhän teiän poika opi ilman ryömimisharjoituksiakin ryömimään. Tosin meiän pojalla taitaa jäädä ryömiminen kokonaan väliin, kun nyt harjoittelee kovasti konttausasentoa joka päivä. Jännityksellä odotan, koska poika lähtee konttaamaan.

Maria75 :) Mä en tiedä, mutta onneksi edes sinä siis tiedät mitä on ryömiminen... :) Häntä pitää ryömittää nyt 20kertaa päivässä..

Takaisin