T
Tähti ★
Vieras
Kyllä mulla aika hyvä käsitys on mitä Alzheimeriä sairastava ihminen on, koska tälläkin hetkellä työpaikalla niitä on 11.
Mä kadotin jotenkin sun pointin tuosta viestistä, mutta ei se varmaan haittaa.
On hienoa, että käytte isovanhempia katsomassa sairaudesta huolimatta. On kuitenkin todennäköistä, että anoppisi ei kohta enää poikaanne muista, tai luulee että hän on hänen oma poika pienenä, mutta pojalle tärkeitä kokemuksia. Mun äiti on myös sairas (eri sairaus) ja nämä pienet lapset pelkäävät häntä, koska katsoo tuijottavasti ja puhuu oudosti (kuuluu sairauteen). Ja lastenhoitoapuun en luottaisi muistisairaan kanssa. Toki sylittelyä ym mutta muistisairaalle en jättäisi lasta hoitoon.
Ilmeisesti anoppisi pärjää kuitenkin kotona ilman apuja? Jossain vaiheessa sekin tulee eteen ja silloin on sun miehestä apua (omaisen roolissa) kun pitää taistella byrokratiaa vastaan että anoppisi saa apuja mitä tarvitsee, joka paikassa kun ei valitettavasti sitä saa automaattisesti, ellei ole rahaa.
Satru :) Kiitos ihanasta viestistä Näin se juuri on ja lähiomainen on loppuhetkillä suuressa merkityksessä.
Itsekin kadotin koko asian pointin, koska ei vaan käsitä kaikkea/koko asiaa. Sairaus on kuitenkin hitaasti etenevä (sanooko jotain?). Diagnoosi on tehty jo 10vuotta sitten, mutta hän ei sitä usko ja on käynyt varmaan kaikki mahdolliset lääkärit läpi. Hän on uskotellut kaikille, ettei hänellä ole sitä sairautta, enkä aina tiedä missä mennään....
Surettaahan se, enkä oikein pysty ohjeistamaan häntä, koska ei pysy kärryillä asioista, kun kyläillään.
Itsekin olin siinä uskossa, ettei ole siitä taudista kyse, mutta diagnoosi vaan on totta ja sen kyllä havaitsee. En kehtaa puhua hänelle asiasta, koska en osaa
.