T
Tähti ★
Vieras
Tähti, varmasti lapsenne on älykäs ja lahjakas, mutta ei sitä voi päätellä siitä, oppiiko nopeasti vai hitaasti. Toiset kypsyttelevät asioita hiljaa mielessään ja toiset tuovat kaikki taidot esille heti kun ovat oppineet. Lapsesta ei myös koskaan tiedä, mitä hänestä aikuisena tulee. Jos miettii että kyllä se vanhana minusta huolehtii, niin saattaa rajoittaa lapsensa suunnitelmia. Entä jos hän haluaakin muuttaa maailman toiselle puolelle?
Minä asun vanhempieni kanssa samassa kaupungissa mutta ei minusta kyllä tulevaisuudessakaan vanhusten hoitajaksi ole. Minun vanhemmillani kävi tuuri ja siskoni on hoitajatyyppiä. Tosin ei kyllä ota kumpaakaan kotiinsa asumaan
Ehkä tuon 2-vuotiaan preppauksen raja kannattaa vetää siihen, että opettaa vain niitä asioita, joista lapsi on kiinnostunut. Siis normaalin arkielämän lisäksi. Ettet vain innostu opettamaan vaikkapa kaikkia pääkaupunkeja ja unohdat pukemis- ja nukkumisharjoitukset.
Yölento :) Kiitos vastauksesta!
Luultavasti lapsi muuttaa ulkomaille. Sitä etukäteen jo "pelätään". Hän osaa jo nyt monia kieliä ja on 2-vuotiaaksi lisäksi käynyt jo kolme kertaa "etelässä"...
Kohta on tulossa 4:jäs kerta, kun luultavasti kohta mennään taas, sillä isä haluaa ulkomaille lomalle. Viikko on vielä töistä pitämätöntä kesälomaa jäljellä, joten...vain sitä parasta kohdetta ja hotellia, sekä aikataulua katsellaan
Nukkumisharjoitukset on meillä nyt ihan ykkösenä. MUTTA siellä lomalla saa sitten nukkua miten haluaa, koska meillä olisi maksettu lastenhoito etukäteen ainakin puoleksi päivää
Aiemmilla matkoilla oli myös lapsen hoitoa ja poika viihtyi niissä todella loistavasti, kun oli myös paljon uusia leluja ja muuta kivaa, sekä erilaisia kavereita :)
Poika sai aina kehuja hoitajilta, koska hän oli niin tasainen, rauhallinen, reipas, järkevä, yhteistyötaitoinen, eikä itkenyt mistään turhasta.
Ei siis maksettu turhasta. Oli osaavat hoitajat siellä ja saatiin siellä itse myös pitää vähän lomaa ja vapaata lapsenhoidosta, kun kotona se ei koskaan ole mahdollista
.
Last edited by a moderator: