Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Napu75 :) Mulla oli raju vatsatauti kesken inssi lääkityksen (letro). Lääkitys jäi kesken, kun mikään ei pysynyt sisällä kahteen päivään. Ei edes se tarvittu pilleri.

Kroppa näköjään meni tyysti sekaisin ja näyttää ovisplussaa vieläkin...menkkoja ei ole, mutta raskaanakaan en ole!

Kiertoa aiemmin olin vahvoilla antibiooteilla 3viikkoa hampaan takia.

Vaikea sanoa mikä meni vikaan. Lisänä aika suuret työtressit lisääntyneiden vastuiden/töiden takia.

Nyt vieläkään ei ole terve, lapselta tarttuneen taudin takia, limaa joutuu yskimään, vaikka on kestänyt kohta viikon ja samoin mies.

Uutta yritystä, kun menkat vaan saapuis...nyt on ehkä dpo26....:BangHead

:greet025
HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ KAIKILLE!!!:Heartred
Meillä on tasan tänään samalla 2-v. syntymäpäivä!!
:love7

Paistoin letut ja tarjolle oman valinnan mukaan mukaan eilaisia koristeita, hilloa, sekä ihan tse pursotettavaa kermaa ja vaahtokarkkeja :)

Juhlaväelle leipomosta tilattiin ISO syntymäpäiväkakku ja iso voileipäipäkakku (maksoi ~200€).

Arvaatkaas vaan...kaikki lapset otti vain niitä lettuja!:joyful: Kukaan ei koskenut kakkuun, ei edes itse syntymäpäiväsankari:eek:

Isä ehti jo täysin tuomita mun letut synttäritarjoilulle, koska tarjolla on kakkua ja muutakin, (myös mummon leipomia pullia ja muuta)...

No, eipä olleet vain lettukestit, vaan lasten valinnan mukaan llettusynttärit!!:happy119

Myös paljon ilmapalloja!!
:hug007:hug007:hug007:violent025:hug007:violent025

Eclipse :)

En ehtinyt järkätä lapsille ohjelmaa. Mutta, isä hankki omalle takapihalle oman kiivettävän mökki+liukumäki yhdistelmän...siellä kaikki lapset menivät ja leikkivät vuoroin talonomistajaa :)

Itse 2-v. talonomistaja ei vielä oikein itse edes yksi uskalla laskea mäkeä alas. Meidän esikoislapsi on tänään ihan täydet 2-VUOTTA!! :p:gen014:gen014:happy093

:happy093:happy093

Juu ei ne lapset yleensä tarvitse mitään järjestettyä ohjelmaa. Ne keksii kyllä ihan itse :grin
Meillä tulee myös tytölle leikkimökki synttärilahjaksi. Se on nyt kasattu ja maalattu ulkoa. Sisämaalauksen ehdin kyllä tehdä ennen synttäreitä kunhan ilmat viilenee ens viikon lopulla. Tuleva talon omistaja on jo leikkinyt monet kerrat talossaan. Liukumäki meillä on erikseen. Leikkimökin halusin puisena sillä ajatuksella että kun sillä ei enää haluta leikkiä niin siitä jää mulle lisä puutarhavaja.

Ihanaa onnea Tähden 2-vuotiaalle!

En muistaakseni koskaan järkännyt kummempaa ohjelmaa lastenjuhlille. Joskus ollut ongintaa noin 5-8 vuotiaille. Hyvin ovat saaneet ajan kulumaan. 4- tai 5-vuotiaana saivat pitää ekat kaverisynttärit. Vieraita on saanut kutsua niin monta kuin monta vuotta täyttää. 10-vuotiaasta ylöspäin max 10. Liian isossa porukassa alkaa tulla kuppikuntia ja silloin ei oo enää kaikilla välttämättä kivaa. Tarjoilu on pääosin tyyliin karkki, sipsi, keksi, jäde vihannesdippi, mehu, limsa. Eivät mukelot suuresti arvosta mamman panostamista. Sukulaissynttäreillä on sitten kaakut ja pullat sum muut.

4- tai 5-vuotiaana saivat pitää ekat kaverisynttärit. Vieraita on saanut kutsua niin monta kuin monta vuotta täyttää. 10-vuotiaasta ylöspäin max 10. Liian isossa porukassa alkaa tulla kuppikuntia ja silloin ei oo enää kaikilla välttämättä kivaa. Tarjoilu on pääosin tyyliin karkki, sipsi, keksi, jäde vihannesdippi, mehu, limsa. Eivät mukelot suuresti arvosta mamman panostamista. Sukulaissynttäreillä on sitten kaakut ja pullat sum muut.

Napu75 :) Kaverisynttäreistä, että sopivan ikäisiä olivat mielestäni! :)

Kotona miehen kanssa tuumattiin jo, että pitäisikö meilläkin olla kaverisynttärit 2-vuotiaana?!:eek: Mutta olin isän kanssa ihan eri mieltä. Minusta 1-vuotias ei vielä niistä ymmärrä...

Tosin isä on sitä mieltä, että kaikki muut lapset samassa hoitopaikassa mököttää, koska eivät tulleet kutsutuiksi synttäreille...:wideyed::rolleyes:

Mielipiteitä olisi kiinmostava kuulla. Meni vähän vaikeaksi. No, synttärit on siis jo juhlittu ja mielestäni ihan pieni lapsi ei tarvitse kaverisynttäreitä, vaikka isommat lapset pitävät hänestä :)

.

Last edited by a moderator:
Tähti, en kyllä vielä 2-vuotiaalle pidä kaverisynttäreitä, tuskin vielä 3-vuotiaallekaan ellei jotain superrakkaita kavereita siihen mennessä siunaannu. Sittenkin varmaan kutsuisin vanhemmat mukaan.

Tähti, en kyllä vielä 2-vuotiaalle pidä kaverisynttäreitä, tuskin vielä 3-vuotiaallekaan ellei jotain superrakkaita kavereita siihen mennessä siunaannu. Sittenkin varmaan kutsuisin vanhemmat mukaan.

Yölento :) Kiitos mielipiteestä. Onko nuo kaverisynttärit enemmän tyttöjen juttu?

Ja kai on lapsen oman tahdon mukaan, eikä niin, että kaverit haluavat tulla kotiin? :rolleyes: Ei kai kuulu vaan miellyttää muita!?

Naapurin tyttö (kohta koululainen) yritti väen väkisin tupata itsensä mukaan ja kutsuikin ihan itsensä,... toki sitten kerrottiin, että kyllä saa tulla. Ei hän päässyt, sillä vanhemmat eivät olleet samaa mieltä...

Itse kaverisynttäri herättää kummastusta, mitä se tarkalleen tarkoittaa?:rolleyes:

Täällä on viime viikonloppu juhlittu synttäreitä ensin isovanhempien kanssa ja sitten seuraavana päivänä ystävieni ja heidän lasten kanssa. Lahjoissa on riittänyt ihmeteltävää ja uusia asioita opittu lisää. Tänään oli neuvola joka meni ihan hyvin. Toimintaa ja kaikki mielialat tuli esiteltyä. Sintille oli mitoiksi kertynyt 80cm / 11,7kg. Hyvin kasvaa omalla käyrällään. Seuraava neuvola onkin sitten vasta 3 vuotiaana. Tai syksyllä käydään toki hakemassa influenssarokotus, mutta se ei oo varsinainen käynti.

Takaisin