Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kyllä mä oon kaikista isoimmista kaupoista löytänyt pursotin kermaa. Oliks se niin Tähti et teillä oli ne lettu kestit mihin etsit?
Joo ei kannata kiinnittää huomiota tai innostuu vaan enemmän. Tän ikästä kun ei voi oikein kieltääkään kun ei ymmärrä miksi ei saa sanoa.
Mä ihmettelen ettei meidän ipana kiroile, koska mä kyllä päästelen ärräpäitä. Enkä oo alkanu sievistelemään lapsen kuullen. Ehkä just siks että mä en hyssyttele.
Moikka vaan. Tänne rantautui lähes neljä viikkoa sitten pieni miehen alku, jonka kanssa elämää opeteltu.
Tähti: onneksi nuo ei toivotut sanat jää nopeesti unholaan kun ei kiinnitä niihin huomiota ja kannustaa muihin sanoihin...
Kyllä mä oon kaikista isoimmista kaupoista löytänyt pursotin kermaa
Meillä tyttö tykkää Trollit elokuvasta joten teen aiheeseen sopivan kakun ja tilasin lautaset ym samaa sarjaa. Ostin myös trollihahmoja kakun päälle. Muuten teen sokerimassasta iloisen värisiä kukkia, sateenkaaren jne. Kakusta teen kyllä muuten kermakakun. En pidä kokonaan sokerimassalla vuoratuista. Lisäksi teen perinteisesti voileipäkakkua, pipareita ja piirakoita. Ohjelmaa en vielä suunnittele. Pitää katsoa minkä ikäisiä lapsia tulee kenenkin mukana ja riippuu ilmastakin voiko olla ulkona. Lapset kyllä keksii leikkejä ilman mitään varsinaista ohjelman järjestämistä pienenä. Nämä kaikki tulee ns kaverisynttäreille.
Isovanhemmille pidän edellisenä päivänä kahvituksen erikseen johon haen kaupasta valmiin kakun ja pullaa. Valittivat viime vuotisen jälkeen että oli liikaa porukkaa ja muuta turhan päivästä. Tulkoon sit erikseen mutta turha luulo et myöskään järjestän mitään erikoista heille. Tekis mieli olla kutsumatta ollenkaan kun mikään ei kelpaa.
Oij, onnittelut IIltatähteilijä!
Ompa ihanaa, pieni käärö sylissä
Montako sisarusta tulokkaalla nyt onkaan? Ja minkä ikäisiä?
.
Täällä oon siis uusintakierroksella :D mies män vaihtoon muutama vuos sitten... Aikoinaan vannoin, että muksut "tehdään" 30 v mennessä... Nuoruuden näköalattomuutta.
Onnekseni olen kuulunut siihen porukkaan, joka ei hirmusen kauan ole joutunut lapsien tuloa odottamaan, kun päätös lapsen yrityksestä on tehty. Kaikki tsempit ja voimarutistukset erityisesti Katjushalle ja puolisollesi . Pitkän ja mutkaisen tien olette kulkeneet.
Lapsia on nyt siis 3 kpl. Vanhimmainen pääsee kesällä ripille (tyttö) ja keskimmäinenkin on jo 12-v pojan koltiainen... Pyritään siis nyt yhdistämään teinielämä pikkuvauva-arjen pyöritykseen. Eli omat haasteensa siinäkin, kun isommat kilpailee sarjatasolla omissa urheiluharrastuksissaan.
Synttärijutuista: meillä oli aikonaan ja on edelleenkin suuressa suosiossa lasten osallistuminen herkkuannosten tekoon. Eli jätskiannokset/lettukestit synttäreillä suuressa suosiossa. Isoja ohjelma numeroita ei tosiaan meilläkään alta kouluikäsille ollut. Kouluikään tultaessa oli aarteenetsintää, kuumaa-kylmää leikkiä, muistileikkejä yms ohjelmaa. Isompana on erityisesti pojan kaverit innostuneet vaahtokarkkien paahtamisesta ja makkaran paistosta nuotiolla. Niiden perään heti kyselevät, jos ei ole sitä ohjelmanumerossa.
Onnea poikasesta! Oliko rankka synnytys? Mä muistelen hyvällä ja kaihoisasti synnytyksiä. Raskaana en haluis enää olla, mutta synnyttää voisin vielä montakin kertaa :D Mulla oli sama homma, että ukko meni vaihtoon muutama vuosi sitten ja päätökset "ei enää lapsia" jäi ja tuli vielä kaksi energiapakkausta lisää :) Mun vanhemmat lapset on jo aikuisia. Esikoinen 20v ja vanhempi poika täytti just 18v ja sitten on nää tättähäärät 3v ja 1.5v Ei ihan enää samalla energialla mene nämä pienemmät mitä parikymppisellä, mutta pitäis olla elämänkokemusta enemmän ja onkin siinä mielessä, etten hötkyile enää samanlailla kaikkien asioiden kanssa, mitä nuorempana. Varmempi äitinä, paitsi silloin kun tuo 3v uhmailee oikein kunnolla. Silloin olen aika neuvoton, kun ei isommat lapset lyöneet eikä raapineet ja tämä tekee molempia. Silloin tuntuu kyllä että ollaan sellaisella alueella mistä en tiedä mitään ja paska äiti leima otsassa heti. Mulla on kuitenkin nollatoleranssi lyömisen suhteen, eli vaikeuksia on
Mulla tuo esikko on ollu varsinainen tuittu 2 vuotiaasta alkaen. Purru ei, mutta lyö edelleenkin hanakasti pikkuveljeensä kun ottavat yhteen...Uhma ollu selkeesti hankalampi kuin murrosikä. Toistaiseksi tämä uus tulokas on äitinsä helpolla päästäny verrattuna isompiin sisaruksiinsa :)
Itse tunnistan kanssa tuon, että on jotenkin varmempi omasta äitiydestään kuin sillon parikymppisenä ja osaa ottaa rennommin eikä joka kirahdukseen pomppaa. Toki nyt on ihan eri tavalla tietoakin saatavilla ku aiemmin (mm imetyksestä, tiheän imun ja vauvan psyykkisen kehityksen vaiheista yms) Mutta tässä vasta kuukausi on tätä vauvaelämää harjoteltu, joten voihan se olla että tuun vielä tänne tuskissani huuteleen