T
Tähti ★
Vieras
Hmm... Suomessa on yksi pisimmistä äitiysvapaista ja tukijärjestelmistä. En mä valita saamastani tuki määrästä. Suomi on toki siinä erilainen maa, että täällä kummankin vanhemman on käytävä töissä, jotta perhe pärjää taloudellisesti. Muualla on säädetty enemmän niin että toinen voi olla kotiäitinä tai - isänä. Lisäksi rahallinen tuki tarha, esiopetus ja koulutus puolella on omaa luokkaansa.
Jos lapsi olisi ollut suunniteltu niin olisin ensin säästänyt hoitovapaa aikaa varten kuten ystäväni tekivät. Mutta ylläreiden kanssa se ei oikein ole mahdollista
Eikä me nyt hirveesti ole jouduttu peruselämässä säästämään. Toki ei voi matkustella ja remontteja on siirrettävä. Mä en ole ennen lastakaan tuhlannut merkkituotteisiin tai kampaajaan jne. Mä oon värjänny hiukseni itse jo 30 vuotta ja pitkiä hiuksia ei tarvi leikata kuin parin vuoden välein. Ruoka meillä on ihan tavallista kotiruokaa jne joten ei siinäkään tarvi kikkailla. Ainut mihin vähän tuhlailen nyt kesän tullessa on pihakukkaset ja istutukset.
Se hyvä puoli vanhana äidiksi tulemisessa on, että taloudellinen tilanne on parempi ja vakituinen työ odottaa että palaan. Mutta kyllä mä silti välilä toivon että olisin nykyisen miehen tavannut aikaisemmin ja saanut lapsen aikaisemmin. Olisi ollut enenmän yhteistä aikaa jäljellä ja mahdollisesti lapsi saanut sisaruksia.
Eclipse :) Oletteko yrittämässä toista?
Säästäen pärjää nippa nappa, mutta minusta kotihoidontuki ei ole suhteutettu oikein suhteessa muihin tukiiin. Jos olisi, niin se olisi pari sataa/kk enemmän.