Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hitsin kutkuttavaa, Tähti! Kiva jännittää sun kanssa.
Alkujärkytyksestä toettua ja perseelleen menneiden suunnitelmien ja rahallisten menetysten aiheuttaman vitutus pettymyksen vähennyttyä on meikäläisestä kuoriutunut kotiäiti. Omanlaisensa toki ja niin sanottua tarha-ja trendikasvatusta seuraavien mielestä paska äiti mut se nyt on heidän ongelma. Mä en viitsi stressata ja tyttö on iloinen, aina nauravainen taapero joten ei tää ihan persiilleen oo voinu mennä.
Eclipse, minulla on nyt synnytyksestä vähän reilu vuosi. Painoa on yhä noin viisi kiloa enemmän kuin raskauden alkaessa, mutta en ole aktiivisesti yrittänyt kiloista eroon. Haava parani nopeasti, mutta omaa laiskuuttani vatsalihakset ovat yhä surkeassa kunnossa.
Raskausaikana olin paremmassa kunnossa kuin vuosiin, mutta nyt alkaa taas hiljalleen normaalit kivut ja väsymykset palata. Kierto on palautunut normaalin epäsäännölliseksi. Ruokavalio on rempallaan. Voisin paremmin, jos välttäisin kokonaan viljoja.
Nautin kotona olemisesta, mikä ei tullut yllätyksenä.
Mulla on aina ollut tunne/tieto, että saan tyttären, joka on jollain lailla erikoinen. Luulin joskus, että adoptiolla. No, silloin en edes osannut kuvitella, että donor-munasoluilla (mitä ne on?). Muista lapsista minulla ei ole ”tunnetta”.
En tiedä. Minulla on tavoitteena, että vanhat vaatteeni näyttävät päälläni hyvältä ja silloin olen normaalipainoinen, saattaisin olla jo aiemmin.Yölento :) Voiko sivullisena kysyä, mikä on sinun bmi?
Tähti, vielä se ehtii plussaksi muuttua.
Tähti: Mä tiesin tästä viimeisestä raskaudesta melkein heti, että olen raskaana. Vatsa tuntui heti erilaiselta. Mulla ennen tätä viimeistä raskautta kierto tosi täsmällinen ja tiesin aina milloin on ovulaatio, välillä ovulaatiokivut oli kovemmat kuin menkkakivut. Sen vaan tiesi ja teinkin sitten testin vähän ennen kuin yleensä suositellaan ja plussa näky silloin :)
Ja siitä hyvä aasinsilta raskaudesta toipumiseen, mulla meni kierto ihan sekaisin viimeisen raskauden jälkeen. Aloitin siis nopeasti minipillerit, koska olivat olleet mulle sopivia ja menkat tuli joskus ja jouluna. No, nyt se sitten enää mennytkään niin, vaan mulla oli vuotoa koko ajan. Aina oli joko menkat tai tiputtelua. Kävin sitten ehkäisyneuvolassa ja suositteli hormoonikierukkaa kun ei lapsia enää tule ja sillä mahdollisesti vuoto vähenee kokonaan tai ainakin osin. No, sehän passas tietty. Ja sain sen vielä ilmaiseksi, koska tuli "lääkkeeksi" runsaiden menkkojen takia. Nyt ei oo enää ollut ovulaatiokipuja, eikä menkkakipuja. Vuotoa ollut, mutta vähäistä. Menee kuulemma puolikin vuotta että kroppa tasaantuu kierukan jälkeen. Sitä odotellessa :) Häpyluu mulla napsuu edelleen joskus, mutta oon huomannu, että liikunta auttaa siihen. Se napsuminen alkoi synnytyksen jälkeen. Kroppa on kiinteytynyt jumpan ansiosta, tosin ei vatsasta vielä juurikaan. mutta on koko elämä aikaa sitä pienentää :)
Tähti, kysytkö minulta?
Tässä kun miehelläni erityisesti on vauvakuumetta ja kova hinku mennä alkionsiirtoon jne. olen tullut huomaamaan, että oma pää on ihan tyhjä. Olen jo saanut lapsen, jonka tiesin saavani. Minulla oli tieto vain yhdestä tytöstä. Itsestäkin erikoista, että ”tietäisin” sen olevan siinä meidän perheen osalta.
Miten sinulla, tunnetko että saatte toisen lapsen?
Omalla kohdalla kyse ei ole päätöksestä jättäytyä yhteen lapseen tai että edelleenkään alotettais ehkäisyä tmv. Olin ”suunnitellut” 2-3 lasta, mutta tiennyt saavani yhden :)