Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hitsin kutkuttavaa, Tähti! Kiva jännittää sun kanssa.

Napu :) Kiitti. Ihanaa, ettei tarvi yksin jännätä:Heartblue

Huomenna testaan. Mies sanoi, ettei kannata hoppuilla, vaan testata vasta, kun menkat on myöhässä.
Arvaa maltanko:smiley-bounce022

Mites teillä muilla on sujunut raskaudesta palautuminen?
Musta tuntuu, että nyt 1,5v synnytyksestä oon vasta kaikilta osin palautunut raskautta edeltäneeseen tilaan. Lähinnä kiinnitin nyt huomiota siihen, että sellaiset ruuat jotka jäi pois raskauden aikana niin ovat nyt vasta viime aikoina taas alkaneet maistua.
Raskauskiloistahan pääsin eroon 2 viikossa, mutta mulla onkin massaa ihan riittävästi ennestään. Onneksi ei raskausaikana ruoka maistunut tai ollut mielitekoja vaikka pahoinvoinnista en juurikaan kärsinyt. Tosin ahteri levis muutamalla kilolla viime kesänä lisää kun kiukuttelin allergioitani ja söin mitä sattuu. Mut elämä on... :rolleyes:o_O
Mä imetin sen 9 kk ja tämän jälkeen ekat menkat keltarauhashormonilla avustettuna. Sen jälkeen kierto ollu 40-50pv. Ennen raskauttahan mulla ei ollut siis säännöllistä kiertoa ja itsekseen toimivat menkatkin sain vasta joskus täytettyäni 35v sen jälkeen kun lopetin viljan syömisen. Ei tätä kyl enää täs iässä olis kaivannu kun ei oo koskaan ennenkään tarvinnu asiasta "kärsiä". :wacky:
Sektiohaava parani todella nopeasti eikä omasta mielestä jääny kiinnikkeitä. Mulla on leikattu tähystyksellä sappikivet 10 v sitten ja jo raskausaikana oikeassa kyljessä oleva arpi juili. Myös sama kohta tulehtui aikoinaan ja luulen et siellä on sen takia kiinnikkeitä. On vaivannu myös raskauden jälkeen ärsyttävästi ajoittain.
Muuta nyt ei oikeestaan tule mieleen. Raskaushan sujui fyysisesti suht hyvin. Lopussa selkä/hartia jumi ja tulehdus aiheutti ongelmia, mutta niistä selvis kun oli pakko. Henkisesti menikin sitten vähän niin ja näin. Alkujärkytyksestä toettua ja perseelleen menneiden suunnitelmien ja rahallisten menetysten aiheuttaman vitutus pettymyksen vähennyttyä on meikäläisestä kuoriutunut kotiäiti. :wideyed: :hilarious: Omanlaisensa toki ja niin sanottua tarha-ja trendikasvatusta seuraavien mielestä paska äiti mut se nyt on heidän ongelma. Mä en viitsi stressata ja tyttö on iloinen, aina nauravainen taapero joten ei tää ihan persiilleen oo voinu mennä. :rolleyes:

:joyful: jostain syystä on hurjan hyvällä tuulella... Kaikki huvittaa ja naurattaa, niin että mahanpohjaa kutittaa:laughing001

Ehkä se on raskausoire, kunnei muita tuntemuksia tunnu tällä hetkellä:love017

Jospa muihinkin täällä tarttuu vauvakuume:hug007

Alkujärkytyksestä toettua ja perseelleen menneiden suunnitelmien ja rahallisten menetysten aiheuttaman vitutus pettymyksen vähennyttyä on meikäläisestä kuoriutunut kotiäiti. :wideyed: :hilarious: Omanlaisensa toki ja niin sanottua tarha-ja trendikasvatusta seuraavien mielestä paska äiti mut se nyt on heidän ongelma. Mä en viitsi stressata ja tyttö on iloinen, aina nauravainen taapero joten ei tää ihan persiilleen oo voinu mennä. :rolleyes:

Eclipse :) Hienoa, että olet edelleen palstalla. Miksi epäilet olevasi paska äiti?

Jos tarkoitat, että tarhassa vaaditaan sinun olevan tietynlainen, niin huti menee :) Itse oletin lapsen ollessa ihan muutaman kk-ikäinen, että neuvola vaati olemaan erilainen. Se oli kokemattomuutta! Ei tarvitse nöyristellä kädet täristen ja luulla muiden arviovan. Nyt lapsen mentyä hoitoon, meillä on alkanut mennä oikein kivasti. Suhde hoitotädin kanssa on toimiva ja vuorovaikutteinen, hän kuuntelee ja on kiva ihminen. Tässä vaiheessa huomaat myös, kun lapsesi menee hoitoon, että olet loistava Äiti. Saat olla täysin sellainen, kuin olet! :)

Meillä oli myös nyt 1,5v neuvola, se meni hienosti. Kaikki neuvolakäynnit alkoi sujua, kun neuvolantäti vaihtui :) Meille annettiin pojasta arvio, että puhuu ikäistään enemmän sanoja. Ja niitähän tulee!! :) Myös 'palikka" testin hän läpäisi nopsasti. Sai hyvät arviot vihkoonsa. Voimavarakyselyn olin täyttänyt miehen kanssa, kun sitä pyydettiin tekemään, etukäteen valmiiksi. Neuvolassa, oli nopea silmäys ja sanottiin, ettei nämä koske kaikkia, joten jätettiin käsittelemättä "turhana"...

Tsemppii Eclipse!! :)

Eclipse, minulla on nyt synnytyksestä vähän reilu vuosi. Painoa on yhä noin viisi kiloa enemmän kuin raskauden alkaessa, mutta en ole aktiivisesti yrittänyt kiloista eroon. Haava parani nopeasti, mutta omaa laiskuuttani vatsalihakset ovat yhä surkeassa kunnossa.

Raskausaikana olin paremmassa kunnossa kuin vuosiin, mutta nyt alkaa taas hiljalleen normaalit kivut ja väsymykset palata. Kierto on palautunut normaalin epäsäännölliseksi. Ruokavalio on rempallaan. Voisin paremmin, jos välttäisin kokonaan viljoja.

Nautin kotona olemisesta, mikä ei tullut yllätyksenä.

Eclipse, minulla on nyt synnytyksestä vähän reilu vuosi. Painoa on yhä noin viisi kiloa enemmän kuin raskauden alkaessa, mutta en ole aktiivisesti yrittänyt kiloista eroon. Haava parani nopeasti, mutta omaa laiskuuttani vatsalihakset ovat yhä surkeassa kunnossa.

Raskausaikana olin paremmassa kunnossa kuin vuosiin, mutta nyt alkaa taas hiljalleen normaalit kivut ja väsymykset palata. Kierto on palautunut normaalin epäsäännölliseksi. Ruokavalio on rempallaan. Voisin paremmin, jos välttäisin kokonaan viljoja.

Nautin kotona olemisesta, mikä ei tullut yllätyksenä.

Yölento :) Voiko sivullisena kysyä, mikä on sinun bmi?

Meikäläisellä on toipuminen vielä kesken. Lantio on edelleen joustava ja kipeytyy lenkkeillessä. Arvelen sekä virtsarakon että peräsuolen lievää laskeumaa. Kierto on vielä hakusessa, ei voi pituuksia edes mainita. Vasta yksi vuoto tullut, ja sekavin oirein odottelen toista. Paino lähtötilanteessa, laski nopeasti +2 kiloon ekan kuukauden aikana.
Vatsan kalvot venyneet, vatsa ei ole litistynyt fyssarin jumppaohjeilla. Kai se ikä tekee temput ja se, että vyötärönympärys paisui +30 cm.
Että jos muutaman kk:n sais tässä vielä toipua...
Mulla on aina ollut tunne/tieto, että saan tyttären, joka on jollain lailla erikoinen. Luulin joskus, että adoptiolla. No, silloin en edes osannut kuvitella, että donor-munasoluilla (mitä ne on?). Muista lapsista minulla ei ole ”tunnetta”.

Mulla on aina ollut tunne/tieto, että saan tyttären, joka on jollain lailla erikoinen. Luulin joskus, että adoptiolla. No, silloin en edes osannut kuvitella, että donor-munasoluilla (mitä ne on?). Muista lapsista minulla ei ole ”tunnetta”.

Karjusha :) Kirjoittelet aika erikoista...

.

Tähti, kysytkö minulta?
Tässä kun miehelläni erityisesti on vauvakuumetta ja kova hinku mennä alkionsiirtoon jne. olen tullut huomaamaan, että oma pää on ihan tyhjä. Olen jo saanut lapsen, jonka tiesin saavani. Minulla oli tieto vain yhdestä tytöstä. Itsestäkin erikoista, että ”tietäisin” sen olevan siinä meidän perheen osalta.
Miten sinulla, tunnetko että saatte toisen lapsen?
Omalla kohdalla kyse ei ole päätöksestä jättäytyä yhteen lapseen tai että edelleenkään alotettais ehkäisyä tmv. Olin ”suunnitellut” 2-3 lasta, mutta tiennyt saavani yhden :)

Yölento :) Voiko sivullisena kysyä, mikä on sinun bmi?
En tiedä. Minulla on tavoitteena, että vanhat vaatteeni näyttävät päälläni hyvältä ja silloin olen normaalipainoinen, saattaisin olla jo aiemmin.
Pääasia kuitenkin, että voin hyvin. Nyt on jo sen verran sopiva paino, ettei ainakaan sen vuoksi satu niveliin eikä ole muitakaan vaivoja.

Tähti: Mä tiesin tästä viimeisestä raskaudesta melkein heti, että olen raskaana. Vatsa tuntui heti erilaiselta. Mulla ennen tätä viimeistä raskautta kierto tosi täsmällinen ja tiesin aina milloin on ovulaatio, välillä ovulaatiokivut oli kovemmat kuin menkkakivut. Sen vaan tiesi ja teinkin sitten testin vähän ennen kuin yleensä suositellaan ja plussa näky silloin :)

Ja siitä hyvä aasinsilta raskaudesta toipumiseen, mulla meni kierto ihan sekaisin viimeisen raskauden jälkeen. Aloitin siis nopeasti minipillerit, koska olivat olleet mulle sopivia ja menkat tuli joskus ja jouluna. No, nyt se sitten enää mennytkään niin, vaan mulla oli vuotoa koko ajan. Aina oli joko menkat tai tiputtelua. Kävin sitten ehkäisyneuvolassa ja suositteli hormoonikierukkaa kun ei lapsia enää tule ja sillä mahdollisesti vuoto vähenee kokonaan tai ainakin osin. No, sehän passas tietty. Ja sain sen vielä ilmaiseksi, koska tuli "lääkkeeksi" runsaiden menkkojen takia. Nyt ei oo enää ollut ovulaatiokipuja, eikä menkkakipuja. Vuotoa ollut, mutta vähäistä. Menee kuulemma puolikin vuotta että kroppa tasaantuu kierukan jälkeen. Sitä odotellessa :) Häpyluu mulla napsuu edelleen joskus, mutta oon huomannu, että liikunta auttaa siihen. Se napsuminen alkoi synnytyksen jälkeen. Kroppa on kiinteytynyt jumpan ansiosta, tosin ei vatsasta vielä juurikaan. mutta on koko elämä aikaa sitä pienentää :)

Huomenta :)

Testattu dpo9... ei näy mitään.

No, mielikuvitus temppuilee, ja jossain valossa luulen näkeväni "viivan paikan". Ja sitten taas en sitäkään.

Huomenna uusi testaus :)

Tähti: Mä tiesin tästä viimeisestä raskaudesta melkein heti, että olen raskaana. Vatsa tuntui heti erilaiselta. Mulla ennen tätä viimeistä raskautta kierto tosi täsmällinen ja tiesin aina milloin on ovulaatio, välillä ovulaatiokivut oli kovemmat kuin menkkakivut. Sen vaan tiesi ja teinkin sitten testin vähän ennen kuin yleensä suositellaan ja plussa näky silloin :)

Ja siitä hyvä aasinsilta raskaudesta toipumiseen, mulla meni kierto ihan sekaisin viimeisen raskauden jälkeen. Aloitin siis nopeasti minipillerit, koska olivat olleet mulle sopivia ja menkat tuli joskus ja jouluna. No, nyt se sitten enää mennytkään niin, vaan mulla oli vuotoa koko ajan. Aina oli joko menkat tai tiputtelua. Kävin sitten ehkäisyneuvolassa ja suositteli hormoonikierukkaa kun ei lapsia enää tule ja sillä mahdollisesti vuoto vähenee kokonaan tai ainakin osin. No, sehän passas tietty. Ja sain sen vielä ilmaiseksi, koska tuli "lääkkeeksi" runsaiden menkkojen takia. Nyt ei oo enää ollut ovulaatiokipuja, eikä menkkakipuja. Vuotoa ollut, mutta vähäistä. Menee kuulemma puolikin vuotta että kroppa tasaantuu kierukan jälkeen. Sitä odotellessa :) Häpyluu mulla napsuu edelleen joskus, mutta oon huomannu, että liikunta auttaa siihen. Se napsuminen alkoi synnytyksen jälkeen. Kroppa on kiinteytynyt jumpan ansiosta, tosin ei vatsasta vielä juurikaan. mutta on koko elämä aikaa sitä pienentää :)

Satru :) Tsempit!

Oliko sulla raskausoireita ennen testiä?

On tää jännää aikaa, kun toivoisi, ettei joudu pettymään... Ovis oli kyllä voimakas, ihan sattui, kuten sullakin.

Mies jo eilen puhui, että kohta meitä on neljä... Sanoin, koitapa ottaa easystilaughing7

.

Tähti, kysytkö minulta?
Tässä kun miehelläni erityisesti on vauvakuumetta ja kova hinku mennä alkionsiirtoon jne. olen tullut huomaamaan, että oma pää on ihan tyhjä. Olen jo saanut lapsen, jonka tiesin saavani. Minulla oli tieto vain yhdestä tytöstä. Itsestäkin erikoista, että ”tietäisin” sen olevan siinä meidän perheen osalta.
Miten sinulla, tunnetko että saatte toisen lapsen?
Omalla kohdalla kyse ei ole päätöksestä jättäytyä yhteen lapseen tai että edelleenkään alotettais ehkäisyä tmv. Olin ”suunnitellut” 2-3 lasta, mutta tiennyt saavani yhden :)

Katjusha :) Onko sinulla selvänäköisyyttä?

Mulla oli alunperin nuoresta saakka tunne vain yhdestä lapsesta, joka on poika ja saan sen 40+ ikäisenä. Näin kävi :)

MUTTA molemmat ollaan miehen kanssa saatu nyt tunne, että meille tulee myös tyttö... On hyvin erikoista tämä tuntemus:p Mies kun ei alunperin tahtonut lapsia ollenkaan.

Jotain intuitiivista:wideyed:

.

Tähti, oo olisitpa oikeassa teidän tuntemuksesta!
Ei minulla kai mitään erityistä kykyä ole. Tavallaan tämä, mitä on mulle tapahtunut, ei tullut yllätyksenä :)

Todennäköisyys että saa tyttölapsen, kun kummatkin vanhemmat on yli 40v, on suurempi kuin poikalapsi. :) Joten eiköhän teille Tähti tyttö tule jo silläkin perusteella. Vaikka tuo väittämä onkin tieteellisesti todistettu niin täällä ketjussa palstailevien joukossa se ei kyllä pidä paikkaansa, kun taitaa olla poikia enemmän :wacky:

Takaisin